aztec Postat Iunie 2, 2008 Partajează Postat Iunie 2, 2008 Arma Auto Rolul ºi locul acesteia în cadrul susþinerii logistice La 1 martie 1917, prin ÃŽnaltul Decret nr. 245 al regelui Ferdinand I, s-a înfiinþat Regimentul de Tracþiune Automobilã, moment ce a marcat începutul procesului de reorganizare a formaþiunilor de automobile din armata românã ºi de apariþie a armei auto. ÃŽnzestrarea armatei cu automobile a început în anul 1908, când au fost importate 13 autoturisme “Mercedes-Simplexâ€�, pentru corpurile de armatã ºi diviziile de infanterie. Importanþa folosirii automobilului în scopuri militare a crescut, treptat, în timpul primului rãzboi mondial, când a fost întrebuinþat, mai întâi, ca mijloc de transport muniþii, materiale ºi apoi, pentru deplasarea trupelor ºi tracþiunea gurilor de foc ale artileriei. ÃŽn perioada interbelicã, gradul de motorizare ºi mecanizare a armatei a cunoscut o evoluþie ascendentã, prin înfiinþarea unor unitãþi de transport ºi crearea, în anul 1939, a unor mari unitãþi motorizate, cum au fost Brigãzile 1 ºi 2 Moto. Automobiliºtii militari s-au afirmat în timpul celui de-al doilea rãzboi mondial prin contribuþia deosebitã, adusã la desfãºurarea acþiunilor de luptã, pe ambele fronturi, pânã la victoria finalã. Dupã al doilea rãzboi mondial, într-o perioadã relativ scurtã, autovehiculele de luptã ºi transport au determinat schimbãri importante în structura unitãþilor de toate armele, sporind considerabil posibilitãþile de manevrã, puterea de foc, precum ºi gradul de protecþie. Totodatã, au contribuit în mare mãsurã la intensificarea ritmului acþiunilor ofensive, apãrarea având un tot mai pronunþat caracter activ ºi manevrier. Dezvoltarea industriei de automobile, în cadrul ramurii construcþiilor de maºini, a permis ca, odatã cu satisfacerea nevoilor de transport ale economiei naþionale sã fie realizate, în concepþie proprie, automobile cu performanþe corespunzãtoare utilizãrii în scopuri militare. Astfel, de la autocamionul SR-114 M, intrat în înzestrare în anul 1965, inginerii militari au desfãºurat ample activitãþi de cercetare, pânã la apariþia autocamionului DAC 665, în anul 1985, ºi de la autoturismul M 461, în anul 1964, la autoturismul ARO, în anul 1971. Dupã anul 1968, se trece la întocmirea ºi aplicarea unui program complex de dezvoltare a institutelor de cercetare ºtiinþificã ºi a sectoarelor, în cadrul celor existente ºi se pun bazele realizãrii noilor produse. Printre principalele tipuri de tehnicã, asimilate ºi fabricate în þarã, destinate înzestrãrii trupelor de uscat pot fi menþionate: transportoarele amfibii blindate TAB-71, TAB-77, TABC-79, maºina de luptã a infanteriei MLI-84, maºina de luptã a vânãtorilor de munte MLVM, tancurile TR-77 ºi TR-800 ºi tractoarele de artilerie TAR-76 ºi TMA-83. Imediat dupã evenimentele din decembrie 1989, a apãrut necesitatea reformei organismului militar. Aceastã acþiune avea ca principal þel transformarea sistemului naþional de apãrare, dintr-un sistem de apãrare controlat, comandat ºi organizat, dupã principiile unui stat totalitar, într-un sistem de apãrare controlat, comandat ºi organizat, conform unui stat democratic sau stat de drept. ÃŽn prezent, armata þãrii trece printr-un proces de reformã, de adaptare la noile doctrine militare ºi la cerinþele impuse de organismele euroatlantice în care dorim sã ne integrãm. Realizarea interoperabilitãþii structurilor militare româneºti cu structurile NATO implicã compatibilizarea structurilor militare cu cele ale Alianþei, modernizarea înzestrãrii tehnico-materiale, adaptarea conþinutului ºi formelor de pregãtire, adoptarea unui nou mod de gândire cu privire la executarea comenzii, la relaþiile intermilitare, la motivaþia diferitelor categorii de personal, la raporturile armatei cu societatea civilã. Modernizarea tehnicii auto, în cadrul susþinerii logistice, în viziunea anilor 2010, obiectiv major al reformei militare, are în vedere mutaþii profunde structurale ºi manageriale, ca urmare a acceptãrii conceptelor moderne ale logisticii militare ºi ale logisticii trupelor, definind rolul ºi locul logisticii în organismul militar. Analizând produsele militare de care armata are nevoie pe termen mediu ºi lung, se apreciazã cã eforturile cercetãrii trebuie canalizate cãtre: - modernizarea actualei maºini de luptã a infanteriei MLI- 84 ºi asimilarea, prin cooperare, a unei noi maºini uºor blindate, manevrabilã ºi mentenabilã; - asimilarea unui nou transportor blindat pentru trupe în formula 6 x 6; - proiectarea ºi asimilarea unui tanc mijlociu, în cooperare cu alte þãri cu tradiþie în acest domeniu, care sã permitã acoperirea capacitãþilor de producþie existente; - realizarea unei maºini de transport pentru trupele de desant ºi cercetare care sã poatã fi paraºutatã; - asimilarea ºi realizarea de autoºasiuri pentru autopropulsarea artileriei, pânã la cal. 155 mm. Obiectivul principal al automobilistului militar ºi, în special, al inginerului este menþinerea disponibilitãþii operative a autovehiculelor militare, orientarea cercetãrii spre realizarea unor produse cu fiabilitate ridicatã, care sã asigure creºterea operabilitãþii unitãþilor, cu costuri cât mai reduse pentru întreþinere ºi reparaþii. De asemenea, vor trebui cãutate noi metode de diagnosticare, care sã permitã depistarea tuturor defecþiunilor, intervenþia eficientã a echipelor de intervenþie ºi reparaþii ºi, în final, creºterea operabilitãþii ºi capacitãþii de transport a unitãþilor. ÃŽn contextul general de transporturi, sarcina mijloacelor auto creºte, deoarece ele dispun de o mai mare capacitate de manevrã, elasticitate ºi vitalitate în comparaþie cu transportul feroviar. Desfãºurând activitatea, în paralel cu alte mijloace de transport, completându-le ºi înlocuindu-le la nevoie, mijloacele de transport auto sunt capabile sã dea stabilitatea necesarã întregului sistem de transporturi. Fiind un mijloc de transport rapid, suplu ºi puþin vulnerabil, transportul auto este singurul mijloc de transport care poate sã atingã aproape orice punct cerut de nevoile trupelor. Arma auto, în conducerea logisticã, se contureazã multidimensional drept condiþie a succesului în luptã, suport ºi sprijin pe care se bazeazã operaþiunile marilor unitãþi angajate în luptã. Privind spre viitor, arma auto are toate ºansele sã cunoascã o dezvoltare impetuoasã, speranþã ce este legatã, atât de potenþialul uman existent, cât ºi de contactul cu tehnologia ºi tehnica de vârf, în urma integrãrii euroatlantice. Maior Eugen POPESCU Curierul ARMATEI Pagina 2 Nr. 5 (169) din 15 martie 2005 ... undeva, candva, altundeva... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
moshu68 Postat Noiembrie 6, 2009 Partajează Postat Noiembrie 6, 2009 Re: Armata si camioanele Salut! E o vorba:Teoria ca teoria da" practica te omoara! Lucrez din90 in armata si ceea ce vezi acolo te omoara cu zile in legatura cu tehnica mil de auto care e depasita din toate punctele de vedere. O sa aveti ocazia sa auziti si sa vedeti parade cu 10 Hummer de la aia care ne dau de pomana,niste Dac si Tab depasite si poate niste Aro care nu se mai fac, masini care sunt date armatei de prin anii 80. Ceea ce scriu baietii prin articolele de profil sunt simple aberatii :uameni ,se lauda sa tina de scaun sau sa ia un ban lejer. Nu prea sunt onn topik dar.... Cu stima pentru cei ce vor sa le reanvie pe ale bune! :hi bau bau Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate