Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

    Salutare,

    Cu ajutorul colegului eti79ety am intrat in posesia pozelor cu radiatorul de Dacia 1310 montat pe Feroza.
    O sa scriu mai mult deci rog atentie.
    Radiatorul de Dacia 1310 are 3 stuzturi cel de Feroza are 4 stuzuri.
    Dacia: furtun gros sus, furtun gros jos, furtun subtire sus care se duce in vasul de expansiune
    Feroza: furtun gros sus, furtun gros jos, furtun subtire sus se duce in vas, furtun subtire sus vine din chiulasa

    Solutia lui @eti79ety functioneaza lipsa celui de al patrulea furtun fiind rezolvata cu o gaura in buson la care s-a atasat stutz cu filet si s-a adaugat furtun.
    Se poate rezolva si cu o gaura in radiator la care se sudeaza un stutz.
    Solutia prezentata face ca instalatia de racire sa nu mai stea in presiune, practic la Feroza instalatia sta in presiune pana se deschide busonul si apa se duce in vasul de expansiune.
    Ca instalatia sa stea in presiune am putea monta un vas de expansiune de Dacia 1310 care este prevazut cu supapa de presiune.
    Nu stiu daca conteaza ca sta sau nu in presiune avand in vedere ca solutia colegului functioneaza.
    Radiatoarele de Dacia cele mai noi sunt prevazute cu termocupla deci putem cupla un electroventilator fara sa facem improvizatie cu T-eu si piulita sudata.
    Prinderea pe masina se face usor, doua suruburi jos si unul sus, putem renunta la vascocuplaj si montam electroventilator sau lasam vascocuplajul si punem electroventilator pe cealalta parte.

    Radiator Dacia 1310 pret 100-150-200 depinde daca este de aluminiu sau cupru, cred ca cel mai repede gasim la Remat, termocupla 10-20 ron, electroventilator 40-60 ron.
    Radiator Feroza, cel mai ieftin nou este 750 ron, oferta de la Brasov pe custom unicat 10000, second la dezmembrari nu se gaseste.


    O MICA CORECTIE pentru ca am uitat sa intreb si sa mentionez ceva.Nu stiu ce a facut colegul cu furtunul subtire din dreapta jos cel care vine de langa filtrul de ulei.
    Bafta.
    Fișiere atașate
    Ultima editare de Caphonne; 12.dec.2016, 12:53.
    Dacia Duster 4x4
    Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

  • #2
    Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

    Fizica elementara ne da raspunsul la una din intrebari: lichidele sub presiune au punctul de fierbere mai ridicat decat cele aflate la presiune atmosferica.
    Poate e de luat in calcul pentru la vara
    It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

    Comentariu


    • #3
      Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

      Vas de expansiune cu supapa de presiune, avea chiar si batrana Dacie, practic vasul va tine locul acelui buson de pe radiator, zic eu, sau astia de sudeaza radiatoare muta gatul de la radiatorul vechi pe cel de Dacia si instalatia va functiona la fel.
      Ultima editare de Caphonne; 12.dec.2016, 12:47.
      Dacia Duster 4x4
      Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

      Comentariu


      • #4
        Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

        eu nu am acel furtun de ar merge spre filtrul de ulei, azi am verificat la o alta feroza, mai noua(1997 fata de a mea 1990) si nu are acel furtun, am sa fac foto sa le incarc
        cu radiatorul asta si vascocuplajul blocat am mutat o rulota, stupii pe o remorcuta cu 2 axe si nu numai pe drum, in primavara am avut noroc sau mai bine ghinion ca a plouat, drumurile au fost namoloase in padure, apa nu mi=a fiert niciodata. am ajutat o singura data cu electroventilatorul, montat pe buton actionat din cabina, cand ramasesem cu remorca suspendat si am zis sa nu incing rau apa cat am tras de ea sa ies. Neplacut e iarna ca nu prea am caldura din cauza vascocuplajului blocat, daca am dat jod paletii de plastic trebuie sa fiu atent sa pornesc electroventilatorul, ca mai urca apa la 4x4 L, se rezolva cu o sonda pe radiator, cand am timp.
        Nu stiu daca am fost pra explicit dar intrebati
        Ultima editare de eti79ety; 13.dec.2016, 21:03.
        Trateaza oamenii, asa cum vrei sa te trateze ei pe tine!

        eti79ety@politisti.ro

        Comentariu


        • #5
          Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

          Am inteles, e a mea mai cu motz, mersi mult.
          Dacia Duster 4x4
          Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

          Comentariu


          • #6
            Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

            nu stiu cum e cu sau fara mot, dar eu nu am, m-am tot uitat si nimic, iar asta de ma uitai azi, nu vazui foarte bine, era plina de ulei si praf, namol nu se observa, dar cautai furtunelul care pleaca de undeva de sus din radiator si mergea spre chiulasa
            Trateaza oamenii, asa cum vrei sa te trateze ei pe tine!

            eti79ety@politisti.ro

            Comentariu


            • #7
              Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

              Fac poza maine si va arat.
              Dacia Duster 4x4
              Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

              Comentariu


              • #8
                Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                Oferta de la romradiatoare primita azi: 900 lei pe alama, am incercat...
                Cautam solutii!

                Comentariu


                • #9
                  Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                  Eu ti-am zis va este scump, cei de la Ipexim nici macar nu mi-au dat oferta, au refuzat.
                  Dacia Duster 4x4
                  Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                    Nu am apucat sa fac poze la furtunul in plus pe care il are masina mea.M-am apucat sa adun piese, mi-am comandat un GMV nou de Dacie cu 42 ron care este foarte teapan si are o turatie ok, termocupla, niste furtune, ramane sa iau un radiator sau doua sa vad cum imi fac drum la Remat daca nu comand unul nou care este vreo 120-140 ron cu termocupla pe el deci pot monta GMV-ul.In functie de rezultate ma gandesc daca mai las sau nu vascocuplajul.Spatiu este pot sa pun GMV actionat de termocupla si unul la buton.

                    Gata am intrat in posesia a doua radiatoare de Dacia 1310 din cupru, unul este mai greu are fagurii mai desi sa zic celalalt este mai usor.Au fost vopsite pe afara dar starea facurilor este perfecta, in interior au maroneala le voi spala cu detartrant.
                    Latimea este fix ca a radiatorului de Feroza adica 450 mm iar inaltimea este de 330 mm fata de 350 la Feroza, grosime 40-50 mm fata de 32 mm la Feroza deci este in schema :)

                    Nu stiu daca am timp pana de sarbatori dar mai am in cap ceva, sa mut suportii radiatorul de la Feroza pe cel de Dacie si daca baietii de la sudura se baga vreau sa mut gatul cu buson pe radiatorul de Dacia astfel incat instalatia sa ramana la fel.
                    Fișiere atașate
                    Ultima editare de Caphonne; 14.dec.2016, 14:31.
                    Dacia Duster 4x4
                    Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                      catalin, lasa asa busonul te complici si tot asa va functiona. azi am stat 30 de minute langa o feroza pana a venit nenea soferul, l-am rugat sa ma uit la furtunelul ala de la filtru si na! il avea! deci mos craciun exista! acum a mea si a prietenului meu sunt incomplete sa zic asa, fara furtunas.
                      Trateaza oamenii, asa cum vrei sa te trateze ei pe tine!

                      eti79ety@politisti.ro

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                        Nu neaparat incomplete probabil difera modelele, furtunul ala nu stiu daca raceste sau incalzeste o sa verific.Trebuie sa caut unde modific busonul sa-i dea gaura si sa-i puna stutzul ala.
                        Ultima editare de Caphonne; 14.dec.2016, 19:54.
                        Dacia Duster 4x4
                        Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                          acu am vazut si postarea lui nvmoldovan, din pacate au crescut preturile si la romradiatoare bv.... pacat...

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                            Eu voi continua acest ''proiect'', am adunat piesele, am modificat busonul, radiatorul este la inmuiat, mai complicat este cu vremea.
                            Dacia Duster 4x4
                            Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Schimbare radiator Daihatsu Feroza cu radiator de Dacia 1310 !!

                              Am cumparat acum un an si jumatate un radiator nou si am dat 950 lei pe el. Acum e ... ciur .... Ziceam atunci ca fac o data efortul ala si nu mai am probleme pe linia asta. Uite ca m-am intors de unde am pornit. Cele noi sunt intre 730 si 1400 lei (o gramada de producatori), dar sa dai din 2 in 2 ani atata pe radiator ...
                              Asa ca mi se pare deosebit de interesanta ideea cu radiatorul de Dacia. Acuma sunt un pic in ceata pentru ca am inteles din postarile anterioare (si de pe alte topicuri) ca cel pus pe Feroza din poze e de Dacia Papuc, si aici se vorbeste de 1310. Problema cea mare e ca si Feroza mea are cel de-al patrulea furtun (cel de sub filtrul de ulei) si nu stiu unde ar putea fi cuplat. Oare nu e posibil sa se faca o ramificatie de la iesirea furtunului gros de jos unde sa se cupleze si cel de-al patrulea ?
                              Si alta intrebare: sistemul de prindere se potriveste sau trebuie facute adaptari ? In poze se vede in partea de jos un fel de cablu (ca o pamantare foarte groasa). Face parte din sistemul de prindere ? Multumesc.
                              Foloseste-te de bani si iubeste oamenii ! Niciodata invers !

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X