Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

off road pe zapada!!cu ce difera?

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • off road pe zapada!!cu ce difera?

    ma intreb oare ce difera cand practici off road pe terenuri bine inzapezite(cum au fost/mai sunt la noi ) si cand ai de-a face cu noroi mult?(cu alte cuvinte ce diferenta este intre mersul prin super zapada si cel prin super noroi-tre sa fie altfel configurata masina care sa ,,sparga ,, zapezile??)
    Care masina ar merge mai bine in zapada mare si cum ati configura-o?
    NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!!

  • #2
    Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

    In zapada ramai suspendat mai usor decat in noroi sau daca patinezi un pic faci luciu sub cauciuc .Pentu zapada sunt recomandate rotile cat mai late .
    Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..
    Off-road Alyon Team

    Comentariu


    • #3
      Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

      Offroad de zapada ...mai degraba se rezuma la deplasarea pe zapada si prin zapada . Cum masina in sine nu e un buldozer de categoria usoara , de la jumatatea rotii in sus e cam mare problema , si necesita dotare corespunzatoare , in frunte cu anvelope late si lanturi . Trei blocante sint chiar binevenite ...si lista e lunga , iar despre pilotaj doar experienta temeinica si autoadaptarea rapida fac diferenta .

      Motor mare , reductor , incaltata cu senile ...si va face fata , dar fara sa fie solutia suprema .
      Ultima editare de cos; 20.feb.2012, 23:57.
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #4
        Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

        Prietenii mei cel mai buni pe zapada sunt cele 2 seturi de lanturi, pentru toate cele 4 roti si, eventual, o lopata in portbagaj. Cat mai solida, zapada inghetata nu e blanda cu ea.

        Motor mare? N-am! Troliu am acum, dar deseori nu ai de ce-l lega, zapada e multa in golul alpin sau in teren liber, nu in padure. Important! Nu pleca singur in nici un caz. Daca nu ai o a doua masina, macar ia unul-doi prieteni cu muschii la ei, pot face diferenta!
        Ultima editare de f_zoltan; 21.feb.2012, 00:07.
        Samurai incepator

        Comentariu


        • #5
          Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

          Eu mi-as pregati masina cu blocante fata-spate (si central in caz ca exista diff central)... dupa care adaptezi rotile in functie de teren... cauciucuri cu profil simex sau tractor pentru noroi... si pt iarna cauciucuri cat mai late si bombate(fara crampoane prea mari), eventual cu lanturi, daca se poate pe toate patru rotile... daca nu-ti ajunge... te orientezi spre senile....

          Acuma gandind cel mai practic... iti construiesti masina pentru noroi... si peste profilul agresiv arunci lanturi cand vine zapada... doar nu avem ierni prea lungi
          Suzuki Samurai 1.3
          Yes, we can't !

          Comentariu


          • #6
            Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

            din experienta proprie am constatat urmatoarele
            daca zapada este sub nivelul punilor, deplasarea este greoaie dar merge cu lanturi chiar cu urcari serioase
            daca zapada este peste nivelul puntilor...situatia se schimba grav
            cand ai norocul sa fie si inghetata o crusta de 2 cm peste zapada... masina gafaie din greu sai da se opreasca repede
            fara lant nu ai ce sa cauti decat eventual daca vrei antrenament la troliu
            cand dai peste cate o panta in situatia de mai sus se disting doua variante
            fie sapa masina pana la pamant si urci impingand zapada in sus (patrol 2.8 1 reductor , 2500-3000rpm si cruci in gand, mai ales daca sub tine stii tu ca sunt ogase de neghicit sub omat)
            fie daca panta e prea mare, masina nu poate impinge zapada si sare cu totul pana te hotarasti sa o lasi in pace ca ceva rupi
            o masina cu plug de zapada va inanta mai repede si mai usor decat una fara, pentru ca isi arunca din fata zapada cu plugul, rotile din fata nu trebuie sa calce zapada peste centrul rotii si aderenta e mai buna, iar zapada e deviata in lateral, nu impinsa si tasata sub masina...sa nu mai zic de puntile care infraneaza pe zapada de zici ca tractezi pe unu cu rotile blocate
            forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

            Comentariu


            • #7
              Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

              Pt zapada trebuie anvelope INGUSTE, nu late!!
              De aceea toate masinile de raliu sunt echipate cu "schiuri" cu cuie, scuzati cacofonia. Greutate mare pe suprafata (Cm2) mai mica face ca anvelopa sa sape mai bine si sa ajunga la suprafata mai aderenta mai repede.

              @Dulceanu, adu-ti aminte cum mergea Pajero meu cu 235 AT-uri iarna trecuta..
              Ultima editare de doctoru'; 21.feb.2012, 00:16.

              Comentariu


              • #8
                Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                Postat în original de doctoru' Vezi post
                Pt zapada trebuie anvelope INGUSTE, nu late!!
                De aceea toate masinile de raliu sunt echipate cu "schiuri" cu cuie, scuzati cacofonia. Greutate mare pe suprafata (Cm2) mai mica face ca anvelopa sa sape mai bine si sa ajunga la suprafata mai aderenta mai repede.

                @Dulceanu, adu-ti aminte cum mergea Pajero meu cu 235 AT-uri iarna trecuta..
                Zapada atunci nu era suficient de mare.Daca zapada este mai mare anvelopa ingusta va sapa pana ramai suspendat si nu va mai ajunge la pamant sa de-a de aderenta.At-ul este mult mai bun decat mt-ul sau profilul simex si deasta mergea pajero de rupe randurile mai ales benzinica V-6 ,cand la deal cand la vale sa-l tragi pe nasul .....mai conteaza si soferul daca are antigel in instalatie
                Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..
                Off-road Alyon Team

                Comentariu


                • #9
                  Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                  Mai intai incearca sa nu ai roti agresive. Daca mergi pe camp cu zapada mare, uita lanturile acasa. Daca vrei sa urci la munte, uita-te pe tine acasa.


                  Comentariu


                  • #10
                    Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                    Gume inguste si zapada mare=suspendare garantata. Presiunea in roti conteaza enorm. Pana sambata trecuta am mers cu 0.9, avand de facut vreo 200 km pe asfalt negru , le-am umflat la 1.8 si de atunci m-am troliat de doua ori la 50 m de intrarea in curte, loc in care cu presiunea de 0.9 nu am avut nici o problema. (31/10.5/15 KM2)

                    Faza comica e ca pana si nevasta-mea care era in masina si am dat-o prein ceva nameti iarna asta, a zis: "Sa nu-mi spui ca ai ramas aici..."
                    "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva
                    incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                      o anvelopa mai ingusta este mult mai buna pe zapada decat una lata. este vorba de presiunea exercitata. cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea este mai mare. deci se "taie" zapada.
                      rotile late sunt bune in general ptr terenuri uscate.
                      Ultima editare de mac01; 21.feb.2012, 01:52.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                        oare skiurile de ce nu au un metru latime??? de ce se merge pe cant cand vrei sa prinzi viteza maxima??? ca sa fie frecarea cu solul cat mai mica---> aderenta cat mai mica... si exact asa ii si la cauciucuri in offroad... cauciucu ingust nu are aderenta... se demonstreaza prin fizica si practica... spun din experienta... pe toate tipurile de zapada... de la zapada proaspat ninsa pana la zapada batucita si gheata ;)
                        Suzuki Samurai 1.3
                        Yes, we can't !

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                          Postat în original de mac01 Vezi post
                          o anvelopa mai ingusta este mult mai buna pe zapada decat una lata. este vorba de presiunea exercitata. cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea este mai mare. deci se "taie" zapada.
                          rotile late sunt bune in general ptr terenuri uscate.
                          depinde tare mult de zapada
                          una e cand zapada e afanata, alta e cand e inghetata bocna
                          se poate aluneca pe zapada cu schiuri dar si cu rachete de zapada
                          oricum ar fi, suprafata de contatc e MUUUULT mai mare decat a bocancului, motiv pentur care nu te scufunzi
                          forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                            Eu pot sa va spun ca cel mai bine s-a descurcat pe zapada din cate masini am detinut Pajero EVOLUTION(am incercat in aceeasi zi acelasi traseu cu G class si nu s-a deplasat mai mult de 3m,iar in alte zile cu diverse fiare!Numai Pajero m-a dus si m-a intors pe unde am vrut)
                            Atunci cand zapada a fost mai mare de 35cm nici EVO nu a mai inaintat,ramanand ,,pe burta,,

                            PS pajero avea aceeasi greutate ,,pe fiecare roata,,=500kg

                            Eu as concluziona astfel:
                            masina care sa mearga bine pe zapada atat on cat si offroad tre :
                            -sa fie usoara si bine echilibrata
                            -sa-i duca motorul(mai mult sa faca ture decat sa aibe cuplu)
                            -sa fie inalta
                            -sa aibe anvelope corespunzatoare si la o presiune joasa
                            -sa beneficieze de blocant spate macar..
                            -sa fie cu cutie automata(parerea mea)
                            ASTEPT COMPLETARI!cei care se contrazic la capitolul LATE VS SUBTIRI SA ADUCA ,,PROBE,,
                            Fișiere atașate
                            Ultima editare de ALPINA; 21.feb.2012, 10:11.
                            NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!!

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

                              Sa le zica cineva alora care fac expeditii in Islanda sa nu mai cheltuiasca banii pe cauciucuri late.
                              Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..
                              Off-road Alyon Team

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X