Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

    Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .
    Regula 1-sa pleci cu rezervorul plin ca altfel la intoarcere stai cu morcovul .Nu poti estima consumul ce va urma stabatind distantele respective in regim de 4x4
    2-Sa ai pe linga cric si o scindura in masina sa poti fixa cricul in caz de pana .Daca faci pana intr-o zona cu noroi sa poti pune ceva sub cric .
    Sa decuplezi esp de la baza urcarii zonei si cuplata pe 4x4 dinaintea atacarii obstacolului .
    La coborire este bine sa fie activ si esp se poate sa te fure pietrisul si te poti poti trezi cu roata pe marginea prapastiei .Alte sfaturi ?Cum se abordeaza zonele cu pietre ptr a evita taierea cauciucului ?

  • #2
    Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

    Discutia se adreseaza posesorilor de Duster sau de masini 4x4, in general ?

    Regulament

    Comentariu


    • #3
      Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

      Daca o sa mai sapi pe aici o sa gasesti niste filmulete educative insa, vorba lui @astral, posesorii de SUV -uri ar fi bine sa se gandeasca de doua ori inainte sa iasa de pe asfaltul caldut.
      Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!

      Comentariu


      • #4
        Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

        In teren, nu-i vad rolul esp-ului,decat daca faci rally-raid.

        Comentariu


        • #5
          Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

          Prima regula in offroad ca sa nu bagi mana in buzunar considerabil dupa aia ...este sa ai masina!
          Si la masinile de offroad in general nu prea exista ESP, SRS si alte prostii din 3 litere ... E acolosea pe undeva o chestie care se numeste "span in pisda"... si in general butonul asta e in talpa celui de la volan.
          consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

          Comentariu


          • #6
            Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

            Si mai este si regula bunului simt si grija de cel cu care esti !
            Offroad-ul se face minim doi ,trebuie intodeauna mentinut un contact vizual cu cel din spate !
            Ultima editare de Sabau Gigel; 27.dec.2015, 11:03.
            Membru club GTC Motosport:

            Comentariu


            • #7
              Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

              O buna regula ar fi aceea sa te informezi temeinic cu privire la traseul pe care doresti sa il parcurgi , sa cauti trasee alternatve in caz de neprevazute, sa stii tot timpul unde te afli si asta chiar din filmulete facute de altii , din descrierea celor care au mai strabatut traseul . Si , bineinteles , sa ai masina echipata corespunzator. tipului de traseu. Despre pilotaj este greu sa vorbim pentru ca tine strict de configuratia terenului , care se poate schimba de la o luna la alta . Important este sa nu abordezi off-roadul cu anvelope nepotrivite si niciodata off-road adevarat de unul singur si dintrodata. Intai trasee accesubile si alaturi de colegi mai exierimentati , cu masini echipate , pentru a putea fi ajutat daca lucrurile merg prost .
              Colegii nu vor sa fie acri , dar Dusterul , desi este o masina OK , nu este dedicata off-roadului . Ai o garda mica la sol si asta te penalizeaza . Tine cont ca dusterul are toata caroseria la nivelul garzii la sol ( adica toata burta sta la 215 mm de pamant , ceea ce este putin. Un Patrol , are 23 cm pana la carterul grupului , vreo 10 grosimea puntii si vreo 15 inaltimea sasiului , ceea ce inseamna ca are caroseria la de doua ori inaltimea dusterului .
              Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

              Comentariu


              • #8
                Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                Si peste toate cele spuse de colegi, intervine si factorul uman ... si aici chiar nu poti da sfaturi ...
                4x4MANIA is where we are !!!

                Comentariu


                • #9
                  Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                  Postat în original de Yonutz Vezi post
                  Prima regula in offroad ca sa nu bagi mana in buzunar considerabil dupa aia ...este sa ai masina!
                  Si la masinile de offroad in general nu prea exista ESP, SRS si alte prostii din 3 litere ... E acolosea pe undeva o chestie care se numeste "span in pisda"... si in general butonul asta e in talpa celui de la volan.
                  Ioane faci ce faci si ma faci sa iti dau iara like . Asa e cu tine , amu revenind la mersul cu Dusterul, in principiu subscriu 100% la ce zicea Ionut, dar ar mai fi ceva , sunt trasee in care tu nici nu poti intra , ca din masina ta lipseste o piesulica numita reductor , si daca ii dai ,,span in pisda,, si nu ai piesulica asta la final va iesii numa fum si scrum.
                  Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                  Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                  Natura si aventura

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                    ma distrez cand aud pe unii ca au 4 ori 4 si ei vor off road
                    toyota bj 70

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                      Postat în original de perca_felician Vezi post
                      ma distrez cand aud pe unii ca au 4 ori 4 si ei vor off road
                      Nu inteleg ... care e distractia? Adica unii s-au nascut offroad-isti si altii tiriplici? Si care e legatura intre "4 ori 4" si "off road"? Ca pana una alta, Duster a castigat niste etape, ba chiar si campionate, asa ca?
                      4x4MANIA is where we are !!!

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                        etape de macadam nu etape pe langa drum
                        toyota bj 70

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                          Florine , nu dispera !
                          Eu am si sasiu si for_bai_for si reductor , dar pentru ca e pick-up si nu am punte fata fixa , golanii astia mai mari ma cam marginalizeaza . Ca as fi doar excursionist si nu am ce cauta sa ma bag la locul lor de joaca . Iti dai seama cum te privesc ei pe tine , fara piesulica aia , fara sasiu daca pe mine , un mic monstru , ma trateaza cu dispret . Dar , tu ai rabdare , lasa-i sa greseasca si cand o fac , da-le la fluierul piciorului cat poti tu de tare . Mai fa cate o poza cu Dusterul legat de un tir inzapezit , mai atanat in troliu desupra Marelui Canion , ca desi sunt baieti faini , crapa fierea in ei de necaz daca te vad curajos . Tu dovedeste-le ca se insala si mergi pe unde nici cu gandul nu gandesc ei ca ai putea sa ajungi. Sa ai la tine un telefon cu internet sa sa suni la rescue4x4.com , in caz ca bafta te paraseste , dar de lasat sa nu te lasi .
                          Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                            Ce am scris la inceput sunt reguli de baza de care multi tineri nu tin cont .

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

                              Postat în original de florin1 Vezi post
                              Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .
                              Regula 1-sa pleci cu rezervorul plin ca altfel la intoarcere stai cu morcovul .Nu poti estima consumul ce va urma stabatind distantele respective in regim de 4x4
                              2-Sa ai pe linga cric si o scindura in masina sa poti fixa cricul in caz de pana .Daca faci pana intr-o zona cu noroi sa poti pune ceva sub cric .
                              Sa decuplezi esp de la baza urcarii zonei si cuplata pe 4x4 dinaintea atacarii obstacolului .
                              La coborire este bine sa fie activ si esp se poate sa te fure pietrisul si te poti poti trezi cu roata pe marginea prapastiei .Alte sfaturi ?Cum se abordeaza zonele cu pietre ptr a evita taierea cauciucului ?
                              cu cauciucuri de off road eventual dejantezi,sanse sa il tai ai 1 la suta,ai nevoie de alta echipare
                              faza cu rezervorul e buna dar e buna inca o canistra daca nu iti cunosti masina
                              cricul din dotarea masinii nu prea ai ce face cu el in noroi unde ai nevoie de hi lift
                              la coborare te fura terenul daca pui frana si atunci cand te fura accelerezi ca sa iesi de acolo,coborarea se face in frana de motor nu cu piciorul pe frana
                              toyota bj 70

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X