Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

DIY Discuri de frana pe spate

Adună
X
Adună
  •  

  • DIY Discuri de frana pe spate

    Cum a venit primavara, samuraiu meu a intrat in revizie capitala, adica facut bucati, foarte, foarte multe bucati, curatat, vopsit, uns, schimbat tot ce se putea si montat la loc.

    Treaba cu discurile de frana pe spate in loc de tamburi a plecat de la faptul ca farfuriile pe care erau montati cilindrii, sabotii de frana si anexele, erau extrem de ruginite, iar cind am desfacut sa schimb rulmentii s-au deteriorat iremediabil. In plus tamburii de frana erau foarte uzati si aveau o rugina apocaliptica.

    [ATTACH=CONFIG]283050[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]283051[/ATTACH]

    Am cautat la dezmembrari piesele respective, dar nu am gasit pe nicaieri. Cine avea, voia sa-mi vanda puntea spate cu totul.

    Asa ca am facut munca de cercetare, iar domnul google da venit cu o multime de imagini si topicuri pe forumurile din anglia si state.
    Cam toti producatorii aftermarket fabrica kituri de conversie mai mult sau mai putin complete.

    De cumparat, cel mai aproape si destul de ieftin am gasit la RS Manufacturing in Anglia, la 99 lire+transport, adica in jur de 750 de ron. In pachet sunt incluse doua flanse pt discuri de frana echipate cu prezoane si doua piese de montare a ertrierilor de punte. Are si la zanfi.it, dar italienii sunt complet plecati de la treaba lor cu preturile: 200 euro plus transport.
    In America la spidertrax.com si lowrangeoffroad.com kitul costa 190-200 usd plus transport, asa ca nu e combinatie nici asta.

    Home made se poate mult, mult mai ieftin daca te pricepi un pic si ai imaginatie. Si daca ai cu ce.

    Mai intai ai nevoie de etrieri si de discuri de frana de Samurai/Vitara (sa se potriveasca la suruburi cu rotile).
    Apoi de niste piese care fixeaza etrierii de punte si altele care leaga axele planetare de discurile de frana. Toate executate cu niste tolerante acceptabile.

    Am desenat in AutoCad piesele respective, am dat fuga la RMC unde mi le-au taiat neasteptat de ieftin, cu materialul lor.
    Cotele le-am luat din desenele de executie de la discurile de frana si de la tamburii de frana pe care le-am gasit pe net pe site-urile producatorilor.

    Fixatorul de portetrieri a iesit ok la versiunea a treia, OL37, de 8mm grosime.

    Initial am vrut sa folosesc etrieri de Samurai, sa am acelasi tip de placute si pe fata si pe spate, dar ramaneam in aer cu frana de mana. Solutii exista in acest caz dar sunt foarte costisitoare. Frana pe tambur la cardan ca la SJ410 sau frana pe disc pe cardan cum vinde spidertarx.com.

    Foarte ieftin etrierii i-am gasit la dezmenbrari in Timisoara, la colegul de forum coategoale, (de la el am luat si un alternator bosch de 100A cu 200 ron), sunt de VW Polo Variant 1,9tdi spate si au si mecanism de frana de mana. Au costat 200 ron + transport etrierii, portetrierii, placutele, furtunele de frana si cablurile de frana de mana. Ii multumesc pe aceasta cale pentru promptitudine si seriozitate. Apelati cu incredere la el ca mai are rable de dezmembrat in curte.

    Din ce am mai discutat cu alti colegi de forum care au mai facut aceasta lucrare, merg foarte bine si etrierii de la golf si passat care au discuri pe spate. Si de la Opel.

    Nu uitati sa luati de la dezmembrari suruburile de prindere a portetrierilor, pentru ca sunt cu pas fin si foarte greu de gasit.

    Cu ocazia modificarii am pus si un simering suplimentar Ajusa 15060500R (45x63x7) pe planetara, care protejaza rulmentul pe partea exterioara. Am rectificat la strung planetara in acea zona doar cit sa se curete rugina acumulata in cei 19 ani de viata.

    [ATTACH=CONFIG]283052[/ATTACH]

    Treaba asta a mai generat trei noi piese, o piesa care se fixeaza peste inelul exterior al rulmentului (rulmentul iese 3 mm in afara puntii), niste semiflanse care fixeaza rulmentul sa nu iasa din punte si o piesa care le tine pe toate strans si in care am montat simeringul. Taiate cu laser la RMC din material de 3, 4 si 8mm.

    La montaj toate piesele au fost izolate intre ele si cu flansa puntii cu silicon de garnituri. Am uns in prealabil simeringul cu vaselina si strans pachetul cu suruburi M8x40 si piulite blocante toate de inox.

    [ATTACH=CONFIG]283053[/ATTACH]

    De flansele de la discuri am fost multumit abia la versiunea a patra, material tot OL37 de 8mm taiat la RMC.
    Prezoanele folosite sunt de Matiz au costat 2,5 ron/bucata, M12x1,25, suficient de lungi pentru treaba asta. Se mai pot folosi si prezoane de Vitara care sunt mai lungi. Piulitele care prind flansele de planetare sunt de la suruburi brat Matiz, 2 ron/buc M12x1,25 cu saiba plata atasata. Piulitele de roti sunt de Matiz 2,5 ron/buc.
    Flansele le-am fixat de discurile de frana cu suruburi cu cap ingropat M8x12, de la Rocast. Discurile de frana au deja gaurile filetate cu M8. Rolul acestor suruburi este sa nu cada discurile de frana cind schimbi roata.

    Cumparati mai intai prezoanele de roti, pentru ca producatori diferiti au dimensiuni diferite cu pana la 0,2mm la partea randalinata unde se preseaza in flansa. Iar acestea trebuies sa aiba ajustaj cu strangere in flansa.

    [ATTACH=CONFIG]283054[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]283055[/ATTACH]

    La montajul final, cele patru piulite de la planetara au fost stranse, invartite, rasucite, bibilite pana cind ansamblul planetara-flansa-disc de frana s-a asezat perfect iar bataia radiala a ajuns mai mica de 0,2mm iar cea axiala a ajuns mai mica de 0,05mm. Daca nu iese in parametri acceptabili, se demonteaza, se roteste ansamblul flansa-disc frana fata de planetara cu 90 gr si se repeta operatia.

    A durat cam 30 de minute ambele roti.

    [ATTACH=CONFIG]283056[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]283057[/ATTACH]
      Postarea de comentarii este dezactivată.

    Categories

    Adună

    article_tags

    Adună

    Latest Articles

    Adună

    • Jeep Zj 5.9 V8 - Conversie la transmisie manuala
      postat de alin-jeep
      Pentru ca a cedat cutia automata iar sansele de reparare/inlocuire sunt destul de mici s-a hotarat trecerea la manuala

      Am montat cutia AX 15

      Volanta am comandat-o din SUA dupa care am modificat-o pentru cutia si ambreiajul de la AX15













      +pedale + conducte si multa munca dar rezultatul este peste asteptarile mele .Motorul asta are un cuplu IMENS iar t...
      16.dec.2018, 15:08
    • Jeep Zj 5.9 V8 -Transmisie manuala
      postat de alin-jeep
      Pentru ca a cedat cutia automata iar sansele de reparare/inlocuire sunt destul de mici s-a hotarat trecerea la manuala

      Am montat cutia AX 15

      Volanta am comandat-o din SUA dupa care am modificat-o pentru cutia si ambreiajul de la AX15













      +pedale + conducte si multa munca dar rezultatul este peste asteptarile mele .Motorul asta are un cuplu IMENS iar t...
      16.dec.2018, 15:08
    • Basic , despre antigel
      postat de nissan4x4
      Antigelul este un produs folosit pentru protecţia sistemelor de răcire ale motoarelor cu combustie internă īmpotriva congelării, supraīncălzirii şi coroziunii. Este utilizat şi īn alte aplicaţii unde este necesară protecţia sistemelor respective la temperaturi extreme. ETILENGLICOLUL (EG) este componentul principal din majoritatea lichidelor de răcire, avānd o īndelungată utilizare, cu precădere īn industria auto. Nediluat et...
      18.sep.2018, 16:00
    • INFO Rapoarte si Reductii transmisie pt Nissan Patrol
      postat de nissan4x4
      Nissan Patrol Y60 1.motorizarea RD28T - 4,625 in punte 2.motorizarea TD42 - 4,11 /3,9 in punte 3.motorizarea TB42 - 4,11/3,9 in punte Nissan Patrol Y61 1. motorizare RD28ti ( motorul de 6 cilindri) stok 4,625 in punte 2. motorizare ZD30 (motorul in 4 cilindrii) stok 4,375 in punte 3. motorizare TB42 , TD 42 ( 4200 cc) stok 3,9 benzinar si 4,11 diesel in punte toate variantele de mai sus au raport 2 : 1 in cutia de transfer pe treapta LOW Variante upgrade punte: - 4,88 pt anvelope...
      26.feb.2018, 22:07
    • Desen de executie Kit coborare cutie viteze Y60 / Y61 SWB / LWB
      postat de Kibitz
      Salut,

      Cu voia dvs. pun la dispozitia utilizatorilor de pe forum, care au posibilitati sa isi realizeze singuri placile distantiere din kit-ul de coborare al cutiei de viteze pentru Nissan Patrol Y60 / Y61 SWB / LWB, desenul de executie.

      Imaginea:
      Fisier zip ce contine desenul in format vectorial (svg). Se poate deschide direct cu firefox sau, pentru editare cu programul gratuit InkScape). Daca cineva doreste/are timp sa il refaca in autocad, sau alt pro...
      11.feb.2018, 08:43
    • Cutii de transfer Toyota Landcruiser 90 - comparatii
      postat de Max
      Am studiat putin diferentele dintre variantele de cutii de transfer montate pe Toyota Landcruiser seria 90. motoare 3L Turbo diesel 1KZT si (D-4D) 1KD-FTV, cu cutii de viteze automata si manuale. In imagine de mai jos, in stanga e o cutie de transfer de pe o Toyota Landcruiser 90 cu motor 1KD-FTV (D-4D) cu cutie de viteze automata In partea din dreapta e o cutie de transfer care a echipat o Toyota Landcruiser 90 pana in 2001 cu motor 1KZTE si cutie manuala. ...
      26.ian.2018, 07:55
    Procesare...
    X