Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime


Ryder

Postări Recomandate

Dupa cum s-a mai vorbit aici, avem diverse mici probleme la masinile noastre: mai e de schimbat vreun bec prin bord, nu merge o treapta la ventilator, mai un contact, mai un intrerupator. D-astea. Chestii pentru care nu merita sa duci masina la mecanic, pentru ca sunt mai degraba enervante decat grave, iar solutiile sunt la indemana.

 

1. Visco-cuplajul de la ventilatorul de racire a motorului

 

Dupa cum ati aflat deja pana acum, masina Daihatsu Feroza nu este dotata cu electroventilator pt racire. In schimb exista un ventilator, cuplat pe axul motorului prin intermediul unui asa numit visco-cuplaj. Viscocuplajul asta ce face: cand motorul este rece lichidul vascos din camera de cuplare este foarte subtire, si in acest fel lasa axul motorului sa se invarta mult mai repede decat elicea ventilatorului. Cand se incalzeste motorul, lichidul se ingroasa si face elicea sa se invarta mai repede si sa raceasca motorul. Solutia este foarte simpla si ingenioasa, insa in timp lichidul isi pierde proprietatile, un cuplaj nou costa 300 Euro si aici intervin eu.

- Se demonteaza frumos ansamblul (4 suruburi daca tin bine minte). Pentru a lucra mai usor trebuie scoasa aparatoarea de la elicea ventilatorului, situata in spatele radiatorului.

- Viscocuplajul se poate desface in doua, trebuie desurubate 3 sau 4 suruburi. Mare grija la o-ringul de etansare, nu aveti de unde sa luati altul asa ca trebuie refolosit cel existent.

- Acum ca e desfacut se scurge lichidul din el intr-un recipient gol, curat, in vederea masurarii aproximative a cantitatii. Se curata frumos pe dinauntru si se sterge cu o carpa curata.

- Se umple la loc cu o cantitate aproximativ egala cu cea scursa. Se va pune ulei siliconic folosit pentru amortizoarele de la masinutele telecomandate. Acesta vine clasificat pe diferite vascozitati. Eu am ales una medie si merge bine. Nu e o stiinta precisa si nu am gasit nicaieri cantitatea exacta.

- Se monteaza in ordinea inversa operatiei de demontare.

Nota bene: unii prefera sa sudeze sau sa anuleze visco cuplajul prin cuplarea pe direct a ventilatorului. Solutia este proasta deoarece iarna motorul merge mai rece, deci consuma mai mult, si uleiul ajunge greu la temperatura potrivita, deci motorul se unge prost, iar vara oricum nu va raci mai MULT decat daca ar fi visco-cuplajul in stare corecta de functionare. Masina asta a fost gandita pentru tari asiatice calduroase si pt Australia. Deci nu se pune problema ca nu ar face fata la caldura.

 

2. Schimbat becul din consola centrala

 

Da. In consola centrala exista un bec. Dar este atat de bine ascuns incat multi nu stiu de el. Sau daca stiu de existenta lui nu stiu cum sa il schimbe. Pana zilele trecute m-am aflat in aceasta categorie.

 

- Fa operatiunea asta cu masina calda, adica dupa ce s-a incalzit bine INAUNTRU, altfel vei pati ca mine, sa rupi plasticul respectiv, care devine casant la frig.

- Se trage de tzamburusii de plastic de la comenzile glisante ale ventilatorului, incalzirii, (sagetile verzi in imagine). Trebuie sa fie 4. Daca tragi de ei spre tine o sa iasa usor. In felul asta dai panoului posibilitatea sa iasa.

20101218122313.jpg.df9f73250c863b5c724969ead1e55fd9.jpg

- Se scoate capacelul de plastic care acopera locul unde ar trebui sa fie butonul de aer conditionat. Indicat cu sageata rosie.

- Bagi degetul prin gaura si tragi usor, incet si uniform de panoul de plastic. E prins cu niste cleme, ai grija sa nu-l flexezi prea tare ca se va rupe.

- Cand iese de tot o sa observi in capatul dinspre volan un beculet mic insurubat in panou intr-un suport de plastic. Trebuie desurubat si schimbat. Costa cca 1 leu si il gasesti la orice magazin de piese auto.

- Se schimba becul si se fac operatiunile de montare in ordine inversa.

 

3. Reparat treptele care nu merg la ventilatorul din habitaclu

 

- Trebuie desfacut ventilatorul, e in dreapta jos, sub torpedo. Iese mai cu chin, dar iese. Nu mai tin minte sa spun procedura pas cu pas, mie mi-a luat vreo 2 ore sa descopar tot, dar cu ceva sfaturi poate o sa va fie mai usor.

- Undeva pe carcasa de plastic in care e montat ventilatorul exista prinsa cu niste suruburi o piesa electrica - legata parca cu o mufa ceva - care are pe ea niste sarme spiralate, ca niste rezistente electrice, de grosimi diferite. Daca nu ma insel sunt 3 la numar. La mine cea mai subtire era intrerupta si tin minte ca era atat de fragila incat cu toata grija cand am scos piesa din carcasa s-a dezintegrat efectiv.

- Am luat o sarma subtire, am facut o improvizatie romaneasca si am cositorit-o pe piciorusele originale.

- Montat ventilatorul la loc.

 

4. Schimbat becurile din bord.

 

Aici e un pic mai complicat, motiv pt care cred ca o sa pun si poze.

 

- Se desfac cele 2 suruburi care tin capacul de deasupra bordului

 

20101218122608.jpg.8b61e6c16a58017855b79c8158bb33ee.jpg

 

- Se desfac cele 3 suruburi (marcate cu sageti rosii) care tin piesa metalica din imagine. Se mai desfac si cele 2 suruburi notate cu sageti verzi. In felul acesta se poate scoate consola de bord dar numai dupa ce sunt deconectate mufele electrice. E un pic mai migalos, ca japonezul care a facut masina a avut maini mai mici si mai dibace ca ale mele.

 

20101218122929.jpg.eb8dfdd9b5438a1146e041c825e0ddd1.jpg

 

- Este expus bordul, se desfac cele 4 suruburi indicate de sagetile rosii.

 

20101218145811.jpg.3680108df315380f7c86443041a90f2a.jpg

 

- se trage usor in fata si se deconecteaza cele doua mufe electrice mari (sagetile rosii) din spatele bordului pentru a-l putea manevra un pic. Cablul de la vitezometru (sageata verde) nu l-am deconectat, se poate face schimbarea becurilor si cu el montat. Un pic mai greu, dar se poate.

 

20101218150157.jpg.546105f7415e4fd4c81aab41b96e0cf7.jpg

 

- becurile sunt de doua feluri: mici (1,2W) pentru indicatorii din bord (frana de mana, presiune ulei, etc) si mari (3W cred, indicate cu sageti in imagine) pentru iluminarea generala a bordului. Cele mari au un "prezervativ" verde pus pe ele ca sa dea lumina verde. Eu o sa caut alta culoare ca nu imi place pe verde. :)

 

20101218150228.jpg.3e16a8c3837e620337a287b7012b972d.jpg

 

Probabil masina o sa arate cam asa in stadiul asta:

20101218150713.jpg.9d159b561b65a1c66e117f4cb1b20571.jpg 20101218150707.jpg.3e386f060b4bfc0f5a19bfdde2fc768c.jpg

 

Cum am atins limita de 8 fisiere pe care le pot atasa o sa inchei aici postul. In episodul urmator:

- fabricarea si tapitarea panourilor de la usi (inca nu am facut portbagajul, mi-a fost lene)

- carpit gaurile din tabla de la aripile spate

- montat intrerupatoare in bord si alte mici maruntisuri.

:h5

  • Like 3
VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 196
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Am prins un pic de timp si continui ce am inceput ieri:

 

5. Fabricarea si tapitarea panourilor interioare de la usi

 

In cazul meu masina Daihatsu a venit aratand destul de bine pe afara, dar s-a dovedit a fi "vopsit gardul". Cand am intrat in amanunte am descoperit leopardul. In cazul panourilor de la usi, acestea aratau decent, insa cartonul din care erau facute era rupt si deteriorat peste tot. In imagine se vede panoul original si dedesubt cartonul din care se va taia cel nou.

IMG_2890.jpg.4c4f69107da26887e025fdfb77ca0a8c.jpg

 

 

S-a decis inlocuirea si retapitarea lui.

Pasi premergatori, materiale necesare:

- primul pas este sa se ia masurile generale. E cel mai important, trebuie stiut cam cat de mari trebuie sa fie panourile si ce latime sa aiba materialul pt tapiterie.

- se cumpara carton de 2mm grosime de la orice depozit care debiteaza PAL si altfel de materiale pentru mobila. Nu bag mana in foc dar e posibil sa se gaseasca si la Bricostore/Praktiker.

- se cumpara material pentru tapiterie. Eu am optat pentru un vinil negru, imitatie de piele, luat din Obor.

- am captusit panourile pe sub tapiterie cu un material folosit ca izolatie pentru parchet; e un fel de burete foarte subtire, de 1mm sau asa ceva. Din pacate se cumpara doar la role mari, minimum 10-12 metri. Din fericire e foarte ieftin.

- banda dublu adeziva (pentru fixarea captuselii pe carton)

- lipici tip "Prenadez" - am folosit Moment.

Scule necesare:

- cutter

- capsator industrial (20 lei cel mai ieftin)

- masina de gaurit cu burghie pentru lemn (acelea cu varf ascutit)

- fierastrau electric (pentru comoditate)

- eu am mai folosit si niste freze la masina de gaurit pentru a da unele gauri mai mari, dar se pot taia si cu fierastraul, dureaza un pic mai mult si trebuie mai multa atentie.

 

Si treaba in sine:

 

- Se foloseste panoul vechi drept sablon pentru trasarea conturului pe cartonul nou.

IMG_2890.jpg.4c4f69107da26887e025fdfb77ca0a8c.jpg

 

- Am decis intarirea marginilor gaurilor pentru difuzoare asadar am fabricat din materialul ramas niste inele si le-am lipit in jurul gaurilor, pentru a avea un material mai gros in care sa infiletez suruburile ce vor tine difuzoarele.

IMG_2893.jpg.47542c8c0a1c140dd610d06be80570da.jpg

 

- Se lipeste pe panou banda dublu adeziva care va tine captuseala interioara. Nu uitati sa verificati pe care fata o lipiti ca sa nu va treziti cu surprize. :)

IMG_2892.jpg.18dea78f1f2bdcd95a2cdd7a17750c2c.jpg

 

- Se monteaza clipsurile de plastic originale cu care se va fixa panoul pe usa masinii. In caz ca nu le mai aveti pe toate sau sunt deteriorate se gasesc in targul Vitan, dar trebuie cautat ceva mai mult, unii cer 1 leu/clips si cand ai de luat mai multe e enervant. Se gasesc si cu 0,20 lei.

IMG_2895.jpg.3bf3aed3da299714048181b9e52d204d.jpg

 

- Se iau masurile pentru taierea materialului cu care se tapiteaza si se marcheaza (cu creta, de exemplu) limitele de taiere. Se lasa un excedent la toate marginile de circa 12-15mm.

IMG_2896.jpg.a54181af54c27df0e4a149b2deb20afd.jpg

 

- Se aplica pe margini adezivul in strat foarte subtire si se lasa circa 10-15 minute sa inceapa sa se usuce.

 

- Se incepe capsarea. Se capseaza intai o latura lunga, iar apoi se intinde cat mai bine de material si se capseaza si cealalta latura lunga. Idem pentru laturile scurte.

IMG_2897.jpg.d51831030ad8063b8b3637a851b39dea.jpg

 

- Se monteaza difuzoarele

IMG_2900.jpg.e6a2ee624261d52278e52bd08eaaaca9.jpg

 

Final:

IMG_2899.jpg.0f846d58a04ee4fac2b0ad97c853ceea.jpg

  • Like 1
VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Cate becuri mari sunt? 3? Cum e prezervativul ala de pe ele? Se poate schimba cu altul sau trebuie cumparate becuri cu led?

  • Like 1
Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

6 becuri mari, daca numaratoarea mea a fost corecta. E posibil sa fi fost 7... Prezervativul verde se poate scoate cu grija de pe becurile vechi pt a fi refolosit. La mine a mers.

VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Eu ziceam daca se poate schimba cu alta culoare? Si eu cred ca am cateva arse pe acolo dar numai dupa ce scot bordul pot sa-mi dau seama.

  • Like 1
Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Da, se pot, cred ca sunt in targul Vitan niste unii care vand becuri din astea de bord, inclusiv pe LED, de alte culori. Varianta cu "prezervativ" colorat era aplicata in anii 80-90 pentru simplitate si cost scazut.

VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Adica Mrl-ul din fata? Daca e automat poti sa incerci sa-l cureti dar s-ar putea sa faca la fel si dupa. Mai bine iti cumperi manuale. Si eu caut si nu gasesc doar la niste scoruri absurde.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

cauta si pe ebay, stiu ca am dat eu de ele intamplator p'acolo si erau OK ca pret (parca 160$)

 

uite aici

Editat de b77dbc

Numai dupa invidia altora iti dai seama de propria valoare

Daihatsu Feroza 1.6L - 1994

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

FELICITARI RYDER,

 

Multumim pentru informatiile utile... chiar am 2 becuri arse pe la bord si ma intrebam cum se schimba.

daca mai sunt cativa care posteaza asemenea imagini cu instructiuni pe la masinile astea chiar ca le vom depana singuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

cauta si pe ebay, stiu ca am dat eu de ele intamplator p'acolo si erau OK ca pret (parca 160$)

 

uite aici

 

 

acum regret ca m`am inscris asa tarziu aici .. eu am feroza de 1 an jumate si ce probleme am avut la ea am incercat sa le rezolv altfel nu prin a cere parerea unora care detin feroza...de exemplu voi .. de exemplu prima problema a fost cea a mrl`urilor , automate ca asa am luat masina..si mi`am cumparat manuale AVM de la o firma din bucuresti la pretul de 180 de euro + taxe de curier..si cand am vazut acum la ce pret erau pe ebay imi pare sincer rau..sper ca orice problema o sa mai am .. sa o pot rezolva desigur cu ajutorul vostru . tot respectul baieti ! :br

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Salutari,

Nu sunt proprietar de Feroza ci de Vitara insa conduc mult timp cind facem raiduri un Daihatsu Feroza al unui prieten.Pe linga problemele semnalate de voi legate de iluminatul bordului masina in cauza are si o problema mai serioasa, respectiv cursa pedalei de ambreaj este foarte scurta iar pentru a apasa pedala este nevoie de o forta de apasare foarte mare.Daca terenul necesita lucrul cu ambreajul in scurt timp iti tremura piciorul de parca ai parkinson.Ma puteti ajuta in a identifica, cauzele problemei?

Cu stima R

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Traseul cablului de ambreiaj fiind destul de lung ,din stanga de la pedala pana in partea dreapta acolo unde e normal ptr japonezi , face ca el sa fie mai tare.

Incearca sa vezi daca nu este cumva poturat acest traseu si mai strange-l un pic.

Bafta

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Multumesc, Davema.Voi verifica traseul.Poti te rog sa-mi spui exacT de unde sa string cablul?Am acces direct sau trebuie sa desfac ceva sa ajung la locul cu pricina?Merci

R

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ! si mie mi s-au ars becurile de la bord si "prezervativele" verzi de pe ele erau putrede asa ca am pus doar becurile albe si arata super !

 

cat despre ambreiaj ....... da merge un pic greu si prinde destul de sus pedala dar se poate intinde din compartimentul motor imediat langa balamaua din dreapta a capotei si are doar o siguranta care trebuie mutata. traseul trebuie sa fie optim adica cu bucle largi si ai mare grija sa il prinzi in clema de pe radiator sa nu il atinga elicea !!!!!!:wink:

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Salutare,

Am si eu o problema, poate a mai fost intalnita problema si la altii, doresc sa gresez mrl-urile (sunt auto), nu reusesc sa desfac suruburile cu care sunt prinse, am incercat cu tot felul de solutii, dar nimic

Sunt foarte hotarat sa le desfac pentru a le da ceva vaselina si ma enerveaza ca nu pot, in cel mai rau caz am sa le dau dalta si am sa le schimb (suruburile) dar sper sa nu se ajunga pana acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Nu gresa MRL-urile automate! MRL-urile nu au piese care se misca la viteza mare. Trebuie sa aiba vaselina cat sa nu rugineasca, nu cum a facut un mecanic "luminat" la masina mea de mi le-a umplut cu vaselina si nu au mai functionat sau unul s-a cuplat si unul nu, si nu stii ce concert de troznituri si troncaneli a iesit.

VERTIZONTAL. Fotografie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Salutare tuturor.In primul rand multumesc pentru sfaturile postate . Sunt de mare ajutor.Am cumparat o feroza din 97; merge excelent dar are o problema : la actionarea energica a franei prinde prima data spatele .Pe asfalt nu sunt probleme dar pe gheata incepe sa fuga spatele .Am verificat si nu are repartitor .aveti vre o sugestie cum s-ar putea mari puterea de franare spre fata? :tk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: FEROZA: Probleme enervante, rezolvari ieftine cu efecte maxime

 

Vezi ca trebuie sa te prezinti mai intai la prezentarea membrilor.

Incearca sa aserisesti instalatia si sa schimbi lichidul de frana.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare