Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Povestea nespusa a marcii ARO


Astral

Postări Recomandate

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Pai te-a pus naiba sa citesti?! :ha:

Mda ...una din fabricile care mergea ...s-a dus ... pe apa sambetei ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Prin aceiasi metoda a fost capusata toata industria.

Din pacate prin aceasta metoda a fost facuta trecerea din proprietatea publica a statului in proprietatea privata a pungasilor.

Ar fi tare interesant sa ii vedem trasi la raspundere pe cei care au facut acest management defectuos pentru a se putea infrupta din avutul national. Din pacate nu cred ca am sa traiesc si clipa asta.

Un produs bun la care s-a renuntat cu prea mare usurinta datorita ipocriziei unora.

O remorca iti schimba intotdeauna viata atat la propriu cat si la figurat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

nu de ipocrizie a fost vorba, ci de lacomie si gandire ingusta, lipsita de perspectiva a unora care au vrut sa se imbogateasca usor si repede :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Adevarate-s cele relatate si in acest articol! Jaful generalizat la aproape toate nivelele a fost o realitate, din pacate nu numai la ARO! Asta era doar fateta palpabila, uneori la vedere, uneori deductibila! Proportiile adevarate ale jafului condus de la nivel inalt depasesc orice inchipuire! Asta-i tristul adevar! Cinste, onoare, patriotism, constiinta... nu sunt altceva decat niste cuvinte goale, fara semnificatie, in special pentru cei ce de 25 de ani s-au perindat la carma acestei tari! Am scapat de dictatura si am ajuns sub... ocupatie romaneasca!

Editat de Iulian G
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

...cand ma uit si vad cat au furat aia ma intreb eu unde dracu eram? :ang2

 

(glumesc cu amaraciune, asta mi-a mai ramas...:cr1)

Editat de mesterX
mesterX este pe drumul cel bun :j
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

...cand ma uit si vad cat au furat aia ma intreb eu unde dracu eram? :ang2

 

Si tu, ca si noi, toti ceilalti, ne uitam la tv si stateam cu gurile cascate la minciunile politicienilor.....si apoi, dadeam fuga la vot sa votam CONTRA unuia sau altuia.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Romania a fost o tara care producea enorm, pana in '90. In destule domenii, era lider sau printre lideri. Nu avea datorie externa, si avea rezerva valutara in banca nationala, plus sume imense de incasat de pe ce se livrase deja. Cred ca majoritatea statelor din lume doar visau la o astfel de pozitie. Angajatii furau la greu (se numea "completare", pentru ca in comert nu gaseai multe din produsele necesare prin anii '80) si cu toate astea productia ajungea pentru export si consum intern, ce-i drept, rationalizat.

Din pacate (pentru el), lui Ceausescu i-a lipsit un PR profi, pentru ca nu statea nimeni sa asculte cuvantarile lui la congresele partidului, care erau interminabile si plicticoase, dar sunt sigur ca ele contineau si informatii esentiale. Care azi ar face lumina in multe chestiuni. Chiar cu economiile care sa faceau oarecum pe spinarea cetateanului, tara se dezvolta la nivel macroeconomic. Pacat ca nu s-a profitat de acest nivel la care ajunsese Romania in '89, si care putea fi o rampa de lansare excelenta pentru noile oportunitati. Dar asta dovedeste inca o data ca "revolutia" din '89 nu a fost facuta de romani, cu atat mai putin pentru romani.

In fine, genul de tari ca Romania, erau tinta predilecta a asa-zisilor "asasini economici". Aproape intotdeauna, in spatele distrugerii unei industrii din Romania, s-au aflat firmele concurente, care chipurile erau interesate sa investeasca in Romania, dar de fapt nu faceau decat sa distruga producatorul roman. Si asa cum s-a prezentat foarte bine si in articolul asta, totul s-a realizat cu acordul guvernelor de dupa '89, guverne sustinute de interese straine, si menite sa serveasca apoi aceste interese.

Eu refuz sa cred ca cei de la conducerea tarii, in toti acesti ani, nu au stiut cum sa conduca tara eficient, dimpotriva, sunt convins ca au actionat cu buna stiinta pentru distrugerea tarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Hai sa ne intelegem, ca tot dam vina pe conspiratiile anti-Romania, etc si mi se pare o aberatie......

Efectiv, eu nu pot sa cred ca Land Rover sau Nissan sau Toyota nu dormea noaptea ca este concurat de ARO si s-au gandit ei cum sa faca sa puna de-un complot si sa distruga fabrica romaneasca.....Ce naiba e prostia asta ?!??

 

Pai, oameni buni, in articolul ala scrie negru pe alb ca ROMANII NOSTRI, (....AI NOSTRI !), in speta CONDUCEREA ROMANEASCA, au devalizat fabrica ARO prin capusare !

 

Si tot AI NOSTRI, dar de data asta, politicienii, au girat tot jaful si au inchis ochii si gura justitiei pentru ca pur si simplu le revenea cota-parte din devalizare....

 

Cand o sa rezolvam cu gunoiul din casa, de-abia atunci o sa putem da vina pe altii ca mizeria vine din afara.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Dintr-o tara cu sute de fabrici am devenit DOAR una de consumatori, o piata de desfacere si atat! In asta s-a rezumat capitalismul la noi ...asta a fost scopul ...Uitati-va la cateva chestii in Romania care au avut ata la public ...intai au fost cele care au subjutat populatia pe termen mediu-lung si anume Altex, Domo, Mediagalaxy samd si dupa aia au intrat cele care ne toaca incet si marunt ...gen Carefour, Metro, Megaimage, Lidl samd ...

 

Colac peste pupaza ...capac la cacat, mall-urile construite tot in scopul atragerii banilor populatiei pe locurile unde alta data erau fabrici care produceau anual produse care se vindeau in toata lumea pe milioane de yeni, ruble, marci, franci samd ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Hai sa ne intelegem, ca tot dam vina pe conspiratiile anti-Romania, etc si mi se pare o aberatie......

Efectiv, eu nu pot sa cred ca Land Rover sau Nissan sau Toyota nu dormea noaptea ca este concurat de ARO si s-au gandit ei cum sa faca sa puna de-un complot si sa distruga fabrica romaneasca.....Ce naiba e prostia asta ?!??

 

Pai, oameni buni, in articolul ala scrie negru pe alb ca ROMANII NOSTRI, (....AI NOSTRI !), in speta CONDUCEREA ROMANEASCA, au devalizat fabrica ARO prin capusare !

 

Si tot AI NOSTRI, dar de data asta, politicienii, au girat tot jaful si au inchis ochii si gura justitiei pentru ca pur si simplu le revenea cota-parte din devalizare....

 

Cand o sa rezolvam cu gunoiul din casa, de-abia atunci o sa putem da vina pe altii ca mizeria vine din afara.....

 

+1.....

 

A...RROMAmania....te iubesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Chiar nu-mi dau seama de ce a aparut acest articol in acest moment....

Oare nu aveau ce scrie ? Oare acum o fi aflat si autorul articolului de ARO ? Oare o fi vreunul pus sa mai dea putin in Nicolescu ?

Habar nu am , dar conteaza mai putin....era numai o curiozitate personala

Insa ca sa respectam adevarul , nu pot sa nu remarc unele imbecilitati/minciuni/neadevaruri/manipulari sau cum se cheama....si le iau pe rand asa repede...

1. angajatii evident erau controlati la iesirea din fabrica , si uneori si la intrare . Ca se fura , asta e adevarat , asa cum se fura in toata tara.

2. Tiriac a fost invitat la ARO pentru a incerca atat o apropiere de Mercedes , cat si pentru alte eventuale proiecte....

3. Din cunostintele mele , s-a incercat la fel , apropierea de Toyota mai mult decat de Nissan ..din pacate persoana care a incercat asta ( Dumnezeu Sa-l Ierte ! ) , a murit toamna trecuta si nu mai poate fi intrebat...

4. Renault NU a vrut niciodata sa cumpere ARO ( a facut o vizita de ochii lumii , de curtoazie ) .Renault a hotarat imediat dupa 1989 sa cumpere DACIA , dar s-au opus unele persoane , si de aceea a cumparat DACIA de abia in 1999 .

5. = 2+3+4 . Motivul principal pentru care ARO nu a fost cumparata de nimeni este ca era o uzina extrem de imbatranita , cu utilaje foarte vechi , care necesita niste investitii imense chiar si pentru marrile firme auto , in schimb Dacia apucase sa fie cat de cat modernizata inainte de 1989.

La ARO , in afara de capitalul uman de valoare , singura competitiva era Fabrica de Matrite , una din cele mai bune din lume

Restul sunt povesti....

In anii de dinainte de 1989 , ca sa modernizezi ARO , suma era echivalenta cu a darama orasul Pitesti si a-l reconstrui iarasi..de unde banii ?

Credeti ca dupa 1989 a fost vreun guvern dornic( adica capabil astfel incat sa si reuseasca ) sa ajute ARO cu investitii strict necesare ??? eu nu stiu de asa ceva

Cei care au apucat anii pre-1989 , nu va aduceti aminte de calitatea prodsuelor ? fie ca erau ARO , DACIA , U650 , bere , paine , benzina , etc....

peste tot se faceau economii din ratiuni politico-financiare si atunci se producea cum si ce se putea....

6. Aia cu toti Directorii au capusat si s-au imbogatit si toti au furat , iarasi este o enormitate

Unii chiar s-au zbatut si au sacrificat familii ,nopti, sanatate , DAR nu aveau cu cine...nu te poti bate singur cu "sistemul"

 

In fine , ca deja am scris cam mult , ARO in forma in care o cunoastem noi , cu 12.000 de angajati , fara investitii era sortita pieirii..

Sunt si foarte multe lucruri adevarate in articol cu furturi , cu capuseala , cu diverse interese , cu interventii inclusiv de la administratia prezidentiala SUA , dar astea asa cum au spus si antevorbitorii mei , au fost lucruri generalizate in toata industria din Romania , din pacate...

 

Ca si Astral , si eu cred , ca noi Romanii suntem principalii vinovati .Macar noi , sa ne schimbam si sa fim corecti si sa ne educam copiii in acest sens.

Daca invatam sa nu repetam greselile , tara are o sansa

 

Stima si o seara frumoasa

 

Patriciu

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Eu sunt de acord cu postarea anterioara cu unele rezerve, asta pentru ca nu am acces la informatii...niste procurori sanatosi la cap trebuie sa ne spuna, dupa consultarea dovezilor si analizarea cazului cine si ce a facut. Asta nu-mi place mie, ca prea se generalizeaza...se baga gunoiul sub pres...ca.. " Romanii sunt vinovati ".

Ei bine va spun cu mana pe inima, eu nu sunt vinovat! ...si mai sunt inca vreo 20 de milioane de romani care, la fel, nu sunt implicati in ce au facut o mana de functionari. A si inca ceva, eu nu vreau sa platesc oalele sparte de altii...sa le plateasca cine le-a spart....ministri si toti factorii de decizie care au hotarat pentru "binele" poporului...daca erau prosti si vedeau ca nu-i duce capul sa organizeze economia trebuiau sa-si dea demisia . Acum e bine ca nu mai avem nimic?

Da, nu spun ca eram asi in toate domeniile...dar nici sa se aleaga praful.

Editat de mesterX
mesterX este pe drumul cel bun :j
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Tara N-ARE nici o sansa.....

Uitati-va in jurul vostru si veti constata ca apar in functii de conducere, mari si foarte mari, tot felul de dubiosi, aparuti din neant care nu arata nimic, care nu schimba nimic.....De ce ? Pentru ca sunt simple marionete puse acolo ca sa se asigure continuitatea la furat.....Cine ii pune acolo ? "Urmasii urmasilor LOR in veacul vecilor", adica ai lui Iliescu.....

 

 

PS - Cata experienta poate avea d-na Petrescu la 34 ani, numita recent la ministru la Finante, ca sa putem avea vreo speranta ca va face ceva bun ? Nu va e clar de ce e pusa acolo.....?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Tara N-ARE nici o sansa.....

Uitati-va in jurul vostru si veti constata ca apar in functii de conducere, mari si foarte mari, tot felul de dubiosi, aparuti din neant care nu arata nimic, care nu schimba nimic.....De ce ? Pentru ca sunt simple marionete puse acolo ca sa se asigure continuitatea la furat.....Cine ii pune acolo ? "Urmasii urmasilor LOR in veacul vecilor", adica ai lui Iliescu.....

 

 

PS - Cata experienta poate avea d-na Petrescu la 34 ani, numita recent la ministru la Finante, ca sa putem avea vreo speranta ca va face ceva bun ? Nu va e clar de ce e pusa acolo.....?

 

daca noi nu credem si nu luptam si nu muncim pt asta , atunci DA , tara N-ARE nici o sansa...

D-na Petrescu nu are experienta in mod cert , dar poate are idei bune ( ca mai proaste decat predecesorii e greu sa ai )

eu cred ca merita o sansa , desi atunci cand esti intr-un sistem , constrangerile te omoara si nu poti face mai nimic , cam asta e de fapt problema

pai daca venea iarasi Ialomiteanu , sau Negritoiu sau la naiba cum ii cheama , ce sperai ? la ceva bun ? ai vazut ? eu NUUUU

intelege ca nu apar pe nimeni si nu ma intereseaza politica , dar din pacate suferim impreuna datorita dragilor nostri politicieni

parerea mea , nu dati cu pietre ( dati cu bere , cu vin , etc... )

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

da ,corect , dar partial , si acolo sunt multe "inexactitati" amestecate cu adevaruri

unele informatii inca exista , altele se pot afla , dar altele nu sa mai pot afla , pt ca nu ne lasa altii :( si nu exista interes

si din pacate nu se va mai face nimic in cazul ARO , in cazul Tractorul , si in sute de alte cazuri...

chiar este un caz ingropat de toata lumea....

sunt curios cine are acum drepturile asupra numelui ARO , asa ca fapt divers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Hai sa ne intelegem, ca tot dam vina pe conspiratiile anti-Romania, etc si mi se pare o aberatie......

.........................

Cand o sa rezolvam cu gunoiul din casa, de-abia atunci o sa putem da vina pe altii ca mizeria vine din afara.....

Situatia e mult mai complexa. Totusi, gandeste-te, daca ar fi lucrat in continuare aceeasi specialisti care au facut treaba si inainte de '89, avand aceleasi obiective, altfel ar fi stat lucrurile. Sunt prea multe exemple de inginerii venite de afara care au distrus economia romaneasca, incat sa mai existe dubii. Dar, fiecare are dreptul la propriile opinii.

La mine in oras, au fost 8 fabrici care faceau export la greu. Si care acum sunt pe butuci. Toate. Si cred ca toata lumea mai stie ca existau "produsele pentru intern", si "produsele pentru export". Asta referitor la calitatea produselor romanesti. Ca sa nu se creada ca toate produsele erau proaste. Brusc, produsele romanesti nu mai erau competitive. Dar acum avem pe rafturi produse "de firma" fabricate in China si care arata mizerabil, cu o executie mai proasta decat a produselor romanesti de la intern.

In fine, nu vreau sa conving pe nimeni de nimic... doar mi-am dat cu parerea. Daca aveti voi o alta explicatie, bine argumentata, privind felul in care s-a distrus economia romaneasca, alta decat placa deja uzata "ca asa e romanul", va rog sa o expuneti.

 

LE:

da ,corect , dar partial , si acolo sunt multe "inexactitati" amestecate cu adevaruri

Asta este reteta perfecta pentru a ascunde un adevar.

Editat de Optimus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

.....

sunt curios cine are acum drepturile asupra numelui ARO , asa ca fapt divers

 

Aici scrie cine are acum licenta :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?46655-Revenire-Uzina-ARO&p=629973&viewfull=1#post629973

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

La ARO , in afara de capitalul uman de valoare , singura competitiva era Fabrica de Matrite , una din cele mai bune din lume

Restul sunt povesti....

In anii de dinainte de 1989 , ca sa modernizezi ARO , suma era echivalenta cu a darama orasul Pitesti si a-l reconstrui iarasi..de unde banii ?

 

De acord cu afirmatia ca fabrica de matrite era singura competitiva, acolo se faceau si toate matritele de caroserie pentru Dacia.

Dar toata uzina inca era organizata si pusa la punct.

In plus la revolutie Aro avea pregatit deja modelul pentru un produs nou.

Am fost in 1988 cred intr-o colaborare acolo, in sectia de prototipuri unde aveam treaba cu niste sisteme de masura 3D pentru caroserii si am vazut sub o prelata un vehicul care avea o forma mai aerodinamica decat a primului ML de la Benz. Am incercat sa tragem cu ochiul sub prelata dar am fost opriti sub pretextul secretului de stat.

In orice caz cred ca am vazut prototipul primului SUV mondial. Ce s-o fi ales de el si de oamenii care pusesera suflet in el?

Editat de detail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

Asadar, l-am maltratat putin pe google si iata ce a marturisit:

 

Platforma industriala Aro a fost cumparata de un rechin imobiliar de la AVAS

 

PROIECTUL ARO. O altă investiție interesantă a fost achiziția, în 2007, de la AVAS, a fostei uzine de autoturisme de teren Aro Câmpulung din județul Argeș. Platforma are o suprafață de 49 de hectare și a fost preluată de compania Landmark Management deținută de Nicolae Rațiu pentru suma de 16,5 milioane de euro.

 

...ca sunt rechini imobiliari ne zic chiar ei ...aici

 

PE VALUL IMOBILIARELOR. Grupul de firme a fost construit treptat, începând cu 1990, iar investițiile din România au fost susținute inițial cu bani din afacerile dezvoltate de Ion Rațiu în cei 50 de ani cât a trăit în Marea Britanie. Cert este că cea mai mare parte a averii actuale a familiei a fost construită pornind de la domeniul imobiliar. Rețeta este cunoscută. După anii 2000, familia Rațiu a început să cumpere loturi de teren în jurul marilor orașe din România. Terenurile respective erau asamblate, dotate cu utilități și vândute ulterior unor grupuri multinaționale de logistică. Nicolae Rațiu povestea la un moment dat că a cumpărat loturi cu mai puțin de un euro pe metru pătrat, după care a vândut terenul (cu utilități și infrastructură) cu peste 50 de euro metrul pătrat. Și acum, în 2012, suprafața de terenuri deținută de familie în România este impresionantă. „În total avem în jur de 400 de hectare de teren la marginea orașelor din România, dintre care cele mai mari în București, Brașov, Turda, Aiud", declară Nicolae Rațiu pentru MONEY Magazine.

 

http://www.money.ro/mostenirea-familiei-ratiu_1222632.html

 

DAR, un mare DAR ...la acea data, data cand cumpara Ratiu uzina se forma o alta firma AMROM Automotive 2006 S.A. care avea ca scop :

 

cu scopul evident de a acapara cît mai multe active ale fostei uzine ARO şi apoi, în a doua fazã, pentru a se continua producţia de automobile în Muscel

http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=6379&Itemid=375

 

O firmã cu multe celebritãţi

Amrom Automotive a fost înfiinţatã în 2006, cu scopul evident de a acapara cît mai multe active ale fostei uzine ARO şi apoi, în a doua fazã, pentru a se continua producţia de automobile în Muscel. Nu s-a reuşit decît afacerea cu CESAR, deşi cei de la Amrom au încercat sã punã mîna şi pe alte active, contestînd vînzarea FPSA şi cerînd chiar anularea contractului de vînzare-cumpãrare a blocului funcţional al fostei Uzine ARO. La înfiinţarea Amrom, acţionarii principali au fost SIF Oltenia (50%) şi SIF Moldova (25%), restul acţionarilor fiind mai multe persoane fizice şi juridice, printre care s-au aflat Mihai Mãrţişor Ciobanu, Sindicatul Liber ARO şi Asociaţia Salvaţi Muscelul. Preşedinte al Consiliului de Administraţie a fost Vlad Soare, membri fiind Dinel Staicu, Gheorghe Chirilã, Costel Ceocea şi Mihai Mãrţişor Ciobanu. În schemã a fost prins şi fostul şef al SRI, Virgil Mãgureanu, care ar fi trebuit sã se ocupe de activitatea de export. Conducerea executivã era asiguratã de Mihai Mãrţişor Ciobanu, în calitate de director general, fiind ajutat de Nicolae Enoiu şi Petre Motrun. Acesta din urmã a ajuns sã se ocupe de insolvenţa firmei şi e posibil ca, în loc de reorganizare judiciarã, sã se ajungã la faliment. Aşa cum s-a întîmplat şi în cazul ARO!

 

O dovada ca asa s-a intamplat se afla si pe acest forum care consemneaza prin userii lui, la data respectiva, desfasurarea evenimentelor :

 

La intoarcerea de la Bran am stat sa ajut niste crestini de au avut accident langa C-lung.Acolo am cunoscut mai multi ingineri someri de la Aro.

I-am intrebat ce mai e acolo, daca au auzit ceva cu amrom sau daca se mai fabrica ceva.

Raspunsul lor a fost ca nimic nu mai e in fabrica si ca cei de la Amrom au incercat ceva dar firma lui Ratiu le-au cerut cateva milioane de euro chirie pe hale.

Amrom au cumparat marca si echipa de curse a uzinei.

In momentul de fata nu se mai fabrica nimic in uzina.Doar se taie si se demoleaza.Acolo va aparea un cartier de vile.

 

http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=14&t=540&start=60

 

...pana aici am ajuns azi.

Editat de Astral
mesterX este pe drumul cel bun :j
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Povestea nespusa a marcii ARO

 

hai mai Astral :)

 

cinste lor pentru munca si timp , in fond sunt studenti si asta trebuie sa faca..

dar de aici pana a produce masina este cale infinita

ce naiba , ca sa scoti o masina noua costa ceva bani si NU exista

firme mari cu bani , cumpara licente si apeleaza la Rebadge ...deci....

ARO a murit definitiv si iremediabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare