Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

    Un tanar ne-a solicitat ajutorul intr-o situatie mai deosebita.
    A intrat pe acest forum pentru a primi informatii legate e construirea unui ATV cu tractiune 4x4.
    Acesta este Cata, userul @chinezu_cata2000 si este din Bucuresti.

    Pun aici mesajul de la el urmand ca sa intervina el direct aici cu intrebarile la care are nevoie de raspuns.


    Buna ziua! Am nevoie de putin ajutor am avut un accident si mi-am rupt coloana cervicala (gatul) am ramas paralizat in mare parte a corpului si ce pot sa misc misc greu ca sa pot iesi din casa a trebuit sa construiesc un carucior cu rotile cu motor electric, acum este gata dar am alta problema vine iarna si o sa fie zapada si gheata pe jos si la masinuta pe care am construit-o am folosit roti de roaba
    Am proiectat o alta masinuta cu roti de atv pentru zapada problema mea este ca nu ma pricep foarte bine la sistemul de directie cu tractiune pe rotile din fata ,aici am nevoie sa ma ajutati
    vreau sa-mi pun proiectul pe forum-ul dumneavoastra cu piesele cu care vreau sa-l construiesc si sa-mi mai dati sfaturi sugestii despre acel sistem de directie si de tractiune













    acesta esta masinuta cu roti de roaba
    tre sa fac alta cu roti de atv am cumparat deja rotile si mare parte din piese




    Hai sa vedem ce solutii putem sa ii dam.
    Ultima editare de Max; 28.nov.2012, 17:06.

  • #2
    Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

    Daca o sa fie tot electrica, mi se pare simplu si eficient de folosit motoare pt fiecare roata, sau un motor pt puntea spate si cate unul in fiecare roata din fata.
    Nu stiu daca se pot pune cele 2 motoare in paralel la acelasi controler totusi

    Alta solutie ar fi fost de preluat toata transmisia de la un ATV 4x4, ca asa de facut planetare artizanale nu e chiar simplu... desi.. ar fi ceva, de luat niste coloane de directie care au cruci cardanice, de la masini mari, dar tot e multa munca la strung, freza, si alte aparate prelucratoare si o multime de piese custom care trebuie proiectate cu atentie.

    Iar ideea maxima care imi vine acum, daca as fi fost pus in situatia de a face un micro-vehicul de mers prin zapada, as fi facut unul cu senile Senilele nu sunt chiar greu de facut, din banda de cauciuc armat, niste role de ghidaj si role de angrenaj. Propulsia electrica e perfecta pt o mini-senilata, e usor de instalat si controlat.

    LE: astea sunt motoare pt pus in janta, sunt si pt bicileta, si pt scutere, etc.. trebuie doar gasite la pret bun in zona noastra
    http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=61 , etc..
    Ultima editare de tudop; 28.nov.2012, 17:33.

    Comentariu


    • #3
      Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

      prima versiune de vehicul trebuia sa aibe o latime maxima de 600mm pentru a incapea in lift si ca lungime sa ajunga de la 880mm la 1400 mm sa aibe doua motoare, unul electric cu care sa pot circula prin spitale, cladiri etc. si altul pe benzina pentru a putea ajunge sa ma plimb pe distante mari trebuia sa aibe o garda la sol mai mare decat orice scuter sau carucior cu rotile pentru persoane cu handicap , ca mine pentru a putea urca si cobori borduri asa ca am cumparat roti de roaba
      acum proiectul meu este functional dar am o problems, vine iarna si pe zapada nu pot circula cu el asa ca va prezint noul meu proiect pentru persoane cu dizabilitati versiunea 2 la care am cumparat deja marea parte din piese cat si anvelope de atv de 145/70/6 si jantele aferente
      mai intai am facut proiectul cu un program pe calculator care arat asa
      Fișiere atașate

      Comentariu


      • #4
        Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

        Eu as opta pentru o solutie cu un diferential si planetarele aferente. Motorul electric sa actioneze doar pe fata iar cel cu benzina pe rotile din spate.
        Am avut un motor electric la 24V numai bun pentru asa ceva, solid si puternic. L-am oferit multora pe gratis pentru diverse proiecte dar nu l-a vrut nimeni asa ca l-am dat la fier vechi cand am facut o curatenie generala in garaj.

        Comentariu


        • #5
          Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

          ok multumesc pt o parere venita foarte rapid acum cu senile nu pot intra prin magazine, mall sau prin spital, am cumparat roti de atv pe 6 foarte bune, acum puntea spate este propulsata de un motor electric de 24v 350w de 2750 rpm cu o putere de 1,04Nm care consuma maxim 16,5 ah
          motorul are un pinion de bicicleta de 10 dinti care antreneaza o pisea de reductor de turatie cu formata din o foaie de bicicleta de 48 de dinti sudata de un alt pinion de bicicleta de 10 dinti -abea acest pinion din reductor antreneaza o foaie de bicicleta de 48 de dinti montata pe puntea spate(axul rotilor ), asta inseamna ca motorul la turatia maxima de 2750 rpm va avea la axul rotilor decat 110 rotati pe minut si o putere de 25Nm pentru ca se reduce turatia de 25 de ori prin acel reductor ceea ce este suficient pentru rotile mele cu 330mm diametru care vor propulsa vehicululul cu 330mm diametrulx3,14 =1,3metri liniari x 110 rotatii pe minut=143 metrii pe minut=8,5km/h- suficient cat sa merg cu el pe zapada
          acum pentru tractiune la rotile din fata, m-am gandit asa doua butucuri de la pinioanele de bicicleta montan bike puse in interiorul cadrului exteriorul pieselor sa fie sudate si unite printr-o teava, ceva din interiorul fiecarui butuc de bicicleta sa plece cate o bara care sa treaca prin rulmenti de sprijin ai cadrului si sa antreneze crucile cardanice2 si 3 apoi transmisia sa se duca mai departe la crucile cardanice 1 si 4 si apoi la roti
          acum intre crucile cardanice 1 si 2 sa fie prins un amortizor iar intre celelalte cruci cardanice 3 si 4 alt amortizor
          acum crucile cardanice 2 si 3 trebuie sa fie cat mai aproape de tevile sasiului 1 la o distanta de 5-10mm
          acum de tevile sasiului 1 trebuie prinse cate doua bascule care sa dea voie crucilor cardanice 2 si 3 sa faca miscari doar in sus si in jos basculele finnd prinse de tevile 1 si spatiul dintre crucile cardanice una intre 1si 2 iar cealalta bascula 3 si 4 si atunci celelalte cruci c. 1 si 4 vor roti rotile stanga-dreapta la un unghi maxim de 35 de grade rotile fiind la o distanta de 80mm de tevile 1
          acum pentru transmisie la roti m-am gandit la un alt motor electric tot la 24v cam la 200w care sa antreneze teava sudata de exteriorul butucurilor folosind astfel piesa ca diferential pentru roti iar de aceasta teava sa fie prinsa o roata dintata la exerior iar motorul de 200w printr-un reductor de 60 de ori sa antreneze aceasta roata dintata a butucurilor
          o sa pun o fotografie dar nu stiu daca am timp azi pentru a fii mai explicit dar solutia mea este complicata asa ca sper sa aveti unele mai simple
          am dat detalii despre motorul de 350w pt ca el costa 300ron si cel motor de pus in roata costa 1000

          Comentariu


          • #6
            Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

            Pentru puntea fata - se poate si fara diferential. Pe fiecare planetara se poate folosi cate un cuplaj unisens si la virare roata care se deplaseaza mai mult pe arcul de cerc exterior se va roti mai repede ( si tractiunea va fi in continuare mentinuta de roata de pe arcul de cerc interior ) . In caz de aderenta buna pierderea temporara de angrenare pe roata care se roteste liber e fara importanta , iar in caz de lipsa de aderenta tractiunea se va repartiza similar cu un diferential deschis , fiecare roata trage cat va prinde pe sol .
            La puntea spate se poate folosi varianta fara diferential , similar cu sistemul de la kart , cu un singur disc de frana , adaptat de la scutere , eventual se poate folosi pinionul ca si disc de frana , cu etrierul intre ramurile lantului ( sau a curelei ).
            Pentru puntea fata se poate folosi sistemul de planetare de la orice masina mica , daca e posibil cea mai mica dimensiune de planetara . Un concurent serios la planetarele auto mici sunt cardanele de mici dimensiuni provenite de la sistemele de directie . O ultima solutie care este extrem de ieftina ar fi cuplajele flexibile cu elemente de cauciuc . Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .
            ... sa fim corecti pana la capat !
            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

            Comentariu


            • #7
              Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

              Postat în original de cos Vezi post
              Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .
              O varianta ar fi si crucile cardanice folosite la unele coloane de directie. Spre exemplu: http://www.island-4x4.co.uk/steering...00-p-2788.html
              Sunt de dimensiuni ceva mai mari decat un cardan de chei tubulare si nici nu sunt foarte scumpe. (Posibil sa se gaseasca si alte variante mai ieftine, asta nu cunosc)
              It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

              Comentariu


              • #8
                Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                Planetare de la o bicicleta Recumbent 3x3:
                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	3x3detail1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	22,7 KB 
ID:	907671

                @cos, tubularele cu modelul acesta de cruce http://www.northerntool.com/images/p.../558057_lg.jpg nu cred ca e potrivit, pentru ca in unghiul maxim cand vireaza, ea tinde sa se blocheze, sa se incolaceasca. E ok la scule ca mai schimbi unghiul din care invarti de tubulara, dar in butuc la roata...mai greu. Daca lucra planetara la un unghi deschis, maxim 30-35 de grade, cred ca ar fi ok...
                Dacia Logan are modelul de cruce clasic la coloana de directie.
                O cruce se poate construi relativ usor. Maine fac un desen in Paint si il postez.
                Ultima editare de Cristian1; 29.nov.2012, 00:01.
                Off-Road in Waldland

                Comentariu


                • #9
                  Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                  aceasta este crucea cardanica pe care am cumparat-o si de la care mi-a venit ideea sa fac planetarele dar nu eram 100% sigur ca va finctiona ea are 20mm diametru si 40mm lungime si o cumparesem pt altceva deci mai trebuie sa cumpar 3 bucati ,am gasit cu 10 ron bucata
                  domnul cristian1, excelenta fotografia daca mai aveti una sa vad exact cum vine pus si amortizorul m-ar ajuta mult
                  discul de frana are in fotografiile mele nr 6 si este deja cumparat cu tot cu etrier cu 45 ron si stiu exact unde va fi pozitionat pe axul rotilor spate adica la 15mm de teava din otel 2 din partea stanga asa cum se observa in fotografia facuta din spatele vehiculului unde sunt masuratorile in milimetri
                  domnul cos imi puteti spune va rog la ce va referiti exact cand spuneti 'cuplaj unisens'? pentru ca asta incerc eu sa fac cu doua butucuri de pinioane de la bicicleta montan bike, adica daca exteriorul butucului este rasucit in spre dreapta ca atunci cand un biciclist pedaleaza , interiorul butucului invarte roata ,daca biciclistul coboara o vale si nu mai pedaleaza , exteriorul butucului nu se mai roteste dar roata fiind prinsa de interiorul butucului se va roti in continuare
                  de aceea vreau sa folosesc doua piese care fac acelasi lucru ca un butuc de bicicleta un motor de 24v 200w sa invarta exteriorul butucurilor iar din interiorul fiecarui butuc sa plece transmisia la fiecare roata din fata ,pentru ca fiecare roata sa se invarta independent
                  eu nu stiu acest sistem decat la butuc de bicicleta ca exteriorul in timp ce se roteste spre dreapta sa roteasca si interiorurul spre dreapta, dar in cazul in care exteriorurul butucului nu se misca sau se roteste spre stanga interiorul se se roteasca in continuare spre dreapta
                  daca aceasta este miscarea pe care o face piesa mentionata de dumneavoastra va rog sa-mi spuneti cum se numeste, butuc, piesa cu rac, si de unde pot cumpara pentru ca doua butucuri de bicicleta sunt cam late si nu prea am loc sa le pun imi mai raman cativa milimetri in interiorul tevilor din otel 1
                  Fișiere atașate

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                    Am facut si eu un desen in google sketchup.
                    E o articulatie care se poate construi usor din materiale gasite prin garaj. E nevoie de o bucativa de teava rectangulara 2x2 si inca o bucata mai mare de 3x3 sa zicem. Din teava micuta se taie un cub si se dau 4 gauri. Din teava mare, se taie doua piese in forma de U si se gauresc pe parti. In capatul de jos al U-ului se sudeaza axul planetarei si de piesa cealalta, axul care intra in butuc. Piesele se asambleaza cu suruburi de 8 care trec prin urechile de la U pana in cubuletul de teava 2x2. Un surub poate sa treaca prin cele 3 piese si celelalte doua suruburi, sa fie mai scurte si se opresc la mijlocul cubului.
                    Sper ca m-am facut inteles
                    Bicicleta aia recumbent nu are suspensie, dar iti pot arata niste modele folosite la buggy.
                    Fișiere atașate
                    Off-Road in Waldland

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                      Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                        Postat în original de liviu Vezi post
                        Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.
                        PS mine pot sa fac niste poze si sa le postez.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                          @ LIVIU
                          "Toata lumea este revoltata de ceea ce se intampla in toata lumea."

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                            Ai inteles corect ce este si cum lucreaza un cuplaj unisens . Poate fi cu clichet ( gen vestita bicicleta ' semicursiera '...) sau cu role ( cum e la bendixul de la electromotorul de pornire la masini ) .

                            Iti fac eu orice articulatie cardanica , trebuie doar sa-mi spui ce diametre au axele pe care se monteaza , sau sa-mi explici unde trebuie sa fie montata in ansamblu . Pot fi diferite etc , nu conteaza . Nu te costa nimic si nici nu-mi vei datora nimic .

                            Domnulle Iernean , respectele mele .
                            Ultima editare de cos; 29.nov.2012, 18:17.
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

                              Daca exista asa ceva gata construit, oriunde in lume, da-ti-mi de stire. Nu promit nimic, dar am ceva idei.

                              @Cata: N-am inteles cum poti sa-l conduci. Cum poti sa-l comanzi. Cu mana, cu barba... Nu am inteles cat de tare te-a afectat accidentul.
                              Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA!
                              Prahova 4x4

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X