Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Feroza mea


marius.roibu

Postări Recomandate

Salut baieti,

 

Ma alatur si eu comunitatii in mod activ. dupa aproape un an in care doar am citit ce se scria!

Detin acum, o Feroza din 1992 F310, a2a in ultimul an :)

 

O am din martie 2018, si sunt foarte mandru de ea. A fost adusa din Olanda in 2014, eu sunt al 2 lea posesor in tara. Am toate hartiile cu cartea de inspectii.

Nu are rugina la caroserie, o chestie pe care mi-am dorit-o foarte mult.

De cum am cumparat-o am schimbat

- bujii

- filtru de aer si benzina

- am facut un tratament la injectoare cu Liqui Molly

 

A urmat mai apoi:

- schimbare set placute de frana fata TRW, gresat etrieri, schimbat lichid de frana si aerisita instalatia

- gresat cruci cardanice si pivoti fata.

- schimbat distributia, rola intinzatoare si semeringul de la axa cu came. verificat pompa de apa si alternator sa nu aibe joc in rulenti

- verificat jocul la supapae

- schimbat oring distribuitor aprindere, garnitura capac culbutori si garniturile de la bujii. Cu ocazia asta am oprit scurgerile de ulei si am un motor perfect curat.

- schimbat ulei motor Motul, ulei cutie de viteze/transfer, diferential fata si diferential spate.

- schimbat antigel

- schimbat rulment rola intinzatoare curea primara.

- schimbat curele accesorii

- spalat motor cu spuma activa si Cif

- schimbat lichid servo.

- curatat contacte delcou si reglat aprinderea

- curatata clapeta de acceleratie si injectoarele.

- schimbata pompa de benzina

- verificate toate conductele de vaccum sa nu aibe pierderi

- luata compresia. (14, 14, 14, 14.5) :) ....mare bucurie a fost in ziua aia

 

Montat amplificator si navigatie cu tableta. Gresat macarale geamuri, montat inchidere centralizata

Schimbate toate becurile din bord

Verificat minutios caroseria si punctate chestii pe care le am gasit! Unde a fost nevoie aplicata Kelfos, vopsea 3in1 si apoi vopsea in cod culoare masina

 

Schimbat telescoape fata spate cu ProComp +5cm

 

Si probabil multe alte chestii pe care sigur le am uitat.

 

 

Mai am de lucru la suspensia spate de care nu sunt multumit, troliul care si el trebuie uns si alte mici chestii

IMG_20180526_114802.thumb.jpg.3a151d6649040cdc6c92693801677804.jpg

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Salut, imi poti spune mai exact ce ai facut sau cum ai reglat aprinderea, unde ai umblat?

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

in principiu fara stroboscop nu ai sanse. dar ca idee: motorul incalzit la temp de functionare.

Deconectrzi furtunul de vacuum primar dp distributor, si il astupi cu ceva

te asigur ca turatia de relantiu nu depaseste 1000rpm. daca da unfli si scazi de pe galeria de admisie din surubuk de sub dopul de cauciuc

dai cureaua de la alternator jos ca ss vezi bine roata de la rola fata si dai jos vascocuplaj

marchezi cu ceva vopsea semnul de 0 dp fulie. asta indica valoarea de -3 BTDC

cuplezi stroboscop la bujia 1

slabedti distributorul si cu motorul pornit si invarti de el pana ce in mers semnul creat cu vopsea se aliniaza cu indicatorul de pe capacul de la distributie

din pacate nu am facut film ca eram grabit sa vad daca merge

 

dupa reglaj, pe sarcina merge f f frumos. daca vreo mai multe info ma poti suna . marius 0773 977 521

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Salut Marius, felicitări pentru achiziție si pentru modul cum ai pus-o la punct pe bătrînică!

Vrem mai multe poze mai ales cum ai integrat tableta pentru navigație!

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

am facut destule dar nu am documentat aproape nimic. ca sa fiu sincer nu ma asteptam sa fie atat de activa comunitatea.. daca stiam poate faceam ceva poze! Ma rog. Next time....

Pentru navigatie.

 

Am comandat la chinezi un amplificator in clasa D 2x130w (asta zice chinezul). l am testat in casa pe boze mari si am ramas surprins...e fantastic pt cei 16e cat a costat. daca e nevoie am sa las un link. amplificatorul l am legat pe contact si am tras la el fire de la boxe dar din mufele de langa boxe, astfel incat sa nu modific instalatia electrica a masinii.

Am folosit un BucK converter 12/24to 5 pt alimentarea tabletei de 3A

 

tabletei i-a desenat un prieten un suport si taiat in laser din tabla de inox.

 

Astfel cand intru in masina si pun contactul amplificatorul se conecteaza la tableta prin bluetooth si incepe incarcarea.

tableta e tinuta in suport pt siguranta cu 2 magbeti din neodinium si se clipseaza frumos acolo. sta si pe off ok..functie de denivelari mai aluneca insa.

 

pt gps offroad folosesc osmand+ cu curbe de nivel si ca aplicatie de interfata car louncher. cand plec de la munca fac poze si atasez.

scuzati modul infect de a scrie si greselile...tastez dp telefon ca la serviciu amnclub4x4 restrictionat :-P

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Asa cum spuneam, atasez poze cu partea de amplificator.

Amplificatorul folosit este https://www.aliexpress.com/item/TPA3116D2-120W-120W-Bluetooth-4-0-Wireless-Digital-Audio-Receiver-Amplifier-Board/32810035855.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bd64c4dLVIng4

Amplificatorul e pus in spatele torpedoului, in tavan e un suport cu surub de 6mm, am facut rapin un suport si l am agatat acolo

 

partea de alimentare tableta si incarcare telefoane este: https://www.aliexpress.com/item/1PC-DC-DC-Step-Down-Power-Supply-Module-24V-12V-To-5V-5A-Converter-Replace-LM2596S/32826867068.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dk64M6T

 

Iar poze cu ce e la vedere:

IMG-20180530-WA0002.thumb.jpg.95d07aca096067dfdf0374280949fa02.jpg

IMG-20180530-WA0003.thumb.jpg.9473b6bc211558d29041676c36c17c3a.jpg

IMG-20180530-WA0004.thumb.jpg.d036714bae1ce97792fb47aa8347cd43.jpg

IMG-20180530-WA0005.thumb.jpg.7ad23cacc82414a389adad83581d8cbd.jpg

IMG-20180530-WA0006.thumb.jpg.3f683816339ffcfbd807b30c84ece4c1.jpg

IMG-20180530-WA0007.thumb.jpg.663ae387ab03a0d043149bcc558e1454.jpg

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

O soluție ingenioasă,felicitări!

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Multumesc, singur nu pot nu am lampa stroboscopica, sper sa gasesc pe cineva sa o puna la punct, pe drept merge super pana in 90 km/h, mai departe nu merge, la dela la fel isi pierde din putere.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Multumesc, singur nu pot nu am lampa stroboscopica, sper sa gasesc pe cineva sa o puna la punct, pe drept merge super pana in 90 km/h, mai departe nu merge, la dela la fel isi pierde din putere.

 

Cătălin, si a mea era puturoasa, până i-am scos catalizatorul. Alta masina, mai ales in turatii mari.:grin:

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

sincer nu cred ca e musai sa dai afar catalizatorul. dupa tre sa aranjezi itp urile, cel putin! mai e o varianta poate sa cauti pe net ceva scheme de lampa strobosxopica si fie sa itifaci una, sau la chinezi e vreo 26 dolari pe aliexpress. ce cred ca iti ia unul sa regleze, iti iei aia. si poate dupa, fara nici o suparare cand mai are cineva nevoie iti plateste tie inchiriere un 20 lei.... nu stiu zic si eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Nu stau fara catalizator, îi voi pune unul universal, ideea este ca la mine era foarte înfundat catalizatorul!

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Multumesc, singur nu pot nu am lampa stroboscopica, sper sa gasesc pe cineva sa o puna la punct, pe drept merge super pana in 90 km/h, mai departe nu merge, la dela la fel isi pierde din putere.

 

Am eu o lampa stroboscopica in garaj...doar ca a fost data cu imprumut si acum are un fir intrerupt...daca crezi ca îi dai de cap...ti-o imprumut cu placere.

vitara - an 1995 - motor1.6L - 16V cutie automata - de padure

toyoya rav 4 - an 2005 - motor d4d - cutie manuala - de strada

SE FURA IN DRACI....DAR NIMIC NU LIPSESTE...TOTUL SE FACE REPEDE...DAR NIMIC NU-I GATA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Hai ca vin si eu cu una, poate reusiti sa ma ajutati si pe mine!

## Masina mea porneste greu ##

 

Dimineata la pornirea la rece, trebuie ori sa dau o cheie luuunga, ori sa dau scurt de 2 3 ori. La prima scurta nu o ia sigur, la a2a o ia si moare imediat, la a 3a o ia...se zbate cu turatie f joasa gen 400rpm si apoi gradual urca si isi revine in cca 10 sec.

Am incercat tot felul de chestii si nu ii dau de cap

Motorul merge bine pe sarcina, chiar si la cald porneste decent. Am avut o alta feroza, fura cheia si la rece si la cald...la asta sigur e o problema undeva, dar nu imi dau seama unde.

 

Ce am facut pana acum:

- am presupus ca poate e de la injectoare si am bagat o solutie de curatat injectoare Liqui Moly -- NIMIC

- schimbat bujii -- NIMIC

- schimbat filtru de combustibil si filtru de aer -- NIMIC

- schimbat ulei si filtru de ulei (aici prespuneam ca nu are sa conteze...chiar asa a fost :P )

- curatat clapeta de acceleratie BEC -- NIMIC

- dat injectoare jos si spalate cu decarbusol -- NIMIC

- schimbat distributia si pusa sigur bine -- NIMIC

- schimbat delcou cu altul SH, curatat contacte din capac -- NIMIC

- reglat avansul conform specificatiilor din manual -- NIMIC

- schimbata pompa benzina (in ideea in care nu am suficienta presiune in instalatie) -- NIMIC. Apropos vand poma benzina Daihatsu Feroza :D

- verificat furtune vaccun sa nu aiba fisuri si verificat trasee (sa fie puse unde trebuie) -- NIMIC

- verificat cu alta bobina -- NIMIC

- verificat cu alte fise bujii -- NIMIC

- verificat cu alt senzor temperatura aer admisie -- NIMIC

- verificat cu alt VSV si idle control valve (alea 2 piese electrice ce sunt prinse pe firewall) -- NIMIC

 

Am verificat compresia la cald si am ramas prost (14, 14, 14, 14.5) Deci e practic "nou" motorul.

Deja incep sa raman fara idei, ce ar putea sa mai fie si imi scapa?

 

Ce nu am verificat pana acum e cu alt senzor de temp apa (dar asta stiu ca da probleme de pornire la cald) si eventual sa incerc cu alta clapeta de acceleratie in ideea in care poate o fii ceva la TPS (desi am curatat totul si am verificat cu aparatul de masura si da valori la fel ca la o alta Feroza)

 

Orice idee e bine venita! Nu credeam ca reuseste sa ma faca un motor in halu' asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

@Tommy mersi mi-am bagat nasul peste tot la masina doar ca la faza cu avansul chiar nu ma pricep.

@jineas nu mai am catalizator de cativa ani, pe drept fuge schimb si la limitare, pe urcare dupa ce se incinge se intampla ceva.

Scuze de offtopic.

 

Marius, pui mana si desfaci suportul pompei de benzina cu tot cu pompa, are vreo 2-3 suruburi, dupa care desfaci furtunul de tur care vine din rezervor in pompa, acolo este posibil sa ai o sita ca un degetar care este infundata, murdara si nu lasa benzina sa vina cum trebuie.Nu stiu daca rezolva pornirea dar sigur nu ai facut treaba asta, daca ai bagat aditiv posibil sa fi spalat mizerie din rezervor.

Daca pornesti si o accelerezi imediat cum face?

Verifica in cutia de relee neagra din stanga motor daca cele doua releee negre injectie si pompa de benzina stai bine in soclu.

Si la mine faca la fel zici ca pompa de benzina porneste incet dupa care incepe sa bage dar vad ca ai schimbat-o.

Eu suspectez o greseala de pozitionare a pompei mai exact este mai jos decat filtrul de benzina si rampa de injectie.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

@Caphonne: merci pt raspuns.

suportul pompei l am dat jos, spalat curatat, vopsit cu vopsea anti coroziune. Am dat afara cu totul sita in cauza, am montat pompa noua si am pozitionat o fix pe suport cum era inainte. Filtrul de benzina de asemenea schimbat. Nu a facut nici o diferenta.

Releele de la pompa si injectie le am verificat sa fie ok ca si contacte, de asemenea am incercat cu altele noi. tor nimic.

 

La pornire, la rece, dupa ce a luat o la a2a sau a3a cheie (scurte ce e drept gen 1 max 2 sec), relantiul tine jos si se zbate parca nu s ar alimenta sau ceva. Daca dai sa o accelerezi, zbataia pare sa se accentueze si ezita in a se tura.. Totul dureaza 5 sec dupa care parca totul dispare dintr o data, creste relantiul la 1100 sa zicem si aia e, totul merge perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Ai apa suficienta in instalatie? Masina isi regleaza turatia in functie de temperatura apei care trece prin corpul clapeta, are un arc acolo in interior probabil nu tine clapeta deschisa din prima cum trebuie, incearca sa pornesti cu masina accelerata un pic.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Nu prea.... de la corpul clapeta vine totul, acel asa zic soc automat care functioneaza pe baza temperaturii apei si care este pe principiul de functionare al termostatului adica un arc care inchide si deschide, au si ele o varsta si nu mai functioneaza chiar perfect.

De ceva timp ignor turatia la ralanti, atat timp cat nu este variabila sau nu pica jos nu ma deranjeaza, a mea sta la 1200 rece si minim 1000 calda, pleaca mai bine si mai repede de pe loc, la plimbare pe camp merge singura :)

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Aici a pornit direct fara pedala, afara foarte cald, dimineata pe racoare porneste si cade un pic turatia dar ii dau o pedala scurta

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Si a mea porneste la sfert, cand e rece motorul imi sta la 1500_1600 rot/min după care scade la 900 rot/min.

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Feroza mea

 

Mai am un topic de discutie!...

 

 

Ma lasa electromotorul. Pana acum de 3 ori in 2 saptamani am pornit-o cu ranga.

Dau cheie nimic!...dar absolut nimic. In momentul ala imi era clar ce are. Ma dau jos iau ranga (una mica ce o folosesc pe la etrieri si alte alea) lovesc usor alternatorul, sui sus, cheie si aia e!

Clar ma lasa carbunii la eletromotor

 

Ia spuneti- mi voi cum se da joc cel mai usor? Pe sub masina, pe sus, ....! Cine a mai trecut prin asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare