Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Capacitate cilindrica la motociclete

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Capacitate cilindrica la motociclete

    Ce capacitate ar fi cea mai buna pentru o motocicleta de teren?

  • #2
    Re: Capacitate cilindrica la motociclete

    Salut!
    Capacitatea cilindrica depinde in primul rand de fizicul tau, ca sa iti zic pe scurt, daca esti mai mic de statura si nu esti prea gras, si esti si incepator, ceva de 125 in 2 timpi cred ca e suficient, daca iti iei din prima ceva de 450 in 4 timpi, te oboseste imediat si mai exista riscul sa mai si patesti ceva fiindca e puternic motorul de 450.
    Daca esti inalt si mai "fortos" dar, totusi esti incepator, un motor de 250 e potrivit pentru tine, daca ai experienta poti sa treci la 450cmc.

    Ai grija daca iti iei motor de cross si care vrei sa te duca pe poteci de munte si urcari in panta mari. Motoarele de cross au cuplu pentru viteza. Treptele cutiei de viteze sunt foarte lungi, mai ales a 1-a. La competitile de cross trebuie sa ajungi la prima curba in viteza a 1-a fiindca nu poti sa schimbi. Aceste motoare poti sa le pornesti doar la pedala, nu au electromotor fiindca la cross conteaza greutatea redusa, deasta lipseste si farul, stopurile si alte accesorii. Cu astea o sa ai probleme la plecarea din pata cand e inclinat fiindca nu are suficient cuplu si se incalzeste putin mai repede din cauza ca trebuie sa rulezi cu viteza mica in unele cazuri.

    Pentru poteci de munte, noroaie, pietrii, alege motor de hard enduro, care are si far ...asta daca te prinde noaptea. Au pornire la buton.
    Aceste motoare au cuplu pentru "tras", au treptele de viteza scurte, o racire mai buna care functioneaza la viteze mici.




    PS: Am luat ca si puncte de referinta motoarele de cross si hard enduro cu motoarele 125, 250 si 450, ca sa iti poti face o idee de ansamblu.
    Off-Road in Waldland

    Comentariu


    • #3
      Re: Capacitate cilindrica la motociclete

      Sall @Cristian1!Eu ma gandeam la un motor de 250mc ca ar fi cel mai pentru drumurile pe care ma plimb!Stau la deal si nu sunt penti mari pe aici!Sunt drumuri lungi dar cu gropi!250cmc cu 30cp cred ca sunt destui!La motoarele mari ma astept sa mearga usor,mai mult la relanti dar mar cam speria consumul si intretinerea!Am vazut pe net la o firma de moto o motocicleta de 150cm (15cp paraca in fine mai putin de 20stiu sigur)care consuma 5% cea ce mi se pare mult,ma gandesc ca un motor de 250cmc ar merge mai usor si poate consuma sub 5l!

      Comentariu


      • #4
        Re: Capacitate cilindrica la motociclete

        Eu am avut una dintre moto, o Yamaha DT80. Motorul ei era foarte simplu, nu avea power valva si nici prea multi cai. Dar iti spun ca era ce-l mai fiabil motor pe care il stiu.
        Sa iti spun de consum, eu bagam o canistra de 5 litri si mergeam in jur de o saptamana , in fiecare zi pe deal. In ograda la mine, o mai trecut si o Cagiva Elefant de 125 cu power valva, Acest motor in a doua ma pierdea, deci era spurcat tare iar consumul era tot cam ca la Yamaha. Nu pot sa iti zic cat lua la suta de km, la aceste motoare, consumul se face la ora..infine nu am fost curios niciodata sa il fac, dar in orice caz nu poate sa ia mult, 5% e cam mult zic eu. La Suzuki SJ410, am consumul de 5%...
        La motoare mai mari nu pot sa iti zic cat consuma exact, dar in orice caz, la urma urmei este o motocicleta si consumul putin mai mare in comparatie cu celelalte moto mai mici, nu este nimic in comparatie cu placerile oferite de ....are farmecul ei.
        Off-Road in Waldland

        Comentariu


        • #5
          Re: Capacitate cilindrica la motociclete

          Pai si eu am o Mobra Hoinar are 5 cai,ma rog akm nu toti dar are cam cat un scuter!Merge trage dar numai la turatii mari (nush precis cam peste10 000 de rot asa cred eu) (ajunge la 20 000l pentru ca e in 2 timpi)la turatii mai mici moare!Cosumul La samuraiul meu 1.3l este de 7l dar pe drum asfaltat nu in off road!!Cei la care am vazut motocicleta au spus ca atata consuma pe teren!Am atv de 200cm (15cp)si merge repede pe sosea dar nu are cuplul prea mare!Si deaceea vreau o motocicleta mai mare decat el!

          Comentariu


          • #6
            Re: Capacitate cilindrica la motociclete

            Depinde si ce ATV este.
            Normal la 200cmc, un motor de enduro zbarnaie si la deal si la vale si in noroi. Unii "rideri" prefera chiar alea de 125 fiindca sunt mai usoare si manevrabile, toate motoarele de genratie mai noua sunt cam la fel, nu ca alea de pe vremuri cu care te chinui sa urci cu a 1-a si se incing imediat.
            In filmuletul acesta sunt motoare cam din fiecare neam, dupa sunet le auzi cam de cat sunt de 125, 250, 300, 450.. In film le vezi comparate egal la viteza si cuplu

            Referitor la consum la motor mai mare de 125, ii las pe alti domni sa iti spuna fiindca nu stiu exact.
            Off-Road in Waldland

            Comentariu


            • #7
              Stiu de ce unii aleg capacitati mai mici pentru ca nu fug de sub ei!De la mobra mea 50cmc(sau 49 nici nu mai stiu uni zic intr0un fel alti in altul) la 200cmc la atv e diferenta mare!La atv imi cam scapa acceleratia(cablul cred ca e de vina,cred ca a ruginit,in fine nu prea merg cu el) apas si cateodata se duce acceleratia la maxim si zmaceste si trebuie sa ma chinui sa pastrez directia!La mobra e mai usor ca o simt mai usor(trag de acceleratie pana la max. si nu fuge de sub mine!Stiu ca mobra se incalzeste pentru ca racirea se face din mers (nu este fortzata cum spun unii,nu are elice) dar nu pot sa zic ca atv e mai breaz,chiar daca are racire cu lichid racirea se face tot din mers!Are un ventilator electric dar nu trage mult aer,si racirea se face cand merg cu a 2a!In a1 a se incalzeste se "balbaie" ca si cum sar ineca si se opreste!Apropo de ce se opreste?Unii spun ca la temperatura mai mare benzina arde mai repede si nu mai face explozia decat arde!

              Stiu ca si cele mai mici sunt bune de off-road dar mai deranjeaza ca trebuie sa merg la turatii mari!Cele de 450cmc sunt prea puternice(adica trebuie sa fi cam pe ele).Un prieten de al meu avea un atv de 500cmc,cutie automata si cand era sa plece de pe loc sau sa in acceleraze il se cam ridica de fata!Aste mari trebuiesc accelerate mai usor,cele mai mici pot fii turate la maxim ca nu prea se ridica mai mult decat cele mari!Mie imi trebuie o motocicleta care sa mearga mai incet ca imi place sa admir privelistea!Dupa parerea mea 250cmc imi sun cel mai bine si cum am vazut eu ca aceste au 30Cp cea ce nu e putin deloc!Cele de 450cmc cred ca au 60cp(in fine asa am vazut pe net)!Aceste motoclete au putere cat Samuraiul meu .Cu cele de 125cmc nu am nimik dar cum am spus imi trebuie una sa mearga mai la relanti!
              Ultima editare de f_zoltan; 30.iun.2011, 22:14.

              Comentariu


              • #8
                Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                Ca si incepator poti sa alegi 125/250 doi sau patru timpi desi cred ca 250 doi timp deja e destul de puternica.
                Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                  @baghy la asta ma gandeam si eu!Ma gandeam la 250cmc dar as vrea sa fie in 4 timpi nu prea imi plac cele in 2 timpi!In fine daca o sa gasesc in 2timpi imi iau deaia!Voi ce imi spuneti sa imi iau?2 sau 4 timpi?

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                    Daca vrei sa mergi calm, si sa admiri peisajul, 4timpi e pentru tine, 125-250 cmc e suficient.

                    Nu compara mere cu pere, ATV-ul este o ramura iar mobraciunea este alta ramura. Roaga daca ai un prieten sa te lase o tura cu ceva motor "de oameni mari" nu mobra, sa vezi acolo diferenta.

                    Si la racirea cu apa daca stai incet se incalzeste fiindca unele nu au elice sa sufle in radiator, si trebuie sa te duci tu mai tare ca sa intre suficient aer in elementii de la radiator.

                    Eu iti spun, un 125 in 2 timpi cu power valva reglata corect e sinucidere curata daca nu il sti manevra, iar 450 in 2 sau 4 timpi e nebunie curata daca nu ai experienta.

                    Exista si motoare de capacitate mai mare in 2 timpi, de obicei cele de generatie mai veche, old school, dar un motor continua sa faca legenda, este in doua pistoane, 2 timpi si este montat pe un quad, Yama Banshee


                    Conteaza mult si de cine sunt facute motoarele...spre exemplu, un china de 125 tine mult mai putin decat un 125 facut de o marca de renume. La fel si cum merge acel motor este diferenta mare.

                    Eu cred ca pentru tine, ceva bun este, Honda XR 250 R, fiabilitate Honda, care nu are nevoie de reclama. Daca ai putere financiara, poti incerca Yama WR 250, KTM 250EXC.

                    Da-mi te rog add pe mess dakar.rally_raid@yahoo.ocm
                    Off-Road in Waldland

                    Comentariu


                    • #11
                      Stiu ce inseamna putere mare(moarte sigura)!Cea mai tare combinetie mi se pare 250cmc in 4 timpi,racit cu apa cu tot cu ventilator care sa mearga incetisor si cu suspensi cu cursa asa mai lunga!Cele in 2 timpi mi se par cam nebune!Despre atv ce sa zic sunt cam greu de controlat.IN fine cele mari merg incet intr- o viteza inferioara!Ati vazut Linhai-urile de 300cmc a castigat cnv la benzinarie unul si cica consuma 7%!

                      Ca tot venii vorba de 2 pistoane nu am vazut motociclete de teren in 2 pistoane!Mi ar place un motor in doua dar mi se pare cam complicat si sunt cam rare aceste motoare deci asta inseamna intretinere mai scumpa!

                      Aaa era sa uit ce inseamna power valve?
                      Ultima editare de f_zoltan; 30.iun.2011, 22:13.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                        In 2 pistoane sunt doar acelea pentru soft enduro, gen yamaha xtz tenere, ktm 990 adventure, si alte modele pentru drumuri lungi, dar care sunt in 4 timpi. Motorul de pe banshee cred ca e singurul in 2 pistoane si 2 timpi.
                        Power valva este ca un fel de turbo la masina. La o anumita turatie se deschide si ii mareste puterea la motor. La fel ca si la masinile turbo, daca aceasta valva se strica, abia mai poti pleca de pe loc, iar daca vine vorba sa urci un deal....mai bine las-o jos si urci la pas.
                        Tata a avut o Aprilia Tuareg, la care nu deschidea valva cand trebuia si cateodata abia urca un deal, trebuia sa isi ia avant si sa o tureze tare. (era 125 cu power valva si motor rotax, vreo 32 de cai avea)

                        Orienteazate si la Suzuki DR250, sau chiar 350, este un motor hotarat si asa il faci pereche cu samuraiul

                        Aici gasesti toate tipurile de motociclete, atv, scooter, snowmobile orice. Poate gasesti ceva care iti place. http://www.bikepics.com/manufacturers/
                        Off-Road in Waldland

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                          sunt motoare de teren si cu un singur piston, dar trebuie sa ai muulta practica sa le poti controla sunt bestii adevarate, cele ne modificate au 50 cai pe 1 piston.
                          Toyota Hilux Vigo 2.5
                          Can Am 800 LTD
                          Nu incerca sa alergi mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                            125 in 2 timpi, daca are si ceva probleme, poate consuma si 11%, am vazut asa ceva. Era o Gilera Rc si l-a saracit pe proprietar la un drum de Petrosani-Bucuresti, trebuia sa alimenteze la fiecare 100 km, rezervorul fiind de 11 l. Powervalve e o supapa pe evacuare la motoarele in 2 timpi, care se deschide la turatii mari ca sa dea un supliment de putere prin marirea sectiunii de evacuare. La italiene se strica destul de des si nu e ieftina de inlocuit, iar fara powervalve motorul se misca precum ochiul mortului.

                            Toate motoarele de teren serioase sunt monocilindru si deobicei au racire pe aer pentru ca una din conditiile esentiale pe care le au de indeplinit este greutatea redusa. 200-250, maxim 350 cmc in 4 timpi e solutia perfecta daca vrei doar teren. E bine sa fie cat mai aproape de 100 kg. Nu ai zis daca vrei trasee scurte (unde se preteaza crossurile) sau mai lungi (unde iti trebuie enduro, dotat cu lumini, rezervor mai mare nitel si inmatriculabil). Cross sau enduro in 2 timpi isi iau doar profesionistii, au performante superioare dar sunt greu de stapanit si imprevizibile.

                            Daca vrei sa faci ture lungi, cu reprize on-offroad dar fara hard, iti trebuie soft enduro in zona a 500-800 cmc cum ar fi monocilindrele KLR, Dominator, XT, GS 600 sau 800, KTM Adventure eventual Transalp, Pentru asa ceva motoarele mici nu sunt bune, ca sa citez un prieten "iti intra saua in cur" si 100-200 km pe sosea te termina nervos.

                            Am vazut ca ai gandit si catre bicilindru... nu prea merge in teren. Transalpul, Africa Twinul, Super Tenere, DR Big sau mai ales BMW-ul GS de 1000-1300 si KTM-urile de 900-950 sunt prea mari si prea soft ca sa poti merge eficient in teren cu ele. Esti limitat la forestiere si chiar si aici trebuie sa stai bine cu conditia fizica. In schimb sunt ideale pentru ture lungi pe drumuri indoielnice (cam tot ce e sosea in Romania)+offroad soft ocazional.

                            Nota: pentru mine teren inseamna munte, forestiere si padure, tot ce am scris aici e in ideea aceasta. Motocicletele cu cilindree mare se preteaza perfect la offroad de campie, drept dovada ca la Dakar castigatorii au concurat de-alungul anilor cu motociclete de 1000 cmc in primii ani (cand stapanea Honda sau BMW), apoi de 600-690 in era KTM. Parerile exprimate se refera la omul de rand, nu la rideri cu multa experinta si conditie fizica exemplara care fac cu un miar ceea ce altul nu poate nici cu un cross.
                            Ultima editare de f_zoltan; 10.iun.2011, 22:54.
                            Samurai incepator

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Capacitate cilindrica la motociclete

                              Pai sa incheiam discutia ca poate vati plictisit de ea!Si poate ca nu am fost prea explicit la inceput!Drumurile pe care merg sunt lungi dar nu de 100km cam 50km,sunt drumuri la care curbele sunt largi!Pe aici poti sa mergi pana in 50km/h.Cu atv pe aici am 30km/h!Penti mari nu sunt sunt!Sunt drumuri cu ridicari usoare!Deci in concluzie un motor in 4 timpi 4supape cu 250cmc suna perfect! celor care mi-au raspuns si poate ne mai intalnim si la alte discutii!

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X