Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas


cristi3611

Postări Recomandate

ARO asta pot spune o masina adevarata facuta pentru a fi pusa la treaba.Masina este foarte foarte reusita putere + cat un tractor in ceia ce priveste mecanica este una foarte simpla daca te lasa ceva il schimbi tu cu usurinta transmisia buna fata de alte masini care nu pot urca la dealul a care urc eu zilnic cu 2000kg datorita fricii de a nu le crapa grupu cutia etc in ceia ce priveste motorul + este foarte bun nu ma lasat nimic la el intrun an de zile tot ce contine aceasta masina este de nota zece am numai cuvinte de lauda la adresa ei
Grea româna bat-o vina
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 137
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

sunt un mare fan aro si IMS dar....

nu am facut niciodata un drum de mai mult de 100 km fara sa fiu nevoit apoi sa iau trusa de scule si sa mesteresc

ca sau destrans ceva suruburi, sau ca sa dus ceva garnitura pe la diferential sau ca a inceput sa picure pe la un piston de frana...egal, ideia e ca oricare ar fi , intodeauna sa gasit ceva de facut

ia tu un patrol dinala vechi din acelasi an cu aro si o sa vezi ca mecaniaca e la fel de simpla dar ca fiabilitatea e cam de 10 ori mai mare si ca odata la cateva luni mai ai ceva de facut, dar nu mare lucru si in rest...motorina si pedala

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

posibil sa ai dreptate cu nisanu dar eu fac cel potin 20km pe zi numai pe drum de macadan si iti pun ca intrun an am schimbat doua grupuri de spate si atat astea datorita dealurilor care le urca zilnic binenteles consumabilile care le schimbi la ori ce masina Ulei cauciucuri lichid etc

Grea româna bat-o vina
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

pentru inceput te rog sa iti completezi locatia la profil

despre masina, stiu ca diferentialele sunt cel mai slabe piese la aro cu motor de brasov si apoi urmeaza planetarele spate cand e puntea indoita

sa nu uitam de bucsele de la bratele de fata care face sa se cracaneze rotile

crucile cardanice nu mai zic

fanele chiar sunt dezastru

sincer, cu un patrol vechi (si spun de el pt ca despre el vorbesc in cunostinta de cauza, poate si alte masini sunt la fel) grupurile si planetarele nu le vei rupe niciodata cu cauciucuri de care ai acum pe aro, directia e pe viata si franele foarte eficiente si intretinere usoara

cardanele sunt cam pe viata, stiu pe cineva care sa dat cu cauciucuri de 36 simex in 3 ani de campionat cu un nissan si nu a reusit sa uzeze nici o cruce, desi nici nu lea gresat pt ca avea cardane noi pregatite

asa ca, mitul aro e cam terminat

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Un Aro intretinut e la fel de bun ca un Nissan vechi intretinut. Singura mare problema la Aro e cea a pieselor de calitate. Acelasi lucru care s-a intamplat si cu Dacia 1300...

 

Orice moshulica isi facea un PF si se ducea in garaj, mesteca in cazanel fierul topit si apoi turna in nisip sub forma de capat de bara. Se racea, il baga pe strung sa-i faca filet si gata piesa...mergea direct pe tejghea. Si te mai mirai de ce ramai fara directie cand ti-a lumea mai draga. Ma rog, nu-i chiar asa...dar nici mult nu mai e.... Vezi de ce nu se potriveste o portiera noua, pe o caroserie mai veche. Tocmai pentru ca o matrita de portiera e "valabila" sa spunem la 10.000 de turnari. Romanul ca sa faca economie, o foloseste la 15.000-20.000 de turnari. Oare acea matrita nu-si schimba forma de la atatea dilatari si contractari ?

In schimb, la celelalte masini straineze nu ai sa gasesti asa ceva. De aceea mai tot ce e strain e si de calitate si implicit, tine mai mult.

 

Vina calitatii pieselor si a masinilor autohtone, nu o poarta utilizatorii, ci producatorii si RAR-ul pentru ca au dat licenta de tuturor celor care se plictiseau si asa a inceput fiecare sa-si faca singur in garaj cate o piesa de Aro, de Dacie... Daca o foloseau pentru ei si atat, era ok... dar le mai si vand celorlalti utilizatori de masini.

 

P.S.: Deja am vazut piese auto de Logan facute de P.F.A-uri.... E clara treaba....

OMU'e inainte de toate!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SERGHEI-ARO

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Soimule ,in primul rand tu nu ,,mergeai"cu aro 100 km ci il alergai pe coclauri de dadea draci in el 100 km. :)

2-Eu am mers un an de zile (20 zile pe luna minim ) 100 km zilnic si nu am avut nici o problema . (am rupt o planetara spate mutand-o din parcare ) :)).

Nu are rost sa vorbim despre capitaliste ca sunt mai bune decat arao pentru ca : vreau sa vad eu pe cineva cu un nissan sau toyota carand zilnic cum face aro ala .Nu vei vedea ,de ce ? Pt ca nu este nimeni nebun sa dea o caruta de bani ca sa care lemne si sa sisi rupa masina .Poate tine mai mult poate tine mai putin..nu contest suprematia a 90 % din masinile de teren ,,straine", dar cea mai buna solutie daca vrei sa cari in draci este : sa platesti pe unul cu aro ca sa care "...:))

Parca vad de maine tot Dabuleniu plin de Toyote Hilux incarcate cu pepeni si pe oamenii din Harghita cu Dodge Ram in fata portii ful de cartofi.

PS-masina aia nu prea mai arata ea a ARO ,mai degraba a cashcaraveta,dar isi face omul treaba cu ea...Sunt ARO ca scoase din fabrica ce stau trase pe ddreapat din cauze ,,mecanice".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SERGHEI-ARO

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

aro a fost o masina f. reusita-dar era si mai reusita daca avea motor electic (ca la troliu)

 

 

Ela si mai leusita daca avea motol ,,electric" (ezact ..ca la troliu )..

 

PS- ARO nu a fost o masina reusita .A fost masina timpului ei ,mai buna sau mai proasta ,nascuta mult prea devreme intr-o tara ,,nepotrivita"...Tocmai de aceea cei ce au ARO o accepta ,o ingura ,o iubesc...Sadomasochism,ce sa-i faci. Ma uit la mine in zona cum cara baietii lemne (la campie) cu ele de te doare sufletul..merg tarash dar merg ( cat mai merg ..asta nu stie nimeni)...

 

PS-si au numere de Dambovita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

:ha: aro a fost bun pe timpul lui ceausescu cand nu aveai alte variante dar acum cu atatea masini ieftine si bune nu. cand am renuntat la daie ma batea si pe mine gandul sa-mi iau un aro dar noroc ca mi-a luminat D-ZEU mintile si mi-a trantit in cale un nissan terranio-1 cu care ma duc si la mare cu 140/ora , si pe camp, pe aratura , si de 3 ani nu s-a strcat nimic din vina ei .patrlu e si mai bun, am un vecin care plimba peste tot un generator de 3,5tone fara nici un efort....

nisan terrano 2700TD 91 (masina de iarna) VW Bora 4motion (masina de vara) Land rover freelander 2004
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Problema la un ARO era ca trebuia sa devi sclavul lui pentru a nu avea probleme. Eu, in fiecare sambata, o urcam pe rampa si o gresam (24 de gresoare) si completam cu ulei (8 compartimente de verificat). Daca faceai asta nu prea aveai probleme cu el indiferent ce faceai cu masina. Era vorba de un 320 D motor de Brasov. Nu sunt un fan ARO, dar este mai robust decat o Frontera. Dar si sa te bata vantul si sa te ploua cu usile inchise si geamurile ridicate, si sa primesti buletinul meteo la aeroterma ....

4x4MANIA is where we are !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

da poti sa sti ca frontera e departe rau de aro.depinde de persoana care il intretine,de exemplu eu la al meu de vrun an nu iam fcaut nimic decat motorina si boconci si umblam doi cu el,mai putin taicamio si eu si zilnic circula cel putin 50 km.

ARO 243,an 2001,motorizare 2.7 tdi

ARO 243,an 1986,motorizare D127

ARO 244,an 1993,motorizare D127 in curs de modificare

Audi B4, an 1994 benzinar de 2000.

BUGHI - motor de 1600 benzinar

Fiat 1100,an 1964 - proaspat achizitionat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

ptr SERGHEI --ARO = TOT CA O GLUMITA= sint vecini mei si le spune"LEMNARI"

Dinsi spun ca acest utilaj este o BIJUTERIE -eu nu cred,cu toate ca dimineata pune

contactul si se duc sa faca pipi ,dupa cca 1 min se intorc si da la automat.

De obicei pornesc-atunci se umple curtea cu abur negru si intru in casa.

Se mai aud ceva zgomote ciudate dar nu am fost curios.In rest vorba aia ""DESPRE MORTI NUMAI DE BINE""

mai GLUMIM ce dracu !!! HAI STEAUA

Mai ! dar nu va convine chiar nimic?!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Depinde foarte mult de cum si cati exploateaza masina , daca o ai de mica (noua) si in fiecare an i-ai bagat ulei in praguri , in usi , in lonjeroane si oriunde este gaura ca dehh....e tot ca dacia , atunci te va tine mult si bine .

Precizez ca taicamio pana anul trecut in august a avut o dacie din 1989 , intradevar deaia facuta de export (el a luat-o din ungaria). din '89 singurele suduri care a pus-o pe ea a fost la ciocurile de rata de sub praguri si la pedalier un petic de 4 cm patrati .ATAT!!! . insa el in fiecare an baga ulei si vaselina oriunde incapea , si cu grija a tinut masina boboc aproape 20 de ani.

Deci , daca ai grija de masina si stii cum sa o exploatezi te va tine.

Chiar daca mi-am luat land rover si asta are o tabla in ea de poti sparge nuci tot i-a bagat a meu ulei pe unde a avut gauri : lonjeroane , usi , praguri PREVENTIV! ca decat sa sudeze mai bine previne.

Never stop exploring
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Daca stii sa intelegi si sa intretii un ARO, te duce si te tine bine. Doar ca intretinerea nu e neaparat simpla, cu atat mai mult cu cat majoritatea pieselor sunt proaste.

 

Vad ca esti din Iasi, poate ne vedem... e o gasca intreaga de AROisti pe aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator van

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

In primul; rand :rsp pentru toti posesorii de ARO indiferent de model.

 

Am avut si eu unul in familie prin ani '90-'95 (un 244 cu motor de Campul Lung) la care dupa cate stiu in afara de consumbile nu am avut probleme.

 

Ca si tren de rulare, punti si reductoare jos palaria, problema este si a fost din totdeauna la tabla si la designe si echipare pe care o are.

 

In final din nou :rsp :rsp :rsp pentru posesorii de astfel de utilaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Si eu am avut 2 camionete ARO ca cea de aici in familie.

Pe ele am invatat sa conduc pe la 10 ani....nostalgii...

Ce de focuri in galeata faceam cu taica-miu iarna sub baia de ulei si faclii in galeria de aer...

Insa totusi ARO e un copil nascut mort, depasit tehnic dinainte de a se naste.

Probabil comparabil cu camionetele din anii '30 de la producatorii mari.

 

Tot respectul pentru cei ce le tin in viata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

ARO 24x a fost printre primele masini din lume (data lansarii 1972) cu sasiu curbat, si suspensie independenta fata. Solutie folosita si de LandCruisere ceva mai tarziu (a se citi, e naspa IFS, dar totusi e o solutie care s-a folosit si la case mai mari)....

 

Motorul pe benzina, L25, derivat dintr-un Ford V8 era mult peste motorul Defenderului din acea vreme.

 

Cand s-a introdus Brasovul in 1978, sub licenta Fiat, era diesel aspirat cu injectie directa si distributie pe pinioane. Injectia directa era o chestie buna pe vremea ia.

 

Deci... nu a fost depasit! Cel putin nu in 1970-1980... Dupa, a cam stagnat. Si au aparut probleme clasice (rugina, calitate, etc).

 

Camionetele din '30 erau cu totu si cu totu diferite... Ce sa mai zic de IMS, care in anii 60-70 era super competitiv si super bun.

 

Ce a urmat dupa 80 - incoace e partea a doua. Dar cum nici eu nu sunt expert in MLuri, si am recunoscut ca nu stiu nici macar daca are sasiu separat sau nu, nici tu nu esti expert in ARO.

 

Focurile de sub baia de ulei, si la admisie se datorau si calitatii uleiurilor / combustibilului de atunci. Puteai sa ai si Mercedes Cobra, ca tot iti ingheta motorina in rezervor si se facea gelatina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Dar cum nici eu nu sunt expert in MLuri, si am recunoscut ca nu stiu nici macar daca are sasiu separat sau nu, nici tu nu esti expert in ARO.

 

Corect , sint insa un fost posesor....

 

Cand am facut comparatia cu anii '30 am avut in cap fiabilitatea in primul rand si chiar titlul

topicului : "treaba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta masina" , care mi se pare total nerealist...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Nu ai explicat ce ai avut in vedere, dimpotriva, ai zis ca e depasit tehnic, si e comparabil cu anii 30. Ceea ce nu e adevarat.

 

A fi doar posesor nu inseamna neaparat ca stii toate secretele... Si titlul e poate usor supra-realist, dar ce e corect in el e faptul ca tu nu ai face ce face omu cu ARO in fiecare zi, cu MLul... fie doar si din respect pt ML...

 

Si in plus, majoritatea SUVurilor plasticoase (nu ma refer la ML acum) nu tin la tavaleala sustinuta, iar cazanele astea de ARO, care macar au tabla si fier pe ele, chit ca ruginesc, sunt totusi mai solide, la carat "surcele".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Nu ai explicat ce ai avut in vedere, dimpotriva, ai zis ca e depasit tehnic, si e comparabil cu anii 30. Ceea ce nu e adevarat.

 

A fi doar posesor nu inseamna neaparat ca stii toate secretele... Si titlul e poate usor supra-realist, dar ce e corect in el e faptul ca tu nu ai face ce face omu cu ARO in fiecare zi, cu MLul... fie doar si din respect pt ML...

 

Si in plus, majoritatea SUVurilor plasticoase (nu ma refer la ML acum) nu tin la tavaleala sustinuta, iar cazanele astea de ARO, care macar au tabla si fier pe ele, chit ca ruginesc, sunt totusi mai solide, la carat "surcele".

 

Am convingerea mea cu privire la partea tehnica....ma rog, e alta discutie..

Insa iar comparam mere cu gutui....

Ce se vede in poze este Autoutilitara, normal ca noi cu turisme nu vom cara busteni...

Totusi ce se vede in pozele alea nu mi se pare deloc imposibil pentru un Hilux sau Navara....Sa fim seriosi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Uitativa la penultima poza nu vedeti ce intarita e e facuta pentru carat s pentru drumuri proaste.Cu un HILUX cari 3 luni maxim fara sa se strice nimic si pe urma te apuci de schimbat bucsaraia toata pivotii etc si unde la servis in plus daca mergi zilnic incarcat asa pe drumuri proaste cum merg eu nustiu daca iti convine a cumperi o masina straina cum ar fi Fiat ducato,toyota hilux,renault master pentruca se strica si cand se strica plange credetima.

Grea româna bat-o vina
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SERGHEI-ARO

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Ca de obicei se ajunge la ,,cine o are mai mare ..sau mai tare ..in tabla "..Bine ca o facem cu zambetul pe buze...:)

 

Multe chestii pe care voi cu masini straine nu indrazniti sa le faceti ,noi cu aro (nu este cazul meu :))) ) le facem .pt ca ,in banii pe care voi ii dati pe o piesa nou mai cumparam doua masini . :ha: Ca pana rupeti voi ceva ...dureaza ..asta este altceva .

 

Acum serios: vorbeam de masini de teren : ML si alte alea sunt suvuri (majoritate su caroserie autoportanta ) ...LR cam seamana cu ARO chiar si la calitate ..(o spun englezii care surubaresc la ele la fel ca noi la aro).... De celelalte imitatii de masini (toyote,patroale,mitze.. veveritze....Wraglere etc..) nu mai spun nimic ...ie mici. :ha: ARO este unic...alta ca ea nu a fost si nici nu va mai fi ..(din fericire) :ha:

 

Hai sa pastram totusi un ton serios .Faceti si voi misto de posesorii de masini straine ,nu de compatriotii vostri... :h5

 

PS-vladruse de aro cu frane pe disc ,volvo ni ai auzit...O i-a motorul cu tot cu cutie inainte cand bagi talpa in ea ..Rama in asfalt...In alta ordiner de idei ,si aro merge cu 130-140 (adevarat ,ca nu te mai intelegi cu nimeni in masina ..se mai desprind componente ..... si deja esti in concurs cu ingerul tau pazitor ) deci merge pe unde merge un ML ...are si AC, si roata de rezerva. Dar un ML-u nu va merge in veci pe unde merge un aro . :ha: Ca sa nu mai spun ca cu banii dati pe prima revizie la ML imi mai iau un aro in stare foarte buna... :h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: treba facuta zi de zi cu un aro imposibila pentru o alta mas

 

Respect celor care folosesc si exploateaza cu succes masinile in scopul pentru care au fost facute, indiferent de marca, dar cei cu ARO siIMS parca mai mult, pt ca iti trebuie vointa, pricepere si pasiune ca sa mai fii si multumit de ele. :h5

 

Asta am spus si eu mai sus. In mod cert faptul ca aceste masini inca functioneaza se datoreaza 95% proprietarului care baga suflet si bani si nu fiabilitatii lor....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare