Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Help, am probleme cu motorul nou


panoramasecret

Postări Recomandate

Salutare,

 

Fratilor mai am putin si cred ca torn un litru de benzina pe feroza mea si ii dau foc :(. Istoria sta cam asa:

1. Motorul cu care era echipata masina cand am cumparat-o fierbea si avea apa in ulei. Am cumparat motor SH si am facut schimbul.

2. Motorul nr. 2 cumparat SH crapa un cuzinet dupa nici un an.

3. Ma gandesc si ma decid sa fac din cele doua unul nou. Cumpar kit cota 1 de reparatie (segmenti, cuzineti, set pistoane, bolt, demeringuri, garnituri, etc). Fac strungaria (rectificat vibrochen, rectificat bloc motor, rectificat chiulasa, rectificat scaune supape, rectificat supape, rectificat ax came etc).

4. Motorul nou facut in perioada de rodaj scoate putin fum. Dupa 1000km fac prima iesire la vanatoare urc o panta dificultate medie, turat putin motorul cam 10min si... incepe sa sa scoata fum la fiecare plecare de pe loc. In mers nu se prea vede fum dar evident consuma ulei. Compresie masurata 13-14 bari constanta pe fiecare piston deci...

5. Desfac motorul pe sus si constatam ca semeringurile la supapa 2 erau "flescaite" schimbam toate semeringurile si... scoate fum cand pleci de pe loc si consuma ulei cam 1l la 100km. Offroad scoate ceva mai mult. Masuram din nou compresia si la fel 13-14 bari pe fiecare piston. In mers presiunea de ulei 4-6 bari deci pompa merge bine.

 

Sunt disperat, masina merge rotund trage bine nu am nici cea mai mica idee pe unde haleste uleiul (compresie beton). Dupa atatia bani bagati in feroza sunt foarte dezamagit de ce patesc cu ea.

Va rog daca aveti vreo idee, orice sa ii dau de cap.

Editat de panoramasecret
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

RE-segmenteaza-l

 

Pai segmenti sunt schimbati ca parte din reconditionarea motorului sunt noi nouti am facut 1500km pana acum. Plus ca daca ar fi problema de la segmenti nu as mai avea compresie asa buna 13-14 bari nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Pai segmenti sunt schimbati ca parte din reconditionarea motorului sunt noi nouti am facut 1500km pana acum. Plus ca daca ar fi problema de la segmenti nu as mai avea compresie asa buna 13-14 bari nu?

 

PS. Eu nu sunt mecanic, raspund din ce mi se spune si mie, testele si schimbul pieselor sunt efectuate sigur adica exclus sa fi fost pacalit de mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

acu' intreb si io, poate gresesc: manometrul ala sigur e calibrat corect?

 

Da e calibrat, ideea cu masurarea compresiei este sa vezi daca are compresie si daca e constanta adica nu scade. Lucrul asta iti arata ca nu are scapari pe langa segmenti etc. Deci si daca nu ar fi calibrat si sa spunem ca indica 13 bar si de fapt erau 11 bar, compresia a fost stabila si nu a scazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Am avut eu aceeasi problema dar cu o alta masina, nu cu Feroza.

In capacul de colbutori era o supapa de sens catre un furtun ce asigura ceva vid, vacuum, nu stiu ce.

Eh, valva aia nu mai lucra. In mers nu se simtea, dar cand bagam piciorul in ea dupa o perioada de mers constant, scotea norul de fum. Si manca ceva ulei.

Am pus pe conducta aia o supapa de sens (de la un Matiz, daca imi amintesc bine) si s-a rezolvat.

 

Nu am masina langa mine, asa ca nu am cum verifica acum. Dar nu cumva sa aibe si Feroza dracovenia asta de supapa pe capacul de colbutori (in interior era)? Sau, daca o avea supapa pe furtunul respectiv... nu cinva o fi stricata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Am avut eu aceeasi problema dar cu o alta masina, nu cu Feroza.

In capacul de colbutori era o supapa de sens catre un furtun ce asigura ceva vid, vacuum, nu stiu ce.

Eh, valva aia nu mai lucra. In mers nu se simtea, dar cand bagam piciorul in ea dupa o perioada de mers constant, scotea norul de fum. Si manca ceva ulei.

Am pus pe conducta aia o supapa de sens (de la un Matiz, daca imi amintesc bine) si s-a rezolvat.

 

Nu am masina langa mine, asa ca nu am cum verifica acum. Dar nu cumva sa aibe si Feroza dracovenia asta de supapa pe capacul de colbutori (in interior era)? Sau, daca o avea supapa pe furtunul respectiv... nu cinva o fi stricata?

 

Da cred ca stiu despre ce vorbesti, pentru ca traseul si sensul furtunelor au fost primele verificate, acela este epuratorul. Plus ca eu consum foarte mult ulei 1L/100km cea ce este mult pentru cat ar putea sa se piarda prin sistemul epurator defect.

Cam despre asta e vorba daca am inteles eu bine "Gazele de carter sunt gaze de esapament care trec pe langa piston si ajung in baia de ulei. Acestea trebuie evacuate pentru a reduce presiunea in carter. Undeva in partea de sus a motorului ai un furtun care iese din chiuloasa si intra in furtunul gros de admisie dupa filtrul de aer. Acela este un sistem de evacuare al gazelor de carter. Uleiul cand se incinge se evapora. Acesti vapori au tendinta sa iasa pe sistemul de evacuare al gazelor de carter si sa se condenseze in admisie. Epuratorul de gaze trebuie sa impiedice acest lucru, condensand vaporii de ulei inainte sa iasa din motor, iar astfel se scurg inapoi in baie."

 

Multumesc foarte mult pentru sugestii, astept in continuare si altele pentru ca nu se stie ce as fi putut rata sa verific sau am verificat incorect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Desi nu cunosc acel tip de motor , totusi se poate specula ceva general.

In ceea ce priveste acel consum urias de 1l /100km, nu cred ca e vorba la aceasta cantitate de vaporizare ulei. Nu se vaporizeaza in asa hal. Nu cred ca e firul corect de investigatie.

 

Ma gandesc la detaliul :

"semeringurile la supapa 2 erau "flescaite"

Banuiesc ca la RK s-a verifica si acest aspect, semeringurile . Cum de s-au stricat ?!

Nu cumva rectificarea scaun/supapa nu e corecta, sau montajul lor, sau calitatea lor ?

 

Si eu sunt de parere ca segmentii nu sunt stricati daca nu scoate fum in sarcina si nu pierd presiune

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Segmentii au fost montati cum trebuie, la unghiul corect?

Posibil sa fie aliniate fantele si de aici si consumul foarte mare de ulei.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Desi nu cunosc acel tip de motor , totusi se poate specula ceva general.

In ceea ce priveste acel consum urias de 1l /100km, nu cred ca e vorba la aceasta cantitate de vaporizare ulei. Nu se vaporizeaza in asa hal. Nu cred ca e firul corect de investigatie.

 

Ma gandesc la detaliul :

"semeringurile la supapa 2 erau "flescaite"

Banuiesc ca la RK s-a verifica si acest aspect, semeringurile . Cum de s-au stricat ?!

Nu cumva rectificarea scaun/supapa nu e corecta, sau montajul lor, sau calitatea lor ?

 

Si eu sunt de parere ca segmentii nu sunt stricati daca nu scoate fum in sarcina si nu pierd presiune

 

Multumesc pentru sugestie, din pacate nu s-a putut verifica cauza deteriorari semeringurilor intrucat inlocuirea lor (a doua) s-a efectuat prin partea superioara. Acum urmeaza sa se demonteze complet motorul pentru o investigatie mai amanuntita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Mai ai codul de la semeringurile de supapa?

Poate nu ai pus ce trebuie.

 

Nu am codul pentru primul rand de semeringuri, ele erau parte din setul (cumparat din Australia) dedicat reparatie motor Feroza (segmenti, pistoane, semeringuri, garnituri, etc). Pentru al doilea rand de semeringuri o sa intreb mecanicul ce cod au avut si revin cu o postare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Segmentii au fost montati cum trebuie, la unghiul corect?

Posibil sa fie aliniate fantele si de aici si consumul foarte mare de ulei.

 

Multumesc pentru sugestie mai astept si altele ca nu se stie de unde sare solutia salvatoare. De la segmenti nu prea are cum sa fie problema intrucat compresia masurata de minim 13 bar constant confirma ca nu sunt probleme de etansare datorate segmentilor si nu numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Poate sa manance antigel prin mai multe locuri, garnitura de chiulasa arsa, fisura in bloc (greu de depistat), in cazul meu aveam garnitura arsa rezulta fum alb urat mirositor, foarte vizibil.Daca tot a umblat pe acolo chiulasa a fost planata?

Editat de Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Poate sa manance antigel prin mai multe locuri, garnitura de chiulasa arsa, fisura in bloc (greu de depistat), in cazul meu aveam garnitura arsa rezulta fum alb urat mirositor, foarte vizibil.Daca tot a umblat pe acolo chiulasa a fost planata?[/quote

 

Pierderea antigelulului pt mine e clara, e pe la o lipire imperfecta la radiator. Nu am apa in ulei, motorul e nou facut, chiloasa si blocul planate, garnituri schimbate, apa nu fierbe, etc. Problema mea cea mare e pe unde papa ulei (1L/100km), intrucat compresia masurata e 13bar min pe piston deci probleme la segmenti etc se exclud. Caphonne masina asta mi-a mancat ficatii nu mai stiu ce sa ii fac, acum am dus-o sa desfaca motorul complet din nou sa vad daca gaseste ceva evident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Feroza ori merge brici ori iti mananca zilele, es as fi mers asa cu bidonul de ulei dupa mine, atat timp cat nu fierbe, de fiert sa nu mai aud :))

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Si eu am reparat motorul la Toyota si stiu ca sa rectificat tot, plan la blocu motor, chiuloasa, gaurile pistoanelor(au fost aduse la aceeasi cota), pistoane noi, semeriguri noi, garnituri, TOATE alte dimensiuni fata de standard, care erau legate intre ele.

Din experienta masinilor de serviciu pe care le-am avut....aici ca sa mearga treaba mai rapid, se cumpara motor chel SH, pentru ca au fost experiente neplacute asa cu ai tu si se pierdeau bani si timp pentru ai da de capat.

Acuma la tine poate sa fie orice, oricum mecanicul nu va recunoaste ca a gresit cu ceva.

"Daca vrei sa ajungi repede, mergi singur.

Daca vrei sa ajungi departe, mergeti impreuna."

Proverb african

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Help, am probleme cu motorul nou

 

Si eu am reparat motorul la Toyota si stiu ca sa rectificat tot, plan la blocu motor, chiuloasa, gaurile pistoanelor(au fost aduse la aceeasi cota), pistoane noi, semeriguri noi, garnituri, TOATE alte dimensiuni fata de standard, care erau legate intre ele.

Din experienta masinilor de serviciu pe care le-am avut....aici ca sa mearga treaba mai rapid, se cumpara motor chel SH, pentru ca au fost experiente neplacute asa cu ai tu si se pierdeau bani si timp pentru ai da de capat.

Acuma la tine poate sa fie orice, oricum mecanicul nu va recunoaste ca a gresit cu ceva.

 

Prima optiune pt care am optat a fost un motor sh dar a crapat dupa 1 an. Mecanicul nu ma intereseaza sa recunoasca ca a gresit dar sa descopere ce naiba are si sa il puna la punct. Poate a 3 oara cand se desface complet motorul o fi cu noroc :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare