sintaxxa Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Cu ceva intarziere am decis sa redau in scris expeditia avuta in Islanda, toamna anului 2018. Nu sunt un povestitor deosebit, dar sper ca cei interesati sa gaseasca informatii folositoare in vederea intreprinderii unei astfel de expeditii. Dupa doi ani la rand de explorat fiordurile Norvegiei pana la Capul Nord cu o masina mica si cortul in portbagaj, am decis ca este timpul pentru o schimbare, iar aceasta avea sa fie Islada - o tara aflata pe lista tarilor de vizitat. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c3\u0082* Nume:\t\u00c3\u0082* Afi\u00c3\u0088\u00c2\u0099\u00c3\u0084\u00c2\u0083ri:\t0\u00c3\u0082* M\u00c3\u0084\u00c2\u0083rime:\t317,5 KB\u00c3\u0082* ID:\t1300207","data-align":"none","data-attachmentid":"1300207","data-size":"full"}[/ATTACH] Stiam de la inceput ca expeditia va fi facuta de 2 persoane, un singur sofer, cu cortul si masina personala sau inchiriata local. Decizia de a folosi masina personala a venit in urma studierii pietei de inchirieri locale, a faptului ca Islanda e acoperita de drumuri neasfaltate si care strabat rauri, dar in special a experientei negative avute de multi clienti la returnarea masinilor inchiriate(preturi mari de reparatie pentru folosire automobil in offroad). De asemenea a fost si un mod personal de a sarbatori cei 50 de ani de existenta impliniti de Toyota Hilux in 2018. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c3\u0082* Nume:\t\u00c3\u0082* Afi\u00c3\u0088\u00c2\u0099\u00c3\u0084\u00c2\u0083ri:\t0\u00c3\u0082* M\u00c3\u0084\u00c2\u0083rime:\t323,6 KB\u00c3\u0082* ID:\t1300208","data-align":"none","data-attachmentid":"1300208","data-size":"full"}[/ATTACH] Informatiile referitoare la calatorie au fost adunate de pe internet(google, youtube), dar si de la colegi de forum (multumesc gusteru pentru sugestii si informatii). Timpul rezervat pentru expeditie, incluzand transportul pana pe inslua si inapoi a fost de o luna de zile. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c3\u0082* Nume:\t\u00c3\u0082* Afi\u00c3\u0088\u00c2\u0099\u00c3\u0084\u00c2\u0083ri:\t0\u00c3\u0082* M\u00c3\u0084\u00c2\u0083rime:\t408,2 KB\u00c3\u0082* ID:\t1300209","data-align":"none","data-attachmentid":"1300209","data-size":"full"}[/ATTACH] Sunt doua variante de a duce masina pe insula: container sau feribot - am ales feribotul. Rezervarea si cumpararea biletelor se face simplu, direct de pe site-ul furnizorului de servicii: SMYRIL LINE (http://www.smyrilline.com/the-journey). SMYRIL este singurul transportator disponibil pentru a ajunge in Islanda sau Insulele Feroe cu masina. Biletele au fost cumparate cu 6 luni in avans in ideea de a avea o cabina de doua persoane, cu geam inspre apa. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","data-tempid":"temp_270628_1565631877608_750"}[/ATTACH] Pretul biletului variaza in functie de marimea masinii (lungimea sau inaltimea ducand la diferente de sute de euro), de modul de acomodare ales (pat la comun, camera individuala - cu geam sau nu etc) dar si serviciile culinare alese (sunt mai multe restaurante disponibile - functie de buget). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c3\u0082* Nume:\t\u00c3\u0082* Afi\u00c3\u0088\u00c2\u0099\u00c3\u0084\u00c2\u0083ri:\t0\u00c3\u0082* M\u00c3\u0084\u00c2\u0083rime:\t263,4 KB\u00c3\u0082* ID:\t1300211","data-align":"none","data-attachmentid":"1300211","data-size":"full"}[/ATTACH] Editat August 14, 2019 de sintaxxa 3 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Pentru a evita pe cat posibil o eventuala reparatie costisitoare in Islanda, am decis o verificare completa a masinii inainte de plecare: verificare completa suspensie si directie, frane, verificare injectoare, curatare EGR dar si instalare snorkel. Decizia de montare snorkel nu a fost usoara, totusi a invins ratiunea: pretul de cateva sute de euro pentru snorkel fiind net inferior pretului de cateva mii de euro pentru recuperarea masinii innecate intr-un rau si repararea ei pe insula (pare imposibila imbarcarea unei masini nefunctionale pe feribot). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t361,5 KB\u00a0 ID:\t1300214","data-align":"none","data-attachmentid":"1300214","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t355,4 KB\u00a0 ID:\t1300215","data-align":"none","data-attachmentid":"1300215","data-size":"full"}[/ATTACH] Desi cazarea principala urma sa fie la cort, am ales si o varianta de rezerva "potrivita" pentru a dormi in masina: o saltea speciala auto pentru bancheta spate. Asta insemna ca toate bagajele urmau sa fie depozitate in bena: loc suficient lucrurilor necesare a doua persoane. Din povestea altora am aflat ca praful si cenusa vor fi omniprezente, asa ca am pus in practica varianta cea mai accesibila tehnic si financiar pentru a proteja bagajele: lazi transparente, cu capac, de la Ikeea pe marginea carora am aplicat cauciuc folosit la izolare ferestre. Un sistem cu rafturi sigilate ar fi fost practic si usor de folosit; lazile in schimb si-au facut datoria si au tinut praful afara, chiar daca nu au fost usor de manevrat. Totodata am incercat sigilarea sistemului ce acopera bena precum si inchiderea spatiilor de access a aerului: munca in zadar. Prima furtuna de cenusa/praf a umplut efectiv intreaga bena. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t373,2 KB\u00a0 ID:\t1300216","data-align":"none","data-attachmentid":"1300216","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t453,3 KB\u00a0 ID:\t1300217","data-align":"none","data-attachmentid":"1300217","data-size":"full"}[/ATTACH] Pentru a preveni cazurile in care o benzinarie nu va fi disponibila pe o distanta mai lunga, am luat o canistra de plastic 20l in bena. Canistra am umplut-o doar cand am ajuns in Islanda - pe feribot e interzisa stocarea combustibilului in canistra de plastic. Ghidarea pe insula s-a facut cu ajutorul unei harti a Islandei precum si folosirea unor aplicatii pe telefon: IOverland(pentru informatii camping), googleMaps(slab), IcelandMapOffline (pentru drumuri offroad). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t280,7 KB\u00a0 ID:\t1300213","data-align":"none","data-attachmentid":"1300213","data-size":"full"}[/ATTACH] Editat August 14, 2019 de sintaxxa 2 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Din Timisoara am condus in jur de 2100km (evitand Cehia) pana in Danemarca, aprope de Hirtshals, oras din care se face imbarcarea pe feribotul celor de la Smyril. Imbarcarea s-a facut a 2-a zi, intr-un mod civilizat: primit numar de ordine, pus masina in coloana de asteptare. Pasagerii coboara din masina, impreuna cu bagajele necesare pe vapor, si sunt preluati de un autobuz care ii duce la o scara de imbarcare separata. Urmeaza apoi imbarcarea pe feribot a automobilelor, motocicletelor, bicicletelor, tancurilor etc in ordinea propusa de coordonatori de incarcare marfa. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300219","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300220","data-size":"large"}[/ATTACH] Timp de 2 zile, feribotul navigheaza pe Marea Nordului spre insulele Feroe, unde se face prima debarcare a pasagerilor si marfurilor. Feribotul ramane in port timp de 7 ore, ceea ce ofera oportunitatea de a vizita putin insula in limita timpului disponibil (suficient pentru a-ti face o idee a frumusetii locului). De acolo pleaca mai departe spre Islanda, iar calatoria devine ceva mai zbuciumata: valurile de peste 4 metrii inaltime reusesc sa zguduie bine vasul, ceea ce face calatoria pe Oceanul Atlantic sa fie mult mai agitata decat cea pe Marea Nordului. Pentru a usura viata celor de pe vas, feribotul are mai multe restaurante, baruri, cinema, sali de jocuri si saune fierbinti. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300221","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300222","data-size":"large"}[/ATTACH] Per total a fost o calatorie buna (cu exceptia deplasarii pe oceanul agitat), dar daca ar fi sa aleg inca o data mijlocul de transport, as alege trimiterea masinii in container, iar pasagerii sa ajunga cu avionul. In momentul in care vaporul a ajuns in portul Seydisfjordur (taramul Islandei), soferii coboara la masini, unde incepe aventura de a putea intra in masina. Pentru ca fiecare masina e aproape lipita de cealalta, unii sunt nevoiti sa calce pe barele de protectie, portbagaje etc: nu e un loc pentru cei care tin masina pe post de bibelou. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300437","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Debarcarea pe insula s-a facut in mod civilizat, automobilele coborand in ordine inversa imbarcarii sub comanda unor coordonatori de trafic. De acolo se poate alege directia din care sa inceapa expeditia. Odata ajunsi pe insula a inceput echiparea cu lucrurile necesare: incarcare canistra cu motorina, achizitionare cartela sim prepaid pentru internet pe telefon (evitand astfel costurile de roamnig) si cumparare mancare necesara pentru o zi. Toate acestea se pot face in primul oras dupa port: Egilsstadir. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t265,6 KB\u00a0 ID:\t1300224","data-align":"none","data-attachmentid":"1300224","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t451,3 KB\u00a0 ID:\t1300225","data-align":"none","data-attachmentid":"1300225","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t591,1 KB\u00a0 ID:\t1300228","data-align":"none","data-attachmentid":"1300228","data-size":"full"}[/ATTACH] Cartela Prepaid Sininn avand 10GB doar date, poate fi achizitionata cu 20 euro, din magazinul celor de la Sininn. Cartela poate fi incarcata online, cu cardul, daca este nevoie. Pentru noi 20GB au fost suficienti. Pentru cumparaturi am folosit in special lanturile de magazine Netto (preturi putin mai mari si oferta mai bogata), Bonus (preturi de buget redus) dar si magazinele lor locale (cand nu au fost alte optiuni). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t241,6 KB\u00a0 ID:\t1300226","data-align":"none","data-attachmentid":"1300226","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t548,9 KB\u00a0 ID:\t1300227","data-align":"none","data-attachmentid":"1300227","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t372,6 KB\u00a0 ID:\t1300229","data-align":"none","data-attachmentid":"1300229","data-size":"full"}[/ATTACH] Pompele de combustibil se gasesc des, aproape in fiecare localitate mai mare si sunt automate (se face plata in avans cu cardul). Costul pe litru de motorina a fost in jurul valorii de 222isk (aprox 1.7euro). Pe toata durata calatoriei am incarcat doar din benzinariile N1, iar pentru a nu avea emotii pe drum, am oprit la o benzinarie ori de cate ori indicatorul de nivel coboara sub jumatate de rezervor. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t621,4 KB\u00a0 ID:\t1300230","data-align":"none","data-attachmentid":"1300230","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t617,7 KB\u00a0 ID:\t1300231","data-align":"none","data-attachmentid":"1300231","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t435,5 KB\u00a0 ID:\t1300232","data-align":"none","data-attachmentid":"1300232","data-size":"full"}[/ATTACH] Planul initial a cuprins strabaterea intregii insule, iar directia de deplasare urmand sa fie facuta in sens invers directiei acelor de ceasornic: plecand spre nordul, apoi vest, sud si revenire in est; cu incursiuni in centrul pustiu al tarii. Am luat aceasta decizie pentru ca iarna era apropape si urma sa inceapa din nordul tarii, iar campingurile din acea zona isi incetau activitatea mai devreme decat cele din sud. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t474,2 KB\u00a0 ID:\t1300233","data-align":"none","data-attachmentid":"1300233","data-size":"full"}[/ATTACH] Editat August 14, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Trebuie sa precizez de la inceput ca pozele nu sunt in ordine cronologica. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300235","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300236","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300237","data-size":"large"}[/ATTACH] Ziua 1: Dupa aprovizionare am urcat pe drumul 925, continuat pe 944, apoi 94 pana in Borgarfjardarhöfn in incercarea de a vedea ultimii pufini ramasi pe insula. A fost un drum usor, incarcat de peisaje spectaculoase pe stanga si pe dreapta, care ne-a facut intrarea in minunata Islanda. Am continuat apoi pe drumul sinuos 917 inspre Vopnafjördur, loc in care urma sa innoptam. Aici am gasit un camping privat in care s-a putut ridica cortul langa masina. Cu ocazia aceasta am aflat ca urma sa folosim toate echipamentele de protectie impotriva frigului: folie aluminiu, saltele cu aer, sac special pentru temperaturi scazute si sacii de dormit pentru temperaturi foarte scazute (saci in sac). [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300238","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300239","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300240","data-size":"large"}[/ATTACH] Dupa prima zi, intreaga bena era plina de praf: o imagine dezolanta dupa mult timp pierdut cu incercarea de sigilare a tuturor orificiilor. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300241","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300242","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 2: Ziua doi a inceput cu un cort ud(dupa o ploaie nocturna) si o regandire a intregii strategii de aranjare a interiorului. Atunci am observat ca salteaua-pat de pe bancheta spate era deteriorata: planul de rezerva de a dormi in masina in caz de vreme extrema era compromis. De atunci incolo am folosit bancheta spate pentru a usca cortul. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300244","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300245","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300246","data-size":"large"}[/ATTACH] Am continuat drumul 85, intrerupt doar pentru a ajunge in cel mai indepartat punct al peninsulei Langanes: Fontur pe 869, iar mai apoi spre punctul Arctic Henge (un fel de Stonehenge islandez) pe 874. Putin mai departe se poate ajunge la farul numit Hraunhafnartangi(loc singuratic), urmand un drum de piatra pe malul marii Groenlandei. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300247","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300248","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300249","data-size":"large"}[/ATTACH] Soseaua 870 a dus spre unul din cele mai nordice puncte ale Islandei: Rifstangi, iar ziua s-a incheiat intr-un camping din Kopasker. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300250","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300251","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 3: Dimineata a inceput cu iesirea de pe 85 si parcurgerea intregului drum 864. Acesta strabate campuri nesfarsite de formatiuni de lava, iar destinatiile au fost canionul Jokulsargljufur si cascadele Hafragilsfoss si Dettifoss. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300255","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300256","data-size":"large"}[/ATTACH] La cascade se mai poate ajunge si de pe 862, dar vaporii de apa sunt impinisi de vant inspre zona de observare de pe 862. Mult timp se poate petrece la cascade datorita frumusetii locului si a numeroaselor curcubee (duble, triple uneori) vizibile in zilele insorite. De asemenea multiple carari de plimbare de-a lungul canionului. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300257","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300258","data-size":"large"}[/ATTACH] Am plecat apoi inspre zona cu activitate geotermanala Namafjall si cu puternic miros de sulf. Escaladand micul muntele Namafjall, se poate observa o panorama a intregului loc. Putin mai departe se poate urca pe craterul vulcanului Krafla (Viti), faimos pentru culoare verde a lacului si care poate fi inconjurat la pas. Am mers apoi la Dimmuborgir, un loc cu formatiuni vulcanice de dimensiuni mari. Campiile de lava s-au format in urma acoperirii unor lacuri inghetate de catre lava generata de eruptii vulcanice: apa s-a topit, evaporat si perforat stratul de lava. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300259","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300260","data-size":"large"}[/ATTACH] Spre seara cortul a fost ridicat intr-un camping pe malul lacului Myvatn. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300261","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300262","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 4: De la lacul Myvatn am pornit spre vulcanul Askja, o caldera cu suprafata de 50km patrati. Pot spune ca este unul dintre cele mai frumoase drumuri care strabate cea mai mare salbaticie a Islandei: peisaje selenare, formatiuni ale naturii iesite din comun (loc in care astronautii au fost instruiti inainte de plecarea pe luna din anul 1969), un desert vast de lava si cenusa vulcanica rezultat in urma eruptiilor mai multor vulcani, care trece pe langa craterul vulcanic Hrossaborg si taie mai multe rauri de dimensiuni considerabile. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t453,0 KB\u00a0 ID:\t1300265","data-align":"none","data-attachmentid":"1300265","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t463,7 KB\u00a0 ID:\t1300266","data-align":"none","data-attachmentid":"1300266","data-size":"full"}[/ATTACH] Aici am urcat pentru prima data pe un drum de tip F: F88, care ne-a facut initierea in trecerea raurilor, parcurgerea campurilor de nisip si cenusa, dar si strabaterea furtunilor de praf si cenusa vulcanica. F88 se continua cu F910, in directia vulcanului Askja care urca pana aproape de varf, pe un drum ingust, printre formatiuni de lava si se opreste intr-o parcare de unde urcarea continua pe jos. Distanta strabatuta la picior are o lungime de 2km de urcare moderata pana la micul crater Viti(un lac mic, albastru cu apa calda) si Oskjuvatn (unde cei cu dare de curaj si timp pot parcurge distante considerabile pe poteci care il inconjoara). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t423,4 KB\u00a0 ID:\t1300267","data-align":"none","data-attachmentid":"1300267","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t433,2 KB\u00a0 ID:\t1300268","data-align":"none","data-attachmentid":"1300268","data-size":"full"}[/ATTACH] Dupa cateva ore de admirat peisajul fantastic am pornit inapoi spre parcare, strabatand in directie inversa F910, continuand pe F905(mult mai usor de parcurs decat F88, cu peisaj diferit dar si o frumusete aparte) pana la campingul din Modrudalur. Aici am intampinat prima noapte cu vanturi puternice, iar masina a fost folosita pe post de bariera contra vantului (am pus o prelata de cort pe lateralul masinii astfel incat vantul sa nu intre pe sub). Chiar si asa, cortul(foarte bine ancorat) a fost zguduit bine intreaga noapte. Era doar prima noapte cu vant din multele ce aveau sa urmeze. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t443,5 KB\u00a0 ID:\t1300269","data-align":"none","data-attachmentid":"1300269","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t631,0 KB\u00a0 ID:\t1300270","data-align":"none","data-attachmentid":"1300270","data-size":"full"}[/ATTACH] Apare a doua problema: Un bidon ulei motor luat "pentru orice eventualitate" se varsa in totalitate in bena, necesitand o ora de curatare. Praful a acoperit in intregime tot ce nu a fost sigilat si a format o smoala prin mixarea cu uleiul varsat. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t567,9 KB\u00a0 ID:\t1300271","data-align":"none","data-attachmentid":"1300271","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t487,9 KB\u00a0 ID:\t1300272","data-align":"none","data-attachmentid":"1300272","data-size":"full"}[/ATTACH] Editat August 14, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 5: Dupa o noapte grea in care vantul a continuat sa bata cu putere, am pornit sa vizitam cascada Godafoss. De acolo am urcat pe F899 pana la capatul insulei. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t264,6 KB\u00a0 ID:\t1300274","data-align":"none","data-attachmentid":"1300274","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t324,1 KB\u00a0 ID:\t1300275","data-align":"none","data-attachmentid":"1300275","data-size":"full"}[/ATTACH] Drumul a fost placut, am strabatut mai multe tarcuri montane de oi, cateva rauri ajungand intr-un loc de unde putea fi observata (cu ajutorul lunetei) insula Flatey. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t455,5 KB\u00a0 ID:\t1300276","data-align":"none","data-attachmentid":"1300276","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t454,3 KB\u00a0 ID:\t1300277","data-align":"none","data-attachmentid":"1300277","data-size":"full"}[/ATTACH] Pe drumul de intoarcere am avut ocazia de a lua parte la un spectacol local, de strangere a tuturor oilor care colinda versantii muntilor si aducerea lor in tarcuri (de unde sunt impartite de proprietari). [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t492,0 KB\u00a0 ID:\t1300278","data-align":"none","data-attachmentid":"1300278","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t519,7 KB\u00a0 ID:\t1300279","data-align":"none","data-attachmentid":"1300279","data-size":"full"}[/ATTACH] Franele spate a inceput sa scartie tare (probabil de la trecerile prin apa). Am ajuns la Húsabakki unde am gasit un camping in incinta unei scoli (teoretic inchis din cauza anotimpului), dar unde ni s-a permis sa instalam cortul si sa petrecem noaptea. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t305,4 KB\u00a0 ID:\t1300280","data-align":"none","data-attachmentid":"1300280","data-size":"full"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00a0 Nume:\t\u00a0 Afi\u0219\u0103ri:\t0\u00a0 M\u0103rime:\t290,7 KB\u00a0 ID:\t1300281","data-align":"none","data-attachmentid":"1300281","data-size":"full"}[/ATTACH] Editat August 14, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RZV Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Super. Asteptam continuarea. Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 6: Campingul a avut multiple facilitati asa ca dimineata am folosit-o pentru prima tura de spalat si uscat haine precum si de rearanjare a cutiilor de stocare spate in functie de prioritati. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300284","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300285","data-size":"large"}[/ATTACH] Am plecat intr-un tarziu, dupa ora 14 spre orasul Siglufjordur, considerat orasul heringului. Mai departe se ajunge in orasul Dalvik de unde pot fi facute tururi organizate pentru a vedea balenele. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300286","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300287","data-size":"large"}[/ATTACH] Pentru a castiga timp si bani am decis sa folosim luneta din dotare(Celestron Ultima 80) pentru a le observa de la distanta. Si am reusit. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300288","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300289","data-size":"large"}[/ATTACH] Camparea s-a facut langa Drangeyjarferdir, intr-un loc idilic pe malul marii: Camping Grettislaug care beneficia de o piscina naturala cu apa calda. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300290","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300291","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 7: Surpriza placuta de dimineata ne-a facut-o o foca pe care am gasit-o asezata pe pontonul de langa cort chiar in zori de zi. In zona se regasesc multe specii de pasari rare, foci si pufini (care din pacate au plecat inainte sa ajungem). [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300293","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300294","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300295","data-size":"large"}[/ATTACH] Am continuat drumul de coasta 711, strabatand nenumarate locuri frumoase: iar unul in particular este Hvitsercur, un monolit de 50m ramas in picioare in mijlocul marii (numit trolul Islandei de nord-vest) si care devine parte din continent la reflux. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300296","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300297","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300298","data-size":"large"}[/ATTACH] Oprirea pentru a innopta s-a facut in peninsula Vatnsness, la Illugastadir, un loc deosebit in care traiesc mai multe colonii de foci ce pot fi observate in mediul lor natural. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300299","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300300","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 8: Pornim spre Holmavik continuand drumul 711 si vizitam Hamarsrett, un staul imens in care sunt adunate si triate orile proprietarilor din zona, aflat chiar pe malul apei. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300302","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300303","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300304","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300305","data-size":"large"}[/ATTACH] Se continua apoi spre Djupavik, de unde pe 645 pana la ultima ferma de dupa Nordurfjordur. Drumul si peisajul au fost spectaculoase. Ne intoarcem pe 643 si ne oprim Reykjanes unde trcem de 4500km parcursi si innoptam in camping. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300306","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300307","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300308","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300309","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 9: Dimineata hotaram sa lasam cortul in acelasi loc pentru noaptea urmatoare. Mergem in Isafjordur pentru provizii dupa care vizitam cascada Dynjandi (cascada de dimensiuni foarte mari). Asa cum ne-a obisnuit, Islanda ne-a oferit peisaje fantastice de-a lungul drumului. Inapoi o luam pe alt drum care se continua cu F66, un drum foarte ingust. Culoril e de amurg sunt superbe. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300311","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300312","data-size":"large"}[/ATTACH] Avem parte de un spectacol minunat: prima noapte in care se observa aurora boreala. Luminile nordului au putut fi vazute in alte seri, dar nu si aurora. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300314","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300315","data-size":"large"}[/ATTACH] La finalul primei saptamani am observat ca roata dreapta spate era desumflata, confirmata la masurare: presiunea scazuta la mai putin de un bar. Am umflat roata si am monitorizat-o pentru o zi. Peste noapte a scazut cu 2-3 psi. Era clar ca roata a fost avariata, iar locul l-am gasit putin mai tarziu, dupa trecerea unui rau. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300316","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300318","data-size":"large"}[/ATTACH] O reparatie la un atelier local costa intre 5000ISK si 10000ISK, iar un kit de reparatie undeva la 5000ISK. Asa ca am luat decizia ca presiunea sa fie monitorizata zilnic si sa completez cu aer in fiecare dimineata; urmand ca daca cedeaza complet sa folosesc roata de rezerva. Nu a cedat si am mai parcurs in acest fel peste 5000km, unde a fost reparata in TM cu 40lei (si a facut de atunci peste 10k km). [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300319","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300438","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 10: Dimineata plecam din camping si facem o scurta oprire intr-un orasel numit Olafsvik. De aici incepe seria de locatii vizitate: Plaja Ytri Tunga - un loc in care pot fi observate numeroase colonii de foci raspandite de-a lungul plajei; Craterul Grabrok - cel mai mare din cele trei cratere. Se poate ajunge sus pe un traseu marcat, iar sus este o priveliste faina peste Borgarfjordur; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300322","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300323","data-size":"large"}[/ATTACH] Hraunfossar - o colectie de nenumarate parauri si cascade care se scurg peste formatiuni de lava pe o distanta de aprox 900m. Locaul are un punct de observare care ofera o priveliste uimitoare asupra cascadelor si a raului Hvita; Barnafoss - o cascada la care se poate ajunge dupa o plimbare scurta de la Hraunafossar; Urcat pe drumul F578 spre Arnavatn - Aici se deschide un camp plin cu formatiuni stranii de lava: sunt multe pesteri si lacuri subterane peste tot in jurul nostru;Se recomanda vizitarea acestor pesteri de dimensiuni enorme doar cu ghit. Am avaut de trecut de doua ori un rau de dimensiuni mai mari decat am crezut initial; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300324","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300325","data-size":"large"}[/ATTACH] Lacul Arnarvatn - in jurul lacului exista cateva locuri pentru corturi iar drumul este practicabil doar pt masini 4x4; Vizitat pestera Surtshellir - pestere formata in/de lava, declarata cea mai mare pestera de felul asta. De curiozitate am coborat in cateva pesteri pentru a vedea cum arata si atat. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300326","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300327","data-size":"large"}[/ATTACH] Ziua se incheie in campingul din Husafell camping. Avem din noua ocazia de a vedea minunata Aurora boreala. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300328","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300439","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 11 (cea mai intensa): Urmeaza o noua zi plina de locuri de vizitat: Traversat Kaldidalur F550 - pas montan si drum la inaltime intre Thingvellir si Husafell intre ghetarul Langjokull si vulcanul Ok. Al doilea pas montan ca inaltime din Islanda. Fost drum de cai, in 1930 devine practicabil si pt masini dar numai in lunile de vara; Ghetarul Langjokull - al doilea cel mai mare ghetar din Islanda; Trecem pe langa Bru a Blaskeggsa (podul unde a avut loc batalia) spre Glymur; Cascada Glymur - a doua cea mai inalta cascada din Islanda, dar cea mai inalta la care este posibil accesul cu piciorul. In apropiere se gaseste o parcare pt masini impreuna cu un semn pentru mai multe trasee de plimbare (unele mai usoare, altele mai dificile); Cascada Oxararfoss - o cascada de dimensiuni reduse, de doar 20m inaltime, dar este o parte importanta a bogatiilor naturale din Parcul National Tingvellir. In functie de anotimp, casacada poate diferi ca volum deoarece raul Ax (Oxara) difera de la un sezon la altul; Parcul national Thingvellir - este cel mai important sit de patrimoniu cultural din Islanda. Thingvellir este atât din punct de vedere istoric, cât și din punct de vedere arheologic cel mai mare și mai important sit de adunare din Europa de Nord: Logberg (Piatra dreptatii) - Althing (Adunarea generală) a fost înființată aici în 930 și a continuat întâlnirea timp de mai mult de 850 de ani până în 1798. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300331","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300332","data-size":"large"}[/ATTACH] Desi afara soarele incepe sa coboare iau decizia de a ne retrage la camping doar dupa ce mai strabatem un drum F. O decizie gresita luata intr-un moment de oboseala care avea sa aduca multe emotii nedorite. Astfel incepe urcarea pe F337 cu destinatia Skagabrekkur fara sa avem macar o banuiala de ceea ce va urma. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300333","data-size":"large"}[/ATTACH] In lumina inserarii peisajul este fantastic, iarba si muschiul verde si umed sunt transformate de razele soarelui intr-o paleta nemaintalnita a culorii verzi. Peisajul se schimba continuu si ajungem sa strabatem o intindere enorma de munti, lava si cenusa vulcanica. Pentru a nu risca sa ramanem impotmoliti in mijlocul desertului gonim peste intinderea nesfarsita de nisip/cenusa din care iseau din loc in loc roci ascutite formate din lava intarita. Drumul este putin frecventat (cel putin in acea perioada anului), iar cu ajutorul furtunilor de nisip/cenusa devine aproape invizibil uneori, iar riscul de a te abate este la tot pasul. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300334","data-size":"large"}[/ATTACH] Peisajul de poveste reuseste sa fure atentia de la urmele drumului, iar viteza mare si atentia impartita ma fac sa ies de pe drum si sa ma indepartez intr-o alta directie. Desi pe gps vedeam ca e o diferenta intre pozitia masinii si drumul efectiv am ignorat considerand ca este doar o eroare de coordonate si am continuat in felul acesta zeci de km. Drumul a devenit un labirint care iti dadea iluzia ca te intoarce spre drumul normal, dar cu fiecare km te indeparta mai mult si mai mult. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300335","data-size":"large"}[/ATTACH] Afara se intunecase complet cand am luat decizia sa oprim si analizam optiunile: eram in mijlocul desertului departe de orice asezare omeneasca, drum umblat sau semnal la telefon. S-a renuntat la GoogleMaps si Harta de mana si am pornit inapoi pe urmele proaspete si vizibile pana intr-un punct care ne indica o posibilitate de a reveni la drumul vechi (am folosit aplicatia IcelandMapsOffline). Am parcurs cu emotie si viteza intregul drum, iar cauciucurile au rezistat eroic taieturilor rocii vulcanice imposibil de evitat in totalitate. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300336","data-size":"large"}[/ATTACH] Caucicurile rezista, masina rezista si in ritm de rally-raid reusim cumva sa ajungem la un drum tehnic (de intretinere a unor stalpi de electricitate) care strabatea intreaga zona. Masina a inceput sa produca zgomote dubioase la schimbari de nivel si desi opresc si inspectez amortizoare, arcuri, strangeri etc dar nu pot sa gasesc nimic. Mai tarziu urma sa aflu ca s-au destrans doua suruburi de la scut din cauza vibratiilor. Dupa cateva ore de condus intr-o semi-orientare ajungem pe soseaua 35 si gandurile negre sunt eliminate. De pe 35 oprit si innoptam in campingul Geysir. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300337","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300434","data-size":"large"}[/ATTACH] F337 e unul din cele mai frumoase drumuri care ofera o incredibila diversitate de peisaj. Pot doar recomanda celorlati ce nu am facut eu: strabaterea lui pe timp de zi. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300440","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300441","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 12: Cu o minte mai limpede plecam din camping si vizitam: Geysir Hot Spring - zona foarte activa cu gheizere care "explodeaza" la anumite intervale de timp. Cel mai faimos gheizer se numeste Strokkur, e si cel mai activ si poate ajunge pana la 30m inaltime. Exista si un centru de expozitii si prezentari informative. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300339","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300340","data-size":"large"}[/ATTACH] Gullfoss sau Golden Falls - una din cele mai faimoase cascade din Islanda, intalnita in canionul Hvita. Apa din raul Hvita porneste de la ghetarul Langjokull, apoi coboara intr-un spectacol dramatic al naturii aprox 30m pe cele 2 trepte-cascade ale lui Gullfoss. Sellfoss - oras unde am incercat traditionalul Hot-Dog islandez. Pylsuvagninn este unul dintre cele mai bune standuri pt hot dog din Islanda, este situate chiar langa podul fluviului Olfusa. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300341","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300342","data-size":"large"}[/ATTACH] Reykjavik - capitala Islandei si cel mai mare oras din tara. Am reusit a vizita orasul in aproximativ doua ore de plimbare pe stradute. Biserica Hallgrimskirkja - care poate fi gasita pe un mic deal din centrul capitalei. Turnul se poate vizita si ofera o priveliste placuta asupra orasului. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300343","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300344","data-size":"large"}[/ATTACH] Tot in capitala am incercat si "Svid" - fel de mancare traditional islandez constand intr-un cap de oaie taiat pe jumatate. Pentru cine e interesat: se gaseste in terminalul pt autobuze BSI la cafeneaua Fljott og Gott. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300345","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300435","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 13: Urmatoarea zi urmeaza un drum incarcat dar placut in acelasi timp: Cascada Haifoss - inalta de 122m pe raul Fossa. Drumul pana la cascada e plin de gropi, iar la baza ei exista o parcare pt masini. De acolo se parcurge pe jos drumul ramas pana la cascada. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300349","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300350","data-size":"large"}[/ATTACH] Cascada Granni - aflata in apropiere de Haifoss; raterul Blahylur - lac magnific amplasat in craterul unui vulcan inactiv. Se afla pe drumul Sigolduleid care merge catre Landmannalaugar; Soseaua 26 si F26, soseaua 208 si F208 - drumuri care ofera peisaje spectaculoase; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300351","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300352","data-size":"large"}[/ATTACH] Planuim sa innoptam in Landmannalaugar sau "People's pools". Aceasta este o zona vasta de o frumusete uimitoare si unica din sudul Highland-ului Islandei. De acolo pornesc numeroase poteci si trasee pt drumetii de o zi sau chiar mai lungi. Roca vulcanica riolit creaeaza un spectru complet de culori ametitoare, culoarea sa portocalie-rosiatica se remarca printre nuantele mai intunecate ale bazaltului sau obsidianului. Nuantele de rosu, roz, verde, albastru, galben auriu fac din Landmannalaugar o locatie fantastica, aproape desprinsa din povesti. De asemenea exista si piscine cu izvoare geotermale, un loc mare pt camping, parcare, etc. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300353","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300354","data-size":"large"}[/ATTACH] Noptile sunt reci acolo, dar este un sentiment placut sa stai la -3 grade cu picioarele intr-un rau cald, unde nenumarate izvoare geotermale tasnesc de sub roci. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300355","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300436","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 14: O zi plina de incursiuni in interiorul tarii, pe drumuri accidentate printre peisaje uitmitoare, pline de frumusete si un mister aparte: Drumul F208 sau Fjallabaksleid Nyrdi - este unul dintre cele mai pitoresti drumuri din Islanda, accesibil doar autoturismelor 4x4. Drumul taie multe cursuri de rau pentru care e necesara o garda la sol marita. Varietatea de peisaje si culori iti taie respiratia iar la fiecare cotitura de drum se deschide o alta priveliste uimitoare; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300363","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300364","data-size":"large"}[/ATTACH] Drumurile F233 si F235 - Strabate o gramada de rauri, unele mai mici, altele de dimensiuni mai mari; in sezonul uscat nu au debit crescut si pot fi trecute in siguranta; Vulcanul Maelifell - un vulcan aproape perfect conic acoperit cu muschi verde stralucitor care sta singur intr-un desert cu nisip vulcanic; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300365","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300366","data-size":"large"}[/ATTACH] Drumul F210 - superb si dificil in acelasi timp, un drum care serpuieste prin desert cu nisip negru si strabate din cand in cand cate un fir de apa. In apropiere strajuieste un ghetar care contrasteaza cu solul vulcanic intunecat; Drumul F268; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300367","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300368","data-size":"large"}[/ATTACH] Am innoptat in Rjupnavellir, la o cabana (din cauza vantului foarte puternic). Locul se afla in Rangárting Ytra si este o stațiune mică și confortabilă din sudul Islandei. Este situat la doar 9 km de faimosul vulcan - Hekla. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300369","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300370","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 15: Vremea incepe sa se raceasca, iar dimineata devreme raurile sunt inghetate si trebuiesc trecute cu atentie. Bucatile de gheata urca uneori pe capota. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300372","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300373","data-size":"large"}[/ATTACH] Am continuat plimbarea pe drumurile 26 si 268 care au cele mai bune vederi spre vulcanul Hekla; accesul nefiind restrictionat spre gura vulcanului am decis sa facem o incursiune cat de aproape posibil. Vulcanul este activ si monitorizat in permanenta. Au urmat apoi: Drumul 264 - o parte de drum este mai usoara, dar la fel de spectaculoasa; Drumul F210 Fjallabaksleid - de aici se poate face intoarcere inapoi F261, dar noi am continuam pe F210. Acesta se continua cu F233 sau tot cu F210 pana intalneste F208 in rezervatia Fjallabak. Rezervatia naturala Fjallabak este potrivita pentru plimbari (drumetii scurte sau lungi). [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300374","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300375","data-size":"large"}[/ATTACH] Ghetarul Vatnajokull - cel mai mare ghetar din Europa. Se pot vizita pesteri de gheata cu grumuri organizate. Acestea folosesc autobuze speciale pentru a ajunge pe ghetar. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300376","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300377","data-size":"large"}[/ATTACH] Drumul spre camping continua pe F208, dar noi mai facem un ocol si mergem pe F235 pana cand drumul nu mai e practicabil. La capatul drumului gasind lacul Langisjor. De aici ne intoarcem pe F208 - 26 si inapoi la cabanuta din Rjupavellir. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300378","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300379","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 16: Dupa ce am aprovizionat in Hvolsvollur a pornit intr-un mic maraton de vizitat: Cascada Seljalandsfoss - cascada ce isi are originile sub ghetarul Eyjafjallajokull (una dintre cele mai populare locatii); Cascada Gljufrabui - cascada ascunsa intr-un defileu care cade de pe pajistile verzi ale muntilor Eyjafjoll. Se afla la cateva sute metrii departare de Seljalandsfoss; Cascada Skogarfoss - cascada pe raul Skogar; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300381","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300382","data-size":"large"}[/ATTACH] Vulcanul Eyjafjallajokull - in apropierea ghetarului Myrdaljokull. Nu este doar un vulcan, este de asemenea si un ghetar care se conecteaza cu celebrul Katla; Peninsula Dyrholaey - promontoriu lung renumit pentru privelistile sale uimitoare asupra coastei de sud a Islandei, a farului sau istoric si bogatia de pasari. Este cea mai sudica parte a continentului islandez; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300383","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300384","data-size":"large"}[/ATTACH] Plajele Kirkjufjara si Reynisfjara - plajele cu cele mai periculoase valuri. Plaja Reynisfjara este cea mai renumita plaja cu nisip negru de pe coasta de sud a Islandei; Coloanele de bazalt Reynisdrangar - cea mai mare dintre coloanele este cea cu cele trei varfuri, care se numește Langsamur și arata ca o nava atunci cand este privita de la distanța; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300385","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300386","data-size":"large"}[/ATTACH] Ghetarul Myrdaljokull - al patrulea ghetar ca marime din Islanda. Este si casa periculosul vulcan Katla; Cunoscuta Epava a avionului de pe plaja Solheimasandur; Ziua se termina in campingul din localitatea Vik. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300387","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300388","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 17: Zona sudica a Islandei este cel mai turistic si aglomerat loc de pe insula. De asemenea abunda in locatii de vizitat aflate la distante scurte unele de altele: Dakgil - lacuri, cascada, loc de camping. O vale verde frumoasa inconjurata de munti verticali acoperiti de muschi verde catifelat; Canionul Remundargil este unul dintre tezaurele ascunse si frumoase din Islanda. Canionul se restrange pe masură ce ne apropiem de cascada Remundargilsfoss; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300390","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300391","data-size":"large"}[/ATTACH] Plaja Reynisfjara; Cascada Fragifoss - cascada pe raul Geirlandsa; Canionul Fjadrargljufur - este un canion lat si impresionant de 100 m adancime si 2 km lungime. Canionul strabate roca moale acoperita si umpluta cu straturi de lava. Este cunoscut a fi unul dintre cele mai pitoresti locuri din Islanda. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300392","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300393","data-size":"large"}[/ATTACH] Urcare pe F206 spre Lakagigar. Aici se arde invertorul si ramanem fara curent de incarcare acumulatori/PC. Nu stiam ca aveam sa intalnim unele din cele mai "epice" locatii de pe aceasta minunata insula: Craterele Laki sunt un rezultat minunat al devastarii imense care a avut loc in Islanda in secolul al XVIII-lea. Craterele Lakagígar sunt situate de-a lungul unei linii de zece parauri. La capatul sudic al liniei craterelor se afla Muntele Hnúta, unde a aparut prima crevasa. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300394","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300395","data-size":"large"}[/ATTACH] Laki Summit - poteca duce spre varful Laki (818m inaltime). Priveliștea de pe varf si randul de cratere care pot fi vazute este spectaculoasa. De aici se poate vedea ghetarul Vatnajökull si imprejurimile sale. Traseul craterelor de la poalele Laki poteca duce de la poalele lui Laki pana la pantele joase ale craterelor. Acum rocile si lavele sunt acoperite de muschi verzi. Coborare pe F207 - unul din cele mai frumoase peisaje intalnite, denumit si Bbucla Laki. Cuvintele nu pot exprima frumusetea acestor locuri. Peisajul se schimba complet la fiecare 10 de minute. Innoptam in campingul din Svinafell. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300396","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300397","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 18: O nou azi, mai multe locuri frumoase: Limba glaciar Svínafellsjökull - unul dintre cele mai cunoscute si cele mai accesibile capete ale ghetarului. La capatul limbilor ghetarului se gasesc lacuri. Laguna de la Svínafellsjökull este mica, dar suficienta pentru a oferi ghetarului un aspect fascinant. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300399","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300400","data-size":"large"}[/ATTACH] Laguna Fjallsárlón - o laguna glaciara, situata la capatul sudic al ghetarului Vatnajökull. Icebergurile plutesc pe un lac de dimensiuni mari in care se regasesc familii de foci care se scalda in apele lagunei. Jökulsárlón - una dintre bijuteriile naturale din Islanda. Ca laguna glaciara, Jokulsarlon este un lac format de apa topita din ghetar si este cel mai adanc lac din tara (248m adancime). Lacul se umple de iceberguri care se desprind de ghetar. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300401","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300402","data-size":"large"}[/ATTACH] Plaja Diamond beach - o fasie de nisip negru apartinand campiei glaciare Breidamerkursandur, situata nu departe de laguna glaciara Jokulsarlon. Blocurile de gheata care umplu laguna glaciara se sparg de mal si contrasteaa cu plaja de nisip negru. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300403","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300404","data-size":"large"}[/ATTACH] Traseul F985 spre glaciarul Joklasel - un drum greu care avertizeaza inca de la inceput sa nu se porneasca fara o masina 4x4 sau intr-o zi cetoasa. Cand am ajuns acolo am avut parte de un cer senin asa ca am urcat pe drumul de acces la masivul ghetar Vatnajokull, cel mai mare ghetar din Islanda si din toata Europa. Drumul se termina la Joklasel Hut, locul unde pot fi achizitionate plimbari cu snowmobilul pe suprafata ghetarului. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300405","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300406","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 19: A fost ziua cu vantul cel mai puternic. Cu toate acestea nu abandonam planul de a vedea tot ce se poate vedea: Laguna Jokulsarlon decidem sa o vizitam din nou; Peninsula Hvalnes si ferma Hvalnes aflate in cel mai estic punct al Islandei. Tot aici se gaseste un far vechi portocaliu si 3 munti fotografiati de toata lumea; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300408","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300409","data-size":"large"}[/ATTACH] Muntele Vestrahorn care desi nu este foarte inalt este un paradis al fotografilor, datorita peisajului dramatic; Zona dintre muntii Vestrahorn si Eystrahorn este numita "Lón" (înseamna laguna) si adaposteste o varietate incredibil de mare de pasari. Este prima oprire dupa un zbor foarte lung pentru milioane de pasari migratoare. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300410","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300411","data-size":"large"}[/ATTACH] Muntele Eystrahorn cu o inaltime de doar 756m, dar singurul munte din Islanda ce nu poate fi urcat, datorita pantelor extrem de alunecoase si a alunecarilor de teren; Muntele Brunnhorn. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300412","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300413","data-size":"large"}[/ATTACH] Pe drum spre camping realizam ca am ramas fara faza scurta la masina. Am gasit un service Toyota intr-un orasel, iar de acolo am achizitionat alte doua becuri. Ajungand in campingul din Eyjolfsstadir vantul puternic pune si ploaia rece ne determina sa regandim ideea de a sta la cort. Locul de cazare dispune de camere pentru inchiriat, asa ca profitam de caldura unei camere libere. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300414","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300415","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sintaxxa Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Ziua 20: Dupa multe zile pline a urmat si perioada de relaxare in care s-au facut plimbari de voie: Stodvarfjordur este un oras si fiord; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300417","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300418","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300419","data-size":"large"}[/ATTACH] Fiordul Faskrudsfjordur si drumul r955 pana la peninsula Vattarnes; Fiordul Reydarfjordur si drumul r92 in satul pescaresc Eskifjörður; [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300420","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300421","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300422","data-size":"large"}[/ATTACH] Drumul vechi de la Eskifjörður pana la Neskaupstaður are vederi minunate inainte de a trece printr-un vechi tunel cu o singură banda. Pana acum 50 de ani, orasul era accesibil doar pe mare. Spre seara am revenit la cazarea din seara precedenta. [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300423","data-size":"large"}[/ATTACH] [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-attachmentid":"1300424","data-size":"large"}[/ATTACH] Editat August 12, 2019 de sintaxxa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate