Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ARO-EMA


ekkakon

Postări Recomandate

Deschid acest topic deoarece va fi destul de interesant cred cum va "evolua" prima masina de interventie EMA, achizitionata ieri : ARO 243.

De fapt discutiile au inceput aici: viewtopic.php?f=31&t=3955&start=15

 

Dar, dat fiind ca deja se intrevad multe, multe schimbari la "masina de baza" , va voi tine la curent, impreuna si cu ceilalti implicati in derularea proiectului ARO-EMA ! :banana :banana :h5 :banana :banana

 

Masina am luat-o de undeva de langa Chisinau Cris, ieri si am adus-o in Baia Mare, PE ROTI... :grin:

Trebuie sa recunosc : drumul a fost o adevarata aventura !!! :ha:

Desi verificarea tehnica era facuta cu 2 zile in urma ( valabila 2 ani de acum incolo :) ) directia cam naravasa era sa ma scoata de pe drum de 4 ori, in Satu Mare la semafoare am ramas de doua ori cu pedala de frana la podea, iar pornirea de pe loc senzatii tari cu smucituri si caraieli... Pe drum drept viteza maxima a fost 80 km/ora, cu o medie de 50 km/h.

Partea buna e ca am "beneficiat" timp de aproximativ 6 ore de vibro-masajul motorului de Brasov si nu m-a deranjat nimeni cu telefoanele pentru ca nu se auzeau cand suna... :ha:

 

Insa ce e a ei e a ei... :grin: Caroseria impecabila si sasiul la fel... fara rugina ( ma rog, doar unde sunt zone unde e zgariata un pic vopseaua ) avand in vedere anul fabricatiei, 1976 :h5

 

Nu vreau sa repet pozele postate in topicul de mai sus, dar totusi pun una, de inceput, sa ramana amintire de unde am inceput cu ARO-EMA... :bannana :bannana :bannana

 

Cu aceasta ocazie, tin sa multumesc tuturor membrilor :cl care au pus umarul si au facut posibil acest prim pas al Ambulantei Extreme EMA si care au promis ca o vor face si de acum incolo !

 

P.S. Deja a inceput sa faca senzatie in presa... :ha: http://www.emaramures.ro/stiri/stire.as ... -Baia-Mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 303
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Re: ARO-EMA

 

Deja am discutat cateva idei de modificari si imbuantatiri pentru acest mandru ARO :)

 

Jantele sunt pe vine.

 

Cauciucurile sunt pe vine.

 

Urmeaza o revizie la pivoti, capete de bara, cruci cardanice si o gresare.

 

Grup nou de spate (e nevoie) cu acelasi raport este pe vine

 

Cutia de viteze functioneaza doar ok, dar se rezolva si asta.

 

Ambreiajul necesita o mica revizie.

 

Franele la fel... si... cam asta ar fi... masina merge PE ROTI...

 

Speram sa reusim cele de mai sus pana la MMOF si sa poata sta langa noi la competitie cu echipamente medicale si EMA la volan sa ajute in caz de nevoie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

e clare ca singurele lucruri care vor functiona la acesta rapandula vor fi statia radio si proiectoarele. In rest ambulanta va transporta cu brio propriile piese de schimb si propriile truse cu scule, iar pentru uzul medical o cutie mica-mica cu o seringa si un paracetamol.

 

Mare inconstienta sa va luati asa ceva pentru salvare. O sa regretati, dar placerea de a sta sub masina la unii e maxima.

 

Spor la treaba si sa dea a-l de sus sa nu aveti nevoie niciodata de ea.

LA MULTI ANI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

intradevar eu sunt mai sarit de pe fix, asta e adevarat, insa EMA este totusi un tip calculat... si stie mai multe decat stim noi.

 

Pentru moment (adica ACUM la MMOF) unde evident ca speram sa nu fie nevoie de ea, daca o punem putin la punct o sa mearga. Pe viitor sunt alte surprize pregatite, si ARO-EMA ramane cal de povara care sa care trusele sale cu scule si piese.

 

Masina va primi urmatoarele piese

 

Motor Peugeot 2.5TD cu turbina noua, cutie de viteze 5 trepte Peugeot, reductor ARO cu inel sincron si cardane noi. Grup spate 33/8 aproape nou, grup fata 33/8, capete de bara, pivoti, bucse, caseta de directie cu servo aproape noua, pompa de servo Ford, furtune si rezervor.

 

Ramane sasiul de ARO (asta nu are nimic), actele, caroseria (in stare chiar foarte buna a zis EMA), puntile si franele. Daca se regleaza acestea merg, eu personal nu doar ca nu mi-as face griji dar chiar nu imi fac griji deloc, fiind fericit posesor de troaca din 78 care are frane originale in stare super.

 

Pretul pentru toate cele de sus? 0 lei. Ramane manopera.

 

Ok. Nu merita. Dar daca dintr-o regretabila greseala contra firii, intr-o zi ARO chiar porneste, chiar merge, chiar franeaza si chiar ajunge la un batranel intr-un sat, unde ofera un paracetamol, eu cred ca a merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

Prima mea masina a fost Lastun.Cat a fost la mine nu a mers decat tracta.. de la vechiul propietar la service(pe drum am pierdut o roata..).. nu avea frane aproape deloc(cu aia ne mana mai mult, ca la picior deja facusem febra)

Si de la service inapoi pt pregatire vopsire. Mi-am luat Tico si am renuntat la Lastun.

Dupa un timp masina(lastunul)... mergand, a luat foc. Tico merge din prima zi.. fara prea mari reparati.

 

Conteaza ca Masina asta este una care chiar a fost facuta pe vremea cand se faceau masini(anii '70,), si nu in epoca in care se fura si se facea economie la materiale(anii 80'-89). Eu ii dau o sansa.. mare pt o masina romaneasca.

Sa mearga pt a fi pregatita pt ce se vrea... si sa nu fie nevoie de ea.

... undeva, candva, altundeva...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

Troaca mea e din '78 si anul asta am facut cam 8000 de km cu ea... si urmeaza sa mai fac cu MMOF-ul...

 

Nu am avut nici o problema existentiala decat un demaror de U650 (neoriginal), in rest am tot modificat-o si am tot schimbat la ea din placere si nebunie... pot sa spun ca pot pleca oricand oriunde cu ea si stiu ca nu am probleme... Dupa ce am pus la punct pompa de injectie nici cu pornirea nu am mai avut dubii...

 

Sa fie intr-un ceas bun si sa-i dam o sansa lui ARO-EMA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

Masina va primi urmatoarele piese

 

Motor Peugeot 2.5TD cu turbina noua, cutie de viteze 5 trepte Peugeot, reductor ARO cu inel sincron si cardane noi. Grup spate 33/8 aproape nou, grup fata 33/8, capete de bara, pivoti, bucse, caseta de directie cu servo aproape noua, pompa de servo Ford, furtune si rezervor.

 

Pretul pentru toate cele de sus? 0 lei. Ramane manopera.

 

 

Ce mai incolo-incoace... vstef_is "pune la bataie" piese cat o masina intreaga aproape... :h5 :) :) :)

MULTUMIM MULT si abia astept sa ne apucam de upgrade !!! :grin: :grin: :grin:

 

Pentru cei mai neincrezatori, subliniez: e PRIMA masina 4x4 EMA, nu si ULTIMA !!! :grin: :wink: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

si eu inca mai "am " un aro cu motor 2,5 TD militar peugeot, din seria de la SRI. am scis in ghilimele, pentru ca nu stiu ce a mai ramas din ea. Motorul insa ajuns pe un vaporas. Cutia la un prieten.

Atentie: sasiul la ARO Peugeot nu e la fel cu cel normal. Nici cardanele nu sunt la fel. Nici franele (eu am avut volvo). de aceea v-am avertizat, in cunostinta de cauza.

LA MULTI ANI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

In rest ambulanta va transporta cu brio propriile piese de schimb si propriile truse cu scule, iar pentru uzul medical o cutie mica-mica cu o seringa si un paracetamol.

 

O sa te mire sa afli cum cu o seringa poti salva o viata... un hemopneumotorax sufocant in urma unui accident rutier, de exemplu... :grin:

 

Iar daca singurul Paracetamol din padure sau de pe o raza de 10 km undeva pe dealuri e in acest ARO si iti este de ajutor, sigur vei reconsidera problema ! :h5

Nimeni nu zice ca toata lumea sa admire si sa iubeasca aceasta masina, dar macar e un inceput, nu crezi? :p

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

Sasiul e la fel, difera suportii de motor.

 

Franele sunt aceleasi, dar au pus discuri BENDIX Franta pe fata, si pompa de frana volvo. Nu conteaza ce tip sunt franele cat timp sunt complete si functionale in parametri. Si apoi franele care opresc un Brasov vor opri si mai bine un Peugeot.

 

Cardanele intradevar difera ca lungime, in rest sunt la fel.

 

Voi dona un motor 2.5TD de Peugeot pentru aceasta masina, inclusiv cutia aferenta si reductorul, si cardanele ceea ce o trimite intr-un alta zona de rafinment, foarte usor. Plus sistem servo complet montat pe motor (pompa Ford) si caseta de directie cu servo fara joc in ea, in stare excelenta...

 

Ce ii mai lipseste? Ce ar mai putea fi nefiabil? Directia nu, motorul nu, cutia si amberiajul nu... Raman doar grupurile (donez unul spate excelent - grupul meu de rezerva) si franele... Franele se pot face, se poate pune pompa de VW LT daca se doreste rafinament... si... eu zic ca e ok!

 

Am avut un 244 Peugeot "institutionalizat" deci sunt oarecum si eu intr-o cunostinta de cauza... insa prefer Brasovul pentru "farmec" si cuplu. Peugeot-ul insa este clar mult mai rafinat si mai rapid pe sosea... iar in teren cu o turbina buna se descurca onorabil.

 

Hai sa fim optimisit si pozitivi... sa incercam sa facem aceasta experienta cat mai buna si utila cu putinta... asta pana cand vin "the big toys"... :h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

bravo bravo...poate pina la urma reusim sa "resuscitam" Aro!!!daca pot fi de folos cu o cutie de Aro si un motor de BV (necesita segmentare)sau piese de pe acesta,pompa injectie,diuze injectoare noi,electromotor,alternator etc etc,as fi bucuros sa stiu ca primul Aro de la Ema are o particica de la mine...mai am si un motor de Cimpulung...si inca o cutie...mi-e mila sa le dau la remat,totusi ,cineva a muncit sa le construiasca,nu?deci daca pot fi de folos,pentru Ema facem o donatie.. :h5

...asta nu-i masina...e IMS!!!...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

felicitari pt noua achizitie. Volanul e cam micutz pt muschii unui doctor, sper ca are servo... V_stef si-a luat o povara destul de mare dar masina se prezinta bine la capitolul fier, asa ca am toata increderea ca va scoate ceva bun din ea. Observ ca nu are radio, asa ca va primi unul nou (astept pm cu datele destinatarului). Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

felicitari pt noua achizitie. Volanul e cam micutz pt muschii unui doctor, sper ca are servo... V_stef si-a luat o povara destul de mare dar masina se prezinta bine la capitolul fier, asa ca am toata increderea ca va scoate ceva bun din ea. Observ ca nu are radio, asa ca va primi unul nou (astept pm cu datele destinatarului). Drumuri bune!

 

Multumim !!! :h5

Volanul nu e cu mult mai mic decat cel vechi si sper sa ma descurc... cu muschii... :grin: is totusi medic de urgenta si mai car si eu targi din cand in cand... :h5

Sper sa iasa ceva bunicel din ea. Chiar acum ma duc sa iau gumele trimise de Unimog prin curier. In legatura cu radio, nu pot sa spun decat un simplu si sincer, :tk :Gr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

oameni buni, cred ca m-am prostit si eu.

 

Atat de tare incat se pare ca o sa-mi trag una bucata ambulanta ARO, tot pentru curse, adica pentru organizatorii din CNRTT (Rally Raid). o sa fie al: "Asociata Sportiva MTH Tehnosport Bucuresti"

 

Sper sa nu raman cu el pe drum.

LA MULTI ANI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO-EMA

 

nu te incurca cu tunaull de carburator .... punei GPL si cu asta basta - merg cele mai ieftine instalatii (cele ptr carburator)

 

si-n plus .... se stie ca motoarele astea merg mai rotund cu GPL in loc de benzina "moderna"

 

 

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare