Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Recomandare mașină de familie capabilă de off-road ușor

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Recomandare mașină de familie capabilă de off-road ușor

    Cochetez de ceva vreme cu ideea de a cumpăra o mașină cu capacități cât de cât de off-road. M-am tot trezit cu Dacia din dotare pe drumuri forestiere. În una dintre dăți am distrus ambreiajul încercând să ajung la Cabana Ciucaș. Abordasem o pantă destul de abruptă și reușeam să înaintez doar pentru că aveam ceva viteză și inerție. Din coborâre au venit un șir de mașini off-road care nu m-au lăsat să trec, așa că am fost nevoit să opresc în rampă și să-i las să treacă. Apoi m-am ambiționat să o iau din nou la deal dar nu am mai reușit decât să fac praf ambreiajul. Oricum nu aș fi ajuns la Cabana Ciucaș, am aflat ulterior pe net că erau o serie de alte obstacole care nu ar fi putut fi învinse cu o mașină de șosea.

    Știu că nu există o mașină bună la toate și că într-o lume ideală e bine să deții o mașină dedicată pentru șosea și una dedicată off-road, dacă vrei să le faci pe amândouă. Numai că nu trăim într-o lume ideală și caut o mașină capabilă să meargă și pe șosea fără penalizări majore la capitolul siguranță rutieră și confort si pe trasee mai ușoare de off-road. Nu am pretenția să aibe un confort extraordinar și să doboare recorduri de accelerație pe șosea. Dacă e la nivelul Duster la capitolul confort, performanțe pe șosea e ok. La fel, nu am pretenția să mă pot băga prin cele mai adânci noroaie, să trec peste bolovani mari sau să trec Dunărea cu ea.

    În principal mașina va fi folosită la concedii cu familia, din când în când și în oraș (București). Ca distanță vom face maxim 10 000 de kilometri pe an, cel mai probabil 5000 - 8000. Ca utilizare, cred că va fi vorba de 95% asfalt și 5% drumuri forestiere.

    Genul de trasee off-road pe care aș vrea să le abordez:

    -acces la cabana Ciucaș
    -Tabla Buții (nu variantele foarte dificile)
    -Vârful lui Roman (Vâlcea)
    -Crucea Ateneului, Vârful Bătrâna, Iezerul Mare (Iezer)
    -Vârful Bătrâna și Tomnatic (Munții Rodnei)
    -Strategica (Muntii Latoritei)
    -Păltiniș - Vârful Cindrel - Lacul Oașa
    -Vârful Bihor - Apuseni

    Aș aborda și trasee mai dificile, fără familie, dacă mașina poate fi preparată fără să dăuneze prea mult comportamentului rutier și dacă găsesc colegi de tăvăleala. Preferabil începători ca și mine, că cei experimentați nu cred că au răbdare prea multă. Asta nu e pretenție obligatorie, aș vrea în principal ca mașina să mă poată duce pe drumuri de genul celor de mai sus.

    Ca ce aș mai vrea de la mașina asta:

    -să aibe reductor
    -dimensiuni medii, cam cât un Duster, mai mare m-ar încurca prin oraș iar în una mai mică nu am avea loc cât de cât confortabil
    -5 uși
    -motor de maxim 2000 de cmc sau să fie autoutilitară cu locuri în spate
    -cât de cât fiabilă, dacă o întrețin să nu mă lase în drum în mod neașteptat
    -să nu fie extrem de predispusă la rugină
    -să se găsească ușor piese, de preferat after market la prețuri decente
    -preferabil motor pe benzină aspirat, tot din motive de fiabilitate / costuri de reparare
    -an > 2005

    Bugetul alocat este de 5000 de euro. Știu că este cam puțin și că pretențiile sunt multe pentru acest buget mic, dar asta e limita alocată pentru mașină deocamdată.

    Primul impuls a fost să mă uit spre SUV-uri mai ieftine, Duster, Hyundai Tucson sau Kia Sportage. DIn păcate, chiar și cu pretențiile mele de off-road modest se pare că nu ar face față. Chiar aici pe forum am citit că un coleg nu a reușit să ajungă cu Tucson la cabana Ciucaș.

    Ce am găsit până acum care să se potrivească cerințelor mele: Suzuki Grand Vitara Mk1 sau Mk2 , Kia Sorento Mk1 sau Mk1 Facelift și Subaru Forester SG.

    Grand Vitara ar fi aproape perfectă, nu e uriașă, nici extrem de mică, are reductor, motoare nu foarte mari, piese se găsesc și la prețuri decente. Pare a fi și fiabilă - minus cazurile de mașini cumpărate de la samsari. Mk1 are șasiu și punți rigide. MK2 nu, dar e mai spațioasă. Din ce am citit cam peste tot pe forumuri, Grand Vitara ar avea mari probleme cu rugina, având caroseria negalvanizată. Am auzit că mai mulți au descoperit că șasiul este afectat de rugină sub terosonul dat din fabrică.

    Kia Sorento e cam mare. Un alt minus ar fi că nu e o mașină comună la noi, deci ar fi probabil mai greu de găsit piese și de reparat. Ca plus, de multe ori a fost înscrisă ca autoutilitară cu 4 locuri. Nu am auzit de probleme cu rugina dar nici nu am citit părerile multor proprietari de Sorento deoarece e o mașină cam rară.

    Subaru are reductor dar se pare că reductorul nu face mare brânză, multiplicarea cuplului fiind de doar 1,2. Motoarele pe benzină și așa nu ar avea un cuplu mare. Motorul diesel este de evitat din ce am citit.

    Până acum doar Grand Vitara îmi inspira ceva încredere. Nu stiu dacă poate fi găsită una în mințile ei, care să nu fi fost birjărită și neîntreținută, cu km nedați înapoi, cu săsiu neafectat de rugină și fără găuri în caroserie.

    Mă puteți ajuta cu ceva sfaturi și sugestii de mașini?

    Sunt conștient și de faptul că "doresc cam multe", că bugetul este mic. Dacă nu găsesc o mașină cât de cât decentă, voi lăsa baltă ambițiile de off-road și voi achiziționa o mașină de șosea, hatchback, break sau berlină. Din punctul meu de vedere SUV-ul are farmec doar dacă îl mai poți și scoate de pe șosea. Altfel e doar o fierotenie mai grea, mai greu de întreținut, cu comportament rutier mai slab și cu consum mai mare.

    Vă mulțumesc!
    Ultima editare de DeathArcher; 14.iun.2020, 17:10.

  • #2
    Nu trebuie sa traim intr-o lume ideala ca sa ai doua masini, una de off-road si una de strada, ba chiar in RO traim intr-o lume fix stupida (sau plina de stupizi...) in care oamenii au 3-4 masini de strada plus 1-2 de serviciu si din care circula cel mult cu una, maxim doua, daca se nimereste sa aiba alt program consoarta, iar restul, se cheama "remat-ul din DE mutat in RO".....uita-te atent cate masini raman in parcari dimineata si cate pleaca....

    OK, scuze de off-topic, dar m-ai provocat nitel pentru ca si eu am fix doua masini : o Kia Ceed, 1.4, hatch-back de strada, de toata ziua, de piata, de mortii ei, ieftina si mega-fiabila, etc si Toyota 78, fix pentru deplasarile din w-e sau concediu !

    Alege un Duster 4x4 si nu vei regreta !


    Comentariu


    • #3
      Mulțumesc frumos pentru răspuns si pentru recomandare. Probabil că o să caut să văd dacă găsesc o Grand Vitara din 2005 neruginită și dacă nu, încerc cu un Duster.

      Comentariu


      • #4
        Salut.
        Poti gasi si GV1 in stare ok, de regula adusa din Italia.
        Gandeste-te si la taxa pe norma de poluare, de care, eu unul, nu cred ca vom scapa.
        Sunt in asentimentului colegulul @Astrral si consider ca Duster ar fi varianta cea mai buna.

        Comentariu


        • #5
          Duster 4x4, pana in 5000 eur? Chiar daca o sa gasesti, cu siguranta va trebui sa investesti serios pentru a urca pe munte

          Comentariu


          • #6
            Salut, pot să-ți recomand cu căldură 2 mașini, pe care le-am avut și care sunt potrivite pentru ce vrei tu. Grand Vitara mk1 diesel 2.0 motor Mazda simplu și fiabil, sau 2.0 benzina. Punte rigida spate, șasiu, reductor, fiabila, ușor de înălțat și capabilă în teren, comoda și pe sosea. Mk2 treci la alte costuri și capacitățile în teren se pierd. A doua mașină, Ssangyong Kyron 2.0 xdi diesel, punte rigida spate, reductor ... chiar redus, cutie automata MB, foarte spațioasă, ușor de înălțat și capabilă în teren, are controlul tracțiunii. Bonus pe autostrada poți să o tii toată ziua la 140.
            Cu ambele am făcut Cabana Ciucaș, Tabla Butii, Pasul Predeluș, creasta Baiului.... plimbare in parc.

            Comentariu

            Procesare...
            X