Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Proiect ARO 243

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Proiect ARO 243

    Am inceput anul trecut un proiect ARO 243 - in cele din urma am decis ca masina va fi pentru expeditii, plimbari lungi si ture de sfarsit de saptamana.

    Ulterior voi lucra la un proiect ceva mai serios, pentru clasa Open / Promo, insa deocamdata doar ii trasez specificatiile. Tot bazat pe ARO.

    Motivul pentru care pornesc de la ARO este multiple ... in primul rand pentru ca asta am, si am adunat multe piese si porcarii legate de ARO, in al doilea rand pentru ca vreau sa demonstrez ceva... Vreau sa demonstrez ca de fapt cotetzul asta de ARO nu e doar un cotetz bun de denigrat, ci chiar stie sa faca si altceva decat sa care varza la piata.

    Un "role-model" pentru mine este Adi Nicoara - care a modificat la sange un ARO, preponderent cu piese romanesti, oarecum din alceasi motiv - pentru a demonstra ca se poate, si ca si noi, in Romania, am avut masini de teren.

    Ca nu le mai avem e partea a doua... Motivele sunt multiple si nu prea mai conteaza acum... fiabilitatea, preturi, calitate, s-a furat, guvernanti, etc... nu mai conteaza acum...

    Sper sa nu sune prea melo-dramatic ce zic eu aici... dar daca da, imi pare rau

  • #2
    Re: Proiect ARO 243

    Am pornit de la masina asta (momentan la avatarul meu). E vechiul meu ARO 243, care a avut destule modificari facute...

    Comentariu


    • #3
      Re: Proiect ARO 243

      Ce avea -

      Motor D127 "Brasov" de 3119 cmc, 67 CP si 190Nm la 1600 rpm.
      Pompa de injectie adaptata, liniara, de U650 / TAF - estimativ am trecut de 210Nm la o turatie mult mai joasa...
      Jante Jeep CJ cu ET negativ, pe 15"
      Good Year Wrangler MT/R 31 x 10.5 x R15
      Grupuri cu raport modificat de la 3.75 la 4.125
      Decupari de caroserie
      Suspensie independenta pe fata, si punte rigida pe spate. Elicoidale, respectiv foi.

      Nu am pastrat mare lucru din ea... in afara de motor si cutie.

      Comentariu


      • #4
        Re: Proiect ARO 243

        Am pornit de la un sasiu gol, de ARO 243, versiunea militara (ranforsata). Sasiul este extraordinar de demential, imi place la nebunie. E mega-gros, si super ranforsat. Armata a stiut ce a cerut cand au vrut ARO de armata.

        Comentariu


        • #5
          Re: Proiect ARO 243

          Curatat sasiul, dat cu grund peste tot...

          Comentariu


          • #6
            Re: Proiect ARO 243

            Pus motorul si cutia pe el, plus alta punte spate (de pe un ARO mult mai nou), conducte de frana noi pe punte, si furtume noi. Puntea aceasta are sabotii mai mari Traiasca tamburu'

            Comentariu


            • #7
              Re: Proiect ARO 243

              Si pentru ca nu vreau sa arate chiar ca un camion IVECO am vopsit sasiul cu antifon romanesc... e mult, e ieftin, si e negru, fix ce trebuie. Bitum, smoala si alte prostii... Ideea e ca nu ajunge nici rugina la sasiu.

              Comentariu


              • #8
                Re: Proiect ARO 243

                Tot sasiul negru.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Proiect ARO 243

                  A urmat identificarea unei masini donatoare, pentru caroserie - caroseria mea veche era din pacate prea veche - 1978, si rugina si-a spus cuvantul. Pragurile erau distruse total, ploua in ea prin cupola pe alocuri, si multe alte probleme. Am gasit un ARO 243 fara motor si cutie, fost Granicier la granita cu Republica Moldova, la un pret irezistibil, asa ca am luat o masina donatoare.

                  Caroseria se prezenta in general bine, cu mici necesitati de sudura.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Proiect ARO 243

                    Am scos donatoarea la lumina, dat jos caroseria de pe sasiu, si desfacut masca fata plus aripile si contra-aripile.

                    A se observa ca Granicierul avea sasiu normal de ARO, si nu modeul militar ranforsat. Diferenta "se vede" destul de usor.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Proiect ARO 243

                      Privire de ansamblu asupra 'santierului'. Totul s-a desfasurat sub auspiciul steagului Romaniei.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Proiect ARO 243

                        Avand caroseria noua intoarsa pe-o parte am luat-o "romaneste" la mana....

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Proiect ARO 243

                          da .... beton la ce-ti trebuie?

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Proiect ARO 243

                            Bine nu "ad literam" la mana, dar am frecat fiecare bucata de tabla.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Proiect ARO 243

                              Postat în original de tarzy
                              da .... beton la ce-ti trebuie?
                              Expeditii... plimbat prin tara, pe munti, pe drumuri forestiere, pe Transalpina (unde am fost cu vechiul militar), ture de sfarsit de saptamana, prin oras din cand in cand, etc. Vreau sa fie un ARO care "traieste".

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection