Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Proiect Mistretu' Reloaded


vetu

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Lucrez la un proiect ARO M461, fab 1969.

 

L-am cumparat cu motorizare in trei cilindrii, diesel si cutie de TV cu doua manete la reductor.

Primeste prin transplant de la un ARO astfel : motor 2,5 tdi Peugeot+cutie Aro 5 trepte si reductorul aferent. Diferentialul fata e deja pe partea dreapta, puntea e originala de M, asa ca nu vor mai trebui modificari.

 

Motorul va fi insotit de o pompa de servodirectie, si probabil ca in final voi modifica si franele (vor fi pe discuri)

 

Intrebarea pe care v-o adresez este urmatoarea:

 

Daca intentionez montarea unor anvelope 35x12,5x15 acestea se pot monta pe jante de ARO tip JR, dimensiunea este j7 sau trebuie sa ma gandesc la ceva mai lat?

post-354-1224850623.jpg[/attachment:3d8yigw4]post-354-1224850623.jpg[/attachment:3d8yigw4]

@Soimu- am inteles ca ai montat de curand caucioace mari. Ne poti spune ce probleme ai intampinat? Pt ce dimensiune ai optat?

Multumesc anticipat!

Atasez si cateva foto>

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Proiect Mistretu'

 

Am mai pus cateva foto de pe http://off-road.ge

Se pare ca georgienii chiar se ocupa cu off-road-u pe la ei pe-acasa.

 

Daca nu ma insel ultima e masina lui Soimu'.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Bravo, sa-l stapanesti sanatos si spor la treaba.

Asteptam poze de pe parcursul modificarilor.

Alea cred ca sunt GAZ-uri care le-ai pus tu.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

ca sa pui 35 cu 12,5 pe 15 trebuiesc neaparat flanse

fara flanse vor freca f rau in telescoapele de spate si rota dreapta fata nu se va mai invartii de la capatul de bara....

flanse de minim 30 mm

in rest, nu te nelinistii, poti pune pe jante de 8 sau chiar de 7 gume de 12,5

bafta

buna motorizare si cutia in 5 te ajuta f mult la consum

bravo

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Spor la treaba.

Parerea mea este ca anvelopele de 35 sunt un pic cam mari pentru mecanica de ARO.

Ar fi bune niste jante mai late decat cele clasice 7j si alt offset.

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Proiect Mistretu'

 

Salut,

Intr-un final am optat pentru Maxxis Buckshot Mudder 33x12,5x15, montate pe jante jr de aro, dar care au fost "intoarse".

Jantele odata ce au fost intoarse am obtinut et negativ foarte pronuntat si mi-a permis montarea fara flanse. Acum rotile sunt ecartate cam 3-4 cm . Poze cu rotile le vedeti mai jos. Cu masina.....peste cateva zile.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Pe jantele de Aro mergeau mai bine anvelope de 33 x 10,5, dar deacum asta e :grin: Trebuia sa tii cont ca nici motorul nu e chiar cine stie ce mega-puternic, si sigur niste roti mai inguste te ajutau mai mult in noroi cleios, sa nu mai vb de capete de bara si caseta de directie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Pe jantele de Aro mergeau mai bine anvelope de 33 x 10,5, dar deacum asta e :grin: Trebuia sa tii cont ca nici motorul nu e chiar cine stie ce mega-puternic, si sigur niste roti mai inguste te ajutau mai mult in noroi cleios, sa nu mai vb de capete de bara si caseta de directie...

caseta de directie ...asa e, cea de ims e cam slaba, dar daca tot are pompa de servo, zic eu ca o sa o schimbe omul

capetii de bara sunt balsoi, stii bine, si al arao sunt mari si tari

motorul e suficient de puternic CU GRUPURI DE 7 CU 36, nu simte 33 sau 35

adevarul ca oriunde e mai bun ingust decat lat, dar daca place la ochiu`... ce sa ii faci

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Salutare tuturor,

M-istretu e pe roti, fumega si incinge prin toate venele !

Ce mai dupa o adevarata odisee in a aduce masina de la Oradea la C-lung, in a gasi mecanic, motor, piese, a face modificari, a modifica modificarile si asa mai departe, iata ca masina e pe roti care culmea se mai si invart.

Deci sa recapitulam:

Baza: M-461, din nu mai stiu ce an, varianta civila, motorizare "Leut" tip fiat in 3 cilindrii

Adaugiri:

-motor 2,5tdi de pe ARO-Peugeot+cutie in 5tr cu reductoru' aferent

-servodirectie cu caseta de ARO

-servofrana tip Renault (ca cele de pe Logan)

-frane pe disc pe toate rotile (reteta a la Cugir, mare maestru bucatar Adi Nicoara, caruia tin sa ii multumesc!!!!)

-coloana directie tip ARO, volan mic tip MOMO-Racing- rezultatul a fost ca am un spatiu de manevra la picioare de neegalat

- jante intoarse (tip JR, de pe ARO)+caucioace 33x12,5x15. Mentionez ca am optat pentru varianta aceasta in special din cauza pretului. Practic fata de BF Goodrich 33x10,5x15 (care costau peste 200 E) pe acestea le-am scos pe la 100 E+transport. Totodata emotiile montarii pe jante j7 au fost destul de mari dar risipite destul de repede. Merg de rup!!!

- SI CEL MAI IMPORTANT: autoblocant pentru diferentialul de spate (de pe autovehicule militare)

 

Aspecte negative descoperite pe parcurs:

-grupurile (pinion+coroana) sunt 7X33 acest lucru afectand in mare masura forta de tractiune la turatii joase. Practic se simte ca motorul nu are putere ceea ce nu e adevarat deoarece am mers la drum intins cu fenomenala viteza de 100km/h, pe GPS.

Practic cu a5-a nu prea am putut merge deoarece numai daca se prevestea un deal si deja nu mai tragea, in schimb cu a 4-a a mers intins cu 80 km/h

Asa ca daca stiti pe undeva doua coroane de 36 la un pret decent va rog dati de stire! Multumesc anticipat!

-arcurile sunt ancrasate, parca ar fi lipite intre ele, masina fiind extrem, extrem de rigida.

-la partea din fata deoarece motorul actual e mult mai usor arcurile stau mult mai sus si amortizoarele sunt in extensie maxima

 

Aspecte pozitive:

-motor relativ silentios, dar foarte lipsit de putere la turatii joase (deja ma intreb daca a fost o alegere buna pt off-road), in schimb este fulminant la turatii mari. Lipsa de putere poate fi si din cauza raportului din grupuri care e undeva la 4,76. Sper ca odata schimbate coroanele sa se imbunatateasca si acest aspect

-garda la sol foarte mare, datorate cauciucurilor

-unghiuri de atac si degajare acceptabile

-manevrabilitate foarte buna, capacitate de franare extrem de buna (peste media unor masini obisnuite)

-pe greu, in teren se misca bine dar datorita arcurilor extrem de rigide scutura ffff tare

 

In general sunt multumit de masina dar mai sunt multe aspecte care voi incerca sa le imbunatatesc pe parcurs.

Multumesc tuturor celor implicati in acest proiect (Adi, Oli, Bita, Adi-Campulung, Iulica -mecanicu' de M-uri) pentru sfaturi si munca depusa!

Dar hai sa mai lasam vorba si sa aratam niste poze!

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Au iesit super rotile! Ai idee ce scule trebuiesc pt a "intoarce" jantele? ca sa stiu cui ma adresez ca si eu vreau sa le fac.

Spor la treaba,si te asteptam cu poze in continuare!

 

 

Se taie si se sudeaza "pe strung". Este un atelier in Bucuresti, undeva in cartierul Pantelimon.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

ai reusit sa bagi gume de 12,5 pe jante de 7j ?

 

Fara probleme si stau foarte bine! Acum nu stiu cat de repede va dejanta in teren dar asta putem afla la prima iesire mai serioasa

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

foarte misto prelata la mistretu' matale, de unde ai luat materialul ala negru si cu cat?

 

Citeste cu atentie!! Acela nu e M-istretu'! Sunt poze cu Gazuri de pe www.off-road.ge, un site georgian unde daca intrati si reusiti sa rasfoiti paginile ve-ti vedea ce inseamna pasiune pt off-road.

Acele masini sunt modele pentru a mea, si sper sa nu ma satur pana o voi aduce si eu la performantele acelea!

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Nu stiu daca a remarcat cineva dar am dat uitarii Trooper-ul de la avatar, masina cu care dealtfel am amintiri frumoase si acum am actualizat cu respectiva.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

-la partea din fata deoarece motorul actual e mult mai usor arcurile stau mult mai sus si amortizoarele sunt in extensie maxima

 

 

Cred ca daca ai sa pui un troliu va reveni la pozitia initiala.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Felicitari pt proiectul REALIZAT :grin:

 

Sa iti mai raspund si eu la unele nedumeriri: motorul chiar este puturos la turatii mici, e oarecum normal ca e un turbo-diesel de generatie mai veche. Avantajul e in schimb la fiabilitate, cit timp e intretinut bine, porneste in orice conditii, nu te lasa la greu. Pe de alta parte, cutia de pejo (pusa de astia de la Aro) are rapoarte foarte lungi, si grupurile de 33/8 sunt un fel de minim necesar, si asta pe roti de 30". La 33" deja se impute treaba, si e cam obligatoriu un set de grupuri de 36/7.

 

La partea cu scuturatul din pacate asa sunt M-urile, chiar si cu motorul de BV de 3200 pus, sunt cam la fel cu samuraiul :grin: . Aici prea mare lucru nu poti face, decit niste arcuri custom facute cu maxim 2 foi, cum sunt la dube... sau in conditii extreme sa treci la arcuri elicoidale... dar asta deja inseamna complicatii si buget exagerat.

 

La directie, caseta de Aro e cam sensibila, si dezvolta joc mai repede decit orice alta caseta de marca, mai ales daca mergi cu roti mari in offroad... dar asta e, deocamdata mergi asa... si daca o sa ai probleme in viitor, recomand sa treci la o caseta de toyota :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Sa mai punem niste poze cu evolutia proiectului. Urmeaza un roll-bar in stilul primei fotografii.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

foarte frumos decurge

e bine ca ai pus tevi groase, arata mai bine

oricum, masina deja e spectaculoasa

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

super fain lucrarea.ce fain arat cu jantele intoarse si cauciucuri mari.felicitari pt rtealizare si astepta sa vedem cu e cand e gata finalizata.succes in continuare

ARO 243,an 2001,motorizare 2.7 tdi

ARO 243,an 1986,motorizare D127

ARO 244,an 1993,motorizare D127 in curs de modificare

Audi B4, an 1994 benzinar de 2000.

BUGHI - motor de 1600 benzinar

Fiat 1100,an 1964 - proaspat achizitionat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proiect Mistretu'

 

Nu vreau sa fiu rautacios...sper doar sa mi se para, dar din poze se observa o oarecare asimetrie intre aripile fata, in special in zona farurilor!

Nici eu nu vreau sa iti raspund rautacios, dar cui ii pasa de asimetria dintre faruri?

Masina are drept destinatie noroiul, pietrele si ravenele de pe munti si de prin paduri. Acum crezi ca primul copac care il va intalni se va sinchisi de asimetria dintre faruri? Eu nu cred!

Oricum va pot spune ca masina arata mult mai bine in realitate decat in poze!

Maine sper sa fie gata roll-bar-ul si in week-end incerc o iesire in Bucegi.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare