Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Transilvania Offroad 2010 Expedition


behashbeu

Postări Recomandate

Incepand de maine 4 iunie incepe deja traditionala expeditie, prima editie fiind anul trecut. Detalii:

 

4-14 iunie

Traseu: inceput la barajul Oasa catre M-tii Cibinului, Fagaras, Bucegi si mai departe cat ne tin curelele

Obiectiv: daca reusim, granita cu Ucraina in M-tii Rodnei

Echipaje: 3

Masini: Mercedes G-Klasse, Pinzgauer, Suzuki Samurai

Echipamente: suficiente cat sa nu trebuiasca sa coboram din munti 10 zile: combustibil, hrana, scule, radio, gps, laptop, harti, adapost, etc

Ca si anul trecut, daca gasim o zona calamitata de turisti cu gunoaie vom incerca cat ne tin puterile sa curatam locul.

Incercam sa ajungem cat se poate de aproape de Vf Moldoveanu si apoi sa urcam pe jos, eventual innoptam acolo.

 

Noutati:

Daca anul trecut am mers pe un traseu si etape bine stabilite pe harta, anul acesta vom merge la orientare. Va fi mai greu dar mai interesant.

Cu noi va fi si prietenul si fotograful Radu Pop, montagniard pasionat, care va imortaliza cat va putea ce prostii vom face.

Anul acesta am adoptat ratiile militare de hrana ale Bundeswehr-ului. Mai putin cele imbuteliate in sticle :)

Eu voi testa cateva echipamente de dormit afara, fara cort: sac Jerven, Snugpak Antactica, Thermalon, Fleece, etc

Daca ne va permite semnalul, vom posta poze aici pe parcursul expeditiei.

Masinile si formatia de mars in poza atasata.

 

Multumiri d-lui Tibi Mocuta din Cluj pentru ajutorul acordat cu statiile radio.

 

Ura !

Editat de behashbeu

Mercedes Gelandewagen. The best.

Photo: http://picasaweb.google.com/bogdan.branzas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Daca ajungeti in zona Baia Mare si aveti probleme sau nelamuriri, nu ezitati ca sa ma contactati.

 

Succes domnilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Multumim pentru urari. Sper sa ne iasa bine.

 

Inca nu am terminat bagajul... ca e mult de tot... dar maine pe la 12 am de gand sa ma astern la drum spre Oasa :wink:

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Salutare tuturor.

 

Expeditia noastra a ajuns la cabana Piatra Arsa in Bucegi dupa ce a parcurs creasta Cindrelului, zona sudica a Fagarasului si a urcat la 2300m pe creasta Scarisoara unde a zabovit 2 zile pentru ca in una din ele am urcat pe Vf. Moldoveanu.

Am incercat sa urcam in Iezer dinspre vest dar nu am reusit asa ca am mers mai departe spre Bucegi.

 

Maine pornim pe creasta Grohotis si Telejenel spre M-tii Siriu

 

Avem ceva poze dar semnalul e prost ca sa le putem atasa.

 

Numai bine.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Inca un rand si gata... ultima poza e din categoria intalniri cu animale :ha:

Maine mergem mai departe, posibil spre Lacul Vulturilor prin Tabla Butii...

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Super tare , va invidiez , de cand mi-am dorit sa fac o expeditie prin tara.

Bogdan , cum se descurca sacii de dormit? care e cel mai bun si un pret te rog

Never stop exploring
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Actiunea s-a incheiat ieri dupa un parcurs de 770km din care mai bine de 500km in afara asfaltului.

Astfel in prima zi am parcurs creasta Cibinului cu atingerea Vf. Cindrel si coborare in Valea Sadului. Traseul a fost lejer dar foarte frumos, cu o coborare pe stanci in una din zonele finale ale Cibinului. Am incercat apoi sa urcam la Prejba (pe drum ne-am intersectat si cu colegul Gil :h5) dar pentru ca am gasit traseul foarte greu si tarziu, iar la 8 seara deabia ajunsesem la 1400m am decis sa ne intoarcem si sa inoptam in Râul Sadului.

Ziua a doua am inceput-o cu o actiune umanitara, niste baieti cazusera vreo 6m cu o masina de strada in râpa vaii Sadului. Nu i-am scos noi de acolo dar am mers cu ei in localitatea Sadu si i-am ajutat sa gaseasca o masina cu macara de la exploatarile forestiere care sa-i recupereze. Dupa aceea am mers pe asfalt pana in Talmaciu si am urmat valea Oltului in aval pana in Caineni unde am traversat râul si am continuat pe sub versantul sudic al Fagarasului. Acuma, uitandu-ma la track, cred ca am fi putut parcurge acest traseu mult mai direct, initial insa planuisem sa urcam si pe Cozia dar nu s-a putut din criza de timp. Asa se face ca foarte tarziu am ajuns pe creasta Scarisoara. In portiunea superioara a traseului am avut drumul partial blocat de zapada cu una din laturi expusa. Acolo fie am dat la lopata, fie am parcurs drumul cu doua roti pe zapada si doua pe pamant. Noaptea am campat la 2250m, cei mai curajosi si cu echipament special (Bogdan) dormind direct afara (la 12 noaptea termometrul masura in cort 0 grade celsius :grin:)

A treia zi am facut offroad pe picioare pana la Moldoveanu si inapoi. Au fost 22 km dus + intors cu multe urcusuri si coborasuri, canicula si deshidratare la maxim.

In ziua 4 nu prea ne-a iesit. Am incercat sa urcam in Iezer dinspre vest si sa coboram apoi la Lacul Râusor dar toate drumurile pe acea parte se infundau la un moment dat. Pana la urma am iesit in asfalt si am mers pe ruta Campulung + Malu cu Flori de unde apoi am parasit drumul si am urcat prin sate dambovitene foarte interesante. Momentele culminante ale zilei au fost drumul intrerupt de o surpatura agresiva trecuta in vazul babelor satului care isi acopereau ochii de spaima ca o sa ne vada cu masinile rasturnate acolo :ha: N-a fost sa fie asa... Apoi au urmat niste noroaie clisoase cu un Aro abandonat. Acolo Bogdan a ramas blocat nevoit fiind sa incetineasca pentru ca-l fura noroiul spre Aro, astfel pierzand momentul. L-a recuperat Vivi cu Pinzul si am pornit mai departe la drum. Am mai surubarit apoi cateva minute la unu din colierele de prindere ale scutului si rezervorului lui Bogdan care se desprinsese probabil in noroi.

A urmat apoi urcusul in Bucegi la cabana Piatra Arsa, urcus plictisitor si plin de praf (nu vi-l recomand)

In a cincia zi am coborat de la Piatra Arsa iar la intersectia DN1/Sinaia ni s-a mai alaturat Rares cu un Mitsubishi Sport. Am coborat pe DN1 pana in Comarnic de unde am traversat in Valea Doftanei tot pe asfalt. De acolo am parcurs creasta Grohotisului pana in Cheia. Traseul spectaculos asa cum il stiti sau ati citit despre el poate, s-a soldat cu o pana de cauciuc la Bogdan. Seara am ajuns in Cheia si am campat pe valea Teleajenului intr-o poienita superba.

Ziua nr. 6 ne-a adus o veste trista. Liderul expeditiei Bogdan trebuia sa ne paraseasca pentru ceva treburi importante in Cluj, asa ca am ramas in Pintz, Mitsu si Samurai doar. Am coborat pana in Maneciu si am urcat pe creasta Telejenel sperand ca va fi cat de cat apropiata ca spectaculozitate ca si cea a Grohotisului. A fost din pacate destul de anosta, cu mult praf si lipsita de orice dificultate. Ne-am trezit brusc insa cand am ajuns la cimitirul eroilor de la Tabla Butii. Locul ala este deosebit iar cimitirul asa cum e el izolat pe o creasta tinand osemintele martirilor cazuti in primul razboi pentru ca noi sa ne putem lua Q-uri albe, sa incasam bani pe autostrazi si sosele invizibile sau cel putin sa ascultam manele nestingheriti te pune pe ganduri serios si-ti naste, inevitabil, intrebarea: "oare a meritat sacrificiul lor?"

Din Tabla Butii am incercat sa urmarim track-ul unui coleg care urcase din Siriu acolo, insa in sens invers. Ne-am blocat pe o culme pe care sincer nu stiu cum o urcase el, posibil facuse extrem. Noi eram insa in expeditie unde nu prea e loc de extrem asa ca am facut cale intoarsa, am coborat in Buzoiel si am urmat asfaltul pana in Siriu. De acolo am urcat mai departe pana la Lacul Vulturilor prin culmea estica. Pe acest traseu am constatat ca mi s-a desprins furtunasul de la stropitoarea de parbriz undeva sub bord pentru ca imi curgea lichidul de parbriz pe picioare :grin: Tot pe acest traseu, la contactul cu un bolovan mi s-a rupt una din conductele de frana pe spate, blindata apoi de Rares (mare specialist :wink:) Trebuie sa va spun ca Lacul Vulturilor este una din cele mai impresionante zone vazute vreodata. Este un loc care l-as recomanda oricui!

In ultima zi am parcurs un traseu lejer spre Comandau exceptand coborarea un pic emotionanta de la Lacul Vulturilor (deh, frana in 3 roti doar :grin:) efectuata de aceasta data pe o culme nordica. Ziua s-a incheiat in Covasna dupa ce in prealabil am sarbatorit expeditia cu o baie in raul Bâsca Mare.

 

Gasca a fost super, ca si anu trecut, masinile s-au comportat excelent, locurile prin care am trecut sunt de neuitat.

 

Mii de multumiri pe aceasta cale lui Radu care ne-a insotit in expeditia noastra facandu-ne nu mai putin de 4500 poze :h5 din care va vom face o selectie.

 

Atasat track-urile

Editat de omoroka

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

de foarte mult misto baieti!!! felicitari si sa va fie de bine!:h5

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Colegul Omoroka a spus cam tot ce era de spus. Pozele din link sunt o mica selectie din cele cateva mii facute de Radu. Eu voi posta separat, in cateva zile, un review despre echipament.

 

Multumiri:

Lui Radu Pop pentru ca a fost impreuna cu noi si ca a realizat un fotoreportaj de exceptie, profesionist.

D-lui Tibi Mocuta pentru ajutorul acordat cu statiile radio care s-au dovedit de nepretuit in multe situatii.

Lui Omoroka pentru tehnologia GPS pusa la dispozitie si pentru recomandarile de traseu facute.

 

Nota Bene.

Cine poate, sa incerce M-tii Cindrel si Grohotisului, urcarile, trecerile laterale si coborarile sunt de exceptie. Muntii Grohotisului sunt o adevarata scoala de pilotaj offroad. Urcarea pe Fagaras, pe directia Scarisoarei, pe traseul strabatut de noi, a fost exceptionala iar peisajele uluitoare.

Mercedes Gelandewagen. The best.

Photo: http://picasaweb.google.com/bogdan.branzas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Pacat ca dialogul nostru a fost f. scurt cind ne am intilnit la Riul Sadului ,probabil oboseala si noi eram dupa o zi grea cu vreme naspa,trebuia sa urcati la Prejba prin alta parte sa continuati traseul pe creasta si sa coboriti la Voineasa . Peisajul e deosebit , pe o parte Cindrelul si pe cealalta parte M. Lotrului si Latorita. Cind mai treceti prin zona puteti apela dati mi um pm si va dau nr de mobil.

gill.s
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Pacat ca dialogul nostru a fost f. scurt cind ne am intilnit la Riul Sadului ,probabil oboseala si noi eram dupa o zi grea cu vreme naspa,trebuia sa urcati la Prejba prin alta parte sa continuati traseul pe creasta si sa coboriti la Voineasa . Peisajul e deosebit , pe o parte Cindrelul si pe cealalta parte M. Lotrului si Latorita. Cind mai treceti prin zona puteti apela dati mi um pm si va dau nr de mobil.

 

Salut Gill

 

noi am cautat alte trasee dar in final am ajuns sa urcam tot pe urmele voastre. Cand am ajuns pe la 1300m/1400m si am vazut ca mai urma inca un urcus pieptis pe un drum spalat cu pietre umede iar afara era asa mohorat si ceasu batea de 8 am decis sa nu mai continuam.

 

:h5

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Salut Gill

 

noi am cautat alte trasee dar in final am ajuns sa urcam tot pe urmele voastre. Cand am ajuns pe la 1300m/1400m si am vazut ca mai urma inca un urcus pieptis pe un drum spalat cu pietre umede iar afara era asa mohorat si ceasu batea de 8 am decis sa nu mai continuam.

 

:h5

Faina expeditia voastra , cred ca a fost f. interesant, va urez sa continuati in fiecare an .

gill.s
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

superba tura, minunate peisajele. Ati gasit aceleasi flori pe care le-am intalnit si eu intr-o minitura pe Latoritei. Si aceleasi limbi de zapada. Felicitari inca o data, ca le meriatti cu prisosinta. Chiar daca-s venite de la un aspirant. Si multa sanatate!

 

PS: un jimny si-ar rupe inima pe unde ati fost voi?:id

 

PPS: am un mare gol in stomac.... si-s invidios! Dupa ce am vazut pozele, am o singura intrebare in cap: cate tractoare o sa chem daca ma bag si eu de la Vidraru, in dreapta, catre Moldoveanu.... Iar despre poze... ABSOLUT FANTASTICE! FELICITARI!

Editat de shoricelu
Jimny "moapsa" M13A
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

superba tura, minunate peisajele. Ati gasit aceleasi flori pe care le-am intalnit si eu intr-o minitura pe Latoritei. Si aceleasi limbi de zapada. Felicitari inca o data, ca le meriatti cu prisosinta. Chiar daca-s venite de la un aspirant. Si multa sanatate!

 

PS: un jimny si-ar rupe inima pe unde ati fost voi?:id

 

Un Jimny dotat cu MT-uri ar face fata cam peste tot pe unde am mers noi, ceva ornamente de plastic ai pierde poate pe Grohotis doar, dar cu atentie maxima treci si pe acolo

 

PPS: am un mare gol in stomac.... si-s invidios! Dupa ce am vazut pozele, am o singura intrebare in cap: cate tractoare o sa chem daca ma bag si eu de la Vidraru, in dreapta, catre Moldoveanu....

 

Aici chiar nu ai nici-o problema, iar daca terenul e uscat si nu a mai plouat de multa vreme, te descurci si cu shoshoni de strada :wink:, singura precautie pe care trebuie sa ti-o iei in calcul: distanta mare. Ai de mers 30km de creasta care te vor indeparta mult de civilizatia unde ai putea gasi ajutor in caz de nevoie. Deci se impun minim doua masini acolo... ca si in multe alte cazuri de altfel :h5

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

D-apai am cadonisit-o cu niste Insa Sahara si pe unde m-a dus... nu credeam ca o sa calc.... Ultima tura pe sub Oslea, din pasul Jiu-Cerna in dreapta, cum mergi catre Uricani. Iar daca zici ca numai niste ornamente... NE BAGAM! :)) Cat despre "prea departe de civilizatie", am vazut un snowmobil abandonat pe vf. Godeanu. Deci...se poate :)))

 

Inca o data, toata admiratia pentru tura pe care ati facut-o!

Respect!

Editat de shoricelu
Jimny "moapsa" M13A
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

@shoricelu

 

Tura in doua masini este recomandata insa cel mai bine in 3. Troliul macar pe o masina nu strica, la fel sufe de dimensiuni diferite si ochetii de rigoare. Scripetele cred ca se impune si el. Si harletul. Tura intr-o singura masina pe langa ca e periculoasa poate fi si lipsita de fun.

 

Noi am fost trei, de la un moment dat 4. Si e mai usor si distractiv. Sa nu uit: au contat mult statiile radio.

 

De la Vidraru catre Moldoveanu (de fapt pana inainte de Vf Scarisoara) este o portiune de urcare absolut fantastica: peisaj, teren, tot. Noi am prins-o uscata, daca era noroioasa nu stiu care ar fi fost rezultatul, probabil treceam dar cu chinuiala mare. Dupa urcarea respectiva drumul merge pe coasta versantilor si e usor.

Mercedes Gelandewagen. The best.

Photo: http://picasaweb.google.com/bogdan.branzas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Transilvania Offroad 2010 Expedition

 

Foarte tare expeditia ... foarte multi km de off-road, eu as zice mediu spre extrem ... traseu genial ... bonus o zi de mers pe jos ... pozele un deliciu, imposibil sa te plictisesti sa le vezi si sa nu ajungi la ultimile! :banana

 

Ma inscriu pe lista pentru toamna 2010 sau vara 2011!

 

Din tot traseul am vazut doar Oasa-Cibin-Sadu, Valea Oltului, Barajul Vidraru, Bolboci-Sinaia-Comarnic-Valea Doftanei-Cheia ... si usoare urme pe langa Buzau ... acest traseu este visul oricarui pasionat de off-road!

Felicitari! Multumim pentru track-uri!

Editat de Forte
Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare