Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

relantiu variabil la FEROZA


PAUL DOGARU

Postări Recomandate

Salut tuturor posesorilor de Feroza,

Am achizitionat de curand o Feroza din 94 cumparata din Baia Mare.In drum spre Constanta am observat ca ,consuma exagerat de mult ulei,ocazie cu care i-am segmentat motorul.Operatiunea a fost foarte reusita numai ca de atunci am ramas cu un relantiu variabil intre 900-1200 creste.. scade.... am fost la catvia profesori dar nu i au dat de cap.

Exista vreun posesor de Viroza care stie cam pe unde este buba?

Va multumesc

Paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Eu cred ca ala a inversat un furtunel ceva sau nu apus bine ceva la loc!

Daca ai o poza la motor inainte de desfacere fa o comparatie cu ce ai acum!

Ori ceva cum spune si baghy...

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Verifica si membrana de la vacumul delcou-lui, daca e sparta/rupta nu merge cum trebuie avansul si probabil de aici si variatiile de relanti.

Numai dupa invidia altora iti dai seama de propria valoare

Daihatsu Feroza 1.6L - 1994

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

La viroze e o problema frecventa capacul de delco.Verifica si fisele. Eu mi-am luat magnecor abia astept sa le montez .

Doar e relanti variabil sau intrerupe?

 

Magnecor stiu ca e firma care produce fise de bujii. Mai fac si altceva pe parte de aprindere?

Poti sa-mi dai si mie cateva detalii, despre ce ai achizitionat tu, plz? :tk

Numai dupa invidia altora iti dai seama de propria valoare

Daihatsu Feroza 1.6L - 1994

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Salut. Da intr-adevar Magnecor este brand-ul care produce fise. E posibil sa mai faca si tot ce tine de aprindere , dar eu nu am luat decat fisele. Am mai comandat un set de bujii de la Brisk si tot sap dupa un sistem CAI sau sa gasesc o solutie pt o admisie mai putin restrictiva. Filtre in cutie se gasesc de la k&n si green dar nu cred ca e mare diferenta. Cu un CAI se obtin rezultate apreciabile doar ca sunt scumpe cca 450 euro .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Dragilor

multumesc de sfaturi!!! am sa verific.Stie cineva unde pot gasi un indicator, plutitor pentru rezervor care indica nivelul benzinei sau daca acesta se repara.

De asemnea vreau sa ii schimb telescoapele (zdruncina al dracu de rau, nu le-am facut teste dar sunt sigur ca sun cam duse)poate cine va sa mi dea vreun sfat in situatia in care vreau sa o inalt putin trebuie pus un alt tip de telescop mai lung?

MULTUMESC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Nu o sa gasesti telescoape mai lungi decat de la alte masini. In fata o ridici putin din barile de torsiune si pe spate ori springuiestia rcurile, ori cumperi altele noi ori mai adaugi o foaie.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Cam aceiasi problema am si eu: relantiul variaza cu aprox. 25-50 rpm la fiecare 1-2 secunde. Problema am sesizat-o recent, dupa ce a dat frigul, dar nu sunt sigur de asta, si intre timp i-am schimbat si filtrul de aer precum si bateria (si i-am pus una cam micuta)

Ieri am dus masina la service pentru intretinere (gresari, schimbare ulei, verif.frane, schimbare filtru de benzina, etc) si le-am spus si de aceasta problema: din pacate nu au detectat cauza, desi s-au ocupat cu atentie de masina; mi-au zis ca nu au idee de unde vine, ca au veriifcat eventualele cauze: aer fals, furtune, vacuum si chestii din astea, dar cu nu pare nimic in neregula. Am ajuns la concluzia ca "sa tinem masina sub observatie", adica sa vedem ce se mai intampla dupa ce schimb benzina, si cum se mai comporta in continuare.

La o cautare cu Google dupa "relanti neregulat" am dat de probleme similare la alte masini, cele de la Fiat Stylo fiind parca cele mai asemanatoare; in schimb la BMW am gasit si un mic indreptar pentru detectareaa cauzelor postat de catre FiveThreeFive in thread-ul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=317

Pot fi multe cauze. E destul de dificil de rezolvat problema. Incearca sa o iei de la simplu la complicat:

- verifica daca filtrul de aer este curat;

- verifica mai intai daca motorul nu trage aer fals pe undeva. Este cea mai simpla cauza dar si cel mai greu de detectat. Practic, in motor nu trebuie sa intre decat aer catre trece prin debimetru (fie el cu clapeta sau cu sita). Orice urma de aer care intra dupa debimetru, pe la o conexiune slabita, din cauza unei furtun crapat, pe la o garnitura distrusa, etc, este aer nemasurat. Acesta strica proportia amestecului (aer/benzina) calculata de Motronic. Sonda lambda (daca e in buna stare) detecteaza proportia incorecta si modifica parametrii de injectie si/sau valva de relanti. Din interventia periodica a Motronic-ului pe baza datelor de la sonda lambda rezulta de regula oscilatia turatiei la relanti.

- verifica daca valva de relanti este in buna stare de functionare si curata.

- verifica daca sonda (sondele) lambda este (sunt) in stare buna de functionare.

- abia acum poti sa incepi sa suspectezi un injector care nu functioneaza corect.

- alte cauze: senzori de temparatura a lichidului de racire defecti, potentiometrul de la clapeta de admisie, Motronic-ul, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Vinovata de problema ta este supapa de relanti sau electrovalva . Problema e ca de noua nu o gasesti decat la "pachet" cu clapeta de acceleratie si sincer iti mai iei o masina cu pretul dat pe ea.

Asa ca daca gasesti una sh la dezmembrari atunci ai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Sunt curios daca Paul a gasit cauza relantiului.....

ma confrunt cam cu aceeasi prblema, dupa ce se incalzeste motorul, acul de la turometru scade la 900 dupa care creste si scade undeva cu 2-3mm, nu pot sa apreciez in RPM, dar ma cam enerveaza si nu stiu ce sa ii fac.

Am schimbat toate furtunele de la aer, bateria, filtrele de vacuum, bujiile (nu cred ca am schimbat fisele), am segmentat, am facut si 3000km dupa segmentare, am schimbat din nou ulei + filtru, am schimbat termostatul. Nu stiu ce sa-i mai fac, mentionez ca masina merge foarte bine, trage bine, nu consuma foarte mult, dar, ma deranjeaza cum face cand sunt cu ea pe loc cu motorul pornit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Sunt curios daca Paul a gasit cauza relantiului.....

ma confrunt cam cu aceeasi prblema, dupa ce se incalzeste motorul, acul de la turometru scade la 900 dupa care creste si scade undeva cu 2-3mm, nu pot sa apreciez in RPM, dar ma cam enerveaza si nu stiu ce sa ii fac.

Am schimbat toate furtunele de la aer, bateria, filtrele de vacuum, bujiile (nu cred ca am schimbat fisele), am segmentat, am facut si 3000km dupa segmentare, am schimbat din nou ulei + filtru, am schimbat termostatul. Nu stiu ce sa-i mai fac, mentionez ca masina merge foarte bine, trage bine, nu consuma foarte mult, dar, ma deranjeaza cum face cand sunt cu ea pe loc cu motorul pornit.

salutare.

am si eu acceasi problema.inca mai mult.la temperaturi foarte scazute -13-14 grade, dupa ce o pornesc merge in suturi cum as accelera-o eu, dupa care isi revine.am inteles ca e vorba de relantiu variabil, gen tico.in rest merge bine si consuma ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Sal,

SIncer... nu am nici o explicatie dar pot sa iti spun ca nu mai variaza aproape de loc (chiar nu am nici o explicatie, ma hotarasem sa abordez cativa meseriasi pe care ii cunosc)dar am lasat-o moarta cand am vazut ca nu mai face.CE MA deranjeaza acum iarna ca sta cam prea turata pana se incalzeste cam pe la 1500-1400 dar sta mult, iar dupa aceea se stabilizeaza pe la 1100 si nu mi se pare normal. trebuie sa stea undeva pe la 900 constant.

asta inseamna consum cam mare si altelee..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Salut. M-am confruntat cu aceeasi problema. La mine cauza a fost pierderea antigelului dupa ce mi-a plesnit un furtun. Una din cauze poate fi cand nu are suficient lichid de racire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

salutare.

am si eu acceasi problema.inca mai mult.la temperaturi foarte scazute -13-14 grade, dupa ce o pornesc merge in suturi cum as accelera-o eu, dupa care isi revine.am inteles ca e vorba de relantiu variabil, gen tico.in rest merge bine si consuma ok.

 

La mine a facut la fel. S-a remediat dupa schimbarea fiselor de bujii.

VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Problema la mine s-a rezolvat complet, astfel:

 

 

Pasul 1. Schimbat filtre, verificat sa nu traga aer fals (am zis mai sus) - nu au detectat nimic, nicaieri, relantiul a ramasa in continuare la fel, variabil, uneori varia chiar destul de tare

Pasul 2. am schimbat bujiile, cu NGK, a fost curatat capacul de delcou (nu am gasit, ca ar fi trebuit sa pun nou) - ca rezultat, motorul a mers ceva mai bine, variatia a ramas, dar mai mica

Pasul 3. am pus in benzina o solutie de curatat injectoarele; imediat efectele s-au vazut, motorul a mers mult mai bine, si nu numai la relanti, la care oscilatiile aproape au disparut, dar nu de tot.

Pasul 4. am schimbat "sonda lambda" (ave si noxe cu care nu ar fi trecut ITP-ul) - nu mai stiu exact care a fost efectul asupra relantiului, aveam alte prioritati (noxele) , si oricum acesta era deja partial rezolvat de la pasul 3

Pasul 5. am schimbat catalizatorul; mai corect ar fi "am pus catalizator" deoarece de fapt aveam acolo o cutie goala. Ca prim rezultat noxele s-au situat la niste nivele exceptionale (CO = 0.00% pe benzina , atat la relanti cat si la 2500 ture, iar pe gaz 0.00% la relanti si 0.01% la 2500 ture. Relantiul nu mai tin minte cum era, am fost prea incantat de restul.

Pasul 6. Schimbat filtre gaz si reglat (mai mult sau mai putin, a durat 5 minute toata operatia, nu stiu ce a facut acolo la laptop-ul lui, o data a trebuit sa-i dau o cheie in timpul reglarii).

Ca rezultat final , masina merge exceptional, cred ca nici noua nu a mers asa bine motorul, relantiul e stabil. O sa-l tin mai clar sub observatie maine, desi nu prea am de umblat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Problema la mine s-a rezolvat complet, astfel:

 

 

a fost curatat capacul de delcou (nu am gasit, ca ar fi trebuit sa pun nou) - ca rezultat, motorul a mers ceva mai bine

[

 

Capacul il gasesti la UNIX ,cativa zeci de lei de la Jakoparts,e pacat sa nu-l schimbi.Poti sa-mi spui la ce pret ai gasit sonda si catalizatorul?

Vezi ca nu vine si cu garnitura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Multumesc pentru sfat, cu capacul ala e o intreaga Saga, am gasit eu capac pentru Feroza, dar nu se potriveste la mine ! delcoul de la exemplarul meu se pare ca e putin mai altfel, o sa incerc si la Unix, acuma nu prea am timp sa dezvolt chestia asta ca maine plec in concediu si mai am foarte multa treaba.

In ce priveste intrebarea ta: sonda lambda a fost 145, catalizatorul 200 iar manopera de montare a catalizatoruli a fost 40 (sonda am (de)montat-o eu; preturile sunt in lei, cu TVA cu tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Salutare,

Si a mea are ceva variatii la relanti. Inca nu am terminat cu lucrul pe la frane, arcuri, etc, dar cat de curand o sa termin si o sa ma apuc de "reglaje". Am pus "" pentru ca vreau sa incerc sa le fac eu asa ca posibil sa iasa pana la urme dereglaje :wink:

Ceva sfaturi, din experienta voastra, cu privire la verificat, curatat, reglat tot ce tine de motor (aprindere, alimentare, senzori / sonde, etc) ???? Ce ar fi necesar sa schimb direct, fara sa mai verific daca este ok, ce ar trebui verificat si cum, ce ar trebui curatat si bineanteles cum ???

Orice sfat mi-ar fi util pentru ca, in momentul de fata, nu prea stiu nimic despre aceste aspecte ...

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relantiu variabil la FEROZA

 

Salutare,

Si a mea are ceva variatii la relanti. Inca nu am terminat cu lucrul pe la frane, arcuri, etc, dar cat de curand o sa termin si o sa ma apuc de "reglaje". Am pus "" pentru ca vreau sa incerc sa le fac eu asa ca posibil sa iasa pana la urme dereglaje :wink:

Ceva sfaturi, din experienta voastra, cu privire la verificat, curatat, reglat tot ce tine de motor (aprindere, alimentare, senzori / sonde, etc) ???? Ce ar fi necesar sa schimb direct, fara sa mai verific daca este ok, ce ar trebui verificat si cum, ce ar trebui curatat si bineanteles cum ???

Orice sfat mi-ar fi util pentru ca, in momentul de fata, nu prea stiu nimic despre aceste aspecte ...

Multumesc.

 

incearca sa iei si tu un manual si sa te uiti acolo si vezi in functie de simptome. curata senzorii, verifica furtunele. dupa aia apuca-te de treburi mai serioase.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare