Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

    Postat în original de FordRanger Vezi post
    Am si eu o intrebare :
    Exista zei ai off-road-ului ?
    Da, si sunt contemporani.
    Adica fizici, ai putea sa-i pipai, pardon atingi.
    Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

    Comentariu


    • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

      Aha. Ca sa vezi ca era adevarat : " intre credinta si promiscuitate nu-i mare diferenta ".
      Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

      Comentariu


      • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

        Postat în original de KAROLOKW Vezi post
        Bai Vorba lu' "Miron"a-I-a cu gazu la fund! DA!? "!!! e Clar? "!!!

        :):):)
        uneori se poate uneori nu,pe bune oameni buni ce tot aveti cu dusterul?
        va tot luati ca vaca in coarne, ma scuzati de expresie :) de Duster, pai de ce nu zice nimeni de rav4 sau de mitu outback sau de alte SUV-uri?
        vreti sa va amintesc(unora:)) cu acum vreo 5-6 ani parca la standard se mergea cu Subaru Forester??? si nu condus de "maestri"sau "zei"ai offroadului ci de un echipaj de Fete/Femei sa ma scuze :) pe aceasta cale le salut Adina si Piloata:)

        va povestesc iara cum era cu cocalarul in AMG 55 sau asa ceva cu 2 pitipoance in spate care abea se tineau pe toace dar el nu urca un damb la timisu de sus?:):):)
        greseala e la Dacia. in loc sa mizeze pe calitatile masinii, fiabilitate, pret, etc., au plusat si pe calitatile ei in off road.
        au facut dintr-o masina cinstita in gama ei ce au facut.
        acu vreo' doua saptamani am tras de un Duster pe un forestier langa Predeal. ajunsese in sleau. nu iesea neam de acolo. la vale sleaul se adancea, abia cand l-am tras la deal a iesit. rotile prea mici sa se "salte" peste malul sleaului, lipsa reductii si blocanti la zapada cu gheata dedesubt, nu poti minti fizica elementara.
        omul era dezamagit, el cumparase altceva. daca ii pune lanturi, x i-a pus suspensie iron man, are si ea treapta intai pe post de reductor, mersese si saptamana trecuta pe acolo, goodyear-urile de iarna noi nu sunt asa bune, etc.
        eu i-am spus roti mari, reductii, blocanti, flex...conditiile se schimba...toate nu mai pot la un moment dat...
        dar dezamagirea era evidenta, dacia ii vanduse altceva, "pututul" se terminase prea repede. nu era ca la TV, campionate, dakar...

        Comentariu


        • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

          Postat în original de KAROLOKW Vezi post
          ...pe bune oameni buni ce tot aveti cu dusterul?
          Noi nu avem nimic cu el, Dusterul are ceva cu noi... Tot vrea sa ne scuipe cojile de la seminte in cap, dar ii intra tot lui in ochi. Partea proasta e ca nu-si da seama de ce e chior... si nu intelege de ce ceilalti vad altceva decat vede el.

          Colegul adrianfd a exemplificat foarte clar. Am povestit si eu ca la Tabla Butii era unul sa-si arunce planetarele peste munti si vai intr-o incordare inconstienta, chiar daca i-am zis prieteneste ca-l putem trage noi afara din groapa, dar el nu, ca avea masina de teren. Norocul lui a fost ca i-au ramas planetarele la locul lor pana la urma.
          Problema este fix la fel ca la Logan, cand pe la inceputuri, datorita reclamelor imbecile, multi au murit infipti in capete de pod sau copaci de pe marginea drumurilor, cand multi loganisti te provocau la semafoare numai ca aveau motorul de 1.6 cu care probabil faceau muci Trabanturile, si credeau ca pot face la fel si cu alte masini necunoscute pentru ei, cand pe autostrazi alergau ca disperatii numai sa-ti arate cat de tare poate merge Loganul lor, etc, etc...
          Pana la un punct sunt comici... dupa punctul ala doar erau...

          Comentariu


          • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

            Avea dreptate cine zicea ca asta ca si ala cu dusterul masina de teren va fi un topic perpetuu :):):)
            niciodata nu va ajunge nimeni la un consens
            Adrian pai ala cu dusterul ce cauta in sant ? a vrut sa vada cat de adanca e zapada? a ajuns acolo accidental?
            ca asa daca vrei iti dau contra exemple cu mitu si patrol in sant pe care doar din pura necunoastere sau ignoranta, sa nu spun imbecilitate a celor care o conduc nu au putut sa iasa de acolo
            apropos nu am Duster nu imi sariti in cap :)
            patrolul,mitu...etc su nt dedicate offroadului
            dusterul e un SUV cu capacitate 4x4 ca sa poti urca malul de la timisul de sus cand iesi la un gratar pe marginea drumului si trebuie sa treci prin parau,parca barsa se cheama, in rest e ca un logan putin mai inalt si cu 4x4 :)
            pe bune ca daca as putea sa inalt A6-le sufficient de mult as face cu el ce face si dusterul :):):)

            Comentariu


            • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

              Karol , io le-am zis ca nu ii cu nimica mai buna Dacia ca un A4 quatro sau Fiat Panda 4x4. tot asa is toate bune de asfalt ud . Da ei nu si nu .....
              Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
              Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
              Natura si aventura

              Comentariu


              • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                Postat în original de KAROLOKW Vezi post
                Avea dreptate cine zicea ca asta ca si ala cu dusterul masina de teren va fi un topic perpetuu :):):)
                Adrian pai ala cu dusterul ce cauta in sant ? a vrut sa vada cat de adanca e zapada? a ajuns acolo accidental?
                ca asa daca vrei iti dau contra exemple cu mitu si patrol in sant pe care doar din pura necunoastere sau ignoranta, sa nu spun imbecilitate a celor care o conduc nu au putut sa iasa de acolo
                Karol,
                Omul era cu familia, tragea cu sania copilul sau asa ceva.
                mai fusese si cu o saptamana inainte din ce zicea.
                nu am fost de fata. dar banuiesc, ca a fost zapada mai multa decat a anticipat el.
                spunea ca a intors masina, inapoi era o mica rampa.
                neavand reductor probabil a turat masina. sub zapada era gheata lucie. era un pic de inclinare spre stanga unde era santul.
                si daca a rupt aderenta in ture aia a fost. dadusera la lopata, etc, fara folos.
                ningea bine, spre final nici eu nu mai faceam fata pe anumite zone dar pataniile mai vechi imi spuneau unde sa ma bag si unde nu.
                si eu atunci a trebuit sa intru in sant. dar am dat un pic la lopata si m-a ajutat masina sa ies, pe el nu il ajuta neam.
                pana la urma la asta se reduce totul, toate nu mai pot pe undeva. faci ce faci si iesi daca te ajuta si masina. conditiile se schimba/variaza pe traseu, trebuie sa te poti baza pe masina.

                Comentariu


                • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                  Salutare

                  Ca incepator in ale off-roadului (si mai demult si acum) : in 2013 cand am luat Maverick 2-ul din dotare am mers pe ideea ca am nevoie de o masina ma inalta si cu 4x4 cat sa pot merge cu familia la plimbare pe un forestier oarecare. Cat sa ajung vara in Poiana Pelegii fara stres samd. Citisem ca SUV + cauciucuri decente e "ce trebe".
                  No guess what: pentru asta chiar e!

                  Eu sunt de acord ca un SUV te duce "relaxat" unde te duce o masina de strada dar "cu stress". Pentru asta au fost facute. Intr-o lume tot mai mica si mai asfaltata SUV-urile se vand pt imagine, pentru ideea poate falsa de siguranta ("e inalta si mare") , pt performanta de sosea ("zici ca esti in berlina, merge 130 pe autostrada , consum mic" , pt zapada.....aaaa si "abilitatea de a iesi de pe drum". Mare parte din SUV-uri si cross-overe se vand 4x2...
                  Cine ia 4x4 de multe ori crede ca poate rupe muntii (conform brosurii de vanzare).


                  Discutia despre Duster porneste din faptul ca
                  - asta chiar e mai potent decat suratele SUV sau cross-over (gen noua vitara): unghiuri bune de atac si degajare, treapta 1 mai redusa, 4x4 lock, diesel cu cuplu mare la turatie mica.
                  - in majoritatea review-urilor din reviste Dusterul e laudat chiat pentru performanta off-road
                  - 95% din omenire chiar crede ca 4x4 inseamna ca tot timpul toate cele 4 roti primesc cuplu - "cum adica bre am ramas intepenit la incrucisare de punti? De aia am luat io 4x4? Lasa-ma bai cu diferentiale deschise si alte prostii, eu am traction control si 4x4"
                  - e de-al nostru si sunt destul de multi posesori

                  Dracu stie , ca posesor de SUV nu ma astept la sfaturi off-road de la patrolisti / toyotari / samuristi samd - sunt in alta clasa si nu se pot pune in pielea mea. Dar poate colegii cu Freelander samd chiar pot aduce niscai contributii interesante.

                  Sanatate sa fie

                  Robert

                  Comentariu


                  • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                    total deacord cred ca ar fi foarte ok ca cei cu SUV/crossover sau cum rahat se cheama sa isi dea cu parerea cand vine vorba de Duster
                    dealtfel sfaturi si pareri sunt binevenite de la toti,si asta e tot parerea mea:)
                    in schimb ce nu imi place e "blamarea"unei masini nationale desi facuta de alt concern(din pacate ce am avut nu am fost in stare sa pastram sau sa dezvoltam)
                    personal am detinut mai multe ustensile si cu autoportanta ca si dusterul dar si cu sasiu si benzinare si diesel
                    totul se reduce la acomodarea si preferinta pe care o ai tu si cerintele pe care le ai tu fata de acea masina si de la ce vrei sa faca ea.
                    daca bugetul mi-ar permite as lua un Jeep GC cu V8 benzina si automata, a fost masina in care eu m-am simtit cel mai bine si comfortabil, comod, mergeam pe forestier pietruit dar liber, pustiu cu 60-70 la ora si familia mea dormea in masina fara nici un stress, suspensia era superba in amortizarea denivelarilor, cemai pt mine asta a fost "za car" :)
                    in schimb am condus mult mai multe cotete decat am avut in posesie si printer care destul de mult Dusterul
                    personal singurele obiectii pe care le am impotriva lui sunt ca nu poti sa te bagi cu roti mai mari de 31 pe el,ca e scump si ca suspensia e destul de moale (dealtfel de inteles ca trebuie sa fie comfortabila la drum)
                    dar cel mai mult ma deranjeaza pretul :) una second e minim pe la 8000 euro :) deci e acra tare
                    odata cu varsta :) si offroadul capata alta valoare si importanta:):):)

                    Comentariu


                    • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                      Pt. initiatorul topicului:
                      - ai grija sa nu faci balans ca dai cu burta ( scut, spoiler si... a 3-a prindere de motor);
                      - balans poti face la drum cu denivelari pasnice ( pamant, noroi) si nu e asa grav sau la trasee cu multa piatra;
                      - la piatra e groasa ca poti sparge si/sau indoi chestii gen cadru motor, brate(bascule) si mai greu diferential spate;
                      - mare grija in padure pe drum necunoscut ( chiar si cunoscut) ca sub frunze pot fi cioate de radacini de copaci taiati => risc de indoit amortizoare daca mergi repede imbiat fiind de drumul destul de lin;
                      - la urcari sanatoase ( adica acolo unde 2WD nu urca nici cu avant) cupleaza 4WDLCK si ESP off. Nu folosi AUTO ca se incalzeste cuplajul electromagnetic si intra in protectie => ramai in 2WD degeaba. Modul AUTO e pt. alte intrebuintari.
                      - orice ai face, pe orice teren, evita cat poti de mult sa pui masina pe burta, chiar si numai pe fata => vei iesi doar tras/troliat;
                      - la coborari mai complicate/abrupte, recomand ESP ON si AUTO, pt. ca ABS+ESP te vor tine pe traiectoria indicata din volan si AUTO va da exact cat ai nevoie de propulsie pe spate;
                      - la urcari cu iarba uda si/sau mazga si noroi apreciaza corect viteza si turatia pana la limita aderentei; daca totusi ai ajuns aproape de varf si rotile se invart in gol - NU INSISTA mai mult de 1 minut(poate mai putin), ai abordat gresit urcarea ( avant, viteza/turatie); dai cu spate perpendicular pe panta asistat de frana si incerci cu avantul potrivit
                      - pe o panta pe care nu ai urcat NU INTOARCE MASINA, e pericol de rasturnare daca o pui de-a latul, cobori cu spatele cat mai drept si usor
                      - pe drum cu zapada evita turatii mari ale rotilor in gol/pe loc => poti face gheata si nu mai iesi; poti roti usor de volan stanga-dreapta ( e valabil si la noroaie daca nu esti pe burta);
                      - la treceri prin apa ( vad maxim 35cm) incearca sa mergi constant si fara valuri foarte mari dar suficient de repede ca sa nu creezi oportunitatea de a pierde aderenta in albia raului; daca raul e gen "viitura" evita trecerea sau cauta un loc cat mai scurt si in prealabil masurat cu un bat sa nu ai surprize;
                      - foloseste cauciucuri potrivite ( iarna, vara sau AT daca ai posibilitatea la iesiri cu pietre ascutite);
                      - pe autostrada uscata, vara recomand 2WD, iarna AUTO; 4WDLCK pe asfalt strica cutia de transfer ( scrie si in manual)
                      - in caz ca una din cele 2 roti de pe "puntea" spate pare ca se invarte in gol si una sta, actioneaza frana de mana, vei bloca diferentialul spate cat sa traga ambele roti; chestia asta o face si ESP off dar mai finut;
                      - cand cobori o panta si nu stii ce te asteapta, asigura-te o poti urca daca traseul nu va permite continuarea;

                      Ce am scris e din experienta personala cu Dusterul propriu( si cateva inchiriate) mai putin intoarcerea in panta.

                      Comentariu


                      • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                        Esti plin de experienta prietene da' cum e cu CUTIA DE TRANSFER la Duster??!!
                        Daca masina asta are asa ceva eu dau miine Patrolul si-mi iau Duster!!
                        Si cum iti dai tu seama ca poti urca o panta daca n-ai coborit-o si nu incerci manevra?
                        Si normal ca nu vei intoarce in panta,daca nu esti trepanat!!
                        Adica e bine sa vorbim mult,sa socializam dar si sa transmitem lucruri inteligente,nu banalitati sforaitoare!

                        Comentariu


                        • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                          Dane sa nu uitam ca forumul nu este numai pentru patrolisti cu roti de 35 si 10 ani de experienta in spate. Discutia este in zona de Duster.

                          Initiatorul topicului nu a dat cu parul in alte masini ci a cerut sfaturi de cum sa meri cu Dusterul in soft-road.Vsebas exact asta a raspuns.

                          Sanatate

                          Robert

                          Comentariu


                          • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                            Postat în original de dansoare Vezi post
                            Esti plin de experienta prietene da' cum e cu CUTIA DE TRANSFER la Duster??!!
                            Daca masina asta are asa ceva eu dau miine Patrolul si-mi iau Duster!!
                            Si cum iti dai tu seama ca poti urca o panta daca n-ai coborit-o si nu incerci manevra?
                            Si normal ca nu vei intoarce in panta,daca nu esti trepanat!!
                            Adica e bine sa vorbim mult,sa socializam dar si sa transmitem lucruri inteligente,nu banalitati sforaitoare!
                            Va urez succes in transmiterea lucrurilor Dvs. pline de inteligenta!
                            Momentan vad ca doar la ironii sunteti la inaltime si nici alea nu-s fine sau macar cu haz.

                            Am gresit in exprimare, este un banal cuplaj magnetic nu cutie de transfer.
                            Ma scuzati ca deranjez forumul celor nascuti cu experienta in brate.

                            Comentariu


                            • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                              Imi cer sincer scuze daca tu consideri ca am fost prea acid sau excesiv de ironic! Nu asta a fost intentia mea!
                              De acord,forumul e pentru toata lumea iar asta e sectiunea Duster.
                              Desi am iesit si ies mult in teren,departe de mine aroganta de a ma considera experimentat!! Cred ca e prima mare greseala pe care o poti face ca sa dai de necazuri in off-road!
                              Dar trebuie sa corectam greselile strecurate in postarile noastre.
                              Asta e tot,scuze inca o data!
                              PS - chiar cred ca Duster e o masina performanta pentru clasa in care joaca!

                              Comentariu


                              • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                                Dan :)
                                iti dau eu un duster cu cutie de transfer, o montez acuma daca vrei si iti arat cum se face :) da imi dai mie patrolul :):):) in speta e tentant blocantul ala fata si gear master-ul :):):)
                                deci ma duc in garaj sa sudez o cutie de transfer? :) sau mai stau putin pana se incalzesste:):):)

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X