Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Folosirea troliului in lipsa copacilor


Postări Recomandate

Buna tuturor

Am un L200 /2008 recent achizitionat. Nu am mai avut masini 4x4. Va fi folosit cam 80 % sosea si 20% off pe drumuri de acces la sonde. Aceste drumuri sunt amenajate daca sonda este recenta dar la sondele vechi, pe vai exista puncte in care noroiul trece de 30-40 cm din care nu ma puteau scoate cu veachea masina decat tractoarele.De regula sunt singur cu vehicolul.

Citind forumul am inteles ca trebuie sa investesc in gume A/T si scuturi macar pentru motor si diferentiale. Dar nu stiu ce sa fac din p.d.v al troliului. In zonele mentionate, greu de trecut, cei mai apropiati copaci sunt la sute de metrii departare. Are rost sa dotez masina cu troliu in lipsa lor? sau exista vreo techinca care implica tarusi de fier batuti in pamant sau ceva asemanator? Daca da va rog sa detaliati si sa descrieti pe scurt echipamentul necesar si ce implica folosirea lui. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Cu siguranta un troliu cu ancora iti va fi de folos in multe situatii. Ii vad des pe cei de la Orange care intretin releiele sau ma rog ce fac ei pe campuri si toti sunt dotati cu trolii.Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

 

 

Oaau

Many Thanks nu stiu cum mi-a scapat topicul asta. Ar fi exact ce mi-ar trebuii.Din cate am vazut pana la urma nu mai confectioneaza nimeni din zona autohtona.

 

Totusi as fi curios cum ar arata si si s-ar instala un sistem simplu din trei tarusi mentionat in topic de ''serpalo_ct''

pe pricipiul bratul fortei. Ati folosit vreodata?

 

Tocmai am gasit postate a doua varianta mai simpla a sapei. De trei ori bravo designerului. e culme simplictatii si o pot face si singur acasa cu flexu si sparatul de sudura. Chiar ma simt vinovat ca nu cere drepturi de autor.

Deci o sa fie si troliu...acuma trec la studiat trolii..f stufoase topicurile dar am inteles ca daca trage de 1.5 ori greutatea masinii ca e destul.

Editat de Baraka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Pentru alegerea unui troliu, citeste topicul de pe link-ul de mai jos, iar apoi vezi ca tot acolo mai este un link catre un topic dedicat troliului pentru L200 :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?49340-De-ce-troliu-am-nevoie&p=698694&viewfull=1#post698694

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Pentru alegerea unui troliu, citeste topicul de pe link-ul de mai jos, iar apoi vezi ca tot acolo mai este un link catre un topic dedicat troliului pentru L200 :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?49340-De-ce-troliu-am-nevoie&p=698694&viewfull=1#post698694

 

 

Multumesc, il citesc acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Multumesc, il citesc acum.

 

M-am entuziasmat degeaba cu troliul si ancora de pamant. Se pare ca bugetu nu permite decontarea unui trolui cat de cat serios adica mai mult de 2x greutatea masinii ( si umblu cu ea destul de incarcata). Asa ca mitsu nu va primii decat scuturi, anvelope cele mai inalte care le pot gasi, 265/70 R17 (acum are 245/65 R17) si o pereche de , de fapt 2 perechi de lanturi de noroi. E mai mult mult de munca sa le tot dai jos si pui sus dar pentru mine e cea mai buna solutie de compromis la utilizarea mixta a masinii. Pe forul am gasit la ''Lanturi '' ce am nevoie, mai ramane sa vad unde le gasesc. Multumesc totusi de sfaturi forumul acesta e comoara de informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

M-am entuziasmat degeaba cu troliul si ancora de pamant. Se pare ca bugetu nu permite decontarea unui trolui cat de cat serios adica mai mult de 2x greutatea masinii ( si umblu cu ea destul de incarcata). Asa ca mitsu nu va primii decat scuturi, anvelope cele mai inalte care le pot gasi, 265/70 R17 (acum are 245/65 R17) si o pereche de , de fapt 2 perechi de lanturi de noroi. E mai mult mult de munca sa le tot dai jos si pui sus dar pentru mine e cea mai buna solutie de compromis la utilizarea mixta a masinii. Pe forul am gasit la ''Lanturi '' ce am nevoie, mai ramane sa vad unde le gasesc. Multumesc totusi de sfaturi forumul acesta e comoara de informatii.

 

Si singur..si in noroi...nu iti va fi usor in caz de ramai, macar strange buget incet incet si in cateva luni , un an poate achizitia va fi posibila. Drumuri cat mai uscate :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

M-am entuziasmat degeaba cu troliul si ancora de pamant. Se pare ca bugetu nu permite decontarea unui trolui cat de cat serios adica mai mult de 2x greutatea masinii ( si umblu cu ea destul de incarcata). Asa ca mitsu nu va primii decat scuturi, anvelope cele mai inalte care le pot gasi, 265/70 R17 (acum are 245/65 R17) si o pereche de , de fapt 2 perechi de lanturi de noroi. E mai mult mult de munca sa le tot dai jos si pui sus dar pentru mine e cea mai buna solutie de compromis la utilizarea mixta a masinii. Pe forul am gasit la ''Lanturi '' ce am nevoie, mai ramane sa vad unde le gasesc. Multumesc totusi de sfaturi forumul acesta e comoara de informatii.

 

lucrurile nu sunt chiar asa de negre, poti pune oricand un scripete in capat pentru a dubla forta troliului, mai ales daca nu te grabesti ca la concurs...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

lucrurile nu sunt chiar asa de negre, poti pune oricand un scripete in capat pentru a dubla forta troliului, mai ales daca nu te grabesti ca la concurs...

 

Inteleg ii pot dubla/tripla forta..

Problema e ca masina e a mea dar troliul si celelante acessorii le-ar si decontat pe firma a carui angajat sunt (inafara de anvelope) si nu ei nu considera justificata suma pe troliu. Asa ca o sa mai stau un pic pana imi permit unul . Dar pana atunci: lanturi si ridicat masina ca trebuie sa am ceva la indemana vara asta sa ma descurc. Ma ''costa '' prea mult favorurile cerute de la soferii de utilaje care ma scot din rah.. noroi si m-am saturat sa o fac.

Totusi de dragul topicului si al invatarii de lucruri noi: nu a folosit sau vazut nimeni cum e cu cei trei tarusi.., bratul fortei..care ar fi configuratia?

Mai am ceva de lamurit in legatura cu kiturile de innaltare dar o s-o fac pe topicurile deja deschise ca sa nu amestec lucrurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

daca ai loc in masina o pereche de sand track-uri te pot ajuta binisor cand esti singur si n-ai troliu. Am vazut pe undeva (nu mai stiu unde) confectionate foarte usor din navete de bere taiate si legate bine impreuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

daca ai loc in masina o pereche de sand track-uri te pot ajuta binisor cand esti singur si n-ai troliu. Am vazut pe undeva (nu mai stiu unde) confectionate foarte usor din navete de bere taiate si legate bine impreuna.

 

Da nu e rea ideea. Navete de bere din plastic zici?. Si taiate orizonal in cateva felii? Ar fi mai bine pt ca am avut ceva asemanator facute din tabla perforata s si acum sunt ingropate undeva sub un metru de noroi pe o vale langa Medias. Ele m-au scos dar eu pe ele nu am mai fost in stare. Asa ca ceva "expandable" de care sa nu-mi para rau ca le pierd poate ca ar merge. Daca va ajuta pe cei amatori sau cu bani mai putini sau care fac off road de nevoie eu am mai folosit cu mare success portiuni de gard de plasa de sarma impletita. rulate de de cateva ori intr-un sul de 1.2 lungime si turtit. F usoare si eficienta maxima...dar tot problematice la recuperare, de aia nici nu le mai am :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

E! la urmatoarele, ei iti sugerez sa le faci la un capat o prindere solida cu un cablu, o sufa, un lant, ceva, astfel incat dupa ce ai trecut peste ele si ai ajuns pe loc uscat sa le poti trage cu mana, cu masina, cu troliul, fara sa mai fii nevoit sa intri in noroiul cel mare dupa ele.

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

E! la urmatoarele, ei iti sugerez sa le faci la un capat o prindere solida cu un cablu, o sufa, un lant, ceva, astfel incat dupa ce ai trecut peste ele si ai ajuns pe loc uscat sa le poti trage cu mana, cu masina, cu troliul, fara sa mai fii nevoit sa intri in noroiul cel mare dupa ele.

 

Probabil ca asa o sa fac ca erau prea bune. Pe cel vechi nu le-am mai recuperat pentru ca pur si simplu le-am ingropat cu rotile din spate si sa le tragi manual (nu aveam sufa pe vremurile alea- de.. boier) era ca si cum ai incerca sa scoti armatura de fier din beton turnat cu o zi in urma. O sa fac altele dintr-o plasa de sarma mai groasa si o sa postez poze cand le-oi termina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Se vede ca-ţi place munca fizică.

Dacă ai avea troliu, ca să baţi ţevi în pământ să te troliezi îţi trebuie un baros şi multă forţă să-l mânuieşti. Trebuie apoi să le şi recuperezi.

Navete, sand track-uri etc. Unde le pui pline de noroi?

Am lucrat şi eu la câmpuri de sonde cu maşină mai puţin performantă decât L200.

Ce te scuteşte de efort fizic şi mai ales de timp pierdut, e parcurgrea pe jos a zonei şi gasirea unei trase optime sau a unei ocoliri.

Minima investiţie nu sunt AT-urile ci MT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Se vede ca-ţi place munca fizică.

Dacă ai avea troliu, ca să baţi ţevi în pământ să te troliezi îţi trebuie un baros şi multă forţă să-l mânuieşti. Trebuie apoi să le şi recuperezi.

Navete, sand track-uri etc. Unde le pui pline de noroi?

Am lucrat şi eu la câmpuri de sonde cu maşină mai puţin performantă decât L200.

Ce te scuteşte de efort fizic şi mai ales de timp pierdut, e parcurgrea pe jos a zonei şi gasirea unei trase optime sau a unei ocoliri.

Minima investiţie nu sunt AT-urile ci MT.

 

:) da imi place munca fizica dar ocerc sa o ocolesc. Nu, nu mai intreb de tarusi ca m-am lamurit de utilitatea unei ancore (daca ai troliu).

MT nu-s potrivite pentru ca pana la drumul de acces fac multi km pe sosea si cred ca le-as papa urgent.

Intradevar suna f frumos ''parcurgrea pe jos a zonei şi gasirea unei trase optime sau a unei ocoliri'' dar daca esti familiarizat cu sondele din podisul Transilvan stii ca majoritatea sunt in portiuni defrisate de padure, in panta f mare, curte sondei fiind sapata si nivelata propriu zis in deal; cu alte cuvinte nu este de cat o singura intrare si iesire.Si find cam toate instaltii mici nu au drum de dale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

In cazul kilometrilor multi dar a intepenirii grave la locul faptei , ar trebui un MT cu amprenta inchisa , gen BFG MT KM. Avind crampoane dese , nu excelaza la noroi pentru ca descarca prost , dar sint bune rutiere ( chiar bune , pentru un MT ) .

In cazul in care intepenirea si morcirla e mai moderata , AT ...de la mai multe branduri ( n-am treba cu nimeni , nu fac reclama , dar as recomanda tot BFG ... AT ) , dar totusi ... cele citeva regrete si o experienta cistigata in modul brutal te vor duce invariabil catre MT .

 

Daca gasesti tabla expandata de 4mm ( se foloseste la pasarele , este plasa aia cu romburi care e facuta dintr-o tabla ambutisata , se folosea si la podetele de schela , model comunist - de acolo provin ale mele ....) o recomand calduros , in special pentru buna comportare in combinatie cu noroi - adera bine cauciucul pe romburi , dar totusi nu e prea deschisa si nu se afunda prea mult .

Daca consideri ca vor avea viata grea va trebui sa aiba si o rama perimetrala , sudata cu simt de raspundere . O ureche dubla la fiecare capat ( in forma literei E ) ajuta la infingerea initiala sub roata , si ai si de unde trage cu mina , ca sa nu apuci de marginea libera . Lungime ar fi bine sa fie peste un metru , dar nu asa incit sa nu aiba spatiu de manevra intre roti .

 

Nu mai zic prea multe , doar ca la astea metalica trebuie mai multa prudenta in utilizare . Cel mai naspa caz e cind se rotesc sub roata .

Eu le-am folosit citiva ani , la Dacia papuc cu tractiune spate . Pe zapada - excelente , usor de folosit .Pe noroi ... un deliciu , dar am avut noroc sa nu prea am situatii cu noroi ( culmea ironiei , le foloseam doar pe linga santier ....)

Inainte de alea din tabla am avut unele din plasa de sirma de gard , din aia impletita , legata pe niste rame gen scarita , din fier rotund de 12 mm diam . Mergeu si ele binisor , dar au ajuns sa fie sudate ca gratie la geamul unei baraci metalice , asa ca mai de nevoie am pus mina pe doua podete de schela de la casare si am taiat tabla expandata de pe ele .

 

 

Aaa , dupa citeva utilizari la noroi se faceau gen lingura , curbe ....le puneam cu cocoasa in sus le indreptam tot sub roata . La zapada n-aveau nici pe naiba .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Cos sincer cred ca esti foarte ingenios la rezolvarea multor probleme dar concluzionezi foarte comic(vezi finalul la plasa impletita )

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Poate ca peste juma de ora 'la comedia e finita'...pina atunci- drapelul sus , si pedala la blana .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Poate ca peste juma de ora 'la comedia e finita'...pina atunci- drapelul sus , si pedala la blana .

 

Cred ca am deviat mult de la titlul topicului. Am ajuns la metode empirice de iesit din necaz.

In concluzie in lipsa copacilor e f utila o acora de pamant, daca exista troliu. Daca nu exista a se vedea metodele de mai sus. Eu m-am lamurit si multumesc si celor care au postat , cred ca se poate inchide.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Scuze de offtopic , devierea de la subiect e caracteristica elementara a oricarui forum .

Se poate sterge orice , oricind .

 

Daca te dotezi cu o ancora de teren , doteaza troliul obligatoriu si cu o telecomanda , altfel nu se poate folosi sistemul de o singura persoana . De asemenea e nevoie de practica de initiere , unele aspecte trebuiesc aprofundate , iar viata reala difera de Yotube .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Scuze de offtopic , devierea de la subiect e caracteristica elementara a oricarui forum .

Se poate sterge orice , oricind .

 

Daca te dotezi cu o ancora de teren , doteaza troliul obligatoriu si cu o telecomanda , altfel nu se poate folosi sistemul de o singura persoana . De asemenea e nevoie de practica de initiere , unele aspecte trebuiesc aprofundate , iar viata reala difera de Yotube .

 

Cand spuneam de deviere de la topic ma refeream in primul rand la mine.

Notat sfatul cu telecomanda. Ar fi suficient un model (troliu) cu actionare pe cablu electric direct din masina sau actionarea de la distanta este obligatorie?

Este indicat sa folosesti scripeti suplimentari in cazul ancorei de pamant care ar devia putin unghiurile de tragere?

Nici nu visez sa ma apuc sa folosesc un troliu nou pe masina pana nu ma indruma cineva care a mai facut asta. Astept cu nerabdare o noua etapa Offroad Tg Mures ca se face chiar in zona mea de resedinta..sper sa acumulez cat mai multe observand ce se intampla acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Ma refeream la telecomanda radio , care te ajuta sa comanzi troliu sa traga in timp ce ghidezi infingerea ancorei .

Comanda pe cablu nu are decit 3m , in cel mai fericit caz 4m . Cu lungimea asta nu poate fi infipta ancora decit lucrind in doua persoane .

Cu scripetii ... daca pot fi utilizati in mod evident util in situatia respectiva , de ce nu . Dar se presupune ca lipsesc punctele de acrosare ....altfel ai putea sa tragi cu toliu de locul unde e primul scripete . Practic ... se afla doar in practica la locul faptei ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Acum am inteles cum s-ar folosi telecomanda, multumesc.

In ceaa ce priveste scripetele inteleg ca ar merge doar o configuratie simpla cu un traseu al cablului: troliu-scripete montat pe ancora-inapoi la un carlig al masiniii (cat mai aprope de troliu). Insist pe scripeti pt ca nu o sa imi permit ceva f performant si am inteles ca menajezi f mult troliul multiplicand cu scripeti forta de tragere a acestuia.

A si inca o intrebare : nu e periculos sa stai in spatele sau langa ancora cand incepi sa troliezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Folosirea troliului in lipsa copacilor

 

Bineinteles ca exista un risc in toate , dar respectarea unor minime reguli de baza la troliere reduce aceste riscuri . E de asemenea obligatoriu bunul simt si o oarecare intuitie despre operatia respectiva .

 

Un scripete dubleaza tractiunea , dar din pacate injumatateste distanta .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare