Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.


Max

Postări Recomandate

Fratele meu, Claudiu (@terraclau) a urmat un curs de conducere a camioanelor in conditii limita periculoase.

 

Se testeaza in acest fel sistemele de siguranta activa de pe masini, ABS, ASR etc...

 

Este fantastic ce se poate face cu ditamai camionul cu toate aceste sisteme.

 

Urmariti in ce distanta mica se opreste dupa franare.

Fratele meu este cel cu tricoul alb. :grin:

 

4MYh0AgYw84

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Salut. Eu sant fratele cu pricina.

Poate ca filmul nu impresioneaza mult :tr dar de la volan va asigur ca se vede altfel :hl :hl

In 9 ani de cand conduc camioane nu am avut ocazia sa probez sistemele cu care vin echipate . ABS , ASR, EBS, etc.

La 90 km/h cu ABS , camionul cu remorca (fara incarcatura ), franeaza ( se opreste ) aproximatix in 21 - 22 metri.

Un curs interesant :10

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Din cate stiu se dezactiveaza si dupa 60 km/h se activeaza singure oricum...( asa stiam eu ). Oricum pentru a face drift-uri cu asemenea monstrii, iti trebe oarece curaj.

 

Am sa urmaresc topicul cu interes

Vrabia malai viseaza.....cum visez eu la un HDJ80...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

pariu ca majoritatea masinilor de teren a noastre franeaza mai greu ca capul tractor asta...

eu nici nu vreau sa ma gnadesc cu bady lift de 5+ 5 supension lift, fara bari stabilizatoare pe patrolul de 2,5 tone cum as face franare si manevra de evitare pe ud

:hl

cred ca nu cu rotile si cu plafonul as calca pietonii in conditiile astea

respect pentru ce poate face tehnologia de azi

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Salut.

 

La 90 km/h cu ABS , camionul cu remorca (fara incarcatura ), franeaza ( se opreste ) aproximatix in 21 - 22 metri.

 

 

Eu tot cu iveco inainte sa fie limitate si fara toate sistemele astea noi la 125km/h am reusit 98m de frinare...pentru ca rotile din spate au lasat 2m urma 10 erau in aer...si am parcat intr-o dacie...

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Ma impresioneaza cum sfideaza legile fizicii cu oprirea aia in 21-22 de metri. :grin:

Ce inseamna tehnologia si electronica de care ne tot ferim noi atata la masinile pt offroad. :ha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Sistemele sant activate tot timpul si la orice viteza

Se poate dezactiva numai controlul de tractiune in momentul cand blochezi diferentiarul, asta am folosit-o si eu. Din zapada am iesit mai bine cu diferentiarul blocat decat cu controlul de tractiune).

din camioanele astea doua unul era cu sistemele dezactivate ca sa vedem diferenta. Prima data am condus fara sisteme si trebuia sa eschivam un obstacol (conuri). Asta inseamna : franezi , lasi, virezi , frana.

cu ABS-ul activat care banuiesc ca toti stiti cum functioneaza eschivam obstacolul cu frana apasata la maxim.

pacat ca nu am filmat la inceput cand intructorul a facut drifting, cu camionul cu sistemele dezactivate.

Cu sistemele activate nu poti face nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Alta treaba.

Mergeam la 30-40 km/h si in momentul cand zicea instructorul trebuia sa trag maxim de volan si sa accelerez. Asta am facut-o cu si fara remorca.

Mi-a fost frica prima data , normal ar fi sa te rastorni ( un trailer fara toate sistemele aste se rastoarna destul de usor).

Cum functioneaza:

In momentul cand se inclina mai mult decat crede el ca e normal automat ii inchide circuitul de combustibil si , de exemplu eu cand viram brusc stinga accelerand la maxim ii taie motorina si ii franeaza roata din dreapta fata.

( la 40-50 km/h nu-l rastorni nici sa vrei).

Cand i-si revine in pozitie orizontala se deschide circuitul de motorina si poti sa accelerezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

( la 40-50 km/h nu-l rastorni nici sa vrei).

 

 

Zic 40-50 pentru ca nu am incercat la viteza mai mare (si nici nu vreu sa ajung sa am nevoie ), dar functioneaza la fel.

Sistemele aste sant configurate pentru viteze de pana la 90 km/h si cu remorca dar pe drum, in caz de ceva, sant multi factori care influenteaza functionarea lor:

Starea drumului ( daca nu ai aderenta degeaba franeaza o roata ca sa te redreseze ca nu poate)

Greutatea si repartizarea incarcaturii ( foarte important)

Eu de exemplu eu lucrez la Coca Cola si transport sticle in lazi. Ma incarca doi paleti unu peste celalalt . Intodeauna am cam 38-39 de tone ( total ) si cu marfa inalta pana in tavanul remorcii. In caz de ceva eu nu pot face mare lucru.

O sa pun poze .

Sper sa nu va plictisesc cu povestile astea.:tk1:tk1

 

PS. Binenteles ca cel mai mult conteaza piesa dintre volan si scaun ( ca sa nu zic boul de la volan:ha1:ha1:ha1:ha1:ga:ga:ga)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

foarte tare :bravo

acu` io sunt mai habarnist la camioane dar as fi curios daca e vreun cap tractor care sa poata face drifturi cu vagonul dupa el ... si bineinteles piesa dintre volan si scaun :twisted:

Mesaj pt. straini:

Daca vine sfarsitul lumii, haideti in Romania ca noi suntem cu 100 de ani in urma.:uameni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

da,.....sunt foarte bune aceste cursuri....dar din pacate marea majoritate se desfasoara doar cu capul tractor......si f rar cu vagonul dupa el.....

 

 

in realitate ...cu vagonul incarcat cu 34 de tone.....ca la broscari...si altii prin UE....e cu totul si cu totul altceva.....cine dintre voi a fost pe A8 in Franta sau A14 Cissa in Italia.....sau coborarea spre Frante dupa iesirea din tunelul Frejus....acolo da-ti pleaca masina ...in cel mai fericit caz o faci briceag...in cel mai rau caz....nu vreau sa ma gandesc

 

Ps....si 15 tone sunt de ajuns....sa o iei razna :grin:

 

Ps2....si inca ceva toate aceste performante sunt posibile doar cu camioane echipate intregral cu sist de franare pe disc....atat capul tractor cat si remorca

Editat de Marius C alias Turagmes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Domnilor,

 

Probele sunt facute cu capul tractor fara semiremorca. Cu o semiremorca incarcata va asigur ca lucrurile stau putin altfel ... La o frana brusca daca ai remorca incarcata atunci nu mai poti sa faci driftinguri de genul asta ...

 

La camioane situatiile extreme in care soferul scapa nu prea exista ... Poti insa sa faci un auto-curs de atentie sporita in care sa conduci preventiv si sa fi pregatit ptr a evita orice situatie limita.

 

Din pacate in ultimul timp, datorita obligativitatii respectarii acordului AETR (timpii regulamentari de condus / 8-9 ore pe zi) si a controalelor uneori abuzive vad majoritatea colegilor care merg in limitator utilizand in majoritatea cazurilor viteza maxima admisa de deplasare (90km/h) ...Acu', la 90km/h cu tirul incarcat cu 90km/h cum poti evita o situatie limita, de exemplu o caruta care iese dintr-un drum lateral noaptea fara lumini ? Indiferent de cursurile pe care le ai ...??? :grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

offtopic ....timpi AETR pe Romania...cea mai sinistra gluma....de la Constanta la Bors....cu putin noroc.....faci trei zile :grin:

 

ontopic....daca mai ai si ghinion sa ai o marfa....inalta ....distractia e maxima....scapa cine poate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Domnilor,

 

Probele sunt facute cu capul tractor fara semiremorca. Cu o semiremorca incarcata va asigur ca lucrurile stau putin altfel ... La o frana brusca daca ai remorca incarcata atunci nu mai poti sa faci driftinguri de genul asta ...

 

 

Eu la curs am facut aceleasi manevre cu capul tractor ca si cu vagonul agatat. Repet, toate sistemele astea sant calibrate pentru capul tractor cu remorca. Functioneaza mai bine cu remorca decat fara. La cursuri nu te invatza sa faci driftinguri. Te invata cum sa le folosesti .

Un mic exemplu. Un sofer cu 30 de ani de experienta care a condus toata viata camioane poate fi un sofer foarte bun dar daca ia un camion cu ABS , (nu vorbesc de celelalte sisteme care unele sant optionale) si pe un drum ud ii sare ceva in fata , ca un bun sofer ce e face ce a facut toata viata franeaza si lasa sa nu se blocheze rotile ca stie ca o sa-i derapeze camionul si sare in sant. Daca faci asta cu ABS ( vorbesc de camioane ) nu rezolvi nimic decat sa maresti distanta de frenare. ABS-ul are efectivitate maxima numai daca apesi pe frana la maxim. si nu o lasi . franezi si in mult mai mica distanta si controlezi directia deci poti sa eschivezi obtacolul. La camioane la frana maxima etrierele de inchid si se deschid de 30 de ori pe sacunda ( cu piciorul nu poti face asta) daca franezi la jumatate ( din zona unde intra in functie ABS-ul) sau daca franezi si lasi , o fac de 15 pe secunda , de exemplu, deci exista timpi morti intre frana si frana .:dr1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

icon1.gif Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

Citat:

Postat original de Marius C alias Turagmes viewpost.gif

da,.....sunt foarte bune aceste cursuri....dar din pacate marea majoritate se desfasoara doar cu capul tractor......si f rar cu vagonul dupa el.....

 

 

in realitate ...cu vagonul incarcat cu 34 de tone.....ca la broscari...si altii prin UE....e cu totul si cu totul altceva.....cine dintre voi a fost pe A8 in Franta sau A14 Cissa in Italia.....sau coborarea spre Frante dupa iesirea din tunelul Frejus....acolo da-ti pleaca masina ...in cel mai fericit caz o faci briceag...in cel mai rau caz....nu vreau sa ma gandesc

 

Ps....si 15 tone sunt de ajuns....sa o iei razna smile%20%2824%29.gif

 

Ps2....si inca ceva toate aceste performante sunt posibile doar cu camioane echipate intregral cu sist de franare pe disc....atat capul tractor cat si remorca

 

:g Ai dereptate. Sistemele de securitate active ca astea de care v-am vorbit functioneaza numai pe camioane cu frane pe disc pentru ca numai asa se poate obtine o forta de franare egala pe toate rotile . de aceia toate camioanele si remorcile mai noi sant fabricate cu frana pe disc ( un tambur nu poate frana niciodata cat un disc).

Calculatorul camionului controleaza si senzorii si franele de pe remorca printr-un cablu cu 16 pini. De aceia camionul si remorca pentru calculator e ca un singur vehicul.

 

FOARTE IMPORTANT!

Toate sistemele aste nu te pot scapa din orice (daca porti bocanci su varf de metal nu inseamna ca nu poti sa-ti spargi capu) dar daca ajuta numai in 5% din situatile de pericol care pot aparea eu zic ca merita cunoscute .

user_online.gif infraction.gif ip.gif progress.gif edit.gif

Editat de Marius C alias Turagmes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

 

ontopic....daca mai ai si ghinion sa ai o marfa....inalta ....distractia e maxima....scapa cine poate

 

Eu duc marfa pana la tavanul remorcii , si nici nu e incarcata pana in fata. Ridic tavanul ca sa descarc deci nu-mi ramane decit sa scuip in san:grin: si sa merg cu grija si atentie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Curs de conducere a camioanelor in situatii limita.

 

Intrebare intrebatoare:

 

Remorca se invarte 360 grade in jurul cuiului de prindere ( sau cum io zice )???

 

Multumesc anticipat.

 

Pai, nu are cum ca se loveste de cabina. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare