Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Planul meu: masina din anglia, 3oo de lire. CP de la RAC - 320 lire cu 5 foi + 38 de lire pt. fiecare foaie peste cele 5. Asigurare - depinde de soferi. Pleci cu cateva piese rezerva . Pleci hotarat sa donezi masina si sa te întorci cu avionul. Pleci hotarat ca la primul sughit al masinii gasesti o familie sau clinica si le-o dai lor.

    Reduci costurile prin vanzareat unui loc la un student englez sau belgian.
    Ultima editare de Mihail; 13.aug.2010, 14:39.
    From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]
    Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

    Comentariu


    • #32
      Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

      Daca e vineri...sa vb despre bugete!
      Tinand cont te timpul si banii pe care i-am cheltuit ca sa ajung de la Craiova la Bamako si inapoi, cred ca estimare corecta pentru ceea ce discutam noi aici ar fi undeva la 2 luni si vreo 7000-8000 de euro, pentru 2 persoane, bani de drum, fara asigurari RCA in tarile africane, fara vize, CdP...etc
      Nicky
      Land Rover Discovery 200 Tdi
      http://www.calatorsauturist.ro/
      __________________________________________________ __________________
      Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

      Comentariu


      • #33
        Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

        Postat în original de Mihail Vezi post
        Planul meu: masina din anglia, 3oo de lire. CP de la RAC - 320 lire cu 5 foi + 38 de lire pt. fiecare foaie peste cele 5. Asigurare - depinde de soferi. Pleci cu cateva piese rezerva . Pleci hotarat sa  donezi masina si sa  te întorci cu avionul. Pleci hotarat ca la primul sughit al masinii gasesti o familie sau clinica si le-o dai lor.

        Reduci costurile prin vanzareat unui loc la un student englez sau belgian.
        Ar fi ceva probleme:
        1. Cum treci masina pe numele tau?
        2. Nu stiu daca RAC iti da carnet la masini inscrise in alta tara sau la cetati straini.

        Daca e asa, o solutie foarte buna mi se pare sa cumperi masini din Africa de Sud - am citit de niste englezi care au luat un hilux. Fie una care a terminat o expeditie, fie una de acolo. Dar asta insemana inca un timp de 2-3 sapt pentru cautare + preparare/verificare masina. Dar eu unul nu prea am curaj sa plec cu o masina necunoscuta la drum.


        Despre timp nu cred ca 2 luni sunt de ajuns. Trebuie luat un buffer foarte mare - locuri care iti plac sau probleme, etape de odihana si in plus sa nu fi pe fuga.
        Aici cred ca 3 luni e minimim.

        Bugetul cred ca ar fi cam 10000 -2 persoane + ceva pregatire masina + carnet. In conditiile in care ai solutie confortabila de dormit in/pe/sub masina.
        TLC KDJ120

        Comentariu


        • #34
          Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

          Pai asta zic si eu, la 2 luni, vreo 7-8 mii, la 3 luni, vreo 10 mii.
          Pentru cei care stiu mai bine engleza, va propun un document
          Il si atasez!
          Din el eu am inteles ca cei de la AA din Africa de sud emit CdP masinilor inregistrate in alte tari, cetatenilor straini si cetatenilor nerizidenti, chiar au si preturi trecute, iar in formularul de cerere apar rubrici pentru cetatenie, rezidenta, tara in car e inmatriculata masina.
          Exemplu: pentru masini inmatriculate in Europa, detinute de cetateni straini, nerezidenti in Africa de Sud, se cere o garantie de 100% din valoare masini...uitati-va si voi, apare prin pagina 3
          Nicky
          Land Rover Discovery 200 Tdi
          http://www.calatorsauturist.ro/
          __________________________________________________ __________________
          Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

          Comentariu


          • #35
            Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

            Postat în original de CraiovaDakarProject Vezi post
            Pai asta zic si eu, la 2 luni, vreo 7-8 mii, la 3 luni, vreo 10 mii.
            Pentru cei care stiu mai bine engleza, va propun un document
            Il si atasez!
            Din el eu am inteles ca cei de la AA din Africa de sud emit CdP masinilor inregistrate in alte tari, cetatenilor straini si cetatenilor nerizidenti, chiar au si preturi trecute, iar in formularul de cerere apar rubrici pentru cetatenie, rezidenta, tara in car e inmatriculata masina.
            Exemplu: pentru masini inmatriculate in Europa, detinute de cetateni straini, nerezidenti in Africa de Sud, se cere o garantie de 100% din valoare masini...uitati-va si voi, apare prin pagina 3
            Maestre, dar cauti, nu te joci.

            Deci se gasesc solutii si pentru carnet - raman primele 2 necunoscute.
            TLC KDJ120

            Comentariu


            • #36
              Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

              Tocmai am primit raspunsul de la sud africani, iata-l:
              Good day Nicolaie

              The AA of SA would only issue a carnet for your Romanian register car if there is no issuing club in Romania.
              Please contact the Automobil Clubul Roman (ACR) on (4021) 315 55 10/317 82 49 you can also email them on acr@acr.ro or visit their website on www.acr.ro if they can issue the carnet then you have to do it through them otherwise get a letter from the ACR giving AASA permission to issue the carnet.

              Waiting to hear from you.

              Kind regards,
              Meliza

              Iar continuarea discutiei a fost asta:
              HI Nicky

              We will require a 100% refundable deposit, we take your word for the value, I think between R40,000.00 and R50,000.00 is a good value all depending on you, please keep the value realistic.

              Kind regards,
              Meliza



              Ultima editare de CraiovaDakarProject; 13.aug.2010, 14:41.
              Nicky
              Land Rover Discovery 200 Tdi
              http://www.calatorsauturist.ro/
              __________________________________________________ __________________
              Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

              Comentariu


              • #37
                Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                @radui: pai o inscrii asa cum face toata lumea...ai nevoie doar de o adresa. In UK nu conteaza ca esti indian sau Pakistanez, ai masina si adresa...RAC-ul iti face carnet...daca nu le aplici o discriminare...

                Chestia asta cu masinilie folosite se practica in Australia...sunt parcuri de masini cu 100-200 de masini la 1000 AUS si cand te intorci vinzi inapoi masina cu 500 - 800 dolari. Sau sunt studenti englezi sau alte natii care cica stau in fata unui Hostel mare din port si vand masina cu care au facut ei Australia in lung si-n lat. Tocmai am vorbit aseara cu 2 fete americance care au cumparat un Subaru mic si l-au vandut apoi pe aceiasi bani dupa 2 luni.

                Citeam pe un forum ca in Gambia si Tansania mai era o practica asemanatoare.
                From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]
                Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

                Comentariu


                • #38
                  Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                  Uitati ce mi-a trecut prin cap:


                  1. Plimbare o luna - doua prin sudul africii. Cumparat o masina cu 1000 - 1500 Euroi adica cam 15000 Ranzi (ZAR). Cuplat vreo 2-3-4 doritori cumparat masina acolo, plimbat , lasat masina acolo pentru urmatorii (posibil la o familie de romani), urmatorul venit ia masina, plimbat prin tarile din sudul africii, intors.

                  Am vazut bilet din Londra si cu 250 Lire daca iei inainte cu 6 luni.

                  Idei de preturi la autotrader din Africa de Sud www.autotrader.co.za sau la www. vehicletraders.co.za

                  2. Africa centrala: la in Kenya - www.http://www.patauza.co.ke (masinile sunt mult mai scumpe in Kenya si Tanzania www.autotrader.co.tz


                  3. Africa de Nord. Tarile fara CP sau cu Masina din Anglia cu CP- ul de acolo.
                  From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]
                  Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

                  Comentariu


                  • #39
                    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                    Postat în original de Mihail Vezi post
                    Uitati ce mi-a trecut prin cap:


                    1. Plimbare o luna - doua prin sudul africii. Cumparat o masina cu 1000 - 1500 Euroi adica cam 15000 Ranzi (ZAR). Cuplat vreo 2-3-4 doritori cumparat masina acolo, plimbat , lasat masina acolo pentru urmatorii (posibil la o familie de romani), urmatorul venit ia masina, plimbat prin tarile din sudul africii, intors.

                    Am vazut bilet din Londra si cu 250 Lire daca iei inainte cu 6 luni.

                    Idei de preturi la autotrader din Africa de Sud www.autotrader.co.za sau la www. vehicletraders.co.za

                    2. Africa centrala: la in Kenya - www.http://www.patauza.co.ke (masinile sunt mult mai scumpe in Kenya si Tanzania www.autotrader.co.tz


                    3. Africa de Nord. Tarile fara CP sau cu Masina din Anglia cu CP- ul de acolo.
                    Ti-am dat PM!
                    Toyota LJ 70
                    Transsylvania Off Road Club
                    www.helpdani.eu

                    Comentariu


                    • #40
                      Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                      2 australieni cu motoare au facut Africa pe partea de Vest si mai mult decat atat au trecut din Niger in Algeria:
                      http://www.horizonsunlimited.com/hub...692#post291870

                      De vazut si likurile la site-urile lor.
                      TLC KDJ120

                      Comentariu


                      • #41
                        Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                        si despre cei doi care au traversat pe bicicleta, acum sunt pe undeva prin Pakistan.

                        http://www.tropicalcyclist.com/trans...isverslag4.htm

                        din pacate e in olandeza, poate cu google translate sa ne fie mai usor
                        T O Y O T A

                        OFFROAD CLUB SIBIU

                        Comentariu


                        • #42
                          Re: Sa ne jucam un pic....

                          Din cate imi amintesc (citite, povestite, scrise si descrise ca nu am ajuns acolo. Inca...) din Congo Kinsasha se trece in Congo Brazzaville cu bacul (practic se trece dintr-o capitala in cealalta).

                          Dincolo de orice harta, descriere trase, etc - orientarea finala se face la fata locului. Nu imi amintesc acum dar caut si revin cu exemplu clasic de drum care apare pe harta Michelin dar a fost distrus in timpul conflictelor si abandonat o vreme, suficient incat jungla sa isi intre in drepturi. Localnicii se descurca mergand dintr-o localitate in alta a tarii lor prin tara vecina. Dar pentru un turist nu este o optiune vizele fiind, de cele mai multe ori, fara intrari multiple. Acum vreo 5 ani a existat un caz (s-a scris si o carte pe tema aceasta) despre turisti blocati de aceasta maniera. Solutia a fost sa astepte 2 luni pana cand a plouat suficient astfel incat o barca destul de incapatoare sa mearga pe raul umflat de ape. Masina a fost urcata pe barca...

                          Postat în original de radui Vezi post
                          Am luat de curand cartea asta:
                          http://www.amazon.com/Africa-Overlan.../dp/1841622834

                          Foarte interesanta si un ghid destul de bun. Include trasee posibile.
                          Nu tot ce e pe harta michelin se poate face. Mai sunt mici errori si in special multe problem politice drumuri si granite inchise.

                          Ca idee imi pare destul de greu spre imposibil de trecut Congo - RD Congo din urmatoarele motive:
                          - securitate si probleme mari la trecerea frontierei din Kinshasa in Brazzavile;
                          - padurea tropicala;

                          Mai mult, din cate nu prea ai cum sa treci in Rwanda din RD Congo - varianta fiind Angola;
                          Trecerea Africi E-V/V-E in acest moment pare misiune imposibila.

                          La ce ai pus mai sus o problema imi pare si intoarce; La o expeditie asa lunga trebuie si alternative de intoarcere.


                          Cam ce as mai vrea sa fac eu in Africa - marea problema e timpul:
                          1 Africa de Vest - Maroc, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Ghana, Liberia, Togo, Benin; In toate se poate merge fara mari probleme si fara carnet sau cu carnet si garanti mici (1x/1.5x valuarea masinii); - trebuie cam 2 luni

                          2 Algeria - Tunisia (pentru Sahara) - se poate aranja destul de usor cu companie turistica algeriana pentru ghid si securitate (in Algeria se poate doar cu ghid)

                          3 Africa S-N pe Est - traseu destul de clasic:
                          - e cursa regulata de Ferry din Roterdam in Cape Town (face 1 luna) - putem trimite masina;
                          - apoi Africa de Sud, Namibia, Botswana, ..., Kenya, Etiopia, Djibuti, Sudan;
                          - pentru evitarea Egiptului (cer de carnet cu garantie 10x masina) din Port Sudan se poate lua ferry in Arabia Saudita. Merge o data pe sapt cu program neregulat; O problema este obtinerea vizei de Arabia Saudita (maxim 3 zile de tranzit) si din cate am inteles nu dau viza in sens invers datorita programului neregulat al ferryboat-ului;
                          Aici ar cam fi vorba de 3 luni.
                          Samurai - pentru extrem
                          Patrol y60 LWB - pentru expeditii
                          Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

                          Comentariu


                          • #43
                            Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                            Asta ar putea fi o solutie de campare destul de ieftina!
                            Mai ulte aici
                            Bugetul ar fi mult mai mic deca s-ar dormi in corturi, pe sau langa masina!
                            Uite si un link frumos, din care poate rezulta un traseu de traversare a Africii West-Est prin tari in care nu e necesar Carnet.
                            Ultima editare de CraiovaDakarProject; 09.sep.2010, 10:35.
                            Nicky
                            Land Rover Discovery 200 Tdi
                            http://www.calatorsauturist.ro/
                            __________________________________________________ __________________
                            Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

                            Comentariu


                            • #44
                              Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                              Postat în original de CraiovaDakarProject Vezi post
                              Asta ar putea fi o solutie de campare destul de ieftina!
                              Mai ulte aici
                              Bugetul ar fi mult mai mic deca s-ar dormi in corturi, pe sau langa masina!
                              Uite si un link frumos, din care poate rezulta un traseu de traversare a Africii West-Est prin tari in care nu e necesar Carnet.
                              Este de domeniul evidentei ca optiunea pentru un anume tip de cort o are fiecare functie de preferinte si buget. Totusi, pentru o expeditie lunga, parerea mea este ca cei cca 1.500 Eur (cam atat costa un cort plafon pliabil) se merita din plin.

                              Eu sunt un mare impatimit al dormitului in natura. Am cort de vara, cort de iarna, cort de iarna extrem, bivuac, hamac, saci din tot felul...
                              Cum si pentru mine Africa e visul final, m-am apucat sa imi pregatesc echipamentul. Am trecut prin toate etapele - teste cu un cort "rapid" pe plafon, proiect sa imi fac propriul cort, etc.
                              Intr-un final, am scos banii si am luat unul autentic. Avantaje nete:
                              - este foarte solid
                              - foarte spatios si confortabil (saltea inclusa, toate acareturile pentru dormit stau acolo sus, nu trebuie stranse odata cu cortul. Asupra confortului voi insista putin pentru ca mi se pare foarte important - una e sa pleci 3 zile la munte si alta e sa petreci luni pe alte meleaguri. Un spatiu de dormit cat mai generos, cu aspect curat (indiscutiabil se pastreaza mult mai curat in interior fiind practic imposibil sa cari involuntar iarba, praf, etc de afara) cred ca poate fi determinant in a te pastra pe linia de plutire cand te plimbi cu cortul de dintr-un loc in altul, departe de casa.
                              - se aeriseste pe 4 laturi cu ajutorul a 4 mari ferestre. Veti spune ca asta fac si anumite corturi clasice. De acord dar mai are un avantaj net si anume, volumul aerului interior. E mare si conteaza cand afara e cald. Fiind si inalt, efectul de sera se resimte mult mai putin. La aerisire ajuta din plin si parasolarele incluse in structura cortului.
                              - este cort dublu in partea superioara deci nu sunt probleme cu ploaie, condens, pastrarea temperaturii etc. Lateralele fiind pe verticala nu necesita foaie dubla.

                              Dk totusi optati pentru a monta un cort normal pe plafon, va recomand sa dotati plafonaul cu o placa sensibil mai mare decat suprafata acestuia. La inaltimea masinii, vantul se simte total diferit iar dk intra pe sub cort, il zboara imediat. In fapt, eu aici m-am blocat total atunci cand am incercat. Pe motiv ca, oricat de mare ar fi placa, fiind neteda, vantul isi face foarte usor loc. Pe pamant, micile neregularitati, iarba... ajuta la mentinerea cortului pe suprafata. Iar dk utilizam un cort cu asa zise "fuste" pierdeam foarte mult din aerisire plus ca ar fi fost un cort cu foaie dubla sau unul tip bivuac.

                              PS: la exact aceeasi concluzie am ajuns incercand sa imi fac si un parasolar/ para-ploaie cu prindere pe laterala roof-rack.
                              Samurai - pentru extrem
                              Patrol y60 LWB - pentru expeditii
                              Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

                              Comentariu


                              • #45
                                Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

                                Bune remarci, multumesc de ele, am sa tin cont.
                                Totusi cumpararea unui cort de 1500 de euro nici nu intra in calcul!
                                Nicky
                                Land Rover Discovery 200 Tdi
                                http://www.calatorsauturist.ro/
                                __________________________________________________ __________________
                                Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X