Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!


CraiovaDakarProject

Postări Recomandate

Multi dintre voi stiti despre Expediţia Română Transafricană din 1971, ba chiar am vazut pe forum cateva discutii despre asta.

Jucandu-ma acum cateva zile cu niste harti, plimbandu-mi degetele pe diferite drumuri, mi-a venit ideea sa incep acest joc.

Oare cum ar arata o astfel de expeditie acum, pe ce traseu?

Am eliminat tarile care cer nenorocitul de Carnet de Passage si iata ce mi-a iesit: Maroc-Mautitania-Mali-Burkina Fasso-Benin-Nigeria-Camerun-Congo-RD COngo-Rwanda-Tanzania.

Cum s-ar organiza o astfel de expeditie acum, ce buget, cat timp, ce probleme administrative.... ce sponsori s-ar gasi?

Astept propuneri si sugestii, sa vedem cum le punem cap la cap, ce iese si pana unde putem sa mergem...

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: Sa ne jucam un pic....

 

Am luat de curand cartea asta:

http://www.amazon.com/Africa-Overland-5th-Motorbike-Bicycle/dp/1841622834

 

Foarte interesanta si un ghid destul de bun. Include trasee posibile.

Nu tot ce e pe harta michelin se poate face. Mai sunt mici errori si in special multe problem politice drumuri si granite inchise.

 

Ca idee imi pare destul de greu spre imposibil de trecut Congo - RD Congo din urmatoarele motive:

- securitate si probleme mari la trecerea frontierei din Kinshasa in Brazzavile;

- padurea tropicala;

 

Mai mult, din cate nu prea ai cum sa treci in Rwanda din RD Congo - varianta fiind Angola;

Trecerea Africi E-V/V-E in acest moment pare misiune imposibila.

 

La ce ai pus mai sus o problema imi pare si intoarce; La o expeditie asa lunga trebuie si alternative de intoarcere.

 

 

Cam ce as mai vrea sa fac eu in Africa - marea problema e timpul:

1 Africa de Vest - Maroc, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Ghana, Liberia, Togo, Benin; In toate se poate merge fara mari probleme si fara carnet sau cu carnet si garanti mici (1x/1.5x valuarea masinii); - trebuie cam 2 luni

 

2 Algeria - Tunisia (pentru Sahara) - se poate aranja destul de usor cu companie turistica algeriana pentru ghid si securitate (in Algeria se poate doar cu ghid)

 

3 Africa S-N pe Est - traseu destul de clasic:

- e cursa regulata de Ferry din Roterdam in Cape Town (face 1 luna) - putem trimite masina;

- apoi Africa de Sud, Namibia, Botswana, ..., Kenya, Etiopia, Djibuti, Sudan;

- pentru evitarea Egiptului (cer de carnet cu garantie 10x masina) din Port Sudan se poate lua ferry in Arabia Saudita. Merge o data pe sapt cu program neregulat; O problema este obtinerea vizei de Arabia Saudita (maxim 3 zile de tranzit) si din cate am inteles nu dau viza in sens invers datorita programului neregulat al ferryboat-ului;

Aici ar cam fi vorba de 3 luni.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

"Trecerea Africi E-V/V-E in acest moment pare misiune imposibila."

Asa este, dar asta nu ne poate impiedica sa discutam.

Pe Garmin WorldMap pare a fi un drum de la Kinshasa inspre Rwanda si Tanzania.

Incerc sa proximez kilometrii..asa cu o toleranta de cateva mii!:wink:

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

Am o familie prietena, care a traversat Africa de la N la S acum vreo doi ani, pe bicicleta si cu un camion (pentru anumite zone). Ii pot intreba multe detalii, dar este posibil ca unele lucruri sa se fi schimbat, tinand cont de dinamica sociala de acolo.

din acelasi motiv eu am renuntat pentru moment la Africa, cel putin la zona de Nord-Est, orientandu-ma catre orient (speram ca la anul).

 

Daca e nevoie de anumite informatii, pot sa aflu de la amicii mei.

 

Cred ca e un pic mai costisitor deoarece traseul de intoarcere ar fi pe vapor. Oricum e un proiect ambitios.

 

Am cumprat de cca un an hartile Garmin Tracks4Africa, le pot oferi pentru studiu, au multe detalii

Editat de mihaituk

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

Stati un pic, sa ne lamurim! Nu e nici un fel de proiect, e doar o discutie libera intre colegii de forum, sa ne para vara mai frumoasa si vacanta mai aproape!

- Pentru intoarcere, tot la vapor m-am gandit si eu.

- Sigur ca orice informatie e bine venita.

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

provocator jocul matale ( sa fie doar un joc sau ai si alte ginduri?)

cred ca intii ar trebui sa stim cum ajungem inapoi din tanzania cu barca sau pe roti. in functie de asta facem bugetul si timpul.

radui;

cred ca aici e vorba numai de traseul expeditiei din 1971.

oricum ideea matale e de luat in seama. nu stiu cum de cu ferry din roterdam dar pot sa dau un ochi ( dupa ce ma intorc din vacanta) sau eventual sa dau o fuga pina acolo sa vad ce si cum. eu m-am interesat acvum ceva timp trecut - traseul matale il studiam si noi- si cu un ro-ro costa roterdam cape town peste 4000 euro plus hiirtiile vamale acolo care sint o adevarata durere in cbeeeepr. la asta se mai adauga avionul -in cazul meu 2 pers.- inca vreo 1000 X 2. deci cu gaz, mincaretaxe de parcuri si campare- in namibia cel putin nu poti campa de capul tau- as face un buget de 10 000 euro, ceea ce pentru moment e exclus pentru mine (chestia cu sponsorii nu prea e de mine). oricum tura ramine pe rol si ori ce informatie/ propunere / idee e binevenita

 

as numi lucrarea asta simulatie, e prea tentanta sa fie numita joc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

"sa fie doar un joc sau ai si alte ginduri?"

Hai sa zicem ca e undeva intre simulare si antrenament....

Am facut un calcul in mare...sunt vreo 15000 de km de la intrarea in Maroc pana la Dar es Salaam, asa cu o aproximare de cateva mii....

Dupa atatia km...nu stiu cine mai are chef de condus! Bagi masina in container, containerul in vapor.... te duci o saptamana in Zanzibar, ca tot esti aproape si apoi vi acasa!

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

Eu am studiat vreo luna problema de a trimite masina la Mombasa (ma gandesc ca si in Dar este la fel):

- RO-RO nu este;

- cel mai ieftin am gasit din Istambul - la 4000Euro;

- toate agentiile m-au avertizat ca o sa am probleme mari in port si s-au oferit sa imi dea servicii contracost de vama - se ridicau in jur de 1500Euro;

 

Apoi daca tot ajungi in Tanzania nu e pacat sa nu vezi cascada Victoria, desertul namib, kalahari si cate nu or mai fi?

 

 

Oricum am lua-o o astfel de expeditie se intinde la 10000Euro :( pentru 2 persoane, fara sa luam ce mai trebuie pentru masina.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

containerul mi se pare mult mai adecvat( l-am folosit vara trecuta in islanda fara probelme) , masina e inchisa si teoretic sigilata, nu trebuie sa o conduca nimeni.

daca nu s-ar pune problema timpului as alege intoarcerea tot pe roti, la costuri s-ar ajunge tot acolo. ar mai fi insa problema une i revrve considerabile de bani in cas de pene majore, accidente si doamne fereste al unei evacuari. cu evacuarea la mine ar fi mai simplu _ se ocupa acr ul local aici- dar cum ramine cu repatrierea tractorului, in multe tari nu poti sa treci granita fara tractorul din dotare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

10000 cred ca e o suma suficienta ptr 2 oameni si o masina. Pe mine ma costat distractia din Mali vreo 4000 euro si au fost 15000 de km, cred deci ca 10000 e un buget realist......

De unde gasesti 10000 de euro.... asat e o mare problema si de unde mai gasesti 2-3 luni sa faci plimbarea.... asta e una si mai mare!

De fapt daca stau si ma gandesc bine, astea sunt cele 2 probleme de nerezolvat....celelalte sunt rezorvabile!

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....

 

pai in principiu aia cu timpul se rezolva, te duci la sefu, ii spui ca e un bou incompetent, si ar trebui sa mearga ( eu i-am spus la al meu si mi-a promis sa se corecteze, data viitoare il pocnesc in fata) si aia cu banii, imi vind MG-ul ca si-asa il scot pe strada doar de citeva ori pe an in ultimul timp. s-ar mai putea scoate ceva bani din vinzarea in avans a unor poze de exemplu sau chestia cu sponsorii, dar sa-mi umplu masina cu etichete de la vinzatorii de guma de mestecat nu prea ma incinta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Salut,

 

eu am planuit sa fac o tura africana in anul 2008, dar nu am reusit din cauza finantelor. Am inceput pregatirea la sfarsitul lui 2007 cu literatura, citit pe net, interesat de vize si documente necesare, iar prin primavara lui 2008 (terminasem cu Nigeria) am realizat ca nu reusesc sa strang cei 15.000 euro care mi propusesem ca buget. Asa ca am parcat ideea si m-am orientat spre destinatii mai apropiate.

Voi nu ma cunoasteti, dar cand mi se pune pata pe ceva, nu ma las batut pana cand nu stiu tot despre respectiva tema, asa ca ma consider semi-stiutor. Desigur, toate cunostiintele mele sunt citite si auzite, nu traite, in afara de un sejur de 3 sapt. in Africa de Sud si Mozambic.

 

Am eliminat tarile care cer nenorocitul de Carnet de Passage si iata ce mi-a iesit: Maroc-Mautitania-Mali-Burkina Fasso-Benin-Nigeria-Camerun-Congo-RD COngo-Rwanda-Tanzania.
Fara un Carnet de Passage in bagaj, nu as pleca la drum. Prea multe complicatii la prea multe granite ca sa nu il iei cu tine. Am vazut (nu trait, norocul meu) la granita turco-siriana diferenta intre a-l avea si a nu-l avea: circa 12 h de asteptare si nesiguranta. La cum urasc eu asteptarile fara sens, mai ales la granite, mi-as investi mai bine o parte din buget in CdP si as avea somnul linistit, fara intrebari de genul "Vom putea maine trece granita ?"

 

Congo - RD Congo posibil, RD Congo - Rwanda nici o sansa daca iti iubesti viata, razboi civil in regiunea Kivu - Est. Circa 4 milioane de morti in ultimii 15 ani - chiar vrei sa treci pe aici ? Razboiul a escalat in ultimul timp.

 

Mai la nord, iarasi nu e posibil sa treci de la vest la est sau invers. Libia e ciudata si prea la nord, Ciad extrem de nesigur ( si Sudanul de V aka Darfur oricum ), Republica Centralafricana iarasi in razboi civil...

 

Eu decisesem ca daca tot trebuie ocolita DRC pe la sud, apoi te poti duce pana in Africa de Sud si te intorci pe partea cealalta. Cata vreme stai in zona de coasta, e safe.

 

Trecerea V-E e posibila prin Namibia - Zambia ( Angola - Zambia nu stiu), dar iarasi,de ce sa nu vezi si Afr.dS , al carei peisaj este splendid.

 

 

3 Africa S-N pe Est - traseu destul de clasic:

- e cursa regulata de Ferry din Roterdam in Cape Town (face 1 luna) - putem trimite masina;

- apoi Africa de Sud, Namibia, Botswana, ..., Kenya, Etiopia, Djibuti, Sudan;

- pentru evitarea Egiptului (cer de carnet cu garantie 10x masina) din Port Sudan se poate lua ferry in Arabia Saudita. Merge o data pe sapt cu program neregulat; O problema este obtinerea vizei de Arabia Saudita (maxim 3 zile de tranzit) si din cate am inteles nu dau viza in sens invers datorita programului neregulat al ferryboat-ului;

Cat de actuala este informatia cu CdP incluzand Egipt costand 10x valoarea masinii ? In sep. 09 am planuit sa vizitam Egiptul cu masina si depozitul pentru CdP ar fi costat 5.000 Euro pentru masini pana la 7.500 EUR valoare declarata.

 

Viza pentru AS nu mai e o problema, se dau rel. usor vize pentru tranzit 5 zile. Poti prima viza si in sens invers, mai complicat ce e drept, trebuie luata din Khartoum nu Ondurman, si trebuie sa petreci cateva zile in Khartoum.

 

Problema trecerii din Sudan in Egipt ( si invers BTW ) nu e CdPul ci ferryul de la Wadi Halfa - Port Sudan, pentru care trebuie sa te inarmezi cu rabdare si multi bani. Citisem de unii care au stat 3 sapt. in WH si s-au bucurat ca au putut sa plateasca 2.000 EUR pentru ferry ca sa ajunga odata in Sudan. Dupa o faza din-asta, parca iti trece tot cheful. A, si mai erau unii cu un G la care s-a rupt "dispozitivul de coborare din ferry" adica ceva lemne (iti da drumul in apa nu pe uscat, vezi diferite poze pe net) si s-au trezit cu masina in 1 metru de apa...neplacut.

 

Am facut un calcul in mare...sunt vreo 15000 de km de la intrarea in Maroc pana la Dar es Salaam, asa cu o aproximare de cateva mii....
Eu masor pe harta kilometrii, aproximand in sus si inmultesc x2...pana acum mi-a dat distante asemanatoare celor parcurse. Desigur, asta depinde de cum calatoreste fiecare: eu tind sa imi las timp si sa vizitez tot ce se poate daca tot sunt in zona.

 

 

 

Planuisem urmatoarea chestie: 6 luni pauza de la facultate, si urmatorul traseu:

 

Maroc - Mauritania - Senegal - Guinea-Bissau tranzit - Guinea-Conakry - Mali (sudul cu o raita la Timbuktu) - Burkina Faso - Ghana - Togo - Benin - Nigeria - Camerun - Gabon - Congo - ..... - Angola - Zambia - Tanzania - Kenya - Etiopia - Sudan - Ar. Saudita - Iordania - Siria - Turcia

 

Eu am decis atunci ca un buget de 10.000 EUR pentru luat cu mine plus 5.000 EUR ca bani ptr. urgente ar trebui sa ajunga. Toate costurile de preparare (echipament, piese schimb, vaccinari, medicamente, doza strategica de ciorba de burta Scandia si cate si mai cate) si CdP neincluse desigur. Am gandit asa: 180 zile x 2 oameni x 25 EUR / zi-om = cam 10.000. Dormit in masina cat de des posibil, mancat la chestii ieftine ca bastinasii (riscul unei imbolnaviri l-am considerat, oriunde am fost pana acum in lume am mancat ca bastinasii si a fost excelent. Cateodata diaree a doua zi, dar nimic grav.), si folosirea diferentelor de pret al carburantilor in mod favorabil. Chiar, masina mea consuma cam 10 l / 100 km cand e incarcata, si vroiam sa pot alimenta 200 l motorina pentru 2000 km raza de actiune. In schimb, nu obisnuiesc sa fac economii la bilete de intrare, taxe pentru parcurile safari si lucruri asemanatoare: cine stie cand te mai intorci ?

 

 

O varianta interesanta ar fi sa te duci pana in Afr. dS, sa iti parchezi masina acolo la un bastinas (se gasesc destui europeni cu un lodge care sa ti-o tina contra unei oarecare sume), sa te intorci cu avionul acasa, si sa faci restul peste un an-doi.

 

 

Alte lucruri special pentru Africa nu imi mai vin in minte, doar chestiile tipice pentru calatorii de genul asta. Pe undeva pusesem si o lista cu lucrurile de luat....aha, gasisi: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=37515&page=8

 

As fi extra atent la piesele de schimb, respectiv la checkul inaintea calatoriei. Desigur, lasat datele de contact unei persoane sigure, si SMS-uri zilnice seara cu pozitia citita de pe GPS. Persoana trebuie instruita ce sa faca in cazul in care nu exista semne de viata 1 zi - 3 zile - 1 sapt, poate te-au papat astia: http://radu.kilu.de/2008safari/slides/DSC_4891.html

 

As mai vorbi si cu cineva inteligent de la DHL Air Cargo, ca sa ai o persoana de contact in caz ca trebuie trimis ceva....medicamente, piese de schimb, acte, niste drob de Pasti... Totodata, as investi si intr-un handset Thuraya, daca nu il folosesti pentru vorbit nu va costa mai mult de 300 euro creditul plus scaderea valorica. Toate vaccinarile posibile se subintelege.

 

 

Offf, acum ca mi-am amintit de tot planul, parca imi vine iarasi cheful de plecat la drum. Dar banii...

 

Cam asta e ce imi vine acum in minte.

 

 

PS: cu treaba cu seful si timpul, faci ca doamna: http://thechive.com/2010/08/10/girl-quits-her-job-on-dry-erase-board-emails-entire-office-33-photos/

 

 

EDIT: Hartile, desigur. Pentru Maroc, Mauritania, Senegal, Guineile si Mali hartile IGN 1:200k par a fi cele mai bune si rel. actuale. In rest m-as baza pe cele rusesti, 1:500k si 1:mil. pentru planuit si 1:200k pentru navigat. Sambia, Tanzania si AdS ofera si harti 1:50k care se pot gasi pe net. Asta pentru luat in calatorie. Acasa as face planul de actiune cu Michelin 741 1:4m ( mai ales pentru Sahel si coasta de S) , iar restul cu Google Earth si recomandari de harti de pe net.

Editat de dilbert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Este incredibil cate informatii au iesit la iveala in doar catvea ore!

Sper!

Fratele meu Dilbert, nu o sa dau NICIODATA bani aiurea doar ca sa trec o granitza mai repede.... daca negrul vrea CdP...ok, ii ocolesc tribul si las banii in tara de alaturi.! Bugetul l-ai dibui perfect, 25 euro/caciul/zi e bine... mai intra o cazare la hotel din cand in cand, dar cat de des se poate, in masina sau pe ea!

Se pare ca cea mai sigura ruta din Congo in Tanzania e prin Angola, sudul RD Congo si apoi undeva pe malul lacului Tanganika sa trecem in Tanzania.

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Este incredibil cate informatii au iesit la iveala in doar catvea ore!

Sper!

Fratele meu Dilbert, nu o sa dau NICIODATA bani aiurea doar ca sa trec o granitza mai repede.... daca negrul vrea CdP...ok, ii ocolesc tribul si las banii in tara de alaturi.! Bugetul l-ai dibui perfect, 25 euro/caciul/zi e bine... mai intra o cazare la hotel din cand in cand, dar cat de des se poate, in masina sau pe ea!

Se pare ca cea mai sigura ruta din Congo in Tanzania e prin Angola, sudul RD Congo si apoi undeva pe malul lacului Tanganika sa trecem in Tanzania.

 

Salut,

 

de ce zici ca dai bani aiurea ? CdPul cat te costa la ACR ? Poate sunt obisnuit cu CdP de la ADAC Germania (150 EUR taxa pentru eliberarea carnetului + garantie care o primesti inapoi cand aduci masina in tara), si stiu ca ACR incearca sa faca cat mai multi bani de pe urma clientilor lor (vezi carnet de conducere international, 650 RON !!! ptr. 1 carton vechi).

 

Problema in Africa e ca de multe ori nu ai variante de trecere ale granitei, iar tara de alaturi poate sa nu fie practicabila (lipsa viza, razboi, departare...). Sau daca ai alta trecere de granita, dureaza prea mult pana cand ajungi la ea...nu e ca la Nadlac, unde poti merge la Turnu daca ii coada prea mare :)

 

Nu as pleca la drum cu gandirea "cumva o scoatem la capat", mai ales cand e vorba de vami si oficialitati. Nu stii niciodata peste ce oameni poti sa dai in asa o calatorie lunga. Mi-as monta cel mai frumos zambet si cea mai prietenoasa fire inainte de orice trecere de frontiera. Poate exagerez, dar ce faci daca oficialul vamal zice ca nu pleci niciunde pana cand nu platesti "taxa de vama" in buzunarul lui ? Sau inventeaza alta ciudatenie pentru a te hartui ? Cum li s-a intamplat unei cunostiinte in Kirgistan ( sau Tadjikistan, nici nu mai tin minte ), i-au oprit la vama (singura modalitate de trecere a frontierei) si i-au intrebat de o chitanta fictiva care nu ar fi putut exista. Apoi au zis "Aaa, nu aveti chitanta, inseamna ca nu ati platit taxa de drum, amenda costa 50 USD / zi, ati stat 23 de zile in tara noastra, face 1150 USD, de plata cash pe loc." Certuri, socoteli, telefoane...dupa 20 de ore de asteptat la vama au reusit sa treaca granita.

 

Mica paranteza...mi-au povestit ca in timpul acestor 20 de ore, au incercat sa intrebe si la graniceri daca nu le dau drumul, si astia le-ar fi dat drumul. Asa ca granicerii si vamesii au inceput sa vorbeasca, sa se certe, si pana la sfarsit au inceput sa se bata intre ei :uameni

In retrospectiva foarte comic, dar n-as fi vrut sa fiu acolo.

 

Oricum, ideea mea e ca trebuie sa fii extrem de bine pregatit cu actele, pentru ca nimanui sa nu-i vina ideea sa te intrebe de chestii care nu le ai. Vezi si tu chiar si acasa cum orice om care are catusi de putina putere asupra celuilalt se poate folosi de ea in moduri abuzive fara ca tu sa poti face nimic. Daca si in Romania, in propria tara, se intampla lucrul acesta - cum va fi in inima intunecata a Africii ?

 

A, pe o tema apropiata: e adevarat ca e cateodata mai simplu sa ungi rotile birocratiei cu ceva daruri financiare, dar trebuie sa te gandesti si la consecinte. Vei face trecerea turistilor din urma ta mai grea, pentru ca va deveni normal sa se plateasca, iar cei care primesc se vor astepta la asa ceva din partea tuturor.

 

Ce mi-a mai trecut prin minte: trebuie luata o garnitura de haine prezentabile, gen pantaloni de costum si 1-2 camasi, pentru impresia buna la ambasade si consulate. Vor fi multe vizite la ambasade pentru obtinerea vizelor.

 

Brother Dilbert

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

ar mai fi o solutie ceva mai ieftina in cazul in care nu se alege varianta offroad. cumparat un fiat panda sau ceva de genul asta ( mic pe afaramare inauntru si usor de impins) la vreo 3 - 400 euro, carnetul de pasaj e nimic la valoarea asta si la sfirsitul turei trosnita iremediabil sau lasata pe undeva in schimbul dovezii de accident si revenit cu avionul. plus ar fi avantajul ca la aparitia unor probleme pe traseu - razboi , sanatate etc- se poate itrerupe fara probleme tura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Asa, asa, daca e ceva lasi Fiatul si te ascunzi in tufis!:ha:

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Sau cu tot cu fiat in tufis:ha:

Um mitsu in anglia este in jur de 1000-2000 lire...e mai mare decit un fiat si aproape la fel de scump..

urmaresc cu interes topicul:old

 

M-am gandit si eu la varianta asta dar... o granita Africa e uneori foarte greu de trecut in conditii normale, daramite cand nu ai o masina pe numele tau.

 

Informatia cu garantia Egipt de 10x o am din cartea de mai sus - editie destul de noua.

 

Fiat-ul nu e varianta rea dar unde dormi? Pentru 2wd o cobra e ideala.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Egiptul a renunta la sistemul cu 10x valoarea masinii, au implementat un sistem propriu. Am inteles ca oricum este un cosmar sa intrii cu masina in tara.

Si in alte tari din Africa poate fi la fel. Trebuie neaparat sa fie masina pe numele cuiva care e la bord...

Merita studiat!

Editat de CraiovaDakarProject

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Sau cu tot cu fiat in tufis:ha:

Um mitsu in anglia este in jur de 1000-2000 lire...e mai mare decit un fiat si aproape la fel de scump..

urmaresc cu interes topicul:old

intre 1 sau 2 mii de lire si 3 sau 4 sute euro eu zic ca-i ceva diferenta

 

mai ramine insa o intrebare, facem tura doar ca sa traversam africa sau avem si alte scopuri in caz in care se schimba imediat echipamentul si automat bugetul ?

Editat de gusteru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

mai ramine insa o intrebare, facem tura doar ca sa traversam africa sau avem si alte scopuri in caz in care se schimba imediat echipamentul si automat bugetul ?

 

Pai la ce te mai gandesti?

 

Vazut lei, elefanti, oameni si natura cred e implicit.

 

 

Oricum la mine planul e cu bataie lunga, in 3-4 urmatorii am programate doar ture mici - 2,3 saptamani.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

E cu bataie lunga pentru toata lumea cred!

Daca ne hotaram si scoatem Carnet.... atunci lucrurile se schimba si de pot deschide alte orizonturi.

Uitati cateva informatii despre Carnet. In pagina 2 sunt garantiile pe care trebui esa le depui! 150-200% din valoarea masini, pentru Africa, excetand Egiptul. De studiad

Editat de CraiovaDakarProject

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

E cu bataie lunga pentru toata lumea cred!

Daca ne hotaram si scoatem Carnet.... atunci lucrurile se schimba si de pot deschide alte orizonturi.

Uitati cateva informatii despre Carnet. In pagina 2 sunt garantiile pe care trebui esa le depui! 150-200% din valoarea masini, pentru Africa, excetand Egiptul. De studiad

 

Din cate am inteles se poate optine carnetul si cu garantie imobiliara. Nu stiu ce se intampla daca iti fura masini sau daca trebuie sa o abandonezi.

 

Oricum Egiptul se poate evita.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Salutari,

 

RAC iti va da un CdP numai daca masina este inmatriculata in Anglia. Exista o regula intre asociatiile auto membre FIA cum ca pot da CdPuri numai masinilor inmatriculate in propria tara. Asa ca masinile inmatriculate in RO vor trebui sa-l ia de la ACR, cele inmatriculate in Germania de la ADAC, iar cele pe BG de la UAB.

 

Fiecare club national are alt contract cu asiguratorul pentru CdP, din aceasta cauza garantiile pentru CdP difera enorm intre tari. Cel german pare sa fie cel mai "ieftin" din ce am auzit. La ACR nu stiu cat costa, dar stiu ca trebuie trimise datele masinii la Bucuresti si acolo se decide.

 

Tipul de garantie e iarasi in functie de contractul clubului auto cu asiguratorul. Ar fi desigur foarte frumos sa poti garanta cu locuinta, dar aici apar alte costuri, de exemplu inscrierea in cartea funciara, costuri notariale... ca la un credit sanatos. Corectati-ma daca gresesc. Am experiente doar cu ADAC, iar acestia accepta garantia in bani cash sau scrisoare a unei banci cum ca preiau toate costurile. Din experienta mea, bancile dau asa o scrisoare numai daca esti loaded cu bani sau daca depui la randul tau o garantie la banca...ceea ce face scrisoarea bancara (numita aval) nefolositoare.

 

Daca iti fura masina sau daca masina e distrusa intr-un accident devine complicat. Doamna care mi-a dat carnetul mi-a spus "Sperati sa nu vi se intample asa ceva." Devine necesara o declaratie a politiei cum ca ati fost implicati intr-un accident, hartoage trimise la autoclub, raspunsuri de acolo catre vama tarii in care s-a intamplat... Nu stiu daca trebuie vamuita masina in caz ca faceti accident. La masina furata e si mai urat, pentru ca nu ai nici o dovada ca ti-a fost furata masina decat propria declaratie. In cazul acesta, ai putea intr-un sfarsit sa iesi din tara, dar ar trebui sa astepti pana la expirarea CdP pentru a-ti primi garantia inapoi.

 

Dilbert

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

 

Informatie de la ACR: se cere o garantie undeva intre 16-20 mii euro, nu stia sa spuna mai exact, costul CpD este de 500 de euro, pentru un carnet cu 5 foi, la care se mai pune si cotizatia de membru ACR, de 400 de lei.

Daca vreti sa-i sunati si voi sa-i stresati..succes:

0251.252.41.40

Nicky

Land Rover Discovery 200 Tdi

http://www.calatorsauturist.ro/

____________________________________________________________________

Cand vantul aventurii incepe sa bata, trebuie sa-i urmezi chemarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare