Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • andrei.mihailov
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Ok, am vazut cortul facut de @gusteru. Departe de mine gandul de a contesta in vreun fel efortul si reusita proiectului (chiar il felicit pe cel care a realizat cortul. Nu este asa usor pe cat pare) dar nu recomand nimanui sa plece pe termen lung si mai ales in zone calde cu un astfel de proiect. Am sa explic:
    1. pentru zonele calde, cortul trebuie sa aiba anumite caracteristici care tin de aerisire si reactia materialelor la umezeala si temperatura ridicata.
    2. referitor la termenul lung - orice eroare imposibil de prevazut la momentul productiei (si care poate produce efecte in urma utilizarii prelungite) are efecte serioase. Ganditi-va ca ramaneti in Congo fara posibilitate de campare.

    Veti gasi pe forumuri istoric pentru anumite modele de corturi de plafon. Este istoric facut de utilizatori, oameni care utilizeaza acest tip de corturi de ani buni si au schimbat modelele in repetate randuri. Puteti urmari astfel evolutia unui anumit model de cort si veti observa cate schimbari subtile introduc producatorii, chestiuni pe care le determina statistic in urma utilizarii pe termen lung a unui numar mare de produse de acelasi tip.
    De asemenea, veti gasi chestiuni care nu functioneaza cum trebuie si le puteti utiliza in a va proiecta propriul cort.

    Incercati sa va ganditi si la faptul ca veti testa cortul in Romania in anumite conditii climaterice iar in Africa e total diferit. Citisem undeva pe un site despre un model de Hannibal cu un pin de blocare care nu mai functiona in urma dilatarii metalelor. De asemenea, o foaie de cort se poate dilata suficient la calduri extreme astfel incat "betzele" sa devina prea scurte. Eu am testat diverse tipuri de material rezistent la apa incercand sa fac un parasolar (cam ce propunea Astral). Un bun amic are o fabrica de textile, deci nu m-am apucat aiurea sa inventez apa calda. Rezultatul a fost ca majoritatea materialelor, in momentul in care suprafata totala depaseste anumite dimensiuni, la cicluri repetate apa/soare excesiv se lasa. Fac burta si devin ineficiente fiindca se produce fenomenul de parashuta la cea mai mica adiere de vant. Astfel de chestiuni se elimina prin tipul de material utilizat si prin proiectarea structurii de rezistenta (nervuri, intarituri si cadru metalic).
    Dk va propuneti sa ajungeti si in zone cuumiditate crescuta (fara a fi neaparat si ploi frecvente) atentie mare la mucegai. Orice material care absoarbe catusi de putin apa coroborat cu un proiect care nu permite aerisirea optima la interior se umple de ciuperci.
    Dk va asteptati sa prindeti ploi tropicale e musai sa existe o suprafoaie pe partea superioara care sa aiba urmatoarele caracteristici:
    - sa se fixeze cat mai ferm la cel putin 3 cm de foaia principala
    - zonele de sprijin sa poata prelua apa si/ sau condensul si sa le directioneze la exterior spre baza cortului (aici, dk e nevoie pot detalia)
    - sa aiba unghi destul de mare astfel incat sa permita scurgerea rapida a apei
    - dk se poate sa nu aiba cusaturi pe zona superioara - spre cer ca si mai exact :)
    Sau, mai simplu - solicitati ceului care va face cortul sau furnizeaza materialele macar un: poliester ripstop, tratament cu silicon, 4k mm/cm2 rezistenta la apa. Exista si la 6k sau 8k dar cel de 8k are o altfel de structura si nu e prea indicat pentru foi de cort. Pentru cel de 4k exista un tip de material denumit 30D280T. Eu l-am testat la un cort de extrem si am fost foarte multumit. Exista si varianta gore tex dar e destul de scump.

    Sper sa ajute ce am scris aici. Dk e nevoie de alte info le transmit cu placere, inclusiv imagini cu diferite subansamble sau solutii de pe la corturile mele.

    PS: pe vreme cand voriam sa imi fac propriul cort, am ajuns la concluzia ca e mult mai simplu de facut unul cu deschidere in unghi sau pe verticala decat unul pliabil.

    Lasă un comentariu:


  • Astral
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Posturile #9 si #10 din topicul de mai jos :

    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...=opel+dormitor




    .

    Lasă un comentariu:


  • georgenk4
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Postat īn original de gusteru Vezi post
    da, vezi ca am pus poze cu detalii pe aici pe undeva, cred pe la diverse e un topic
    am tot cautat dar nu gasesc topicul tau!

    Lasă un comentariu:


  • gusteru
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    da, vezi ca am pus poze cu detalii pe aici pe undeva, cred pe la diverse e un topic

    Lasă un comentariu:


  • andrei.mihailov
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Postat īn original de gusteru Vezi post
    eu zic sa te duci la pravalia de corturi ci creionul in mina , sa le incerci pe toate care le vezi si sa adini ce-ti place si ce nu-ti place de la toate. apoi pui toate informatiile in galeata si dupa ce le amesteci bine iti construiesti tu exact ce vrei. eu asa am facut si am redimensionat nu numai ca lungime si latime dar si ca inaltime sa pot sa-mi schimb toalele onorabil si sa-mi ofer si ceva din comfortul atit de necesar la turele lungi. costurile au fost sub 200 euro si banuiesc ca la preturile din RO ar iesi si mai ieftin. inca o chestie, l-am montat cu partea de la cap putin mai sus, inclinarea fiind necesara scurgerii apei.
    l-ai facut pentru plafon?

    Lasă un comentariu:


  • CraiovaDakarProject
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    1.Exact asta e si planul meu. Proiectule a pe sfarsite, vreau sa-l fac din materiale bune, chiar daca iese un pic mai scump. Am gasit o fabrica de corturi la Simleu si s-au oferit sa-mi faca ei invelisul si sa-l monteze pe schelet. Trebuie sa duc scheletul acolo.
    2. Mi-au venit si niste cotatii de transport: Maputo, Mozambic-Constanta - 3300 de dolari. Mai astept si altele

    Lasă un comentariu:


  • gusteru
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    eu zic sa te duci la pravalia de corturi ci creionul in mina , sa le incerci pe toate care le vezi si sa adini ce-ti place si ce nu-ti place de la toate. apoi pui toate informatiile in galeata si dupa ce le amesteci bine iti construiesti tu exact ce vrei. eu asa am facut si am redimensionat nu numai ca lungime si latime dar si ca inaltime sa pot sa-mi schimb toalele onorabil si sa-mi ofer si ceva din comfortul atit de necesar la turele lungi. costurile au fost sub 200 euro si banuiesc ca la preturile din RO ar iesi si mai ieftin. inca o chestie, l-am montat cu partea de la cap putin mai sus, inclinarea fiind necesara scurgerii apei.

    Lasă un comentariu:


  • CraiovaDakarProject
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Bune remarci, multumesc de ele, am sa tin cont.
    Totusi cumpararea unui cort de 1500 de euro nici nu intra in calcul!

    Lasă un comentariu:


  • andrei.mihailov
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Postat īn original de CraiovaDakarProject Vezi post
    Asta ar putea fi o solutie de campare destul de ieftina!
    Mai ulte aici
    Bugetul ar fi mult mai mic deca s-ar dormi in corturi, pe sau langa masina!
    Uite si un link frumos, din care poate rezulta un traseu de traversare a Africii West-Est prin tari in care nu e necesar Carnet.
    Este de domeniul evidentei ca optiunea pentru un anume tip de cort o are fiecare functie de preferinte si buget. Totusi, pentru o expeditie lunga, parerea mea este ca cei cca 1.500 Eur (cam atat costa un cort plafon pliabil) se merita din plin.

    Eu sunt un mare impatimit al dormitului in natura. Am cort de vara, cort de iarna, cort de iarna extrem, bivuac, hamac, saci din tot felul...
    Cum si pentru mine Africa e visul final, m-am apucat sa imi pregatesc echipamentul. Am trecut prin toate etapele - teste cu un cort "rapid" pe plafon, proiect sa imi fac propriul cort, etc.
    Intr-un final, am scos banii si am luat unul autentic. Avantaje nete:
    - este foarte solid
    - foarte spatios si confortabil (saltea inclusa, toate acareturile pentru dormit stau acolo sus, nu trebuie stranse odata cu cortul. Asupra confortului voi insista putin pentru ca mi se pare foarte important - una e sa pleci 3 zile la munte si alta e sa petreci luni pe alte meleaguri. Un spatiu de dormit cat mai generos, cu aspect curat (indiscutiabil se pastreaza mult mai curat in interior fiind practic imposibil sa cari involuntar iarba, praf, etc de afara) cred ca poate fi determinant in a te pastra pe linia de plutire cand te plimbi cu cortul de dintr-un loc in altul, departe de casa.
    - se aeriseste pe 4 laturi cu ajutorul a 4 mari ferestre. Veti spune ca asta fac si anumite corturi clasice. De acord dar mai are un avantaj net si anume, volumul aerului interior. E mare si conteaza cand afara e cald. Fiind si inalt, efectul de sera se resimte mult mai putin. La aerisire ajuta din plin si parasolarele incluse in structura cortului.
    - este cort dublu in partea superioara deci nu sunt probleme cu ploaie, condens, pastrarea temperaturii etc. Lateralele fiind pe verticala nu necesita foaie dubla.

    Dk totusi optati pentru a monta un cort normal pe plafon, va recomand sa dotati plafonaul cu o placa sensibil mai mare decat suprafata acestuia. La inaltimea masinii, vantul se simte total diferit iar dk intra pe sub cort, il zboara imediat. In fapt, eu aici m-am blocat total atunci cand am incercat. Pe motiv ca, oricat de mare ar fi placa, fiind neteda, vantul isi face foarte usor loc. Pe pamant, micile neregularitati, iarba... ajuta la mentinerea cortului pe suprafata. Iar dk utilizam un cort cu asa zise "fuste" pierdeam foarte mult din aerisire plus ca ar fi fost un cort cu foaie dubla sau unul tip bivuac.

    PS: la exact aceeasi concluzie am ajuns incercand sa imi fac si un parasolar/ para-ploaie cu prindere pe laterala roof-rack.

    Lasă un comentariu:


  • CraiovaDakarProject
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Asta ar putea fi o solutie de campare destul de ieftina!
    Mai ulte aici
    Bugetul ar fi mult mai mic deca s-ar dormi in corturi, pe sau langa masina!
    Uite si un link frumos, din care poate rezulta un traseu de traversare a Africii West-Est prin tari in care nu e necesar Carnet.
    Ultima editare de CraiovaDakarProject; 09.sep.2010, 10:35.

    Lasă un comentariu:


  • andrei.mihailov
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....

    Din cate imi amintesc (citite, povestite, scrise si descrise ca nu am ajuns acolo. Inca...) din Congo Kinsasha se trece in Congo Brazzaville cu bacul (practic se trece dintr-o capitala in cealalta).

    Dincolo de orice harta, descriere trase, etc - orientarea finala se face la fata locului. Nu imi amintesc acum dar caut si revin cu exemplu clasic de drum care apare pe harta Michelin dar a fost distrus in timpul conflictelor si abandonat o vreme, suficient incat jungla sa isi intre in drepturi. Localnicii se descurca mergand dintr-o localitate in alta a tarii lor prin tara vecina. Dar pentru un turist nu este o optiune vizele fiind, de cele mai multe ori, fara intrari multiple. Acum vreo 5 ani a existat un caz (s-a scris si o carte pe tema aceasta) despre turisti blocati de aceasta maniera. Solutia a fost sa astepte 2 luni pana cand a plouat suficient astfel incat o barca destul de incapatoare sa mearga pe raul umflat de ape. Masina a fost urcata pe barca...

    Postat īn original de radui Vezi post
    Am luat de curand cartea asta:
    http://www.amazon.com/Africa-Overlan.../dp/1841622834

    Foarte interesanta si un ghid destul de bun. Include trasee posibile.
    Nu tot ce e pe harta michelin se poate face. Mai sunt mici errori si in special multe problem politice drumuri si granite inchise.

    Ca idee imi pare destul de greu spre imposibil de trecut Congo - RD Congo din urmatoarele motive:
    - securitate si probleme mari la trecerea frontierei din Kinshasa in Brazzavile;
    - padurea tropicala;

    Mai mult, din cate nu prea ai cum sa treci in Rwanda din RD Congo - varianta fiind Angola;
    Trecerea Africi E-V/V-E in acest moment pare misiune imposibila.

    La ce ai pus mai sus o problema imi pare si intoarce; La o expeditie asa lunga trebuie si alternative de intoarcere.


    Cam ce as mai vrea sa fac eu in Africa - marea problema e timpul:
    1 Africa de Vest - Maroc, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Ghana, Liberia, Togo, Benin; In toate se poate merge fara mari probleme si fara carnet sau cu carnet si garanti mici (1x/1.5x valuarea masinii); - trebuie cam 2 luni

    2 Algeria - Tunisia (pentru Sahara) - se poate aranja destul de usor cu companie turistica algeriana pentru ghid si securitate (in Algeria se poate doar cu ghid)

    3 Africa S-N pe Est - traseu destul de clasic:
    - e cursa regulata de Ferry din Roterdam in Cape Town (face 1 luna) - putem trimite masina;
    - apoi Africa de Sud, Namibia, Botswana, ..., Kenya, Etiopia, Djibuti, Sudan;
    - pentru evitarea Egiptului (cer de carnet cu garantie 10x masina) din Port Sudan se poate lua ferry in Arabia Saudita. Merge o data pe sapt cu program neregulat; O problema este obtinerea vizei de Arabia Saudita (maxim 3 zile de tranzit) si din cate am inteles nu dau viza in sens invers datorita programului neregulat al ferryboat-ului;
    Aici ar cam fi vorba de 3 luni.

    Lasă un comentariu:


  • mihaituk
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    si despre cei doi care au traversat pe bicicleta, acum sunt pe undeva prin Pakistan.

    http://www.tropicalcyclist.com/trans...isverslag4.htm

    din pacate e in olandeza, poate cu google translate sa ne fie mai usor

    Lasă un comentariu:


  • radui
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    2 australieni cu motoare au facut Africa pe partea de Vest si mai mult decat atat au trecut din Niger in Algeria:
    http://www.horizonsunlimited.com/hub...692#post291870

    De vazut si likurile la site-urile lor.

    Lasă un comentariu:


  • nessum
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Postat īn original de Mihail Vezi post
    Uitati ce mi-a trecut prin cap:


    1. Plimbare o luna - doua prin sudul africii. Cumparat o masina cu 1000 - 1500 Euroi adica cam 15000 Ranzi (ZAR). Cuplat vreo 2-3-4 doritori cumparat masina acolo, plimbat , lasat masina acolo pentru urmatorii (posibil la o familie de romani), urmatorul venit ia masina, plimbat prin tarile din sudul africii, intors.

    Am vazut bilet din Londra si cu 250 Lire daca iei inainte cu 6 luni.

    Idei de preturi la autotrader din Africa de Sud www.autotrader.co.za sau la www. vehicletraders.co.za

    2. Africa centrala: la in Kenya - www.http://www.patauza.co.ke (masinile sunt mult mai scumpe in Kenya si Tanzania www.autotrader.co.tz


    3. Africa de Nord. Tarile fara CP sau cu Masina din Anglia cu CP- ul de acolo.
    Ti-am dat PM!

    Lasă un comentariu:


  • Mihail
    a răspuns
    Re: Sa ne jucam un pic....Transafrica !!!

    Uitati ce mi-a trecut prin cap:


    1. Plimbare o luna - doua prin sudul africii. Cumparat o masina cu 1000 - 1500 Euroi adica cam 15000 Ranzi (ZAR). Cuplat vreo 2-3-4 doritori cumparat masina acolo, plimbat , lasat masina acolo pentru urmatorii (posibil la o familie de romani), urmatorul venit ia masina, plimbat prin tarile din sudul africii, intors.

    Am vazut bilet din Londra si cu 250 Lire daca iei inainte cu 6 luni.

    Idei de preturi la autotrader din Africa de Sud www.autotrader.co.za sau la www. vehicletraders.co.za

    2. Africa centrala: la in Kenya - www.http://www.patauza.co.ke (masinile sunt mult mai scumpe in Kenya si Tanzania www.autotrader.co.tz


    3. Africa de Nord. Tarile fara CP sau cu Masina din Anglia cu CP- ul de acolo.

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X