Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #91
    Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

    Postat în original de RudyV Vezi post
    .......... Nu prea multe dar sunt convins ca nu exista Duster care sa se descurce in offroad ca Niva(sa nu sariti iar pe mine nu vreau sa compar sau ceva de genul,este o parere strict personala)
    .......
    Fiecare este liber sa-si considere propria masina ca fiind "cea mai cea de pe planeta", dar mai important este ca fiecare sa-i cunoasca exact limitele.
    Daca vrei sa pasesti cu dreptul in ale off-road-ului, renunta la astfel de comparatii pentru ca e de-ajuns "razboiul perpetuu" Nissan versus Toyota......



    Postat în original de FordRanger Vezi post
    Tocmai pentru ca am vazut ca este postat la subcapitolul Duster am postat si eu impresiile mele ( de neexperimentat in off-road ). Acum , daca este sa fim corecti , un singur bolovan mai mare pus pe traseul ala ar fi incheiat aventura Dusterului . Facusem un topic cu privire la minciunile producatorilor cand arata masini celebre gen Toyota Land Cruiser , in niste asa-zise conditii de off-road , cu anvelope de sosea , care fac legea prin niste trasee de Matiz sau Scoda Fabia. Daca pentru entuziastii care fac experimente off-road cu masini total inadecvate pentru asa ceva ,merge sa dai cu burta de pamant ( eu suspectez si faptul ca se primesc bani de la producator pentru a face o buna promovare a produsului ) , pentru cei care au trecut de la Logan la Duster este bine sa le arate cineva ca de fapt si-au luat o masina gandita pentru altceva , nu pentru dat cu burta ei firava de pamant si bolovani .
    Pe unele trasee ( si doar pe acelea ) Dusterul poate face unele chestii datorita tractiunii . Cum i-ai plantat un bolovan pe mijloc , acolo a murit Dusterul .
    Incepatorul poate crede ca a facut afacerea secolului si ca de acum va da clasa japonezelor si americancelor care costa de 7 ori mai mult. De aceea putem sa fim baieti fini si sa ii explicam incepatorului ca are o masina mult mai potenta decat un Logan , dar nicidecum nu si-a luat Hummer H1 . Eu am un "autotren" care nu se preteaza la off-road , desi solutiile contructive sunt partial dedicate ( mai putin puntea fata pe McPherson ) . Hai sa punem un bolovan de 25 de cm inaltime in mijlocul unei sosele asfaltate si marginim o banda de mers . Eu trec si nu ating , Dusterul se rupe in doua . Si masina mea nu este off-roader dedicat .
    Dusterul este bun la ce a fost gandit. Probabil pilotat cu inteligenta si multa grija rezista si la solicitari putin mai neconforme cu specificatiile producatorului. Dar nu are capabilitati off-road . Merge in anumite trasee care sunt alese . Cum iesi prin zone unde nu a stat nimeni sa masoare cat poate Dusterul , se cam opreste.
    De aceea , posibilitatile masinii sunt clar limitate in off-road , adica acolo unde doreste initiatorul sa mearga cu masina . De aceea aparem noi sa fim luati de baieti rai si invidiosi , pentru ca incercam ca inainte sa dam lectii de pilotaj , sa il lamurim ca este absolut indicat sa nu depaseasca niste limite constructive al masinii.
    Astral , tu ai experienta si vezi lucrurile cumva. Nu cred ca ai incaleca cu Dusterul un bolovan pe care il incaleci cu Toyoya ta cu punti fixe. Neexperimentatii nu stiu asta. Ei vad filme de promovare in care Dusterul zboara prin noroaie si cred ca i-a pus Dumnezeul masinilor 4x4 mana in cap. Cred ca ii facem un bine colegului nostru daca il lamurim ca nu este bine sa faca asa minuni cu masinuta lui , ca nu mai ajunge acasa cu aregatul pe roti.
    A pus colegul care si-a luat Jimny nou o fotografie astazi . Na , aia este cursa de suspensie pentru o masina dedicata off-road . I-a ridicat fata cu elevatorul si toate rotila masinii stau pe ceva nici una nu este in aer .

    Experienta mea in off-road este fix-pix si nici nu pretind altceva, atata doar ca imi stiu propriile mele limite pentru ca masina mea poate mult mai mult decat pot eu duce, dar nu caut asta !
    Daca am invatat ceva, de aici de pe forum sau din intalnirile cu prietenii, a fost faptul ca e bine sa-i asculti pe altii mai experimentati !
    .......
    Exact de aceeasi parere sunt si eu : Duster-ul a fost gandit si construit pentru exact ce se poate vedea in reclamele de promovare, respectiv drumuri forestiere, relativ accidentate pe care le poti parcurge mai usor cu un Duster decat cu o masina de strada.
    Faptul ca exista posesori de Duster care cer mult mai mult de la aceasta masina denota faptul ca fie sunt mai ambitiosi din fire si vor sa sublinieze rolul celui de la volan, fie traiesc cu impresia ca Duster-ul este "the ultimate" in materie de off-road.....

    Regulament

    Comentariu


    • #92
      Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

      Cred eu ca-i on-topic....

      "De cati forumisti e nevoie sa schimbi un bec?
      1 sa puna intrebarea
      2 sa raspunda rapid si pe scurt
      14 sa povesteasca experientele lor si noi modalitati de schimbare a becului
      6 sa-i avertizeze pe restul de pericolele ce apar la schimbarea becurilor
      8 sa posteze linkuri cu articole despre schimbarea becurilor
      3 sa zica ca unele din linkuri sunt nefunctionale
      19 sa puna poze cu becurile lor si/sau cum le-au schimbat
      22 sa spuna ca acesta nu este un forum despre becuri
      4 sa aduca argumentul ca schimbarea becurilor este o chestie de interes general totusi
      1 fata sa se bage în seama si sa zica ca si fetele pot schimba becuri
      1 expert care sa dea detalii foarte exhaustive despre schimbarea becurilor
      32 care sa-l ia pe expert la rost si sa-l intrebe de calificari
      27 pentru a corecta greselile gramaticale
      44 care sa-i ia la misto pe cei care au corectat greselile gramaticale
      10 care sa porneasca o disputa aprinsa despre cele mai bune firme de becuri
      11 care sa povesteasca cum s-au curentat
      1 incepator care sa zica ca el nu a schimbat nici un bec vreodata dar el stie mai bine
      19 care sa-l ia pe incepator la misto
      23 care sa reaminteasca ca toti au inceput la un moment dat cu schimbatul primului lor bec
      2 care sa poarte o discutie total paralela cu subiectul de parca ar vorbi pe PM
      13 care sa sara in sus de off-topicul celor 2
      1 care vrea sa scrie un ghid oficial despre schimbatul becurilor
      9 care sa dea bump
      5 care sa sustina ca termenul corect este „lampa”
      4 care sa sustina ca in DEX se accepta si „bec”
      6 care sa atraga atentia sa se foloseasca functia Search data viitoare
      39 care sa citeze ce au scris altii si sa adauge doar „Misto”, „beton” etc
      3 care vor avertiza ca vor parasi forumul definitiv datorita controverselor
      1 care sa posteze gresit
      87 care sa-l mustruluiasca pe cel care a postat gresit
      7 care sa adauge „Me too”
      1 care sa adauge „Me three”
      1 moderator care ii avertizeaza pe toti ca se inchide topicul si se lasa cu ban-uri daca nu se termina circul
      … si….
      1 user nou care sa redeschida subiectul dupa 15 luni de inactivitate"
      NADS Fitted
      Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.
      Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

      Comentariu


      • #93
        Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

        Postat în original de FordRanger Vezi post
        (...) Hai sa punem un bolovan de 25 de cm inaltime in mijlocul unei sosele asfaltate si marginim o banda de mers . Eu trec si nu ating , Dusterul se rupe in doua .. (...)
        Esti sigur ca nu lovesti cu grupul spate de bolovan? Ai peste 25 cm de la grup la asfalt?
        4x4MANIA is where we are !!!

        Comentariu


        • #94
          Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

          Da sunt sigur. Partea de jos a grupului este la 23 cm masurati. Puntea este cu 7-8 cm mai sus. Intrucat cunosc pozitia carterului grupului spate , pot beneficia local de o garda la sol mai mare decat cel mai coborat punct al diferentialului . Dusterul nu poate beneficia de asta. Toata burta lui este la 215 mm .
          Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

          Comentariu


          • #95
            Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

            Postat în original de minitehnicusro Vezi post
            4 link si punte rigida pe spate, bascule cu uniball-uri si coil-overe nu este suficient?
            asa sa fie ? parca arata a bascule la ala de 4x4....http://www.awdwiki.com/images/dacia-...-rear-axle.jpg

            Comentariu


            • #96
              Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

              domnu' ranger tare iti mai place sa bagi batul prin gard.
              si cu ford-ul tau stai si te uiti cum merge un duster prin niste trasee stramte gen ac de par ca fizic nu ai loc pe acolo.
              ia aminteste-ne cum ai rupt planetara aia.
              cati dintre noi au iesit cand nu aveau 4x4 cu turismul prin niste locuri care mai de care, si ce bun ar fi fost un duster atunci pe acolo. acum cu sacii in caruta, aia nu e buna, si nici aialalta.

              Comentariu


              • #97
                Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                23 h la grup la masina lui Ford Ranger eu la Feroza am vreo 19 si uitandu-ma la Dusterul nepreparat al vecinului meu observ ca fix pe centru este "mai inalt" si nu are nici un element expus :D si l-am tot studiat si comparat daaa daca imi iau Duster e clar ca nu mai am ce sa caut pe aici :D
                Dacia Duster 4x4
                Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                Comentariu


                • #98
                  Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                  Postat în original de miniger Vezi post
                  asa sa fie ? parca arata a bascule la ala de 4x4....http://www.awdwiki.com/images/dacia-...-rear-axle.jpg
                  Eu ziceam de ale noastre din campionat, chiar au ce spune Minitech ?
                  Dacia Duster 4x4
                  Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                  Comentariu


                  • #99
                    Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                    Postat în original de Caphonne Vezi post
                    ... daaa daca imi iau Duster e clar ca nu mai am ce sa caut pe aici :D
                    Pe aici vei avea ce cauta, fara probleme, doar in teren nu vei mai avea ce cauta. Sau vei cauta plastice si alte fieratanii desprinse...

                    Comentariu


                    • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                      Postat în original de Big.Ursu Vezi post
                      Cred eu ca-i on-topic....

                      "De cati forumisti e nevoie sa schimbi un bec?
                      1 sa puna intrebarea
                      2 sa raspunda rapid si pe scurt
                      14 sa povesteasca experientele lor si noi modalitati de schimbare a becului
                      6 sa-i avertizeze pe restul de pericolele ce apar la schimbarea becurilor
                      8 sa posteze linkuri cu articole despre schimbarea becurilor
                      3 sa zica ca unele din linkuri sunt nefunctionale
                      19 sa puna poze cu becurile lor si/sau cum le-au schimbat
                      22 sa spuna ca acesta nu este un forum despre becuri
                      4 sa aduca argumentul ca schimbarea becurilor este o chestie de interes general totusi
                      1 fata sa se bage în seama si sa zica ca si fetele pot schimba becuri
                      1 expert care sa dea detalii foarte exhaustive despre schimbarea becurilor
                      32 care sa-l ia pe expert la rost si sa-l intrebe de calificari
                      27 pentru a corecta greselile gramaticale
                      44 care sa-i ia la misto pe cei care au corectat greselile gramaticale
                      10 care sa porneasca o disputa aprinsa despre cele mai bune firme de becuri
                      11 care sa povesteasca cum s-au curentat
                      1 incepator care sa zica ca el nu a schimbat nici un bec vreodata dar el stie mai bine
                      19 care sa-l ia pe incepator la misto
                      23 care sa reaminteasca ca toti au inceput la un moment dat cu schimbatul primului lor bec
                      2 care sa poarte o discutie total paralela cu subiectul de parca ar vorbi pe PM
                      13 care sa sara in sus de off-topicul celor 2
                      1 care vrea sa scrie un ghid oficial despre schimbatul becurilor
                      9 care sa dea bump
                      5 care sa sustina ca termenul corect este „lampa”
                      4 care sa sustina ca in DEX se accepta si „bec”
                      6 care sa atraga atentia sa se foloseasca functia Search data viitoare
                      39 care sa citeze ce au scris altii si sa adauge doar „Misto”, „beton” etc
                      3 care vor avertiza ca vor parasi forumul definitiv datorita controverselor
                      1 care sa posteze gresit
                      87 care sa-l mustruluiasca pe cel care a postat gresit
                      7 care sa adauge „Me too”
                      1 care sa adauge „Me three”
                      1 moderator care ii avertizeaza pe toti ca se inchide topicul si se lasa cu ban-uri daca nu se termina circul
                      … si….
                      1 user nou care sa redeschida subiectul dupa 15 luni de inactivitate"


                      Super tare.

                      Si acum pun eu paie pe foc si-i întreb pe "spezialisti":

                      Care este suma totala a persoanelor mentionate citatul lui @Big.Ursu?
                      Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...
                      http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ
                      http://www.youtube.com/watch?v=Tfcjb_sTa30

                      Comentariu


                      • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                        Postat în original de adrianfd Vezi post
                        domnu' ranger tare iti mai place sa bagi batul prin gard.
                        ia aminteste-ne cum ai rupt planetara aia.
                        Adriane , eu chiar nu incerc sa fac asta . Planetara mi-a rupt-o un mecanic neinspirat care nu stia sa utilizeze genul meu de transmisie dar a tras de manetele nepotrivite si le-a uitat trase .
                        Eu nu inteleg de ce se transforma orice discutie despre Duster asa . Conveniam ca este o masina buna , ( na , sa subliniez si eu ca Astral ) dar pentru ce a fost ea gandita. SUV-urile astea mici , de oras , nu-s gandite sa faca off-road. Masina chiar nu are garda la sol. Chiar nu are cursa a suspensiei. De ce trebuie neaparat sa ii atribuim calitati pe care masina pur si simplu nu le are? Sa vezi ce faci cu un A4 allroad daca chiar vrei sa distrugi o masina buna . Merge cu un succes pe urmele Dusterului de zici ca nu-i adevarat , ba mai mult la maximul suspensiei sta mai bine decat masina noastra. Stiu , are console lungi dar are si motor mai puternic si un sistem mai inteligent de tractiune . Si atunci , daca Dusterul face si desface , de A4 Allroad ce sa mai zicem ? Ca-i masina pentru off-road ? Ia auziti , astia de aruncati banii pe prostii , punti fixe , roti mari, voi habar nu aveti ca sunt inutile. Mofturi pentru razgaiati .
                        Eu , din cate am mai vazut , unii care isi cumpara Duster si merg cu el pe coclauri , dupa ce le sesizeaz limitarile isi cumpara Land Cruiser , Patrol , G , Pajero . nu am prea auzit de oameni care sa fi avut cele pomenite si sa isi cumpere Duster . Oricum , nu pentru off-road.
                        Ii doresc initiatorului sa stapaneasca sanatos masina si sa mearga cu ea mult si bine , dar daca nu va realiza care sunt limitarile masinii sale , nu o sa se bucure mult de ea . Daca doreste ponturi strict legat de pilotaj , sunt si aici pe forum deschise cateva topicuri dedicate acestui lucru , cu filmulete graitoare despre modul de abordare al diferitelor situatii de teren . Ele se aplica fara exceptie oricarei masini , indiferent de garda la sol . Dar nu toate terenurile sunt accesibile pentru o garda mica si o cursa scurta . Deci , este o idee proasta sa aplici tehnicile acelea pe unde masina nu te tine .
                        Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

                        Comentariu


                        • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                          Postat în original de Optimus Vezi post
                          Pe aici vei avea ce cauta, fara probleme, doar in teren nu vei mai avea ce cauta. Sau vei cauta plastice si alte fieratanii desprinse...
                          Depinde ce teren (niciodata nu m-am bagat cu baietii mai mari de dragul de a ma afla in treaba), nu cumva si alta masina marca consacrata dar nepreparata isi pierde plasticele in teren?
                          Personal prefer sa merg intr-un Duster pe autostrada cu 130 km/h, abs si esp, nisoare, polei si o gramada de participanti la trafic decat sa merg cu Feroza, Samurai, Vitara, Niva care nu au decat 4x4 si atat, cel mult un abs.In momentul in care un destept va considera ca spatiul lasat de tine fata de masina din fata este pentru a se baga el si iti va frana de la 130 la 90 atunci sa te vad ce faci cu ''adevaratul 4x4''.
                          Ce preferati la un drum Bucuresti-Timisoara un Duster sau un Samurai?
                          Dacia Duster 4x4
                          Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                          Comentariu


                          • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                            ... zisesi cumva 'intr-un Duster pe autostrada' ? ...

                            Ce chestie , de unde ti-o fi venit ideea , nu sunt alte masini pentru autostrada ? ...
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                              Postat în original de cos Vezi post
                              ... zisesi cumva 'intr-un Duster pe autostrada' ? ...

                              Ce chestie , de unde ti-o fi venit ideea , nu sunt alte masini pentru autostrada ? ...
                              Depinde de $$ :) sa inteleg ca nici pe autostrada nu este apt :D
                              Dacia Duster 4x4
                              Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                              Comentariu


                              • Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                                Bag seama ca ai prins ideea din zbor ... ce faci pe autostrada cu o masina botoasa si inalta cu rotile mici si prea inghesuite sub caroserie , cand exista rutiere dedicate cu dotari asemenea - la mai putini bani ...
                                Asa ca , faci ce ai nevoie cu ce trebuie unde face ea cel mai bine ... e pefecta de-o lunga vacanta perfecta care incepe la munte si se termina la mare ... nu te limiteaza la munte si te duce relativ repede si la mare ... daca si numai daca esti cu bun-simt , rational ... daca nu - strici ... vacanta ....
                                ... sa fim corecti pana la capat !
                                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X