Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Expeditie Islanda, Septembire 2018

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Super poveste!Multumim!....si eu visez de cativa ani la asa ceva....dar nu am gasit inca luna aia libera. Din Faroe pana in Islanda cat timp faci?


    Ultima editare de georgei23; 13.aug.2019, 14:00.
    www.georgei23.com

    Comentariu


    • #32
      Feribotul a plecat din portul Torshavn (insulele Faeroe) dupa masa si a ajuns in portul Seydisfjordur Islanda a doua zi dimineata.


      Click pe imagine pentru versiune mai mare.Â*  Nume:	Â* Afișări:	0Â* Mărime:	490,3 KBÂ* ID:	1300503
      Ultima editare de sintaxxa; 13.aug.2019, 22:00.

      Comentariu


      • #33
        Extraordinar de frumos! Multumim pentru informatii. Care e urmatoarea destinatie?
        Viata-i mai interesanta cand toti merg intr-o directie,iar tu in contasens...

        Comentariu


        • #34
          Ati avut nevoie de snorkel? Motivul pentru care ezit sa montez unul e ca in momentul in care e nevoie de snorkel, nivelul apei e suficient de mare incat sa intre apa si in masina. Si nu sunt foarte incantat de ideea asta :)

          Comentariu


          • #35
            @StoneCold: Destinatii posibile ar fi: explorat Scotia (inca nu sunt convins ca e nevoie de 4x4 pentru asta); inconjurul Marii Negre; o tentativa de a tinge continentul asiatic etc. Pana acum nu e ceva cert definit (lipsa timp si resurse pentru o explorare pe o perioada mai mare de timp).

            @crispus: As vrea sa spun ca nu, dar realitatea a fost alta. Am mers cu o singura masina (sofer fara experienta in trecerea cursurilor de apa) si desi am incercat sa tinem riscul scazut pe cat posibil: nu am reusit de fiecare data. Au fost momente cand apa a urcat pe capota dreapta (unde se afla filtrul), momente cand curentul era atat de puternic incat simteai masina ca tinde sa fie impinsa, momente cand masina se adancea in rau si apa urca din lateral pana la manerele usilor, momente cand te trezeai cu roata fata cazand in gropi enorme si tragand masina de bot in jos (probabil bolovani dislocati din patul raului).

            Teoria trecerii raurilor am stiut-o, practica in schimb am invatat-o acolo. Chiar daca am urmat traseele indicate, tot au existat mult momente cu emotii (nu din cele placute).Au fost cursuri de apa ce puteau fi trecute in 2x4, rauri ce le treceam in 4x4hi, altele in 4x4low. Am blocat differentialul spate in toate raurile cu debit ridicat. Au fost cazuri cand apa a intrat in bena, dar nu am avut neplacere de a intra in masina.

            Acum nu stiu daca as fi innecat motorul daca nu aveam snorkel si sincer prefer sa nu stiu. Am considerat de la inceput ca e mai sigur cu snorkel decat fara.

            Comentariu


            • #36
              Frumos. Desi multe din locurile astea le-am vazut deja, dupa povestea imi vine sa impachetez iar. Anul viitor e deja arvunit dar 2021 cred ca dau o tura, daca nu s-o ivi alta idee. Nu de alta, dar islanda va disparea si ea asa cum s-a cam dus Africa

              Comentariu


              • #37
                Postat în original de gusteru Vezi post
                Nu de alta, dar islanda va disparea si ea asa cum s-a cam dus Africa
                Ce ai vrut sa spui?
                www.georgei23.com

                Comentariu


                • #38
                  De exemplu asta:

                  “We Icelanders have of course long loved being able to roam free everywhere just like the sheep. But now that we have about a million more people each year, that means a million more poops every day, and that’s too many to be sustainable. So we need to build up facilities for these tourists, there’s no other solution.”

                  A tax or duty imposed on visitors upon arrival to Iceland would help solve the problem, Haraldur suggested. Revenue from such a fee would then go directly towards funding the construction of necessary facilities for travelers all around the country.

                  This is not the first time this issue has been brought to light."

                  Sau asta:

                  https://www.dw.com/en/iceland-holds-...nge/a-50068489

                  plus aglomeratia si drumurile care deja au inceput sa fie amenajate si or sa faca accesul usor pentru tot felul de smecheri care nu au ce cauta acolo - are si occidentul manelistii lui, nu prea diferiti de ai nostri. Va fi ca in africa dupa ce au asfaltat RN1 in Western Sahara sau ca la Ranca dupa amenajarea drumului - 67C parca ii zice.
                  Asa ca daca aveti vreun gand, grabiti-va, oricare v-ar fi destinatia.

                  Comentariu


                  • #39
                    Nu am văzut menționat în vreo postare dimensiunea anvelopelor ( par 31" sau 33"). Și după cum ai văzut sunt destul de populare roțile foarte mari gen 37", 40" sau chiar 44". Ai avut vreun impediment prin Highlands cu roțile alese de tine? Te-au descurajat anumite traversări de râu?

                    Comentariu


                    • #40
                      Masina e incaltata cu anvelope echivalentul 31" si suspensia OME, iar pe toata durata calatorieri am mentinut presiunea la 2 bari, indiferent de conditiile ternului (partial comoditate/partial timp). Nu au fost probleme la abordarea vreunui teren fie dune de nisip/cenusa, roca vulcanica, urcari la unghiuri mari si pe teren dificil etc, dar au fost momente cand am folosit blocantul spate.
                      Nu ne-am abatut de la drumurile marcate (decat atunci cand me-am pierdut): sunt indicatoare care avertizeaza soferii asupra parasirii drumului marcat, si am intalnit rangeri care verificau sa respecte acest lucru (oamenii foarte prietenosi).

                      Daca m-au descurajat anumite traversari? Categoric. Am fost 2 oameni, o singura masina pregatita modest si experienta(practica) zero in traversari de apa. Oricat am incercat sa stam pe partea sigura, am facut multe greseli si am abordat treceri de apa dificile, realizand gravitatea situatiei prea tarziu. Apa, desi e limpede ca si cristalul, nu permite sa vezi fundul raului pentru o evaluare corecta.

                      Da, au fost cazuri in care am intors din cauza curentului puternic si a faptului ca urmele ultimelor traversari erau sterse (nu parea sa nu fi fost strabatut recent). De aici vine cel mai mare pericol care l-am intalnit: fundul raului in care apa (sau alte vehicole) au creat cratere mari prin dislocarea bolovanilor ce il alcatuiau. Te trezesti cu botul masinii sub apa si forta raului impingand spatele masinii ca pentru a o rasturna.

                      Exemplu: La un moment dat am luat neinspirata decizie sa vizitam niste pesteri (putin dupa ce am parasit zona Landmannalaugar), pentru care trebuia sa ne abatem de la drumul principal si sa strabatem mai multe cursuri de apa pe un drum secundar. Desi era dimineata si nivelul apei trebuia sa fie scazut, dar abia la mijlocul traversarii primului rau am realizat "pericolul" cand curentul apei a impins cu putere masina in lateral (desi trecerea se facea dupa teorie, in diagonala), iar apa a fost atat de adanca incat a trecut in cateva randuri peste capota. Ajunsi la mal am oprit si evaluat optinuile: raurile care urmau erau mai mari decat cel pe care tocmai l-am strabatut. Cum nu era alta cale de intoarcere a trebuit sa ne intoarcem pe unde am venit.

                      E doar una din intamplari. Islandezii (si unii nordicii) isi inalta mult masinile cu care ies in terene (in general la Arctictrucks) pentru a mari garda la sol si a putea strabate mai in siguranta cursurile de apa. Cu toate acestea sunt momente ale anului in care nici ei nu se incumenta sa faca trecerile.

                      Comentariu

                      Procesare...
                      X