Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

    Dupa 4 saptamani de cautari pe net si de intrebari/ teste la 3 dealeri Ford, la recomandarea lui Tzuparu, am luat legatura cu un dealer din Valcea. Surpriza maxima, cunoaste foarte bine masina. Deci:

    1. Toate au lsd.
    2. Uleiul pentru transfer, pe care l-am cumparat de la unul dintre dealeri (recomandat si de altii) nu se utilizeaza decat la servodirectie si anumite cutii automate, conform specificatiilor din tabelele Ford!
    3. Avand in vedere ca dealerul de la care am luat masina a facut si reviziile pana la 120k si mi-a dat in scris ca utilizeaza acelasi ulei pentru ambele grupuri, probabil ca am si cauza pentru care aparent, Lsd-ul meu nu functioneaza. Mentionez ca este acelasi dealer care mi-a spus ca lsd este o functie a esp si ca nu intelege de ce il intreb de ulei...
    4. In cazul Ford/ Mazda testul cu o roata suspendata poate iesi negativ dar sistemul sa die functional. Mi s-a explicat ca discurile de frictiune reactioneaza termic (se dilata) si exista posibilitatea sa nu functioneze la rece (nu este neaparat necesar sa se intample asa dar testul in sine cu o roata suspendata nu este considerat ca fiind relevant in cazul de fata, mai ales la un lsd care nu este nou). Pentru noi, cei care bagam masinile si prin noroaie, asta inseamna ca este un sistem puternic reactiv, adica intai ramai bine infipt si abia apoi ai 40-45% din forta directionata spre roata cu aderenta.

    Concluzie: reviziile majore le voi face pe viitor la Valcea. Prefer sa bat km pana acolo. Am inteles ca nu sunt singurul bucurestean cu Ranger care procedeaza asa.

    Multumesc tuturor celor care au raspuns. Ati avut dreptate cand ati spus ca
    - are Lsd
    - se utilizeaza anumite uleiuri si nu ce am primit eu de la Ford

    Dintre selectoarele de uleiuri, cel mai complet pentru Ranger l-am gasit ca fiind cel de la Motul, recomandat de catre @teddybear.

    Deci: atentie la dealeri! Parerea mea este ca majoritatea celor care achizitioneaza un pick-up nu au pasiuni legate de mecanica/ offroad/ etc si nu sesizeaza un lsd nefunctional. De asemenea, in nici un caz nu isi pun intrebari referitoare la fluide, merg pe mana dealerilor.
    Mai mult decat atata, cartea tradusa in romana are lacune mari, prezentand doar partial echipamentele masinii (nu exista nimic despre lsd, nu exista specificatii uleiuri cu exceptia celui de motor, nu este prezentata functia de soc electronic actionat la buton, etc)

    Daca cineva are nevoie de o a doua opinie referitoare la Rangerul sau, dau pe pm datele dealerului din Valcea.

    Revin cu detalii dupa ce fac revizia completa. Sper sa fie ori uleiul nepotrivit ori sa functioneze dar sa nu imi fi dat eu seama. Din cate am inteles, daca se impune o revizie (inlocuire discuri frictiune) este complicata si costisitoare.

    Ca fapt divers, pe forumurile din afara, in special Australia si Noua Zeelanda, unde se binde Rangerul european si BT50 sub aceeasi configuratie ca la noi, lsd de mazda este considerat unul slab, cu uzura rapida si reactii nu tocmai predictibile. Am asociat acest lucru si cu faptul ca, in tarile mentionate sunt multe drumuri fara asfalt iar expeditiile offroad fac parte din distractia de wend. Este posibil ca pe drumurile europene sa tina mult si bine!
    Samurai - pentru extrem
    Patrol y60 LWB - pentru expeditii
    Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

    Comentariu


    • #17
      Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

      Am pierdut 10 minute citind topicul cu intentia sa te trimit la Valcea la nea Gabi.....avea unul identic cu care tragea platforma si de care se declara mega incantat....plus mecanicii care stiu treaba....

      Sa-l stapanesti sanatos!
      Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
      Dream It, Do It, Live It....

      Comentariu


      • #18
        Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

        Pai bina mai Razvan, ma lasi sa orbecai de nebun!! :)

        Multumesc!
        Samurai - pentru extrem
        Patrol y60 LWB - pentru expeditii
        Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

        Comentariu


        • #19
          Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

          Nu am intrat in ultimele zile pe forum....
          Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
          Dream It, Do It, Live It....

          Comentariu


          • #20
            Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

            Vad ca pe aici s e asterne praful...

            As vrea si eu sa stiu până în ce an ranger si bt 50 au împărțit aceleasi motoare.

            Despre tdci mai stim cate ceva, cum se comporta motoarele mazda de 143 cp 2489 cm?
            Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!

            Comentariu


            • #21
              Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

              Ca tot citeam diverse noutati, Andrei nu mai are rangerul daca nu ma insel.Trecuse la Toyota....
              dar detalii ca fost posesor tot poate da
              Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
              Dream It, Do It, Live It....

              Comentariu


              • #22


                Buna ziua,
                Aceleasi fluide merg si la un Ford Ranger 2.5 TDCI pick up 145 cp, luna 11 an 2010, CV manuala, 4x4 se face manual cu maneta.. Care ar fi intervalele de service la fluide? Masina are 220 k km. Multumesc!


                Postat în original de serban Vezi post
                Re: Fluide Ford Ranger, 2008, motor 2,5, fara lsd

                Ulei motor cu filtru-7 l API CF-4 5w-30
                CV MODEL R15M-D 2.80l
                CV S15M-D 3.55l
                ULEI CV MANUALA API GL4
                CV S15m-D WSD-M2C200-C
                AUTOMATA CU REUMPLERE 9.93l MERCON V
                DIF PUNTE FATA 1.80-2.00l,peste -18 grade-API GL5 SAE 90
                sub -18 grade API GL5 SAE 80W
                DIF AXA SPATE 2.85-3.05l API GL5 SAE90
                CUTIE DISTRIBUTIE
                manuala-XT-2-QDX-1.85L
                automata-MERCON V-1.20L
                LICHID RACIRE 9.40L-WSS-M97B44-D
                LICHID FRANA 1.20-DOT 3


                Nu ai nevoie de manual...

                Comentariu

                Procesare...
                X