Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale


Max

Postări Recomandate

Un tanar ne-a solicitat ajutorul intr-o situatie mai deosebita.

A intrat pe acest forum pentru a primi informatii legate e construirea unui ATV cu tractiune 4x4.

Acesta este Cata, userul @chinezu_cata2000 si este din Bucuresti.

 

Pun aici mesajul de la el urmand ca sa intervina el direct aici cu intrebarile la care are nevoie de raspuns.

 

 

Buna ziua! Am nevoie de putin ajutor am avut un accident si mi-am rupt coloana cervicala (gatul) am ramas paralizat in mare parte a corpului si ce pot sa misc misc greu ca sa pot iesi din casa a trebuit sa construiesc un carucior cu rotile cu motor electric, acum este gata dar am alta problema vine iarna si o sa fie zapada si gheata pe jos si la masinuta pe care am construit-o am folosit roti de roaba

Am proiectat o alta masinuta cu roti de atv pentru zapada problema mea este ca nu ma pricep foarte bine la sistemul de directie cu tractiune pe rotile din fata ,aici am nevoie sa ma ajutati

vreau sa-mi pun proiectul pe forum-ul dumneavoastra cu piesele cu care vreau sa-l construiesc si sa-mi mai dati sfaturi sugestii despre acel sistem de directie si de tractiune

 

 

 

 

 

[video=youtube;p9e-Eofka8Y]

 

 

 

acesta esta masinuta cu roti de roaba

tre sa fac alta cu roti de atv am cumparat deja rotile si mare parte din piese

 

 

 

Hai sa vedem ce solutii putem sa ii dam.

Editat de Max
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Daca o sa fie tot electrica, mi se pare simplu si eficient de folosit motoare pt fiecare roata, sau un motor pt puntea spate si cate unul in fiecare roata din fata.

Nu stiu daca se pot pune cele 2 motoare in paralel la acelasi controler totusi :roll:

 

Alta solutie ar fi fost de preluat toata transmisia de la un ATV 4x4, ca asa de facut planetare artizanale nu e chiar simplu... desi.. ar fi ceva, de luat niste coloane de directie care au cruci cardanice, de la masini mari, dar tot e multa munca la strung, freza, si alte aparate prelucratoare si o multime de piese custom care trebuie proiectate cu atentie.

 

Iar ideea maxima care imi vine acum, daca as fi fost pus in situatia de a face un micro-vehicul de mers prin zapada, as fi facut unul cu senile :grin: Senilele nu sunt chiar greu de facut, din banda de cauciuc armat, niste role de ghidaj si role de angrenaj. Propulsia electrica e perfecta pt o mini-senilata, e usor de instalat si controlat.

 

LE: astea sunt motoare pt pus in janta, sunt si pt bicileta, si pt scutere, etc.. trebuie doar gasite la pret bun in zona noastra

http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=61 , etc..

Editat de tudop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

prima versiune de vehicul trebuia sa aibe o latime maxima de 600mm pentru a incapea in lift si ca lungime sa ajunga de la 880mm la 1400 mm sa aibe doua motoare, unul electric cu care sa pot circula prin spitale, cladiri etc. si altul pe benzina pentru a putea ajunge sa ma plimb pe distante mari trebuia sa aibe o garda la sol mai mare decat orice scuter sau carucior cu rotile pentru persoane cu handicap , ca mine pentru a putea urca si cobori borduri asa ca am cumparat roti de roaba

acum proiectul meu este functional dar am o problems, vine iarna si pe zapada nu pot circula cu el asa ca va prezint noul meu proiect pentru persoane cu dizabilitati versiunea 2 la care am cumparat deja marea parte din piese cat si anvelope de atv de 145/70/6 si jantele aferente

mai intai am facut proiectul cu un program pe calculator care arat asa

951508278_CopyofCopyofScreenShot1481.thumb.jpg.37affebda7ebe279f7bec0012416b6a0.jpg

1284090076_CopyofIMG_3480.thumb.jpg.e834353be51df84c288943e4d442a9bf.jpg

199234070_CopyofIMG_3478.thumb.jpg.01ceb4bfbf993bfe09f3ce915b02f14c.jpg

1699922105_CopyofScreenShot3571.thumb.jpg.f27439a81d07097489eded9ba5bab0ce.jpg

1636141585_CopyofCopyofScreenShot323.thumb.jpg.598d462286cb346171e5379e9f549410.jpg

717642818_CopyofCopyofScreenShot315.thumb.jpg.1ddc0a223b34e1b01674ce2f80bf6f65.jpg

1408658048_CopyofCopyofScreenShot312.thumb.jpg.bc6e3ab02c43bfedbe91df712ecb5483.jpg

2047835729_CopyofCopyofScreenShot308.thumb.jpg.0f5f711c07e80ed4ddbe57a36b6b225a.jpg

904978210_CopyofCopyofScreenShot306.thumb.jpg.844f12c427fb99fced7c1cd1a8d8a4b7.jpg

1650149303_CopyofCopyofScreenShot036.thumb.jpg.8b84b91cd1545e66d6f69877c323cfd5.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Eu as opta pentru o solutie cu un diferential si planetarele aferente. Motorul electric sa actioneze doar pe fata iar cel cu benzina pe rotile din spate.

Am avut un motor electric la 24V numai bun pentru asa ceva, solid si puternic. L-am oferit multora pe gratis pentru diverse proiecte dar nu l-a vrut nimeni asa ca l-am dat la fier vechi cand am facut o curatenie generala in garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

ok multumesc pt o parere venita foarte rapid acum cu senile nu pot intra prin magazine, mall sau prin spital, am cumparat roti de atv pe 6 foarte bune, acum puntea spate este propulsata de un motor electric de 24v 350w de 2750 rpm cu o putere de 1,04Nm care consuma maxim 16,5 ah

motorul are un pinion de bicicleta de 10 dinti care antreneaza o pisea de reductor de turatie cu formata din o foaie de bicicleta de 48 de dinti sudata de un alt pinion de bicicleta de 10 dinti -abea acest pinion din reductor antreneaza o foaie de bicicleta de 48 de dinti montata pe puntea spate(axul rotilor ), asta inseamna ca motorul la turatia maxima de 2750 rpm va avea la axul rotilor decat 110 rotati pe minut si o putere de 25Nm pentru ca se reduce turatia de 25 de ori prin acel reductor ceea ce este suficient pentru rotile mele cu 330mm diametru care vor propulsa vehicululul cu 330mm diametrulx3,14 =1,3metri liniari x 110 rotatii pe minut=143 metrii pe minut=8,5km/h- suficient cat sa merg cu el pe zapada

acum pentru tractiune la rotile din fata, m-am gandit asa doua butucuri de la pinioanele de bicicleta montan bike puse in interiorul cadrului exteriorul pieselor sa fie sudate si unite printr-o teava, ceva din interiorul fiecarui butuc de bicicleta sa plece cate o bara care sa treaca prin rulmenti de sprijin ai cadrului si sa antreneze crucile cardanice2 si 3 apoi transmisia sa se duca mai departe la crucile cardanice 1 si 4 si apoi la roti

acum intre crucile cardanice 1 si 2 sa fie prins un amortizor iar intre celelalte cruci cardanice 3 si 4 alt amortizor

acum crucile cardanice 2 si 3 trebuie sa fie cat mai aproape de tevile sasiului 1 la o distanta de 5-10mm

acum de tevile sasiului 1 trebuie prinse cate doua bascule care sa dea voie crucilor cardanice 2 si 3 sa faca miscari doar in sus si in jos basculele finnd prinse de tevile 1 si spatiul dintre crucile cardanice una intre 1si 2 iar cealalta bascula 3 si 4 si atunci celelalte cruci c. 1 si 4 vor roti rotile stanga-dreapta la un unghi maxim de 35 de grade rotile fiind la o distanta de 80mm de tevile 1

acum pentru transmisie la roti m-am gandit la un alt motor electric tot la 24v cam la 200w care sa antreneze teava sudata de exteriorul butucurilor folosind astfel piesa ca diferential pentru roti iar de aceasta teava sa fie prinsa o roata dintata la exerior iar motorul de 200w printr-un reductor de 60 de ori sa antreneze aceasta roata dintata a butucurilor

o sa pun o fotografie dar nu stiu daca am timp azi pentru a fii mai explicit dar solutia mea este complicata asa ca sper sa aveti unele mai simple

am dat detalii despre motorul de 350w pt ca el costa 300ron si cel motor de pus in roata costa 1000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Pentru puntea fata - se poate si fara diferential. Pe fiecare planetara se poate folosi cate un cuplaj unisens si la virare roata care se deplaseaza mai mult pe arcul de cerc exterior se va roti mai repede ( si tractiunea va fi in continuare mentinuta de roata de pe arcul de cerc interior ) . In caz de aderenta buna pierderea temporara de angrenare pe roata care se roteste liber e fara importanta , iar in caz de lipsa de aderenta tractiunea se va repartiza similar cu un diferential deschis , fiecare roata trage cat va prinde pe sol .

La puntea spate se poate folosi varianta fara diferential , similar cu sistemul de la kart , cu un singur disc de frana , adaptat de la scutere , eventual se poate folosi pinionul ca si disc de frana , cu etrierul intre ramurile lantului ( sau a curelei ).

Pentru puntea fata se poate folosi sistemul de planetare de la orice masina mica , daca e posibil cea mai mica dimensiune de planetara . Un concurent serios la planetarele auto mici sunt cardanele de mici dimensiuni provenite de la sistemele de directie . O ultima solutie care este extrem de ieftina ar fi cuplajele flexibile cu elemente de cauciuc . Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .

 

O varianta ar fi si crucile cardanice folosite la unele coloane de directie. Spre exemplu: http://www.island-4x4.co.uk/steering-shaft-lower-stc2800-p-2788.html

Sunt de dimensiuni ceva mai mari decat un cardan de chei tubulare si nici nu sunt foarte scumpe. (Posibil sa se gaseasca si alte variante mai ieftine, asta nu cunosc)

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Planetare de la o bicicleta Recumbent 3x3:

3x3detail1.jpg.d7b4779a2429f1e49172950a0b6b7274.jpg

 

@cos, tubularele cu modelul acesta de cruce http://www.northerntool.com/images/product/images/558057_lg.jpg nu cred ca e potrivit, pentru ca in unghiul maxim cand vireaza, ea tinde sa se blocheze, sa se incolaceasca. E ok la scule ca mai schimbi unghiul din care invarti de tubulara, dar in butuc la roata...mai greu. Daca lucra planetara la un unghi deschis, maxim 30-35 de grade, cred ca ar fi ok...

Dacia Logan are modelul de cruce clasic la coloana de directie.

O cruce se poate construi relativ usor. Maine fac un desen in Paint si il postez.

Editat de Cristian1

Off-Road in Waldland

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

aceasta este crucea cardanica pe care am cumparat-o si de la care mi-a venit ideea sa fac planetarele dar nu eram 100% sigur ca va finctiona ea are 20mm diametru si 40mm lungime si o cumparesem pt altceva deci mai trebuie sa cumpar 3 bucati ,am gasit cu 10 ron bucata

domnul cristian1, excelenta fotografia daca mai aveti una sa vad exact cum vine pus si amortizorul m-ar ajuta mult

discul de frana are in fotografiile mele nr 6 si este deja cumparat cu tot cu etrier cu 45 ron si stiu exact unde va fi pozitionat pe axul rotilor spate adica la 15mm de teava din otel 2 din partea stanga asa cum se observa in fotografia facuta din spatele vehiculului unde sunt masuratorile in milimetri

domnul cos imi puteti spune va rog la ce va referiti exact cand spuneti 'cuplaj unisens'? pentru ca asta incerc eu sa fac cu doua butucuri de pinioane de la bicicleta montan bike, adica daca exteriorul butucului este rasucit in spre dreapta ca atunci cand un biciclist pedaleaza , interiorul butucului invarte roata ,daca biciclistul coboara o vale si nu mai pedaleaza , exteriorul butucului nu se mai roteste dar roata fiind prinsa de interiorul butucului se va roti in continuare

de aceea vreau sa folosesc doua piese care fac acelasi lucru ca un butuc de bicicleta un motor de 24v 200w sa invarta exteriorul butucurilor iar din interiorul fiecarui butuc sa plece transmisia la fiecare roata din fata ,pentru ca fiecare roata sa se invarta independent

eu nu stiu acest sistem decat la butuc de bicicleta ca exteriorul in timp ce se roteste spre dreapta sa roteasca si interiorurul spre dreapta, dar in cazul in care exteriorurul butucului nu se misca sau se roteste spre stanga interiorul se se roteasca in continuare spre dreapta

daca aceasta este miscarea pe care o face piesa mentionata de dumneavoastra va rog sa-mi spuneti cum se numeste, butuc, piesa cu rac, si de unde pot cumpara pentru ca doua butucuri de bicicleta sunt cam late si nu prea am loc sa le pun imi mai raman cativa milimetri in interiorul tevilor din otel 1

Image046.thumb.jpg.0babda983c3c4e5d04ededa56bb0b903.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Am facut si eu un desen in google sketchup.

E o articulatie care se poate construi usor din materiale gasite prin garaj. E nevoie de o bucativa de teava rectangulara 2x2 si inca o bucata mai mare de 3x3 sa zicem. Din teava micuta se taie un cub si se dau 4 gauri. Din teava mare, se taie doua piese in forma de U si se gauresc pe parti. In capatul de jos al U-ului se sudeaza axul planetarei si de piesa cealalta, axul care intra in butuc. Piesele se asambleaza cu suruburi de 8 care trec prin urechile de la U pana in cubuletul de teava 2x2. Un surub poate sa treaca prin cele 3 piese si celelalte doua suruburi, sa fie mai scurte si se opresc la mijlocul cubului.

Sper ca m-am facut inteles :grin:

Bicicleta aia recumbent nu are suspensie, dar iti pot arata niste modele folosite la buggy.

yuk567k57k7k.jpg.fd5ac55c3b02dd6b257b4020fb8dcb19.jpg

18.jpg.71aaef31f4110e4761233d9687d4cfce.jpg

6yu.thumb.jpg.beae23e43037b4438652c59b06a87668.jpg

Off-Road in Waldland

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.

 

PS mine pot sa fac niste poze si sa le postez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Ai inteles corect ce este si cum lucreaza un cuplaj unisens . Poate fi cu clichet ( gen vestita bicicleta ' semicursiera '...) sau cu role ( cum e la bendixul de la electromotorul de pornire la masini ) .

 

Iti fac eu orice articulatie cardanica , trebuie doar sa-mi spui ce diametre au axele pe care se monteaza , sau sa-mi explici unde trebuie sa fie montata in ansamblu . Pot fi diferite etc , nu conteaza . Nu te costa nimic si nici nu-mi vei datora nimic .

 

Domnulle Iernean , respectele mele .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Daca exista asa ceva gata construit, oriunde in lume, da-ti-mi de stire. Nu promit nimic, dar am ceva idei.

 

@Cata: N-am inteles cum poti sa-l conduci. Cum poti sa-l comanzi. Cu mana, cu barba... Nu am inteles cat de tare te-a afectat accidentul.

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Diferential homemade facut din doua angrenaje de flex:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_9128643/mpage_1/key_/tm.htm

 

 

poza:

P1050595.thumb.jpg.0348d1bc7e552ef30974ad76750508df.jpg

Off-Road in Waldland

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

buna ziua, imi cer scuze pentru ca am raspuns cu intarziere dar acum doua zile abea seara mi-am dat seama ca mai exista si o a dou-a pagina cu raspunsuri si solutii la problema mea si ieri am fost sa cumpar cuplajele cardanice

domnule Liviu va multumesc mult pentru ajutorul dar nu pot sa-l folosesc pentru ca stau la bloc la etajul 8 si nu incape in lift, chiar daca ar fi mic acest carucior si ar incapea in lift nu asi putea sa-l folosesc pe afara unde am de urcat si de coborat borduri inalte si ar fii pacat sa-l iau eu in loc sa se foloseasca cineva de el care are mobilitate redusa si care se poade deplasa numai cu un astfel de carut. eu de aceea am construit aceasta masinuta cu roti de roaba de la pagina 1 care se vede in filmarile de pe youtube.

acum, incerc sa dau cat mai multe detalii despre proiect in specilal in partea din fata sa puteti vedea exact cat spatiu am si ce se poate face

domnul max a spus ideea cu diferentialul in prima pagina, eu cand am cautat diferential acum o luna nu am vazut sub 350 ron, mult prea scump, atunci m-am gandit la butuc de bicicleta care nu prea merge fiind cam late 35mm eu avand nevoie de doua bucati amplasate intre tevile 1

la proiectul meu ideea domnului cos mi se pare cea mai potrivita sper sa poata fii pusa in aplicatie

domnul cristian1 foarte tare desenul nu stiam ca se poate construi un cuplaj cardanic asa usor si ieftin din tevi patrate dar mai ales un diferential

domnule marse pot misca cat de cat mainile dar nu foarte bine, cu un ghidon pentru directie ma descurc si acceleratie ca la scutere cu toate ca nu misc degetele

 

 

 

acum tot in partea din fata va veni montat acest motor de stergator de parbriz care va invarti roata dintata de 75 sau 50mm, undeva tot in fata va trebui montat motorul electric de 200w cu reductor care va antrena cumva rotile

aceste cifre sunt masurile exacte in milimetri pentru a va putea da seama exact cum trebuie facute piesele pentru proiectul meu pun aici pozele

554122739_CopyofScreenShot172.thumb.jpg.14683afa5ce062d4244ee406cce9b52c.jpg

1853699717_CopyofImage011.thumb.jpg.bd004abdcbf47cdbcb95b78035d3b844.jpg

619961475_CopyofImage012.thumb.jpg.7c09ec8c9d54c83d6391e652d827cf3b.jpg

1853417546_CopyofImage014.thumb.jpg.54a18fe49f71b6880f0fea3a91b3d65a.jpg

1610084082_CopyofScreenShot171.thumb.jpg.baa8b624ed5fcefc7fb54ec50d26fed0.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Daca articulatiile cardanice de la scule tubulare nu functioneaza corespunzator ( se poate ca unghiul de articulare sa fie prea mare pentru ele - in acest caz domnul particular @Cristian 1 are dreptate ) , se corecteaza problema folosind oferta mea anterioara , fara sa modifici nimic la agregat .

 

L . L. E . - . ...in acest caz domnul particular @...- se va citi : ' in acest caz particular domnul @ "...

(.... ie grele algebra astea . Multumesc pentru intelegerea acordata ...).

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Liviu,

 

:rsp:rsp

 

Acum ontopic ...

 

Domnule in primul rand...te felicit ptr atitudinea pozitiva!

 

Daca doresti (iti trebuie) jucaria lui Liviu ti-o pot aduce eu de la Mures gratuit!

 

De asemenea tot cu titlu gratuit, daca ai nevoie de orice fel de ajutor tehnic ... sudura, montaj, demontaj, in masura priceperii noastre, te putem ajuta noi, gasca vesela de sud undeva pe centura Bucurestiului (zona Popesti-Leordeni) unde avem atelierul ...In egala masura iti putem confectiona orice piesa la strung sau freza prin amabilitatea colegilor mei.

Diferentiale avem si iti putem dona noi... doar ca eu zic ca sunt foarte grele sa le pui pe masinuta.

 

:h5

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

in cazul acesta 70% din problema mea este rezolvata , mai am de cumparat 4 flanse care se prind de jante ,o tija filetata, tevile din otel de 30x30x2mm si 25x25x2mm pentru cadru sau sasiu, ghidon, inca un lant de bicicleta, rulmenti, apoi la strung de facut dintr-o bara din otel special pe care o am deja cumparata special pentru confectionat axul rotilor spate

daca pot aduce piesele in atelierul domnului Yonutz dupa ce cumpar si restul pieselor va mai ramane de facut partea la care nu prea ma pricep cu directia si transmisia pe rotile din fata la care de geaba fac eu pe calculator calcule pentru ca nu stiu dimensiunile bucselor care trebuie facute in fata la directie

la axul rotilor din spate este mai simplu pentru ca stiu exact ce piese trebuie folosite

domnule yonutz, daca sunteti de acord sa ma ajutati cu constructia in atelierul dumneavoastra vas rog sa-mi spuneti cat ma costa sau daca ma costa ceva manopera , sudura, patrea de strungarie...

acum cu diferential pentru rotile din fata , nu se poate folosi pentru ca; eu voi folosi mai tot timpul pentru deplasare tractiunea rotilor din spate cu motorul electric spate , daca in fata pun diferential , el va opune rezistenta in timpul mersului daca motorul fata sta pe loc in schimb daca in fata am sistem de tractiune cu clicet ca la un butuc de bicicleta nu va mai opune rezistenta si voi putea folosi tractiunea fata doar la nevoie deal abrupt borduri mari etc.pt ca marsalier am tot de la rotile spate

am uitat sa precizez mai dureaza o sapt. pana cand am bani sa cumpar piesele de mai sus ,si mai am o intrebare domnul yonutz, daca rotile de roaba pe care le folosesc acum la masinuta sunt strambe si fuleaza cam rau am inteles ca am nevoie de un strungar pentru a le indrepta, credeti ca ma puteti ajuta pana cand cumpar piesele?

641240830_CopyofScreenShot009.thumb.jpg.c75f4aa7212c919b5627a8e29418312b.jpg

821118378_CopyofScreenShot182.thumb.jpg.4bd43e63f093bb514ca022a67845f5f9.jpg

2018066574_CopyofCopyofScreenShot140-crop.jpg.18a52a4c34a2e39223c59e985f281003.jpg

2138050926_CopyofImage111.thumb.jpg.4e6967019964920a6e41433197c708e3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

daca vrei(nu am citit tot topicul) iti pun la dispozitie un motor care a fost pe un cart (buggy) de 175 cmc si care trage exceptional! am rupt la el un levier de comanda pt marsarrier si l-am inlocuit cu un motor de Tico(vroiam ceva mai puternic).Poti modifica transmisia cu fulii si curele de transmisie,ambreiajul fiind centrifugal!

Daca te ajuta da-mi un pm si ti-l trimit!

In rest SANATATE!!!!

Nissan y160,Terrano II -04,Toyota Rav 4 D-CAT

Dodge Ram 1500 -04

 

Traic BOOM Fighter 2000cmc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

va multumesc mult dar pentru ce am eu nevoie este mult prea mare ca marime si nu are loc am masurat un motor de 110cc si nici el nu avea loc pentru ca masinuta mea trebuie sa incapa in lift si un motor de 50cc este perfect

multumesc mult pentru intentie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

i

daca pot aduce piesele in atelierul domnului Yonutz dupa ce cumpar si restul pieselor va mai ramane de facut partea la care nu prea ma pricep cu directia si transmisia pe rotile din fata la care de geaba fac eu pe calculator calcule pentru ca nu stiu dimensiunile bucselor care trebuie facute in fata la directie

la axul rotilor din spate este mai simplu pentru ca stiu exact ce piese trebuie folosite

...

domnule yonutz, daca sunteti de acord sa ma ajutati cu constructia in atelierul dumneavoastra vas rog sa-mi spuneti cat ma costa sau daca ma costa ceva manopera , sudura, patrea de strungarie...

acum cu diferential pentru rotile din fata am nevoie de un strungar pentru a le indrepta, credeti ca ma puteti ajuta pana cand cumpar piesele?

 

1.Nu e atelierul meu ...e un atelier de servitute sa-i zicem. Acolo unde un grup de prieteni isi repara cazanele ...si fac diverse experiente. :ha::pl1::4079862908::pl:no1

 

2.Nu te va costa absolut nimic ...nici sudura si nici partea de strungarie oricare ar fi ea!

Referitor la roti ...nu ma pricep prea tare la strungarie ...dar daca rotile se pot indrepta la strung ...cu siguranta le vom indrepta! Singura "nenumeratie" de care avem nevoie, daca reusim sa te ajutam cumva e cea sufleteasca ...adica sentimentul acela ca am reusit sa facem ceva pentru tine!

 

3.Am un coleg de garaj care cred ca te poate ajuta si la proiectare ...o sa vb cu el in zilele urmatoare!

 

4.Partea cu care stam cel mai rau ...timpul ... toti avem joburi, afaceri si mergem la atelier in timpul liber! Dar suntem in fiecare zi acolo ... avand in vedere ca dupa 15.12 lucrurile se vor "calma" ...vom avea suficient timp ptr a putea gandi si lucra impreuna la acest proiect impreuna cu colegii de pe forum! :h5 ...

 

5.Nu iti promitem ca iti vom construi un avion, asta nu ptr ca nu am fi neaparat in stare :ha:... dar te asigur ca ne vom da toata silinta ...sa iasa ceva ...

 

O sa ai pe PM un numar de telefon ...ptr detalii ...Hai sa lasam vorbaria in ceea ce ne priveste pe forum ...si sa vedem ce putem face concret si in realitate! :h5

 

Numa bine.

Ionut & gasca

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

in sfarsit au ajuns ultimele piese de bicicleta de care aveam nevoie pentru a putea construi atv-ul adica foi,lant, pinioane,ghidon

 

(foto3) pe care le-am comandat pe data de 15-12-2012 (foto1) si care au ajuns abea pe data de 31-12-2012 (foto2)

acum ca am toate piesele importante pot incepe constructia care arata asa;

1 cadrul -lungime 880mm latime 120mm- format din doua tevi patrate din otel de 30x30x2mm si 25x25x2mm care se cumpara la 6metri lungime (foto4)

se debiteaza asa doua tevi de 30x30x2mm de cate 600mm denumite a1 ,trei tevi tot din teava de 30x30x2mm de cate 60mm sudate ca in

 

(foto5 si foto6) denumite a2 si tot din teava de 30x30x2mm se debiteaza doua bucati de cate 200mm denumite a3.

din teava de 25x25x2mm se debiteaza doua bucati de cate 880mm lungime care se introduc in interiorul tevilor a1 ramanand in afara (foto7)

 

exact 280mm.

urmeaza imediat asamblarea pieselor

2058490131_foto6.thumb.jpg.0a77a02c53a4d4c653005304cc24a637.jpg

1.thumb.jpg.5d9ae685e4c4e34ce62d7f5b0f2126b8.jpg

2.thumb.jpg.9e9f47db2e862941e1ac30bac49f7cc2.jpg

3.thumb.jpg.2e8ef705f00c46a77e37be71a619cc9c.jpg

foto5.thumb.jpg.fbec0b5fe00e77af76a0b6e542d526e2.jpg

foto7.thumb.jpg.51c890dbd2b20178989345c1a2f8a8b5.jpg

1969595920_foto4.thumb.jpg.eff163da97c979055ed582da25356b2d.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale

 

Toata aceasta constructie are prevazut si un sistem de minima securitate ( oricare ar fi aceasta solutie ) pentru utilizator ? Mediu care ne inconjoara e cel putin nesigur -- trotuare cam venetiene , garduri si gardute ciudate pe langa blocuri etc ... De oameni in sine nu mai pomenesc ... ( citez : lume multa , oameni putini ) .

 

Scuza-ma ca nu imi fac temele si nu iau totul de la capat , intreb pe scurt - este prevazut un sistem de suspensie sau se merge pe legaturi fixe ?

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare