Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

    Iata ca dupa cateva luni de pregatire si documentare, suntem in masura sa trecem la etapa finala. Ideea ne-a trecut prin minte (a lui Cornel si a mea simultan) in 2012 cand, la capatul Siberiei, credeam noi, am vazut un mic indicator in Topolinoe, cu un nume: Batagay. Harta mea l-a identificat la mai bine de 600 de kilometri nord de unde eram. Am gandit atunci ca nu eram la capatul lumii, dar oare ce se intampla mai departe?

    Si am cercetat, gasind mii de kilometri care asteapta sa fie explorati, asezari si locuri pe care nici nu ni le imaginam.

    Am inceput sa visam la o expeditie mai aparte, catre locuri extreme, cu temperaturi extreme si la distante la fel de extreme. Ce a rezultat:

    DESTINATIE FINALA

    Tiksi, (rus. Тикси), un orasel intemeiat prin anii 30 pe locul in care au ajuns accidental cativa exploratori rusi la inceputul sec. XX, actualmente capitala districtului Bulunsky, parte a Republicii Sakha Yakutia. Populatia actuala numara cca. 5000 de suflete, mai putin de jumatate din cati erau in anul 1989, inainte de destramarea Uniunii Sovietice. (sursa: Wikipedia). Port la Marea Laptev, componenta a Oceanului Inghetat, dar si in proximitatea deltei fluviului Lena, care strabate intreaga Siberie, din Baikal pana aici, la Tiksi.
    Coordonate: N71 41 45.7 E128 53 17.2

    SCOPURI

    - Traversarea celei mai mari, salbatice si izolate regiuni ale planetei, Siberia.
    - Cunoasterea habitatului natural de iarna din taigaua ruseasta si tundra siberiana
    - Parcurgerea cu trei masini Toyota Landcruiser a unor cai dificile de circulatie, asa numitele drumuri de iarna, zimnice, practicabile doar cu uriasele Ural sau Kamaz.
    - Popularizarea unei zone complet necunoscute romanilor, Yakutia, cu un teritoriu cat India sau aproape jumatate din Europa de astazi.
    - Realizarea unui film documentar, a unui reportaj fotografic si a unei publicatii editoriale despre iarna extrema siberiana, despre asezarile parcurse si despre evenimentele petrecute.
    - Realizarea unui fotoreportaj cu cele cateva lagare din gulagul stalinist, in ruina, dar inca prezente in mijlocul acestei inchisori naturale.
    - Cunoasterea unor comunitati de oameni situate la foarte mare departare de zonele accesibile, vechile populatii locale de yakuti, dolgani si evenki, pana ieri nomade.

    PERIOADA ESTIMATA

    20 ianuarie – 20 martie 2015
    TRASEU
    Bucuresti – Kosice – Minsk - Moscova – Omsk – Irkutsk – Yakutsk – Topolinoe – Batagay – Tiksi – Yurung Haya – Saskylah - Udachny – Myrny – Yakutsk – Irkutsk – Moscova – Bucuresti
    Total distanta estimata, fara bucle, 28.082 km
    Din care:
    Drumuri de iarna (zimnice) – 3858 km
    Segment Drumul Oaselor – Kolâma – 768 km

    ORGANIZATORI

    OFFROAD CLUB SIBIU
    DISCOVERING TRANSYLVANIA

    ECHIPAJ

    Mihai TUCA – coordonator expediție, arhitect, navigație, mecanica auto, fotograf
    Andrei NISTOR – arhitect, fotograf, promovare
    Cornel ZAMFIRESCU – navigație, mecanica auto, cunoscător limba rusa la perfecție
    Andrei MUSETEANU – inginer, navigație, promovare
    Sebastian POPESCU – producător media, scenariu, fotograf, cameraman, director media
    Viorel GINGU – editor video, cameraman, responsabil tehnici supraviețuire
    Mihai SUKOSD – stomatolog, navigație, promovare

    Deocamdata atat, vom mai reveni cu una alta pe masura ce avansam.

    Siteul de prezentare este http://tiksi.offroadclubsibiu.ro/
    Pe facebook postam pe OffdoadClub Sibiu si Discovering Transylvania

    Cele bune,
    mihai


    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	ge1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	304,0 KB 
ID:	1027961

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	GARMINmic.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	393,3 KB 
ID:	1027962
    Ultima editare de Max; 12.oct.2014, 22:14.
    T O Y O T A

    OFFROAD CLUB SIBIU

  • #2
    Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

    Felicitari pentru initiativa expeditiei.
    Suna extrem de interesant si ambitios planul acestei ture.
    Am sa va urmaresc cu interes si curiozitate.
    Bafta!
    ZULU
    44 Africa
    TOYOTA Land Cruiser - Nothing to prove!

    Comentariu


    • #3
      Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

      V-ati inhamat la o sanie a naibii de grea.
      Va doresc din toata inima, succes !
      Dintre multele intrebari pe care mi le-a ridicat informatia voastra, raman la una singura: dece tocmai acea perioada? Nu e cam prea mult intuneric?
      Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !

      Comentariu


      • #4
        Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

        Va tin pumnii si o sa va urmaresc cu interes!

        Multa bafta, baieti!

        Comentariu


        • #5
          Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

          Postat în original de ctinu Vezi post
          Dintre multele intrebari pe care mi le-a ridicat informatia voastra, raman la una singura: dece tocmai acea perioada? Nu e cam prea mult intuneric?
          Corecta intrebarea.
          Perioada este aleasa datorita faptului ca din totalul distantei, cca 3850 km vor fi parcursi pe raurile inghetate si pe suprafata inghetata a tundrei. Au fost cazuri cand pe la jumatatea lui martie s-au intamplat dezgheturi bruste sau inversiuni ciudate de temperatura, si nu am vrea sa ramanem blocati pana la vara, cand poate trece vaporasul .
          Oricum, pe la jumatatea lui februarie, cand preconizam sa atingem cel mai nordic punct (pe la 73 grade nord), ziua s-ar intinde deja pe 7-8 ore. Daca prindem si o luna plina, e ca ziua. Sau vreo aurora boreala..
          Si tot de pe atunci temperaturile se mai linistesc, fara sa mai coboare constant catre minus 50. Dupa 1 aprilie temperaturile cresc destul de brusc si apar tot felul de efecte in straturile de gheturi si ape de dedesubt.
          T O Y O T A

          OFFROAD CLUB SIBIU

          Comentariu


          • #6
            Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

            Foarte tare! Eu sunt curios cum va veti pregati masinile pentru asa ceva?

            Comentariu


            • #7
              Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

              Extraordinara initiativa voastra.

              Cateva curiozitati

              1. Media zilnica iese undeva la 500 de km parcursi. Nu e cam mult avand in vedere "calitatea" drumurilor parcurse?

              2. Nu ati avut probleme pe partea de obtinere de viza? Am un prieten care a renuntat la o tura de 2 luni cu caiacul pe Volga din cauza inaspririi condiitilor de viza turistica.

              3. Drumul de intoarcere il faceti pe aceeasi ruta sau inca nu e conturat?

              Bafta maxima, visez si eu de ceva vreme la o astfel de expeditie...
              Am fost in cu ca . A fost

              Comentariu


              • #8
                Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                Postat în original de razvanutza Vezi post
                Extraordinara initiativa voastra.

                Cateva curiozitati

                1. Media zilnica iese undeva la 500 de km parcursi. Nu e cam mult avand in vedere "calitatea" drumurilor parcurse?

                2. Nu ati avut probleme pe partea de obtinere de viza? Am un prieten care a renuntat la o tura de 2 luni cu caiacul pe Volga din cauza inaspririi condiitilor de viza turistica.

                3. Drumul de intoarcere il faceti pe aceeasi ruta sau inca nu e conturat?

                Bafta maxima, visez si eu de ceva vreme la o astfel de expeditie...
                Media zilnica nu reflecta intru totul distantele zilnice, pe care le-am calculat pe fiecare etapa si tip de drum. De exemplu, pana la Baikal (cca 7000 km dus si 7000 intors) sunt magistralele rusesti unde vom merge „ata”, la o medie de 7-800 km/zi, regim testat si in 2012 cand am facut respectivul drum. Apoi insa, drumul va capata alte valente, vor fi zile cand anticipam un maxim de 100-120 km/zi, asta daca nu e furtuna de zapada, care ne-ar putea tine in loc chiar si zile. Prin urmare, surprize vor fi. Incercam sa le anticipam prin prevederea de zile de pauza in graficul nostru.

                Vizele sunt in curs de obtinere, deocamdata nu par sa fie probleme. Abia de acum incolo le putem solicita anticipat. Dam de veste cand le vom avea.

                Drumul de intoarcere este acelasi de la Yakutsk incoace, alta varianta nu exista. Se poate vedea pe harta din primul post.

                Multumim de incurajari!

                T O Y O T A

                OFFROAD CLUB SIBIU

                Comentariu


                • #9
                  Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                  Mihai,
                  Am făcut si eu același drum acum doua-trei luni si media de 700 km/zi ne-a cam ținut in mașina de dimineața pana-n noapte. Se face, dar nu mai ai timp de altceva.
                  Se lucrează la lărgirea magistralei est-vest si sunt multe dopuri, am stat ore multe la cozi.
                  Poate când ajungeți voi, fiind iarna, regii rusești in ale asfaltului (dacă or avea si ei) sunt in vacanța si se mai fluidizează.

                  Ca observației la traseu, dacă urcați spre Moscova intrați in zona aglomerata, atât la trecerea din Belarus cât si restul drumului spre capitala. Noi am ales varianta cu trecerea prin Brest si apoi Samara, după care drumul pe care-l aveți si voi. Porțiunea in lucru cam de acolo a început, deci de ea nu scăpați.
                  Pentru întoarcere puteți încerca prin Turcia, drumul e bun si mai diversificați. Noi am dormit pe malul marii si tare ne-a plăcut (dar era vara 😃). Georgia a fost minunata si relaxanta după trecerea prin Abhazia.

                  Dacă va faceți pregătirea actelor temeinic, cu invitația cât mai reala 😃, nu vor fi probleme cu vizele (de altfel, aveți doua de toate).

                  Succes

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                    Ambitioasa expeditie,felicitari! O sa va uermaresc cu interes!
                    Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                      Postat în original de val Vezi post
                      Mihai,
                      Am făcut si eu același drum acum doua-trei luni si media de 700 km/zi ne-a cam ținut in mașina de dimineața pana-n noapte. Se face, dar nu mai ai timp de altceva.
                      Se lucrează la lărgirea magistralei est-vest si sunt multe dopuri, am stat ore multe la cozi.
                      Poate când ajungeți voi, fiind iarna, regii rusești in ale asfaltului (dacă or avea si ei) sunt in vacanța si se mai fluidizează.

                      Ca observației la traseu, dacă urcați spre Moscova intrați in zona aglomerata, atât la trecerea din Belarus cât si restul drumului spre capitala. Noi am ales varianta cu trecerea prin Brest si apoi Samara, după care drumul pe care-l aveți si voi. Porțiunea in lucru cam de acolo a început, deci de ea nu scăpați.
                      Pentru întoarcere puteți încerca prin Turcia, drumul e bun si mai diversificați. Noi am dormit pe malul marii si tare ne-a plăcut (dar era vara ). Georgia a fost minunata si relaxanta după trecerea prin Abhazia.

                      Dacă va faceți pregătirea actelor temeinic, cu invitația cât mai reala , nu vor fi probleme cu vizele (de altfel, aveți doua de toate).

                      Succes
                      Salut Vali,
                      Este corect ce ai zis referitor la statul (de fapt mersul) in masina de dimineata pana noaptea, asa am si planificat, fara sa mai avem alte opriri turistice pana la Baikal (Irkutsk). Am rezervat pentru acesti primi 7800 km cam 11 zile si, tinand cont si de experienta drumului nostru din 2012 (tot pe acolo, catre Magadan), credem ca ne vom putea tine de timing. In 2012 am mers chiar mai iute, am oprit doar de doua ori peste noapte in decursul a noua nopti, in rest gaz gaz. Bucata asta de Rusie ar fi mai placuta vara, ca destinatie turistica, nu le putem face pe toate acum, ne concentram pe bucla Yakutsk - Tiksi - Yakutsk.
                      Banuiesc ca fiind frig peste tot, nu se mai sapa sau asfalteaza, deci vor fi doar dopurile de care ai pomenit, cauzate de traficul din jurul Moscovei si alte mici incidente, pe care le asteptam (trecerea Uralilor de exemplu).
                      Nu putem urma decat varianta Belarus-Moscova, Turcia este o problema pentru unul dintre noi care are o mica interdictie..
                      T O Y O T A

                      OFFROAD CLUB SIBIU

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                        Postat în original de Noroila Vezi post
                        Foarte tare! Eu sunt curios cum va veti pregati masinile pentru asa ceva?

                        Deocamdata masinile sunt in revizii mecanice foarte atente in punti, roti si prin cutii. Foarte importante vor fi blocantele, autonomia de combustibil, comportarea la frig.

                        Din lista de masuri putem enumera:

                        - webasto obligatoriu, incercam sa punem si cele pentru apa.
                        - vaseline de joasa temperatura prin rulmenti, cele standard se duc doar pana la minus 30.
                        - izolatia termica prin usi si aripi, cu folii speciale, pentru un mic confort interior
                        - parbriz dublat, executie locala in Yakutsk
                        - antigel de joasa temperatura
                        - izolatii conducte combustibil si furtnuele blocante, eventual cu fir incalzitor
                        - izolatii termice motor
                        - accesorii interioare diverse, configurare sisteme navigatii.

                        Pe masura de avansam, mai punem o poza, doua.
                        T O Y O T A

                        OFFROAD CLUB SIBIU

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                          Postat în original de mihaituk Vezi post
                          Foarte importante vor fi blocantele, autonomia de combustibil, comportarea la frig.
                          Scarite/placi de zapada(nisip) ce o sa folositi?
                          Lanturi si anvelope ce o sa fie?

                          Blocantele sunt ok, dar la zapda neajutate pot mai rau sa incurce.

                          Era mai de mult un articol pe english rusia cu 3 nissan patrol si un fj care au facut cam traseul vostru. Presupun ca il stiti.
                          Toate aveau anvelope de iarna - nu AT/nu MT.
                          TLC KDJ120

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                            Postat în original de radui Vezi post
                            Scarite/placi de zapada(nisip) ce o sa folositi?
                            Lanturi si anvelope ce o sa fie?

                            Blocantele sunt ok, dar la zapda neajutate pot mai rau sa incurce.

                            Era mai de mult un articol pe english rusia cu 3 nissan patrol si un fj care au facut cam traseul vostru. Presupun ca il stiti.
                            Toate aveau anvelope de iarna - nu AT/nu MT.
                            Avem vreo 6 sandplates din aluminiu, o sa vedem daca imprumutam si unele din plastic care cica s-ar cupla intre ele.

                            Anvelope cred ca vom lua din Moscova, ne-am fixat deocamdata pe Yokohama Geolandar I/T, anvelope care au mai fost pe acolo, insa nu gasim pe piata europeana ci doar in state sau in Rusia. Am incercat si Goodyear Duratrac, insa nu au pe 35 inch.
                            Asta au avut si rusii care au fost anul acesta prin zona. Cei cu Patroalele au avut cred acelasi profil, asa pare din pozele lor (stim pe de rost tura lor , dar este un pic mai la vest, doar un segment este comun).

                            Cu MT-urile nu ai ce face, iar cu lanturi esti pierdut, sapi in jos. In 2012 le-am carat degeaba 26000 km. Si au cam o suta de kile.

                            Ideea este de a putea rula cu aer cat mai putin in anvelope, inca ne gandim la variantele tehnice. Beadlockurile sunt tare scumpe si manopera la greu, iar sistemul cu camere este delicat, la rotatie cu presiune joasa camerele se invart pe jante. O sa testam un sistem cu dublu adeziva intre janta si camera.
                            T O Y O T A

                            OFFROAD CLUB SIBIU

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

                              Banda adezivă nu mi se pare o soluție buna, m-a gândesc ca nu se va comporta tocmai bine la frig. Poate un adeziv siliconic, elastic ar fi o varianta mai buna.
                              Camere groase eu am găsit la cei care vand piese pentru utilaje agricole, sunt un pic cam scumpe, dar sunt groase si rezistente.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X