Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Inaltare garda la sol Duster


ndc2011

Postări Recomandate

as vrea sa imi inalt Dusterul si am gasit arcuri H&R care o ridica 3 cm. e ok doar asa sau ar trebui sa schimb si amortizoarele (investitie suplimentara care nu prea ma aranjeaza acum) sau sa le pun distantiere?

am vazut la Hofmann inaltarea din arcuri insa ei nu zic nimic de amortizoare.

daca as pune distantiere, stie cineva ce s-ar potrivi din cele standard existente sau trebuie sa le fac "artizanal"?

pt ca se va ridica centrul de greutate o sa pun si flanse distantiere de 5 mm/roata (fara sa schimb prezoanele cu altele mai lungi) ca sa ii mai maresc cu 1 cm ecartamentul.... o fi suficient ca sa compensez ridicarea?

Duster 4x4, 1.6, 16V

IMS/ARO M461 4x4 permanent, decapotat, diesel, powered by Mercedes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Salut,

era o vorba pe aici ceva de genu "pe cat de inalta..pe atat de lata.." in traducere libera..cu cat o inalti cu atat trebuie sa o si latesti...caut topicul si il postez cat de repede

Pajero Sport 2004 2.5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Daca arcurile sunt doar mai inalte dar au aceeasi elasticitate poti pastra telescoapele pe care le ai dar obligatoriu cu distantiere. Flansele distantiere de 5mm sunt o gluma. Eu mi-am schimbat anvelopele standard cu unele MT mai mari cu 36mm deci mi-au ridicat masina cu 18mm si imediat mi-am montat flanse distantiere de 35mm. Si chiar se simte diferenta.

LAND ROVER FREELANDER 2,0 TD4 - de toata ziua.

TOYOTA LANDCRUISER 95 3.0 D-4D - de ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Daca arcurile sunt doar mai inalte dar au aceeasi elasticitate poti pastra telescoapele pe care le ai dar obligatoriu cu distantiere. Flansele distantiere de 5mm sunt o gluma. Eu mi-am schimbat anvelopele standard cu unele MT mai mari cu 36mm deci mi-au ridicat masina cu 18mm si imediat mi-am montat flanse distantiere de 35mm. Si chiar se simte diferenta.

 

 

sau pui jante cu et negativ de ex -40

you can go faster .. but i can go everywhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

sincer pt 3 cm nu mi as bate capul cu alte amortizoare si nici cu flanse ...flanse sau jante cu et negativ = bucuria producatorilor de rulmenti daca pui amortizoare mai lungi ((se mareste cursa) atunci mai trebuie sa inlocuiesti si furtune frana si unde pui ca trebuie sa te mai joci si la directie ( alte unghiuri) la 3 cm inaltare din arcuri cu amortizoare standard ar trebui sa nu fie nici o problema .....singurul lucru care trebuie sa l faci e a faci din nou directia ( cu valorile date de fabricant)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

arcurile pe care le-am pus au aceeasi lungime (necomprimate) ca si cele originale. difera doar grosimea spirei (implicit sunt mai rigide), de aceea masina se "aseaza" cu 3 cm mai sus.

deci, intradevar, nu am de ce sa inlocuiesc amortizoarele pentru ca se "intind" la fel ca si cu arcurile originale, doar la comprimare se "string" cu 3 cm mai putin.

directia, de ce as umbla la ea? bieleta anti ruliu, bascula si toate celelalte elemente reglabile pentru directie sunt legate direct sau indirect de amortizor si nu de arc sau de partea superioara a caroseriei.... deci masina sta doar mai sus cu 3 cm, nu se modifica absolut nimic la directie. e cu caroserie autoportanta nu e pe sasiu...

am pus flansele distantiere de 5 mm la roti, mai mult asa ca sa nu zic ca nu am "latit" un pic ecartamentul.

masina e acum mai rigida la suspensie, in ansamblu, si nu simt sa fie probleme de echilibru/stabilitate in curbe.

una peste alta, eu sunt multumit ca acum, cu garda la sol de 24 cm, pot aborda mai bine terenul accidentat.

Duster 4x4, 1.6, 16V

IMS/ARO M461 4x4 permanent, decapotat, diesel, powered by Mercedes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

iata si cateva poze inainte/dupa.... evazarile de protectie la aripi mai "iau" un pic vizual din diferenta de 3 cm insa se vede inaltarea si, cel mai important, se simte!IMGP2752_1.JPG.8b56896180797ef3e193854903999515.JPGIMGP4306.JPG.5dfa57a520be558ce019b82d80ab0d3c.JPGd3_1.JPG.1cf85d65e0b56abf75aef0ba6bfc5a7b.JPGIMGP4234.JPG.37c4808159dc2165e6a4b7e03b6f39b7.JPG

IMGP4305.JPG.62bddcfeb86c39dfb87500ff7f170d98.JPG

Editat de ndc2011

Duster 4x4, 1.6, 16V

IMS/ARO M461 4x4 permanent, decapotat, diesel, powered by Mercedes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Sa inteleg ca masina ti s-a ridicat efectiv cu 3 centimetri? Daca e asa sunt curios cum compensezi unghiul de cadere respectiv de atac al rotilor? Sunt chiar foarte interesat cat de rau se modifca geometria suspensiei in special pe fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Ce trasee se pot aborda cu un Duster modificat in felul asta? I-ai mai adaugat si ceva scuturi suplimentare pe dedesubt?

 

iata cateva urcari:

 

am scut motor de AL 6 mm si scut diferential spate de 3 mm.

Duster 4x4, 1.6, 16V

IMS/ARO M461 4x4 permanent, decapotat, diesel, powered by Mercedes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Din experienta mea cred ca poti sa lasi masina pe aceleasi amortizoare .Ca argumente cei 3 cm sunt nesemniticativi atit in teren cit si pe asfalt,singura chestie palpabila in acest caz o sa fie rigiditatea usor vizibila a suspensiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

si eu am inaltat masina acum un an ...cu putin dupa ce a aparut , tot cu arcuri H&R . pe langa faptul ca este mai inalta , e foarte enervanta pe teren denivelat cand ajunge amortizorul la capat de cursa ......bate . Iar daca iei maxim de volan stanga sau dreapta si pleci mai sportiv , auzi planetarele cum bat . Dupa parerea mea e un compromis relativ bun .....

 

Cat priveste unghiurile directiei , doar le-am reglat putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

arcurile pe care le-am pus au aceeasi lungime (necomprimate) ca si cele originale. difera doar grosimea spirei (implicit sunt mai rigide), de aceea masina se "aseaza" cu 3 cm mai sus.

deci, intradevar, nu am de ce sa inlocuiesc amortizoarele pentru ca se "intind" la fel ca si cu arcurile originale, doar la comprimare se "string" cu 3 cm mai putin.

directia, de ce as umbla la ea? bieleta anti ruliu, bascula si toate celelalte elemente reglabile pentru directie sunt legate direct sau indirect de amortizor si nu de arc sau de partea superioara a caroseriei.... deci masina sta doar mai sus cu 3 cm, nu se modifica absolut nimic la directie. e cu caroserie autoportanta nu e pe sasiu...

am pus flansele distantiere de 5 mm la roti, mai mult asa ca sa nu zic ca nu am "latit" un pic ecartamentul.

masina e acum mai rigida la suspensie, in ansamblu, si nu simt sa fie probleme de echilibru/stabilitate in curbe.

una peste alta, eu sunt multumit ca acum, cu garda la sol de 24 cm, pot aborda mai bine terenul accidentat.

 

valorile date de producator pentru directie sunt pt inaltimea standard cand inalti masina valorile unghiurilor se schimba ( la dacia veche se baga in aparatul de directie garda la sol) la volan nu simti dar e posibil ca dupa un timp sa apara o uzura inegala a cauciucurilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 luni mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Salutare am un prieten care vrea sa-si inalte dusterul un pic si ma roaga sa il ajut.Masina o foloseste la pescuit , vanatoare ,plimbare si cam este masina de tavaleala pentru ca mai are inca una.Sa nu ma intrebati de ce nu si-a luat un 4x4 adevarat.Nu stiu mi-a zis doar ca a vrut un 4x4 ieftin mai spatios si nou.Inainte a mai avut o Niva.

In afara de cauciucuri care stiu ce sa-i recomand si arcurile H&R as fi interesat de niste amortizoare.

Deci stie cineva daca se gasesc amortizoare pentru duster mai inalte un pic?.

Multumesc.

P.s daca nu gasim amortizoare deagata mai lungi ma gandesc la alte 4 amortizoare noi originale duse la ''modificat'' dar nu stiu in ce ar consta aceasta modificare....

Momentan l-am pus sa ia legatura cu un ''atelier'' de pe aici in vederea confectionarii unor scuturi :).Sper sa iasa ok va tin la curent.

Editat de Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Deci stie cineva daca se gasesc amortizoare pentru duster mai inalte un pic?.

Multumesc.

P.s daca nu gasim amortizoare deagata mai lungi ma gandesc la alte 4 amortizoare noi originale duse la ''modificat'' dar nu stiu in ce ar consta aceasta modificare....

Momentan l-am pus sa ia legatura cu un ''atelier'' de pe aici in vederea confectionarii unor scuturi :).Sper sa iasa ok va tin la curent.

Nu exista (in momentul de fata) alte amortizoare mai lungi. Pana si masinile de concurs de la Duster 4x4 Everyone au amortizoarele de serie (pe spate) si amortizoarele de serie putin modificate (pe fata). Putin modificate inseamna ca au taiat flansa de prindere de la partea inferioara si au adaptat un alt sistem care le permite sa le urce putin mai sus.

La partea cu anvelopele... eu mi-am montat pe masina un set de BFG cu dimensiunea de 225/70/16 care mi-a inaltat masina cu vre-o 3 cm. Alte modificari n-am facut inafara remodelarii carenajului fata (imi atingeau rotile in carenaj, drept pentru care l-am luat cu cald si l-am rezolvat). In aceasta varianta a mea de inaltare nu s-a modificat nimic la partea mecanica (unghiuri, pozitii, etc...)

Dacia DUSTER 4x4 1,5 Dci 110 CP\
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Mersi proiectul a cazut pentru ca prietenul si-a luat un Samurai de aici de pe forum lasand Dusterul in pace asa cum este dar putem continua discutia.O sa-l sfatuiesc totusi in vederea montarii unor gume mai interesante.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 luni mai târziu...

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Acum exista solutie : suspensie completa Ironman4x4 +35mm, 4 arcuri + 4 amortizoare Nitrogas

http://www.ironman4x4.ro/cms.php?id_cms=21

 

alec preotu

Acum... cunoastem asta... dar acum 5 luni erau doar in teste.

Oricum, ramane de vazut... cat sun de rezistente!

Editat de Max
Dacia DUSTER 4x4 1,5 Dci 110 CP\
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inaltare garda la sol Duster

 

Acum... cunoastem asta... dar acum 5 luni erau doar in teste.

Oricum, ramane de vazut... cat sun de rezistente!

 

Proiectarea si testarea au durat 18 luni.

Dupa ce produsele proiecate trec de testarile reale - din care doar o parte au fost chiar in Romania -suspensia a intrat in productia de serie.

Cu siguranta amortizoarele sunt mult mai robuste decit cele standard.

Garantie 2 ani.

55 de ani de experienta 4x4 stau in spatele oricarui produs Ironman4x4.

 

alec preotu

Editat de Max
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare