Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Armata si camioanele


aztec

Postări Recomandate

Arma Auto

Rolul ºi locul acesteia

în cadrul susþinerii logistice

 

 

 

La 1 martie 1917, prin ÃŽnaltul Decret nr. 245 al regelui Ferdinand

I, s-a înfiinþat Regimentul de Tracþiune Automobilã,

moment ce a marcat începutul procesului de reorganizare a formaþiunilor

de automobile din armata românã ºi de apariþie a

armei auto. Înzestrarea armatei cu automobile a început în anul

1908, când au fost importate 13 autoturisme “Mercedes-Simplex�,

pentru corpurile de armatã ºi diviziile de infanterie.

Importanþa folosirii automobilului în scopuri militare a crescut,

treptat, în timpul primului rãzboi mondial, când a fost

întrebuinþat, mai întâi, ca mijloc de transport muniþii, materiale

ºi apoi, pentru deplasarea trupelor ºi tracþiunea gurilor de foc

ale artileriei.

În perioada interbelicã, gradul de motorizare ºi mecanizare

a armatei a cunoscut o evoluþie ascendentã, prin înfiinþarea unor

unitãþi de transport ºi crearea, în anul 1939, a unor mari unitãþi

motorizate, cum au fost Brigãzile 1 ºi 2 Moto.

Automobiliºtii militari s-au afirmat în timpul celui de-al

doilea rãzboi mondial prin contribuþia deosebitã, adusã la

desfãºurarea acþiunilor de luptã, pe ambele fronturi, pânã la victoria

finalã.

Dupã al doilea rãzboi mondial, într-o perioadã relativ

scurtã, autovehiculele de luptã ºi transport au determinat

schimbãri importante în structura unitãþilor de toate armele,

sporind considerabil posibilitãþile de manevrã, puterea de foc,

precum ºi gradul de protecþie. Totodatã, au contribuit în mare

mãsurã la intensificarea ritmului acþiunilor ofensive, apãrarea

având un tot mai pronunþat caracter activ ºi manevrier.

Dezvoltarea industriei de automobile, în cadrul ramurii construcþiilor

de maºini, a permis ca, odatã cu satisfacerea nevoilor

de transport ale economiei naþionale sã fie realizate, în concepþie

proprie, automobile cu performanþe corespunzãtoare utilizãrii

în scopuri militare.

Astfel, de la autocamionul SR-114 M, intrat în înzestrare în

anul 1965, inginerii militari au desfãºurat ample activitãþi de

cercetare, pânã la apariþia autocamionului DAC 665, în anul

1985, ºi de la autoturismul M 461, în anul 1964, la autoturismul

ARO, în anul 1971.

Dupã anul 1968, se trece la întocmirea ºi aplicarea unui

program complex de dezvoltare a institutelor de cercetare

ºtiinþificã ºi a sectoarelor, în cadrul celor existente ºi se pun

bazele realizãrii noilor produse.

Printre principalele tipuri de tehnicã, asimilate ºi fabricate

în þarã, destinate înzestrãrii trupelor de uscat pot fi menþionate:

transportoarele amfibii blindate TAB-71, TAB-77, TABC-79,

maºina de luptã a infanteriei MLI-84, maºina de luptã a vânãtorilor

de munte MLVM, tancurile TR-77 ºi TR-800 ºi tractoarele

de artilerie TAR-76 ºi TMA-83.

Imediat dupã evenimentele din decembrie 1989, a apãrut

necesitatea reformei organismului militar. Aceastã acþiune avea

ca principal þel transformarea sistemului naþional de apãrare,

dintr-un sistem de apãrare controlat, comandat ºi organizat,

dupã principiile unui stat totalitar, într-un sistem de apãrare

controlat, comandat ºi organizat, conform unui stat democratic

sau stat de drept.

În prezent, armata þãrii trece printr-un proces de reformã,

de adaptare la noile doctrine militare ºi la cerinþele impuse de

organismele euroatlantice în care dorim sã ne integrãm.

Realizarea interoperabilitãþii structurilor militare româneºti cu

structurile NATO implicã compatibilizarea structurilor militare

cu cele ale Alianþei, modernizarea înzestrãrii tehnico-materiale,

adaptarea conþinutului ºi formelor de pregãtire, adoptarea unui

nou mod de gândire cu privire la executarea comenzii, la relaþiile

intermilitare, la motivaþia diferitelor categorii de personal, la

raporturile armatei cu societatea civilã.

Modernizarea tehnicii auto, în cadrul susþinerii logistice, în

viziunea anilor 2010, obiectiv major al reformei militare, are în

vedere mutaþii profunde structurale ºi manageriale, ca urmare a

acceptãrii conceptelor moderne ale logisticii militare ºi ale

logisticii trupelor, definind rolul ºi locul logisticii în organismul

militar.

Analizând produsele militare de care armata are nevoie pe

termen mediu ºi lung, se apreciazã cã eforturile cercetãrii trebuie

canalizate cãtre:

- modernizarea actualei maºini de luptã a infanteriei MLI-

84 ºi asimilarea, prin cooperare, a unei noi maºini uºor blindate,

manevrabilã ºi mentenabilã;

- asimilarea unui nou transportor blindat pentru trupe în

formula 6 x 6;

- proiectarea ºi asimilarea unui tanc mijlociu, în cooperare

cu alte þãri cu tradiþie în acest domeniu, care sã permitã

acoperirea capacitãþilor de producþie existente;

- realizarea unei maºini de transport pentru trupele de

desant ºi cercetare care sã poatã fi paraºutatã;

- asimilarea ºi realizarea de autoºasiuri pentru autopropulsarea

artileriei, pânã la cal. 155 mm.

Obiectivul principal al automobilistului militar ºi, în special,

al inginerului este menþinerea disponibilitãþii operative a

autovehiculelor militare, orientarea cercetãrii spre realizarea

unor produse cu fiabilitate ridicatã, care sã asigure creºterea

operabilitãþii unitãþilor, cu costuri cât mai reduse pentru

întreþinere ºi reparaþii.

De asemenea, vor trebui cãutate noi metode de diagnosticare,

care sã permitã depistarea tuturor defecþiunilor, intervenþia

eficientã a echipelor de intervenþie ºi reparaþii ºi, în final,

creºterea operabilitãþii ºi capacitãþii de transport a unitãþilor.

ÃŽn contextul general de transporturi, sarcina mijloacelor

auto creºte, deoarece ele dispun de o mai mare capacitate de

manevrã, elasticitate ºi vitalitate în comparaþie cu transportul

feroviar. Desfãºurând activitatea, în paralel cu alte mijloace de

transport, completându-le ºi înlocuindu-le la nevoie, mijloacele

de transport auto sunt capabile sã dea stabilitatea necesarã

întregului sistem de transporturi. Fiind un mijloc de transport

rapid, suplu ºi puþin vulnerabil, transportul auto este singurul

mijloc de transport care poate sã atingã aproape orice punct

cerut de nevoile trupelor.

Arma auto, în conducerea logisticã, se contureazã multidimensional

drept condiþie a succesului în luptã, suport ºi sprijin

pe care se bazeazã operaþiunile marilor unitãþi angajate în luptã.

Privind spre viitor, arma auto are toate ºansele sã cunoascã o

dezvoltare impetuoasã, speranþã ce este legatã, atât de

potenþialul uman existent, cât ºi de contactul cu tehnologia ºi

tehnica de vârf, în urma integrãrii euroatlantice.

Maior Eugen POPESCU

 

Curierul ARMATEI

Pagina 2 Nr. 5 (169) din 15 martie 2005

... undeva, candva, altundeva...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Armata si camioanele

 

Salut!

E o vorba:Teoria ca teoria da" practica te omoara!

Lucrez din90 in armata si ceea ce vezi acolo te omoara cu zile in legatura cu tehnica mil de auto care e depasita din toate punctele de vedere.

O sa aveti ocazia sa auziti si sa vedeti parade cu 10 Hummer de la aia care ne dau de pomana,niste Dac si Tab depasite si poate niste Aro care nu se mai fac, masini care sunt date armatei de prin anii 80.

Ceea ce scriu baietii prin articolele de profil sunt simple aberatii :uameni ,se lauda sa tina de scaun sau sa ia un ban lejer.

Nu prea sunt onn topik dar....

Cu stima pentru cei ce vor sa le reanvie pe ale bune! :hi

bau bau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare