Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Ferătania.

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Ferătania.

    Salve!
    Încerc sa vă prezint mai jos noua mea achizitie. Este vorba de Ferătanie! Daihatsu Feroza 1.6 din 1997. Ca fost posestor de Vitara pot să spun cu mâna pe inimă ca e o diferență radicală. Mașina provine din Austria via unul dintre samsarii locali ;) Ce pot sa spun decât ca a fost dragoste la prima vedere/conducere. Am văzut am condus și am platit.
    Ce am făcut după achiziție: Stress test cât de bine m-am descurcat eu + alți maniaci mai rău ca mine (nu de alta dar a fost vorba de o mica garanție pentru câteva zile de probă timp în care o puteam returna) Ferătania nedând nici un semn de oboseală sau nervozitate în afară de o sete de carburant nepotolită am trecut la etapa urmatoare: analizat toate problemele existente și remedierea lor.
    Consumabile: acumulator, lichid de răcire, înlocuit ulei-uri începând de la motor și terminând cu cutia de viteze(Motul all around), gresare totală, pompă apă, distribuție, semering-uri picurătoare, bujii noi NKG Viper sau ceva asemănător top of the line ca m-au costat mai mult ca uleiul, plăcuțe frână față (cele vechi desi de calitate și doar puțin uzate nu știam ce vârstâ au) filtru ulei, filtru benzină, stergătoare față, înlocuit ștergătorul lunetă cu totul (brat defect), etc.
    Tot la capitolul consumabile o problema delicata a fost filtrul de aer: Cine în toate mințile pune filtru de aer sport pe un 4x4 fie el un K&N?!? În fine după multe telefoane am găsit pe internet din dezmembrări carcasă de filtru de aer originală care a și fost montată împreună cu un filtru nou.
    Verificarea pe elevator și pe lângă a tuturor subansamblelor care fac probleme. Diagnostic: Totul în regulă.
    Probleme enervante și remedierea lor:
    Geamul de la șofer mort ... vară … fără climă … fumător … mai detaliez? Diagnoză – buton comandă o poziție moartă. Rezolvare simplă: Jumper pe cablu de comandă astfel că de la un buton se lasă ambele deodată jos iar ridicarea se face independent – timp de lucru 10 minute – cost? – o bucată de sârmă + bandă izolatoare.
    Nu pot schimba poziția radiatorului de habitaclu de pe încălzire pe răcire din comandă. Cablul funcționeaza dar nu își face cursa. De fiecare dată ma dau jos, trec la pasager și il ajut cu mâna. Cine ma poate sfatui cum să rezolv asta dau o bere.
    Poziția 1 la aerotermă moartă – deocamdată o ignor.
    După perioada de probă și după toate investițiile/reparațiile de mai sus electromotorul a ales să facă o excursie la electrician – fapt primit cu buzunarul deschis de acesta. La fel un furtun de apă după câteva ore de funcționare a decis ca este bine sa piardă câțiva stropi din noul lichid de racire fapt ce a dus la unul nou de culoare albastru deschis (Mecanic cu defect chromatic ca altfel nu îmi explic).
    O investiție majoră în Ferătanie din cauza setei de nestins a fost o instalație GPL noua care sper să o mai tempereze un pic la capitolul costuri de exploatare. Oare faptul ca nu are MRL-uri de nici un fel duce la setea asta masivă?
    Investiții pe viitor: Înlocuire anvelope - acum are Cooper GT 235/70/15 de șosea. Ținând cont de faptul ca nu fac nimic extrem cu ea ce îmi recomandați?

    Acestea fiind spuse am câteva rugăminți la comunitate:
    • De unde găsesc o sigla pe grilă față? Lipseste cu desăvârșire iar dezmembrările nu vor sa o dea fără grila completă.
    • Codul de produs pentru setul de garnituri de la injectoare nu il gasesc nicaieri. Am două mai uzate și vreau înlocuirea lor cât mai urgentă (problemele cauzate de ele sunt un pic de întarziere la pornire și lipsă putere)
    Voi reveni un pic mai tarziu de pe telefon cu o poză.

  • #2
    Re: Ferătania.

    Revin cu poza dupa cum am zis.
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	11.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	363,9 KB 
ID:	1012829

    Comentariu


    • #3
      Re: Ferătania.

      Postat în original de 393 Vezi post
      Salve!
      .........Oare faptul ca nu are MRL-uri de nici un fel duce la setea asta masivă?
      .....
      Cum nu are MRL-uri...? Poate ca sunt automate, dar daca n-are avea, cum s-ar cupla planetarele fata in 4x4 ?

      Oricum, MRL-uri nu au legatura cu consumul....


      Comentariu


      • #4
        Re: Ferătania.

        Sunt feroze care in loc de MRL_uri au flanse fixe.
        "If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "

        Comentariu


        • #5
          Re: Ferătania.

          Felicitari pentru achizitie si drumuri fara incidente. Ce ti-a placut mai mult la feroza in comparatie cu vitara?!
          "If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "

          Comentariu


          • #6
            Re: Ferătania.

            Se vede in poza ca are flanse.

            Comentariu


            • #7
              Re: Ferătania.

              Postat în original de jineas Vezi post
              Felicitari pentru achizitie si drumuri fara incidente. Ce ti-a placut mai mult la feroza in comparatie cu vitara?!
              Multumesc la fel;)
              Pro Feroza - Se simte ca masina "inchegata" bine - nu bate nici daca e chinuita, nu cere service dupa aproape fiecare iesire (nu fac numai soft catre mediu), se repara mai usor decat Vitara, absenta aproape totala a ruginei.
              Pro Vitara - cativa centimetri mai lata in interior (la folosire zilnica si cu o borseta pe tine in partea stanga se simte diferenta), raspunsul la acceleratie de cateva ori mai bun (1.6 carburatie nu inteleg de ce - dar ma supara destul de mult ca sa bat la cap toti mecanicii de ce nu simt cei 95 de cai din plin).
              Si chiar nu a schimbat nimeni o-ring-urile de la injectoare?:)

              Comentariu


              • #8
                Re: Ferătania.

                Salut,

                Să o stăpânești sănătos.
                Legat de anvelope, verifică dimensiunile din carte și caută. Dacă vei avea doar 195R15 și 225/75/15, pe cea de-a doua dimensiune găsești doar A/T de la General sau Cooper - noi nereșapate, sau cele făcute pe la suceava, reșapate. Eu încă nu m-am decis să iau, probabil voi lua reconstruite și voi vedea cum sunt.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Ferătania.

                  Cu stăpânirea mulțumesc la fel. Anvelope pe ea am acuma 235 70 15. In cartea de Austria sunt trecute. Sper sa nu isi bată joc Români de mine:)

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Ferătania.

                    Postat în original de 393 Vezi post
                    Cu stăpânirea mulțumesc la fel. Anvelope pe ea am acuma 235 70 15. In cartea de Austria sunt trecute. Sper sa nu isi bată joc Români de mine:)
                    Ai nostri au o baza de date si ce gasesc acolo, aia iti trec in CIV-ul romanesc, ii doare la basca de ce a scris neamtul....


                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Ferătania.

                      Are flanse directe...daca ai avea mrl si ai decupla total fata...ar mai scadea un pic consumul...dar nu cine stie ce...
                      Ultima editare de Astral; 07.sep.2018, 17:28.
                      vitara - an 1995 - motor1.6L - 16V cutie automata - de padure
                      toyoya rav 4 - an 2005 - motor d4d - cutie manuala - de strada
                      SE FURA IN DRACI....DAR NIMIC NU LIPSESTE...TOTUL SE FACE REPEDE...DAR NIMIC NU-I GATA

                      Comentariu


                      • #12
                        Da asta am pățit cu Vitara. Aveam pe ea after market catalizator si evacuare euro 4, sticker de euro 4 si notată in brief ca atare. Si au bagat-o la euro 2... tipic muncă românească.

                        Postat în original de tommy crocodilu Vezi post
                        Are flanse directe...daca ai avea mrl si ai decupla total fata...ar mai scadea un pic consumul...dar nu cine stie ce...
                        Mulțumesc. Deci prin urmare ramane asa cum este. Nu ma deranjează enorm. Desi comparativ cu cealaltă masina de familie...
                        Ultima editare de Astral; 07.sep.2018, 19:07.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Ferătania.

                          Insista sa_ti treaca 235 75 15, este un precedent in Romania, are un coleg de pe forum trecute in carte, am vazut cu ochii mei! Daca e autoturism si nu autoutilitara ar trebui sa_ti treaca babuinii!
                          "If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Ferătania.

                            La RAR a fost deja si nu cu mine. Încă nu am văzut cartea. Cost 1200 lei - ca autoturisn. Va mai face un drum cu mine pana acolo zilele următoare pentru omologare GPL si încerc atunci sa vad ce si cum de anvelope. Pana atunci noutăți am reusit sa repar la partea electrica poziția pe dreapta si sa înlocuiesc becurile arse din habitaclu.
                            Am observat ca nivelul de lichid de răcire din borcan fluctueaza este normal la cald sa am un nivel si la rece mai scazut? Sau mai am ceva furtun nedetectat încă care pierde? Uleiul pare perfect (schimbat de 1500 km) pierderi aproape inexistente. Lichidul de răcire curat. Si totusi nu am gasit nicăieri set de reparație Injectoare...

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Ferătania.

                              Postat în original de 393 Vezi post
                              .
                              Si chiar nu a schimbat nimeni o-ring-urile de la injectoare?:)
                              Vezi ca gasesti la Fratii Oprean. Dupa ce am ciupit o garnitura am mers cu ea in mana (a se citi cu garnitura ) si am rezolvat de la ei.
                              Sa o folosesti sanatos...

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X