Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

off road pe zapada!!cu ce difera?


Postări Recomandate

ma intreb oare ce difera cand practici off road pe terenuri bine inzapezite(cum au fost/mai sunt la noi ) si cand ai de-a face cu noroi mult?(cu alte cuvinte ce diferenta este intre mersul prin super zapada si cel prin super noroi-tre sa fie altfel configurata masina care sa ,,sparga ,, zapezile??)

Care masina ar merge mai bine in zapada mare si cum ati configura-o?:tk

NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Offroad de zapada ...mai degraba se rezuma la deplasarea pe zapada si prin zapada . Cum masina in sine nu e un buldozer de categoria usoara , de la jumatatea rotii in sus e cam mare problema , si necesita dotare corespunzatoare , in frunte cu anvelope late si lanturi . Trei blocante sint chiar binevenite ...si lista e lunga , iar despre pilotaj doar experienta temeinica si autoadaptarea rapida fac diferenta .

 

Motor mare , reductor , incaltata cu senile ...si va face fata , dar fara sa fie solutia suprema .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Prietenii mei cel mai buni pe zapada sunt cele 2 seturi de lanturi, pentru toate cele 4 roti si, eventual, o lopata in portbagaj. Cat mai solida, zapada inghetata nu e blanda cu ea.

 

Motor mare? N-am! Troliu am acum, dar deseori nu ai de ce-l lega, zapada e multa in golul alpin sau in teren liber, nu in padure. Important! Nu pleca singur in nici un caz. Daca nu ai o a doua masina, macar ia unul-doi prieteni cu muschii la ei, pot face diferenta!

Editat de f_zoltan
Samurai incepator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Eu mi-as pregati masina cu blocante fata-spate (si central in caz ca exista diff central)... dupa care adaptezi rotile in functie de teren... cauciucuri cu profil simex sau tractor pentru noroi... si pt iarna cauciucuri cat mai late si bombate(fara crampoane prea mari), eventual cu lanturi, daca se poate pe toate patru rotile... daca nu-ti ajunge... te orientezi spre senile....

 

Acuma gandind cel mai practic... iti construiesti masina pentru noroi... si peste profilul agresiv arunci lanturi cand vine zapada... doar nu avem ierni prea lungi

Suzuki Samurai 1.3

Yes, we can't !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

din experienta proprie am constatat urmatoarele

daca zapada este sub nivelul punilor, deplasarea este greoaie dar merge cu lanturi chiar cu urcari serioase

daca zapada este peste nivelul puntilor...situatia se schimba grav

cand ai norocul sa fie si inghetata o crusta de 2 cm peste zapada... masina gafaie din greu sai da se opreasca repede

fara lant nu ai ce sa cauti decat eventual daca vrei antrenament la troliu

cand dai peste cate o panta in situatia de mai sus se disting doua variante

fie sapa masina pana la pamant si urci impingand zapada in sus (patrol 2.8 1 reductor , 2500-3000rpm si cruci in gand, mai ales daca sub tine stii tu ca sunt ogase de neghicit sub omat)

fie daca panta e prea mare, masina nu poate impinge zapada si sare cu totul pana te hotarasti sa o lasi in pace ca ceva rupi

o masina cu plug de zapada va inanta mai repede si mai usor decat una fara, pentru ca isi arunca din fata zapada cu plugul, rotile din fata nu trebuie sa calce zapada peste centrul rotii si aderenta e mai buna, iar zapada e deviata in lateral, nu impinsa si tasata sub masina...sa nu mai zic de puntile care infraneaza pe zapada de zici ca tractezi pe unu cu rotile blocate

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Pt zapada trebuie anvelope INGUSTE, nu late!!

De aceea toate masinile de raliu sunt echipate cu "schiuri" cu cuie, scuzati cacofonia. Greutate mare pe suprafata (Cm2) mai mica face ca anvelopa sa sape mai bine si sa ajunga la suprafata mai aderenta mai repede.

 

@Dulceanu, adu-ti aminte cum mergea Pajero meu cu 235 AT-uri iarna trecuta..

Editat de doctoru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Pt zapada trebuie anvelope INGUSTE, nu late!!

De aceea toate masinile de raliu sunt echipate cu "schiuri" cu cuie, scuzati cacofonia. Greutate mare pe suprafata (Cm2) mai mica face ca anvelopa sa sape mai bine si sa ajunga la suprafata mai aderenta mai repede.

 

@Dulceanu, adu-ti aminte cum mergea Pajero meu cu 235 AT-uri iarna trecuta..

Zapada atunci nu era suficient de mare.Daca zapada este mai mare anvelopa ingusta va sapa pana ramai suspendat si nu va mai ajunge la pamant sa de-a de aderenta.At-ul este mult mai bun decat mt-ul sau profilul simex si deasta mergea pajero de rupe randurile mai ales benzinica V-6 ,cand la deal cand la vale sa-l tragi pe nasul :ha:.....mai conteaza si soferul daca are antigel in instalatie:x

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Gume inguste si zapada mare=suspendare garantata. Presiunea in roti conteaza enorm. Pana sambata trecuta am mers cu 0.9, avand de facut vreo 200 km pe asfalt negru , le-am umflat la 1.8 si de atunci m-am troliat de doua ori la 50 m de intrarea in curte, loc in care cu presiunea de 0.9 nu am avut nici o problema. (31/10.5/15 KM2)

 

Faza comica e ca pana si nevasta-mea care era in masina si am dat-o prein ceva nameti iarna asta, a zis: "Sa nu-mi spui ca ai ramas aici..."

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

o anvelopa mai ingusta este mult mai buna pe zapada decat una lata. este vorba de presiunea exercitata. cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea este mai mare. deci se "taie" zapada.

rotile late sunt bune in general ptr terenuri uscate.

Editat de mac01
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

oare skiurile de ce nu au un metru latime??? de ce se merge pe cant cand vrei sa prinzi viteza maxima??? ca sa fie frecarea cu solul cat mai mica---> aderenta cat mai mica... si exact asa ii si la cauciucuri in offroad... cauciucu ingust nu are aderenta... se demonstreaza prin fizica si practica... spun din experienta... pe toate tipurile de zapada... de la zapada proaspat ninsa pana la zapada batucita si gheata ;)

Suzuki Samurai 1.3

Yes, we can't !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

o anvelopa mai ingusta este mult mai buna pe zapada decat una lata. este vorba de presiunea exercitata. cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea este mai mare. deci se "taie" zapada.

rotile late sunt bune in general ptr terenuri uscate.

 

depinde tare mult de zapada

una e cand zapada e afanata, alta e cand e inghetata bocna

se poate aluneca pe zapada cu schiuri dar si cu rachete de zapada

oricum ar fi, suprafata de contatc e MUUUULT mai mare decat a bocancului, motiv pentur care nu te scufunzi

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Eu pot sa va spun ca cel mai bine s-a descurcat pe zapada din cate masini am detinut Pajero EVOLUTION(am incercat in aceeasi zi acelasi traseu cu G class si nu s-a deplasat mai mult de 3m,iar in alte zile cu diverse fiare!Numai Pajero m-a dus si m-a intors pe unde am vrut)

Atunci cand zapada a fost mai mare de 35cm nici EVO nu a mai inaintat,ramanand ,,pe burta,,

 

PS pajero avea aceeasi greutate ,,pe fiecare roata,,=500kg

 

Eu as concluziona astfel:

masina care sa mearga bine pe zapada atat on cat si offroad tre :

-sa fie usoara si bine echilibrata

-sa-i duca motorul(mai mult sa faca ture decat sa aibe cuplu)

-sa fie inalta

-sa aibe anvelope corespunzatoare si la o presiune joasa

-sa beneficieze de blocant spate macar..

-sa fie cu cutie automata(parerea mea)

ASTEPT COMPLETARI!cei care se contrazic la capitolul LATE VS SUBTIRI SA ADUCA ,,PROBE,,:grin:

P2010069.thumb.jpg.c4355b4b19f372cdb6e1df0e4a484920.jpg

Editat de ALPINA
NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Sa le zica cineva alora care fac expeditii in Islanda sa nu mai cheltuiasca banii pe cauciucuri late.

 

:g:g:g

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

cand va referiti la zapada cat casa si la gume late cred ca va refereati la astea:

 

pt ca pluteste si pe zapada si pe apa, dar nu faci fata cu 33-uri ce faci cu gumele de niva de 175

 

[video=youtube;-l3An9wAvM0]

Editat de dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Ahhhh, Ioane... aceste cuvinte ne doare :ha::ha:

 

Eu cred ca raspunsul la intrebarea de mai sus este ca zapada nu se compara cu noroiul pt ca este mult mai perversa :grin: si imbraca mai multe forme:

 

- pe noroiul batatorit poti sa mergi... pe zapada batatorita iti trebuie anvelope dedicate, profil iarna, cu santuri multe si eventual cuie, mai bune inguste si nu mai contraziceti ca de aia este o industrie de milioane de euro in spatele curselor auto :grin: Anvelopa SLICK este o anvelopa cu suprafata de contact 100%, de ce nu se foloseste pe suprafate scazute ca aderenta???

Pe ploaie primul gard e al tau, iar pe zapada nu e nici un pericol, ca nu poti sa pleci de pe loc :ha:

- pt zapada mare afanata, stil fulg, usoara... chiar si simexul se descurca onorabil (combinat cu rotatii multe). De obicei el se poarta ca un slick pt ca suprafata de contact cu zapada este mare (2 degete crampon/2 degete pauza)

- pe noroi poti sa-i dai blana si daca esti intr-o urcare in curba.... pe zapada nu prea iti iese asta

- pe zapada dupa ce ai ramas, din 3 rotatii rezulta gheata la roti din cauza frecarii, la noroi nu.

- de gheata nu are rost sa vb

- daca avem 30 cm de zapada.... un caz frumos, ideal.... iar nu conteaza decat daca esti prima masina, daca esti a 8-lea in rand e valabil primul punct de mai sus :ha:

 

 

Ioane, masinile alea umbla pe 44 pt ca mai trec si peste niste crevase adanci de sute de metri. Cum pana mea sa treaca de ele cu 33-uri? In plus anvelopa fiind asa nesimtita de mare e nesimtita si-n comportament, nu dejanteaza asa usor, are balonul mai dur decat una mica si rezista la gheata taioasa... cred ca nimeni nu are chef sa schimbe roata la -50 grade si vant 100km/h :ha:

Tot in plus, masina este foarte grea, cara mult echipament si oameni, pt ca aia nu fac plimbari offroadistice ca noi...... deci s-ar putea ca forta de apasare pe sol sa fie cam aceeasi, chiar daca vb de 44.

 

Din punctul meu de vedere, offroad pe zapada nu prea exista, sau este din ala de oras... Daca e in strat rezonabil, ne simtim bine, daca e asa cum e afara acum...... mai bine stai acasa, cum zicea si Petre. Doar daca vrei sa te tragi/troliezi/ dai la lopata etc... dar singur nu ai sanse sa treci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Niva se cam chinuie la limita , nu vad unde-i frumusetea sau performanta . La zapada ceva mai inalta cu 10 cm nu o mai puteai impinge cu fata , si atunci cauciucurile alea inguste care teoretic se scufunda pina la aderenta ....nu mai ajung la nici o aderenta .

O masina mai grea si cu gume subtiri poate ar fi mers ceva mai bine , dar cu un val de zapada in fata ei . O masina cu gume foarte late ar baga zapada sub roata si ar trece pe deasupra stratului astfel compactat , metoda prin care se cistiga inaltime . Cum viteza nu poate fi marita peste limita la care se compacteaza zapada , deplasarea trebuie mentinuta odata ce este obtinuta , incercind sa se pastreze pe cit posibil mersul pe aceasi urma si cu rotile din spate .

Orice bravura din gaz duce la infundarea rotilor , care scurma si gata cu deplasarea .

Orice pierdere de putere opreste masina , care se infunda in zapada cu puntea fata si se opreste ca rima in mortar , exceptie facind cazul in care zapada e fainoasa si afinata , cind nu prea sint probleme , nici cu gumele ceva mai inguste .

 

 

 

Doctore , masinile alea folosesc baloane mari ca sa reduca sarcina pe zona de contact si sa nu se infunde ...nu pentru a duce greutate mare . Se deplaseaza incet , sau foarte incet ( cu reductii ridicol de mari ), si nu face nimeni vitejii eroice cu ele , ca nu-s frustrati ca noi ...Ce fac si cum fac si de ce fac ...e alta nebuneala umana , pentru aplicatia respectiva exista utilaje dedicate . Dar ideea e mareata , pentru baietii care uita ca mai au putin si se pensioneaza .

Gumele alea de competitie , inguste , cu tepi , cuie etc ...nu fac offroad ...ci traseu si pista .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

la -50 grade zapada are alta consistenta, ai nevoie de suprafata mare pt aderenta, altfel patinezi....... la Pol ca si in desert e nevoie de pneuri late, pentru ca nu trebuie sa tai zapada de 50cm..........deci vorbim despre altceva

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Off road prin zapada? E frumos, dar sa nu fie mare. Daca e mare, lasi masina la asfalt, si faci un om de zapada.

 

Oricum, gume late, inguste, conteaza cum e zapada.

Se vorbea de Niva la zapada. Am Niva si am incercat si varianta cu gume de 175, 195 si 205. Oricare ar fi varianta, cand zapada e mare si nu e afanata, o aduna in fata scutului si moare motoru.

Dar, oricum ar fi, la zapada e crima. NU sti ce e dedesupt si dai de iti sar lacrimile pe parbriz incat iti pare rau ca nu ai stergatoare si pe interior

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Trebuie sa-i dai mai ceva ca polizorul , e singura solutie la benzinarele mici , cu gume tip pizzacutter.

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

Dar, oricum ar fi, la zapada e crima. NU stii ce e dedesupt si dai de iti sar lacrimile pe parbriz incat iti pare rau ca nu ai stergatoare si pe interior

:g:gdin punctul asta de vedere , zapada e mai "perversa" decat noroiul.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: off road pe zapada!!cu ce difera?

 

La o iesire in zapada apoasa(zero grade)am ramas blocat si tot virand pe loc am rupt bucsa sudata la levierul de directie si am venit pe jos vreo 7 km pana am fost recuperati de un tovaras ramas suspendat cu tuaregul pe unde eu trecusem ,in fine la recuperare(poza din avatar) a venit Melente cu G (benzinar,blocante,gume inguste tractor,etc) iar dupa ce am iesit eu ,a cazut el sub drum pe o panta asa si asa si a sfarait-o bine pana a iesit iar eu cu 31x15,5X15 dadeam ture in jurul lui.Pot spune ca merge mult mai bine cu late cel putin la M meu, indiferent ca e inghetata sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare