Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Help, am probleme cu motorul nou

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Help, am probleme cu motorul nou

    Salutare,

    Fratilor mai am putin si cred ca torn un litru de benzina pe feroza mea si ii dau foc :(. Istoria sta cam asa:
    1. Motorul cu care era echipata masina cand am cumparat-o fierbea si avea apa in ulei. Am cumparat motor SH si am facut schimbul.
    2. Motorul nr. 2 cumparat SH crapa un cuzinet dupa nici un an.
    3. Ma gandesc si ma decid sa fac din cele doua unul nou. Cumpar kit cota 1 de reparatie (segmenti, cuzineti, set pistoane, bolt, demeringuri, garnituri, etc). Fac strungaria (rectificat vibrochen, rectificat bloc motor, rectificat chiulasa, rectificat scaune supape, rectificat supape, rectificat ax came etc).
    4. Motorul nou facut in perioada de rodaj scoate putin fum. Dupa 1000km fac prima iesire la vanatoare urc o panta dificultate medie, turat putin motorul cam 10min si... incepe sa sa scoata fum la fiecare plecare de pe loc. In mers nu se prea vede fum dar evident consuma ulei. Compresie masurata 13-14 bari constanta pe fiecare piston deci...
    5. Desfac motorul pe sus si constatam ca semeringurile la supapa 2 erau "flescaite" schimbam toate semeringurile si... scoate fum cand pleci de pe loc si consuma ulei cam 1l la 100km. Offroad scoate ceva mai mult. Masuram din nou compresia si la fel 13-14 bari pe fiecare piston. In mers presiunea de ulei 4-6 bari deci pompa merge bine.

    Sunt disperat, masina merge rotund trage bine nu am nici cea mai mica idee pe unde haleste uleiul (compresie beton). Dupa atatia bani bagati in feroza sunt foarte dezamagit de ce patesc cu ea.
    Va rog daca aveti vreo idee, orice sa ii dau de cap.
    Ultima editare de panoramasecret; 25.ian.2018, 11:19.

  • #2
    Re: Help, am probleme cu motorul nou

    RE-segmenteaza-l
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

    Comentariu


    • #3
      Re: Help, am probleme cu motorul nou

      Postat în original de nissan4x4 Vezi post
      RE-segmenteaza-l
      Pai segmenti sunt schimbati ca parte din reconditionarea motorului sunt noi nouti am facut 1500km pana acum. Plus ca daca ar fi problema de la segmenti nu as mai avea compresie asa buna 13-14 bari nu?

      Comentariu


      • #4
        Re: Help, am probleme cu motorul nou

        Postat în original de panoramasecret Vezi post
        Pai segmenti sunt schimbati ca parte din reconditionarea motorului sunt noi nouti am facut 1500km pana acum. Plus ca daca ar fi problema de la segmenti nu as mai avea compresie asa buna 13-14 bari nu?
        PS. Eu nu sunt mecanic, raspund din ce mi se spune si mie, testele si schimbul pieselor sunt efectuate sigur adica exclus sa fi fost pacalit de mecanic.

        Comentariu


        • #5
          Re: Help, am probleme cu motorul nou

          acu' intreb si io, poate gresesc: manometrul ala sigur e calibrat corect?

          Comentariu


          • #6
            Re: Help, am probleme cu motorul nou

            Postat în original de u2_2 Vezi post
            acu' intreb si io, poate gresesc: manometrul ala sigur e calibrat corect?
            Da e calibrat, ideea cu masurarea compresiei este sa vezi daca are compresie si daca e constanta adica nu scade. Lucrul asta iti arata ca nu are scapari pe langa segmenti etc. Deci si daca nu ar fi calibrat si sa spunem ca indica 13 bar si de fapt erau 11 bar, compresia a fost stabila si nu a scazut.

            Comentariu


            • #7
              Re: Help, am probleme cu motorul nou

              Am avut eu aceeasi problema dar cu o alta masina, nu cu Feroza.
              In capacul de colbutori era o supapa de sens catre un furtun ce asigura ceva vid, vacuum, nu stiu ce.
              Eh, valva aia nu mai lucra. In mers nu se simtea, dar cand bagam piciorul in ea dupa o perioada de mers constant, scotea norul de fum. Si manca ceva ulei.
              Am pus pe conducta aia o supapa de sens (de la un Matiz, daca imi amintesc bine) si s-a rezolvat.

              Nu am masina langa mine, asa ca nu am cum verifica acum. Dar nu cumva sa aibe si Feroza dracovenia asta de supapa pe capacul de colbutori (in interior era)? Sau, daca o avea supapa pe furtunul respectiv... nu cinva o fi stricata?

              Comentariu


              • #8
                Re: Help, am probleme cu motorul nou

                Postat în original de Bogdan_Hera Vezi post
                Am avut eu aceeasi problema dar cu o alta masina, nu cu Feroza.
                In capacul de colbutori era o supapa de sens catre un furtun ce asigura ceva vid, vacuum, nu stiu ce.
                Eh, valva aia nu mai lucra. In mers nu se simtea, dar cand bagam piciorul in ea dupa o perioada de mers constant, scotea norul de fum. Si manca ceva ulei.
                Am pus pe conducta aia o supapa de sens (de la un Matiz, daca imi amintesc bine) si s-a rezolvat.

                Nu am masina langa mine, asa ca nu am cum verifica acum. Dar nu cumva sa aibe si Feroza dracovenia asta de supapa pe capacul de colbutori (in interior era)? Sau, daca o avea supapa pe furtunul respectiv... nu cinva o fi stricata?
                Da cred ca stiu despre ce vorbesti, pentru ca traseul si sensul furtunelor au fost primele verificate, acela este epuratorul. Plus ca eu consum foarte mult ulei 1L/100km cea ce este mult pentru cat ar putea sa se piarda prin sistemul epurator defect.
                Cam despre asta e vorba daca am inteles eu bine "Gazele de carter sunt gaze de esapament care trec pe langa piston si ajung in baia de ulei. Acestea trebuie evacuate pentru a reduce presiunea in carter. Undeva in partea de sus a motorului ai un furtun care iese din chiuloasa si intra in furtunul gros de admisie dupa filtrul de aer. Acela este un sistem de evacuare al gazelor de carter. Uleiul cand se incinge se evapora. Acesti vapori au tendinta sa iasa pe sistemul de evacuare al gazelor de carter si sa se condenseze in admisie. Epuratorul de gaze trebuie sa impiedice acest lucru, condensand vaporii de ulei inainte sa iasa din motor, iar astfel se scurg inapoi in baie."

                Multumesc foarte mult pentru sugestii, astept in continuare si altele pentru ca nu se stie ce as fi putut rata sa verific sau am verificat incorect.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Help, am probleme cu motorul nou

                  M-am uitat acum pe manualul motorului. Cred ca la Feroza este vorba de valva PCV.
                  Da-i o geana pe la ea, vezi daca lucreaza cum trebuie, daca e curatata, daca... intelegi matale.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Help, am probleme cu motorul nou

                    Si inca ceva. Ce ulei ai bagat?
                    Poate e prea "subtire".

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Help, am probleme cu motorul nou

                      Postat în original de Bogdan_Hera Vezi post
                      Si inca ceva. Ce ulei ai bagat?
                      Poate e prea "subtire".
                      Cu uleiul am bagat prima data 5w30 mai mult de spalat motorul dupa strungaria facuta, nu s-au facut nici 50km cu el si pe urma l-am schimbat cu 5w40.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Help, am probleme cu motorul nou

                        Desi nu cunosc acel tip de motor , totusi se poate specula ceva general.
                        In ceea ce priveste acel consum urias de 1l /100km, nu cred ca e vorba la aceasta cantitate de vaporizare ulei. Nu se vaporizeaza in asa hal. Nu cred ca e firul corect de investigatie.

                        Ma gandesc la detaliul :
                        "semeringurile la supapa 2 erau "flescaite"
                        Banuiesc ca la RK s-a verifica si acest aspect, semeringurile . Cum de s-au stricat ?!
                        Nu cumva rectificarea scaun/supapa nu e corecta, sau montajul lor, sau calitatea lor ?

                        Si eu sunt de parere ca segmentii nu sunt stricati daca nu scoate fum in sarcina si nu pierd presiune
                        XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Help, am probleme cu motorul nou

                          Segmentii au fost montati cum trebuie, la unghiul corect?
                          Posibil sa fie aliniate fantele si de aici si consumul foarte mare de ulei.
                          "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva
                          incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Help, am probleme cu motorul nou

                            Mai ai codul de la semeringurile de supapa?
                            Poate nu ai pus ce trebuie.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Help, am probleme cu motorul nou

                              Postat în original de danciucu Vezi post
                              Desi nu cunosc acel tip de motor , totusi se poate specula ceva general.
                              In ceea ce priveste acel consum urias de 1l /100km, nu cred ca e vorba la aceasta cantitate de vaporizare ulei. Nu se vaporizeaza in asa hal. Nu cred ca e firul corect de investigatie.

                              Ma gandesc la detaliul :
                              "semeringurile la supapa 2 erau "flescaite"
                              Banuiesc ca la RK s-a verifica si acest aspect, semeringurile . Cum de s-au stricat ?!
                              Nu cumva rectificarea scaun/supapa nu e corecta, sau montajul lor, sau calitatea lor ?

                              Si eu sunt de parere ca segmentii nu sunt stricati daca nu scoate fum in sarcina si nu pierd presiune
                              Multumesc pentru sugestie, din pacate nu s-a putut verifica cauza deteriorari semeringurilor intrucat inlocuirea lor (a doua) s-a efectuat prin partea superioara. Acum urmeaza sa se demonteze complet motorul pentru o investigatie mai amanuntita.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X