Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope Feroza!


calutul4x4

Postări Recomandate

Salut prieteni,

 

Deschid acest topic pt a vedea si parerea voastra cu privire la gumele cu care vreau sa-mi echipez "Ferul". Mentionez ca intentionez sa folosesc masinuta in proportie de 90% off road. Poate nu chiar extrem dar oricum off road in zona maneciu-cheia-vama buzaului.

 

Dupa o cercetare amanuntita m-am hotarat sa aleg intre 2 variante:

1. insa turbo special track ( profil simex ) 195/80/15

2. general grabber at2 all terrain 205/75/15

 

Voi ce votati?

Daihatsu Feroza 1.6 - 1994

Renault Clio 1.5 dci - 2005 de vanzare

Ford Mondeo 1.8 Tdci - 2007

"Daca doar ai sti cat de frumoasa este tara mea!" - Nicolae Grigorescu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Salut prieteni,

 

Deschid acest topic pt a vedea si parerea voastra cu privire la gumele cu care vreau sa-mi echipez "Ferul". Mentionez ca intentionez sa folosesc masinuta in proportie de 90% off road. Poate nu chiar extrem dar oricum off road in zona maneciu-cheia-vama buzaului.

 

Dupa o cercetare amanuntita m-am hotarat sa aleg intre 2 variante:

1. insa turbo special track ( profil simex ) 195/80/15

2. general grabber at2 all terrain 205/75/15

 

Voi ce votati?

235x75x15 profil simmex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Daca vrei 90% off-road atunci simex sau M/T.

195/80/15 mi se par cam mici. 235/75/15 are Davema. Vezi ca e topicul simex pe feroza si vezi cum arata si cu cele de 205 si cu astea de 235- Considera ca a lui are suspensie trailmaster deci e mai ridicata decat una stoc.

At-urile sunt cam 50 strada - 50 teren. O cale de mijloc.

 

Ce masuri ai in carte?

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

asta e problema baghy ca nu am carte inca. am vorbit cu ryder ( care apropo e un super prieten - multumesc de sfaturi ) si a zis ca poate sa-mi imprumute ceva gume de iarna stoc cu care sa trec la rar. Dar daca ma hotarasc la insa turbo ma gandeam sa pun dimensiuni stoc ca sa trec la rar. plus ca asa cum v-am spus sunt "boboc" in ale off road-ului si imbunatatiri pot aduce si pe parcurs, odata cu cresterea experientei si a exigentelor evident. mai e si problema cascavalului.... ptr ca fiind si achizitia, malaiul se cam aduna si acum in preajma sarbatorilor e am dureros la buzunar.

 

si ce daca sunt mai inguste? cred ca e chiar mai bine! oricum la 80 inaltime chiar cred ca e ok. tu ai inscrisa pe rom? ce dimensiuni aveti in carti?

Daihatsu Feroza 1.6 - 1994

Renault Clio 1.5 dci - 2005 de vanzare

Ford Mondeo 1.8 Tdci - 2007

"Daca doar ai sti cat de frumoasa este tara mea!" - Nicolae Grigorescu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Deci de noroi treaba e clara !

nu are rost alceva la ce zici tu ca vrei!

Poti veni si la ploiesti sa probezi 235-urile mele dar daca gasesti mai mici cum ai spus tu de 80-chiar 85 e bine.....numa sa intre...

in carte daca dai o cafea iti trece ce ai pe masina si suplimentar 225 sau 235 care ar fi indicat sa fie trecute!

bafta

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Declar topic inchis. Treaba a fost rezolvata! insa turbo special track 195/80/15 (profil simex). Pentru inceput cred ca e ok!

 

http://img5.imageshack.us/img5/6562/resizeofimg269.jpg

 

http://img259.imageshack.us/img259/5127/resizeofimg272.jpg

 

va multumesc de sfaturi !

Daihatsu Feroza 1.6 - 1994

Renault Clio 1.5 dci - 2005 de vanzare

Ford Mondeo 1.8 Tdci - 2007

"Daca doar ai sti cat de frumoasa este tara mea!" - Nicolae Grigorescu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

offtopic

nu ai MRL-uri?

din ce vad in poze cred ca este blocat?

Gresesc cumva?

Sa fie cuplate permanent?

 

Are flanse adica planetara este angrenata permanent. Iarna nu e problema ca orcum merge in 4x4 dar vara pe asfalt are parte de mai mult zgomot+un consum mai ridicat.

 

Sti ca vorbesc din experienta proprie!

 

Cauta niste MRL-uri. E mai bine...:old

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

M-ati facut curios. Trebuie sa verific si eu sa vad ce am si ce nu am :))

http://img715.imageshack.us/img715/7264/mrl01.jpg

 

Pare aceasi mizerie. :uameni

Editat de baghy
Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Exact aceeasi chestie... :grin:

Intrebati-l pe tipul de la Rm. Valcea care are piese din dezmembrari, de niste MRL-uri.

Numai dupa invidia altora iti dai seama de propria valoare

Daihatsu Feroza 1.6L - 1994

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

M-ati facut curios. Trebuie sa verific si eu sa vad ce am si ce nu am :))

http://img715.imageshack.us/img715/7264/mrl01.jpg

 

Pare aceasi mizerie. :uameni

 

BRAVO ! AI INTUIT CORECT!

Asa cum spune si @nessum ai consum marit si tot timpul 4x4 ceea ce inseamna ca si uzurile aferente in angrenaje!

Parerea mea este sa va luati MRL-uri manuale de la AWM CARE SUNT cele mai bune.

Si eu am sa fac miscarea asta in primavara!

asa arata cele automate!

 

http://i1087.photobucket.com/albums/j480/davema1/IMG_0533.jpg

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Flansele care se vad in poza fac ca tot sistemul 4x4 sa fie cuplat permanent genul rotilor din spate! (este cuplat dar nu trage)

Cel automat se cupleaza atunci cand intri in 4x4...(nu stiu sa explic exact cum)

Decuplarea 4x4 se face prin mersul inapoi cca 10m (scrie pe usa stg fata la sofer)

Cele manuale te dai jos si le cuplezi cu mana din unlock in lock.

La iesirea din teren invers...

Sper ca am reusit sa explic destul de bine

Editat de davema

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Daca mergi frecvent pe asfalt cele automate sunt mai comode. Nu trebuie sa cobori din masina sa le cuplezi si apoi sa bagi in 4x4 (ca la ARO, o masina respectabila de altfel).

MRL-uri sau AVM-uri manuale sunt recomandate pentru off, preponderent.

Cum spunea si @davema cobori din masina si pui pe "lock" si apoi in 4x4, dupa ce iesi la forestier cobori iar din masina si decuplezi "unlock". Apoi dai putin cu spatele (3-10m) si gata.

Avantajul celor manuale este:

-consum putin mai mic

-uzura relativ redusa (nu mai sunt angrenate planetarele si restul)

-zgomot ceva mai redus in rularea pe asfalt...:ha: (daca ai "Simex" uita acest punct) :old

 

Scuze ca m-am bagat dar Vitara si Feroza sunt:ha:...oarecum:y...surori! :ypu

:tk

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Daca mergi frecvent pe asfalt cele automate sunt mai comode. Nu trebuie sa cobori din masina sa le cuplezi si apoi sa bagi in 4x4 (ca la ARO, o masina respectabila de altfel).

MRL-uri sau AVM-uri manuale sunt recomandate pentru off, preponderent.

Cum spunea si @davema cobori din masina si pui pe "lock" si apoi in 4x4, dupa ce iesi la forestier cobori iar din masina si decuplezi "unlock". Apoi dai putin cu spatele (3-10m) si gata.

Avantajul celor manuale este:

-consum putin mai mic

-uzura relativ redusa (nu mai sunt angrenate planetarele si restul)

-zgomot ceva mai redus in rularea pe asfalt...:ha: (daca ai "Simex" uita acest punct) :old

 

Scuze ca m-am bagat dar Vitara si Feroza sunt:ha:...oarecum:y...surori! :ypu

:tk

 

Salut domnu Nessum.

Oricand sunteti bineveniti in acest colt de Rai :)) Nu cumva si directia este mai usoara daca nu mai sunt angrenate planetarele si diferentialul non stop?

 

Aici la sectiunea Feroza deviem grav. Suntem campioni la off-topic.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Daca mergi frecvent pe asfalt cele automate sunt mai comode. Nu trebuie sa cobori din masina sa le cuplezi si apoi sa bagi in 4x4 (ca la ARO, o masina respectabila de altfel).

MRL-uri sau AVM-uri manuale sunt recomandate pentru off, preponderent.

Cum spunea si @davema cobori din masina si pui pe "lock" si apoi in 4x4, dupa ce iesi la forestier cobori iar din masina si decuplezi "unlock". Apoi dai putin cu spatele (3-10m) si gata.

Avantajul celor manuale este:

-consum putin mai mic

-uzura relativ redusa (nu mai sunt angrenate planetarele si restul)

-zgomot ceva mai redus in rularea pe asfalt...:ha: (daca ai "Simex" uita acest punct) :old

 

Scuze ca m-am bagat dar Vitara si Feroza sunt:ha:...oarecum:y...surori! :ypu

:tk

 

Cu respect, nici la cele automate nu mai sunt angrenate planetarele si restul, exact asta este scopul lor.

Idem si la zgomot.

 

Singurul avantaj pe care il vad la cele manuale este ca fiind atat de simple sunt practic indestructibile. Cele automate sunt mai pretentioase.

VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

@davema, @nessum aveti dreptate! E pe flanse, prietenul @ryder mi-a deschis si mie ochii acum trei zile cand ne-am vazut. O sa vad cum fac sa ma aliniez cerintelor....:wink: Cu siguranta insa la anul! Prietenii stiu de ce:2dr! Valabil si ptr gumele mai mari. Dealtfel anul viitor se intrevad mari schimbari: amortizoare, foi noi pe spate, poate chiar un kit de inaltare, gume mai mari, mrl-uri.

 

Si ca sa nu fiu off topic nu o sa va spun ca de azi am o toba nou nouta pe care am dat 350 lei cu tot cu montaj. :banana

Daihatsu Feroza 1.6 - 1994

Renault Clio 1.5 dci - 2005 de vanzare

Ford Mondeo 1.8 Tdci - 2007

"Daca doar ai sti cat de frumoasa este tara mea!" - Nicolae Grigorescu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

@davema, @nessum aveti dreptate! E pe flanse, prietenul @ryder mi-a deschis si mie ochii acum trei zile cand ne-am vazut. O sa vad cum fac sa ma aliniez cerintelor....:wink: Cu siguranta insa la anul! Prietenii stiu de ce:2dr! Valabil si ptr gumele mai mari. Dealtfel anul viitor se intrevad mari schimbari: amortizoare, foi noi pe spate, poate chiar un kit de inaltare, gume mai mari, mrl-uri.

 

Si ca sa nu fiu off topic nu o sa va spun ca de azi am o toba nou nouta pe care am dat 350 lei cu tot cu montaj. :banana

 

Eu incep sa fiu indecis. Momentan nu am bani si am alte prioritati dar mai incolo daca ma tine microbul asta off-road ma gandesc la o toyota lj 70 cu numere de Italia. :y

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Cu respect, nici la cele automate nu mai sunt angrenate planetarele si restul, exact asta este scopul lor.

Idem si la zgomot.

 

Singurul avantaj pe care il vad la cele manuale este ca fiind atat de simple sunt practic indestructibile. Cele automate sunt mai pretentioase.

 

Asa este dar cele automate in sarcina (forja in rampa) se decupleaza datorita solicitarii (@davema e martor). Daia spuneam ca in off manualele sunt recomandate! :old In rest pe asfalt e la fel. :top

Multumesc@baghy! :tk:tk:tk

 

Toyota LJ70 e deja alta poveste, legenda frate!!!:x Sa vezi cum arata cea a lui @Toyo_L sau @Nae. Plangi langa ele!:ooo

SUPERBE!:y

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

salutari!

 

intrebare:

ptr off-road usor (hai sa zicem mediu), fara competitii si nororieli exagerate, ce profil ati alege ptr Feroza:

Insa Turbo Dakar

Insa Turbo Sahara

Insa Turbo Extreme (Simex)

 

marimea vizata este 235/75R15, sau ceva echivalent ca diametru (eventual mai ingust). am vazut pe masina lui @davema si cred ca m-ar "coafa" si pe mine dimensiunea aia...bineinteles impreuna cu Trailmaster +50, bodylift +20-30, si probabil ceva distantiere sau jante intoarse (ma mai gandesc)

 

imi dau seama ca Simex-urile ar fi "miezul" ptr noroieli si de astea, dar in acelasi timp pe asfalt sunt cam prastie. cum nu voi duce masina pe platforma pana in teren, probabil o sa mai ma dau si prin oras cu ea (mai ales iarna), ma gandesc la un profil mai cuminte (Dakar sau Sahara).

in principiu vor fi iesiri "prietenesti" pe forestiere si coclauri pe langa TM, dar voi incerca si trasee mai la distanta (zona Resita, Bozovici, Herculane-Cerna Sat, Apuseni, Zarandului, Maramures,...) , de aia imi doresc un profil cu care sa pot merge 300-400-500km pe asfalt fara sa-mi faca terci urechile si sa nu pot merge cu mai mult de 60-70km/h.

 

Nu exclud Simex-urile, doar ca nu vor fi achizitionate din prima, doar daca voi simti nevoia :banana Oricum o sa iau un rand de gume si ptr oras de toata ziua (ceva AT) dimensiuni mai "normale", dar asta e alta poveste.

 

Daca aveti alte recomandari (firme&model) similare cu optiunile de mai sus, v-as fi recunoascator.

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Legat de cauciucuri parerea mea este urmatoarea:

Offroad in prietenesti este atunci cand te duci de placere, adica sa te distrezi si tu si ceilalti.

Daca in prietenesti mai gasesti si noroi (adica sigur) eu zic ca e bine sa treci cat decat prin el , nu la fiecare obstacol sa te traga altul , sa ingreunezi mersul normal in offroad(sa zicem max 20km/h). Dupa o experienta ca asta ai sa te bati singur dupa ceafa ca nu ai simex!!!! Adica din prieteneasca sa dai in ' dusmaneasca''! Normal ca nu va zice nimeni ,nimic pe loc ,dar pe sub mustati toti vor comenta. Nu din rautate sau de alceva dar in loc sa vezi locuri deosebite cu adevarat , stau altii si se uita la tine cum o chinui sa iesi si poate sa o si distrugi!

Cat despre zgomotul din asfalt , la simex este mare cand rulezi cu ele desumflate.

Daca mergi cu 1,8 sa zicem atunci nu ai acelasi consum si acelasi zgomot!

Eu sustin in continuare simex ptr ,ca cele din urma, mi-au adus doar satisfactii!

Cu o masina de teren in asfalt cu simex esti cam nesigur dar cu atentie marita la curbe (pe drept nu ai probleme) si la franari.

Cu feroza eu acum merg cu 90 pe asfalt daca nu este nimic in fata sau curbe.

Zgomotul este de bondar.......

Crezi ca marea majoritate foloseste simex degeaba?

Cati ai vazut cu simex pe masini care se duc pe drumuri forestiere?

Frumusetea este acolo unde nu intra loganul!

Asa ca eu te sfatuiesc clar pe simex 235....

Nu spun ca este cel mai bun dar aproape da!

S-a scris in forum de zeci de ori ca nici un cauciuc nu indeplineste toate cerintele:

asfalt , noroi ,zapada etc

Daca pastrezi simexul la maniera ca atunci cand patineaza pe stanci sa nu dai in el ca disperatul cum am facut eu cu primele atunci marginea lor va fi dreapta si nu curbata iar in zapada sunt f ok.

Pe gheata nici un cauciuc nu este tatic ...asa ca ...bafta la alegere!

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cauciucuri Feroza!

 

Eu ma gandesc la ceva M/T mai ales ca e singura masina care o am in Romania.

La norori e mai bun ca un A/T si pe asfalt mai bun ca un simex. Nu le are pe toate dar anvelopa universala nu exista.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare