Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ARO 244, motorizare L25, alb


Dan CHIRIAC

Postări Recomandate

Dupa cum am pomenit, din 23 Martie se cheama ca sunt, din nou, proprietar de ARO.

In primul rand, trebuie sa-i multumesc, foarte tare, lui KeO care m-a transportat, m-a suportat, m-a consiliat, m-a asistat, a facut drive test, a negociat, m-a scos din Cluj cand m-am ratacit, m-a impins cand s-a oprit motorul si asa mai departe.

Multam si gorishor cu a carui masina am fost, pana la urma, dupa oarece peripetii (masina cu care am plecat initial s-a defectat, ne-am intors de pe A1, de la km 80, apoi am plecat din nou), pana la Zalau si inapoi.

Multam si Adi Herisanu care mi-a atras primul atentia asupra acestui ARO.

Este vorba despre un ARO 244, alb, motorizare L25, instalatie GPL, frane cu discuri pe fata, MRL-uri AVM, diferential blocabil spate, cutie de viteze in 5 + 1. Anul de fabricatie initial este 1990, ulterior fiind schimbate sasiul, caroseria si motorul.

Tabla e in stare foarte buna, interiorul este complet, functional, necesita curatenie si probabil, schimbarea tapiteriei de pe plafon.

Mecanic se prezinta bine, nu pare a avea jocuri excesive pe nicaieri, frane bune, inclusiv frana de mana. Pedala e cam tare, cursa este scurta, dar franeaza foarte bine. Ambreiajul e cam moale, dar cred ca este din arcul de revenire de la pedala, care nu e ce trebuie, ci o improvizatie cu un arc de carburator de Dacia. Cutia sare din a 4-a la socuri si intra cam greu in a 5-a, unde are si oarece zgomot (un soi de rontait) - asta e oarecum caracteristic la cutiile in 5 de ARO. Amortizoarele mi se par un pic obosite. Carburatia si aprinderea sunt cam zapacite, dar si asa, am alergat-o cu 120 km/h. Si mai aveam un pic de pedala.

Pentru inceput, urmeaza:

- bujii noi

- fise noi (alea de pe masina par bune, dar, oricum nu strica de rezerva)

- aprindere electronica cu simulator de platina de la Gotronic

- furtune pentru benzina si comanda de la blocabil

- filtre noi - aer, ulei

- curele noi

- garnitura de capac de culbutori

- reglat culbutorii

- reglat aprindere si carburatie, apoi dusa la un doctor de GPL ca sa-l regleze si pe ala ca lumea

- uleiuri: motor, cutie, reductor, diferentiale

- lichid de racire

- electrician pentru verificat demaror, alternator, facut ordine prin instalatia electrica si schimbat panou de sigurante

- cred ca ii trebuie niste rulmenti si pe la pompa de apa

- gresat, facut o verificare generala si vazut ce mai apare...

ARO244L25Alb_DrSpate_29_03_11.thumb.jpg.8ebf47dbbd1a865860f0ec7c18a46a77.jpg

ARO244L25Alb_StgFata_29_03_11.thumb.jpg.ac5146c1551b7ceb68f446a327e56abd.jpg

Editat de Dan CHIRIAC

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca mai multe bucurii:br:br:br

0723358877

Un om bogat NU este acela care are cel mai mult, ci acela care are nevoie de cel mai puţin. (Octavian Paler)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

sa te poarte sanatos

prima investitie...o alarma desteapta

totodata recomand extragerea fisei centrale pentru a preveni unele nemultumiri ulterioare

o alarma cu gps poate te-ar duce la celalat, dar poate e prea tarziu

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Ceva sisteme antifurt are, deja, dar mai urmeaza si alarma si altele...

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Bravo,

sa-l stapanesti sanatos, usor usor o sa-l uiti pe cel verde si o sa pui suflet si la asta.

Toyota Hilux Vigo 2.5

Can Am 800 LTD

Nu incerca sa alergi mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Multumesc tuturor pentru urari.

Ce s-a mai petrecut intre timp:

In primul rand, masina a primit baterie noua.

Miercuri am efectuat, cu ajutorul si in garajul unui amic, o verificare generala si o seama de lucrari.

Cum se intampla in astfel de cazuri, m-am dus cu o lista de lucrari de efectuat si am plecat cu doua liste: una cu lucrari efectuate si alta, mai lunga, cu lucrari care mai sunt de facut.

Ce am facut:

- schimbat uleiuri (diferentiale, cutie de viteze, citie de transfer, motor) - cred ca erau din 1997, dupa aspect si cantitati;

- gresat cruci cardanice, culisante, pivoti - si ultima gresare cred ca tot in 97 s-a facut;

- inlocuit bujii, fise, aprindere, ceva furtun de alimentare, filtre de aer si de ulei;

Ce mai este de facut:

- demontat si curatat carburator + inlocuire garnitura carburator;

- reglat culbutori si inlocuit garnitura capac culbutori;

- inlocuit rulmenti pompa de apa;

- inlocuit lichid de racire;

- desfacut semicaseta de directie, curatat, gresat si apoi mai vedem daca este de inlocuit sau ba;

- inlocuit bara de conexiune cu totul sau macar capetele de bara;

- inlocuit lichid servodirectie si apoi mai vedem daca mai trebuie si altceva (pompa, caseta?);

- inlocuit o cruce cardanica la planetara dreapta fata (din 8 cruci, 2 sunt bune, 5 acceptabile si una proasta);

- inlocuit bucse cu ace la rotile fata;

- reglat si gresat rulmentii la roata dreapta fata:

- inlocuit rulmentii la roata stanga fata;

- reglat si gresat rulmentii la rotile spate;

- inlocuit placute de frana, furtune de frana si lichid de frana;

- reglat directie;

- revizie generala instalatie electrica;

- revizie generala instalatie GPL;

Si mai vedem ce mai apare...

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Dupa cum cred ca am pomenit pe undeva, instalatia GPL trebuie sa beneficieze de o revizie si oarece reglaje. Numai dupa aceea am sa pot determina consumul.

Oricum, daca are sa iasa 20 l / 100 km, am sa fiu multumit.

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: ARO 244, motorizare L25, alb

 

Multam, vlad!

Ieri am avut un pic de timp si m-am jucat cu jiclerele de dozaj de la GPL. Acum pare sa mearga bine pe gaz. Sa vedem in zilele urmatoare...

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare