Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Legile Off-road-ului

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Legile Off-road-ului

    Tot observ ca se fac iesiri si apar probleme unele mai mici altele mai mari si mi-a venit ideea de a deschide un topic cu descrierea unor legi ce trebuiesc respectate in Off-Road. Rog pe tot cei experimentati sa modifice adauge dupa caz

    1 - Niciodata nu pleca singur (adica minim 2 masini sau 2 mijloace de locomotie)
    2 - Intotdeauna sa ai roata de rezerva la tine
    3 - Cand se merge in coloana si se schimba directia de mers obligatoriu trebuie sa te uiti in oglinda retrovizoare sa te asiguri ca cel din spate a vazut pe unde ati luat-o; daca nu te opresti in intersectie astfel incat sa nu blochezi drumul dar sa fii usor de vazut
    4 - Daca nu il mai vezi pe cel din spate te opresti si il astepti daca in 3-5 minute nu apare intorci si te duci dupa el
    5 - Daca te ratacesti si nu mai stii pe unde sa o iei, te opresti in intersectie si astepti sa se intoarca un coleg care respecta regula de la pct 4
    6 - Te asiguri ca masina e dotata corespunzator pentru traseul organizat - direct la organizator
    7 - Nu te desparti de grup in timpul traseului
    8 - Toti pentru unul si unul pentru toti


    va rog sa continuati lista......

    Punctul 3 din pacate am observat ca lipseste multora ...mai apare si tendinta de a "fi primu" fapt ce duce la cresterea vitezei in off-road si sa ii uiti pe cei din spate....

  • #2
    Re: Legile Off-road-ului

    Foarte util ...as completa

    Pct 1. Poti pleca singur dar ia o lista cu telefoane in caz de urgenta

    Pct 2. Daca vrei sa faci pana sau sa dejantezi NU lua roata de rezerva

    Pct 3. In coloana se mentine contactul/eventual legatura radio daca este posibil cu masina din fata ta si cu cea din urma ta. Oprirea se semnalizeaza prin avarie iar schimbarea directiei de mers prin semnalizare

    Pct 4. Inainte sa te intorci dupa cel/cei din spatele tau, lucru care nu s-ar intampla daca s-ar respecta punctul 3 anunti pe cei din coloana sa astepte

    Pct 5. Intotdeauna sa ai dupa tine busola ... foarte utila in teren. Daca nu ai urmat masina din fata ta, nu ai reusit sa iei legatura radio sau telefonica cu cineva din coloana, te intorci pe pricipiul cel mai cunoscut drum (cel de la dus) si imediat cum dai de semnal dai un sms unuia din coloana ca esti bine

    Pct 6. Daca masina nu e corespunzator echipata nu te bagi ...sau cauti traseu ocolitor ...cand faci pe desteptul sau pe viteazul intotdeauna sa te gandesti ca vei baga mana adanc in buzunar DUPA.

    Pct 7. Nimeni nu ramane in urma ... indiferent cine e ... stai si ajuti cu ce poti ... nu pleci ca nesimtitul ...

    Later edit ...Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...
    Ultima editare de Yonutz; 22.aug.2010, 21:02.
    consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

    Comentariu


    • #3
      Re: Legile Off-road-ului

      Recunosc....nu am dat cautare!

      Am citit cate ceva pe formum si nu am mai avut timp sa caut, parca imi aduceam aminte ca mai era un post dar m-am grabit!!!

      Oricum sper sa citeasca si mai multa lume...am readus in actualitate si celalalt post ...sa ne mai improspatam memoriile!

      E foarte complet!

      Comentariu


      • #4
        Re: Legile Off-road-ului

        Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...
        Guys, rog modificati titlul topicului la care se face referire, e 'bunului simt' nu 'bun-simtului', asa cum sunt 'cailor putere' nu 'cal-puterii'...
        Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP

        Comentariu


        • #5
          Re: Legile Off-road-ului

          Postat în original de hbogdan Vezi post
          Guys, rog modificati titlul topicului la care se face referire, e 'bunului simt' nu 'bun-simtului', asa cum sunt 'cailor putere' nu 'cal-puterii'...
          Off-road fiind in engleza, nu cred ca putem aplica regulile gramaticii noastre.....
          Ma tot chinui sa aplic ce zici, dar parca nu-mi suna bine : "legile off-ului road ".....nu crezi ?
          Daca n-am inteles eu bine, zi cum ar trebui corectat.....

          Regulament

          Comentariu


          • #6
            Re: Legile Off-road-ului

            Astral, se referea la topicul de aici - http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=49253 - care are titlu cu "bun-simtului".

            Scuze de offtopic :)

            Comentariu


            • #7
              Re: Legile Off-road-ului

              Postat în original de MihaiB Vezi post
              Astral, se referea la topicul de aici - http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=49253 - care are titlu cu "bun-simtului".

              Scuze de offtopic :)
              Corect ! Rezolvat !

              Regulament

              Comentariu


              • #8
                Re: Legile Off-road-ului

                1. daca vrei sa faci off .... mergi singur ....
                2. daca te plictisesti merge si 2 masini , ideal sa aibe statii ambele ...
                3. daca nu iti pasa si vrei sa te si distrezi merge si cateva masini



                .... cat despre punctul 6 mentionat mai sus ..... cam greu de atins .... si mai greu e ca unii chiar cred ca au masinile pregatite ....
                cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!!

                Comentariu


                • #9
                  Re: Legile Off-road-ului

                  @Lipoveanu

                  Daca unii ar gandi ca

                  1. O masina de teren stock nu este egala cu o masina pregatita de teren
                  2. O masina de teren stock cocotata pe roti MARI nu este egala cu o masina pregatita de teren
                  3. Exista situatii cand o masina "pregatita" (autocolante, snorkel pus de frumusete, roti MARI) nu ai ce cauta prin anumite locuri

                  atunci ...s-ar ajunge si la atingerea punctului 6 ...
                  consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Legile Off-road-ului

                    Imi permit sa propun si eu 2 legi.


                    1. Cui nu-i place noroiul pe pantofi sau pe maini sa nu intre in teren greu.


                    2. La intalnirile prietenesti sau la iesirile ad-hoc este bine sa ai sufa prinsa deja daca nu ai troliu.

                    (Din punct de vedere al timpului este foarte costisitor sa stai sa scormoni in noroi sa gasesti prinderea, sa pui sufa, sa pui ochet, sa strangi ochet si tot asa. De ramas intepenit...toata lumea ramane....daca toata lumea ar avea sufa prinsa...treaba ar merge "ca pe roate").
                    From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]
                    Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Legile Off-road-ului

                      Postat în original de Yonutz Vezi post
                      @Lipoveanu

                      Daca unii ar gandi ca

                      1. O masina de teren stock nu este egala cu o masina pregatita de teren
                      2. O masina de teren stock cocotata pe roti MARI nu este egala cu o masina pregatita de teren
                      3. Exista situatii cand o masina "pregatita" (autocolante, snorkel pus de frumusete, roti MARI) nu ai ce cauta prin anumite locuri

                      atunci ...s-ar ajunge si la atingerea punctului 6 ...
                      O intrebare:cum definesti o masina preparat de teren? a...pentru ce teren?...aici e mult de vorbit...eu folosesc pajero stock cu roti pe 31'...si stii cum eu personal vad punctul 6?...stiu unde mie locul in afara asfaltului punct.

                      Edit...desi mai exagerez..masina stie cas nebun dar o iubesc...si ma suporta...

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Legile Off-road-ului

                        Postat în original de Yonutz Vezi post
                        Foarte util ...as completa

                        Pct 1. Poti pleca singur dar ia o lista cu telefoane in caz de urgenta

                        Pct 2. Daca vrei sa faci pana sau sa dejantezi NU lua roata de rezerva

                        Pct 3. In coloana se mentine contactul/eventual legatura radio daca este posibil cu masina din fata ta si cu cea din urma ta. Oprirea se semnalizeaza prin avarie iar schimbarea directiei de mers prin semnalizare

                        Pct 4. Inainte sa te intorci dupa cel/cei din spatele tau, lucru care nu s-ar intampla daca s-ar respecta punctul 3 anunti pe cei din coloana sa astepte

                        Pct 5. Intotdeauna sa ai dupa tine busola ... foarte utila in teren. Daca nu ai urmat masina din fata ta, nu ai reusit sa iei legatura radio sau telefonica cu cineva din coloana, te intorci pe pricipiul cel mai cunoscut drum (cel de la dus) si imediat cum dai de semnal dai un sms unuia din coloana ca esti bine

                        Pct 6. Daca masina nu e corespunzator echipata nu te bagi ...sau cauti traseu ocolitor ...cand faci pe desteptul sau pe viteazul intotdeauna sa te gandesti ca vei baga mana adanc in buzunar DUPA.

                        Pct 7. Nimeni nu ramane in urma ... indiferent cine e ... stai si ajuti cu ce poti ... nu pleci ca nesimtitul ...

                        Later edit ...Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...
                        Imi place cum ai scris punctele 6 si 7 :)))

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Legile Off-road-ului

                          indiferent de opinii, toate comenturile au o singura concluzie, offroad-ul e pentru oameni cerebrali si cu mult bun simt.
                          my life ... my way ...

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X