Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

GPL - ieftin, dar bun?


habarnist

Postări Recomandate

Salut,

 

Pentru ca tot imi ocupa spatiu destul de mult in portbagaj instalatia de gaz de la Grand Cherokee, ieri m-am hotarat sa vad si cat e de utila (initial cand am luat masina eram convins ca primul lucru pe care il voi face va fi sa scot "bomba" din spate). Primul soc l-am avut cand m-am dus la o statie de alimentare GPL, si se uita atat femeia de la pompa cat si un taximetrist din spate cam cat gaz bag in masina (are instalatie GPL de 80 de litri). Al doilea soc l-am avut cand dupa ce am alimentat 80 de litri, doamna mi-a zambit frumos si mi-a spus 129 de RON - cand fac plinul la masina sunt obisnuit cu sume care incep cu 3 nu cu 1. Am marcat o bila alba pentru instalatia de gaz. Am trecut masina pe gaz :bi (in parcare, ca sa nu blochez traficul minunat), si am observat ca motorul nu mai merge asa de rotund, dar merge. Toata treaba asta se intampla cand eram pe Parking. Cum am pus masina in Drive, a inceput sa tuseasca si dupa 10-15 metri gloriosi de functionare indoielnica, motorul a sucombat (odata si cu directia si frana care au ramas neasistate, lucru care nu a fost o surpriza tocmai placuta). Mi-am adus aminte ca fostul posesor mi-a spus sa ii pun o bucata de fier pe conducta de aer (facuta se pare special pentru manevra asta cu gazul), si am montat-o corespunzator. Se pare ca amestecul Gaz-Aer era nemultumitor in conditiile normale, pentru ca dupa ce am redus aerul prin instalarea fierului respectiv, masina merge foarte bine. Sincer sa fiu nu am simtit prea mari diferente pe gaz pana acum.

Masina e Grand Cherokee ZJ din 96, are motor V8 de 5.2 litri.

 

Ce pareri aveti (exceptand economia evidenta la bani, si reducerea nu foarte evidenta a puterii motorului) Pro si Contra GPL?

Stiu ca aproape toti taximetristii merg pe GPL, si am stat de vorba cu unul care merge cu aceeasi masina de vreo 200.000 de km prin Bucuresti pe GPL, si nu are probleme cu motorul. Instalatia fiind omologata, exclud si posibile mici neplaceri pentru cei din jurul meu in trafic (cum ar fi sa se trezeasca cu bucati din mine/masina mea pe ei in urma vreunei defragratii)

 

P.S. :p Am scris aici (la Jeep) pentru ca am inteles ca fiecare masina se comporta oarecum diferit cu GPL... daca e complet aiurea pus articolul :op , imi cer scuze si rog moderatorul sa mute articolul la locul lui..

Hobby: pescuitul

Caracter: sunt recunoscut ca Abautor, Afumator si Afemeiat. Nu neaparat in ordinea asta

Daca crezi ca educatia e scumpa asteapta sa vezi cat te va costa ignoranta ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Daaa. avantaj - banii de drum .

La un motor mai maricel puterea pe asfalt nu e asa de importanta , doar ca trebuie sa fii mai anticipativ la depasiri. Daca motorul e mai uzat poti avea o scadere o performantelor cam vizibila , dar te adaptezi . In cazul in care instalatia de gaz e aspirata ,simpla pina la esenta , pornirea pe gaz e mai greoaie si poti sa omori electromotorul-cazul meu , cu repetitie, m-am obisnuit . Daca bateria e mai slaba, cel putin una din valve poate sa nu deschida si adio start. Daca porneste pe benzina si apoi trece pe gaz , e mai binisor cu pornirea, dar la rece trebuie sa ai rabdare cu incalzirea macar pina la 30 grade si apoi treci pe benzina.

In cazul in care ai o instalatie secventiala , cu simulator de injectie , emulator si alte mulgatoare cu senzori si alte creiere decit al tau, reviziile la instalatia de gaz poate fi o problema , cu meseriasii pe care ii avem. Odata pe an -daca o folosesti- ar trebui sa o cureti , daca nu te loveste nevoia mai devreme , niste filtre se mai infunda cu rugina din butelie .

Presiunea din butelie e mai mica decit la un compresor de aer pentru roti , nu trebuie sa iti faci probleme ca ai o bomba cu 300 bari in spate -asta e o alt mit urban.

Uzura motorului o controlezi cu un ulei mai bun, faptul ca se strica motoarele de la gaz au mai mult legatura cu faptul ca a fost exploatat mult -mult timp pe gaz si a fost neglijat sistemul de alimentare cu benzina, care incepe sa functioneze defectuos . Despre arderea supapelor , se intimpla numai la avansuri dereglate, dar faptul ca s-a intimplat a alimentat alt mit urban. Cind aud ceva de genul : masina s-a invatat cu gaz si parca trage mai bine decit pe benzina...; trebuie invatata cu turatie ca altfel devine lenesa.....

 

..mai lipseste sa inveti masina la bere si la perversiuni , ca are capacitate de invatare...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Nu e automata instalatia (am un buton in masina, o pornesc pe benzina, astept pana se incalzeste motorul, si apas dup-aia pe buton si trece pe gaz). Deci de fiecare data porneste pe benzina = nu ma stresez ca nu mai stie ce e aia. Cu turatia - nasol moment ca face ce vrea ea si nu intotdeauna ce vreau eu (are cutie automata). Cat despre ulei, doar ce o sa-l schimb acum, nu stiu ce are intauntru, dar oricum aveam de gand sa-i schimb toate lichidele ca sa fiu eu impacat cu mine (ca nu stiu ce i-a pus fostul proprietar).

In rest, desi are aproape 105.000 KM, nu pare uzat rau motorul pentru ca trage bine si pe caz (nu am scos-o inca pe gaz afara din oras, dar in oras merge aproape la fel).

 

Daca tot ai adus discutia asta, ce parere ai, e mai buna o instalatie pe gaz care comuta automat pe gaz, sau sa o pastrez pe asta pe care o are acum (la care trebuie sa ii dau eu de pe benzina pe gaz)?

Hobby: pescuitul

Caracter: sunt recunoscut ca Abautor, Afumator si Afemeiat. Nu neaparat in ordinea asta

Daca crezi ca educatia e scumpa asteapta sa vezi cat te va costa ignoranta ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

As inclina sa pastrezi ce ai , daca o inlocuiesti cu ceva mai inteligent vine si un pret de aprox 800-1000 eur .Avantaj-ai instalatie in garantie , performanta, , dar si banii....si nu o mai comanzi tu , se comanda singura , se defecteaza - stai si te uiti lung...

Cele comutabile automat (unele ) pot fi setate sa treca pe gaz la atingerea unei temperaturi , la cresterea turatiei , dupa trecerea unei perioade de timp , la atingerea unui prag de viteza, sau de asemenea -sa treaca pe benzina la sesizarea unui stil agresiv de conducere sau la un necesar de putere mai mare .

Una din verificari e sa o scoti la drum lung si sa mergi constant, cu o viteza peste 90, sau in ultima treapta , cu viteza mai mare .Daca se simte o limitare a puterii-masina nu mai trage cu acelasi suflu , si are o vizibila tendinta de incalzire , atunci amestecul este sarac , de buget , si te limitezi la un mers mai ponderat ca viteza , sau mai dai gaz in amestec, in detrimentul economiei, ca asta se cere de fapt de la GPL.

As recomanda instalatia simpla , din experienta mea ,( desi fac cam 50-100 (max) km zilnic , iar gazul se preteaza la drumuri lungi, nu la foiala prin oras si la stat la semafor) ,asta e ce pot sa spun ca utilizator zilnic de instalatie simpla .In primul an , am upgradat-o , apoi am renuntat, desi instalarile s-au facut la o firma respectabila , cu oameni cu care ma cunosc .La recomandarea lor sa o las cum era initial , eu m-am incapatinat si am vrut mai bine si iar mai bine , apoi am revenit la cea simpla , doar cu niste imbunatatiri minore, una fiind semnalizarea suplimentara , ca mergeam juma' de zi pe benzina , si cind vedeam ca scade acul , ma trezeamsi eu .Oricum , sa nu mergi fara benzina in rezervor , ca viata e o curva.

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Raliez la ce spune cos .

Oricum , pt. a-ti da foarte clar seama de diferenta intre gaz si benzina , trebuie sa circuli mai mult timp pe gaz . A mea , daca pornesc gazul cand mi-aduc aminte(adica la intervale de luni de zile :P ) , face ceva fente , dupa care functioneaza absolut normal .

Isuzu Trooper 97, 3200cc , 180cp.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Am avut un mitsubishi pajero sport cu motor de 3000,180 hp.Cand mergeam pe gaz se simtea ca motorul nu mai trage asa tare dar di 180 hp tot mai ramaneam cu 150.Consumam 22 l gpl in oras si cu benzina ca 15 l.Economia de bani este de cam 25-30 %.Eu zic sa-i faci un consum si pe gaz si pe benzina sa vezi cum stai.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Multumesc Marius, l-am rugat pe Niva sa isi spuna parerea pe topicul asta, cu ocazia asta o sa vada mai multi interesati cum sta treaba.

In alta ordine de idei, in weekendul asta am scos masina din oras si am testat limitele de viteza. Daca pe benzina s-a dus la 180 si ceva (aproape de 190) de Km/h, pe gaz a reusit sa se duca la 160 si ceva (aproape de 170), deci este o diferenta de 20 Km/h. Se simte diferenta intr-adevar si in depasiri... dar in general daca nu prea am timp se dau la o parte cei care vin din fatza... (glumeam)

Hobby: pescuitul

Caracter: sunt recunoscut ca Abautor, Afumator si Afemeiat. Nu neaparat in ordinea asta

Daca crezi ca educatia e scumpa asteapta sa vezi cat te va costa ignoranta ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

E asa cum ziceai, depinde de motoare. Unele rezista la variatii de amestec sarac / bogat, asta e valabila pt instalatie aspirata, adica cu mixer .Eu merg cu a mea de vreo 50k pe gaz si intra-adevar cam tzacane acum pe la ambielaj sau piston. Ar putea fi totusi de la explozie/ardere neconforma.

Si eu ma gandeam sa ii fac un upgrade la una secventiala dar nu cred ca merita banii.

Cum s-a mai zis economie 25-30 %. Nici eu nu am reusit mai mult de 160 km/h pe gaz.

Daca mergi muuult merita gazul altfel ... la 5-6k pe an nu prea

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Va salut !

Sunt "gazar " vechi ,si am cca. 8000 de masini modificate in decurs de 10 ani , Am terminat un curs de specializare la un centru de cercetare in domeniu la Cherasco (Italia), si va rog sa nu interpretati frazele acestea ca lipsa de modestie , ci doar ca sustinere documentata pentru urmatoarele fraze.

Gpl - ul este una dintre cele mai raspindite , cercetate si aplicate fizic dintre combustibilelre neconventionale din lume , pe linga CNG (Compressed Natural Gas)

Este un produs secundar la extragerea si rafinarea titeiului , deci e din acelas familie cu benzina si motorina .

De mai bine de 50 de ani , producatorii de autoturisme conlucreaza cu cercetatorii in domeniu , pentru a gasii formula ideala de convertire a produselor lor pe aceste instalatii , si nu este nici un producator de autoturisme in lume , care nu a modificat produsul lui pe gpl.(inclusiv Rolls Roys- http://www.rroc.org.au/library/lpg_je.html)

Pro si contra au existat in acest domeniu si vor exista , pina cind cei care modifica aceste masini pe gpl nu vor intelege ca , fiecare motor are o particularitate , si trebuie adaptat o instalatie de gaz pe aceste criterii personalizate ale propulsorului in cauza . Nu poti monta acelas instalatie in acelas configuratie pe o Americana (nepretentioasa) , cu o Japoneza (plina de fitze), iar daca ai facut-o , ai cistigat citi-va critici ai GPL-ului nemultumiti de functionarea masinilor lor.

Instalatiile clasice (cu absorbtie prin mixer) nu se monteaza la masini mai mari 2400 cmc , si cu o galerie mai mare de 1800 cmc , si totusi vad zilnic masini E2 , E3 circulind cu astfel de instalatii , care la o singura scinteie defectuoasa in sistemul de aprindere , arunca de pe el tot ce poate (filtru aer , senzori , debitmetre, tubulaturi , etc..) Atit despre montatori !

Clientul , care nu alege bine instalatia si care nu-si intretine masina , este un alt subiect care alimenteaza subiectul contra in teoria GPL - ului.

In functie de ce masina detine(ca valoare) ,clientul ar trebuii sa fie constient ca nu poate fii rentabil o instalatie de 900 ron pe o masina de 40000 Euro. E simpla teoria ! El plateste prin pretul de achizitie o tehnologie superioara , iar cu o instalatie ieftina ajunge sa degradeze valoarea si performanta acelui vechicul . Dupa ce a montat instalatia (buna s-au rea) nu intretine masina la elementele minime de intretinere (filtru aer , termostat , fise , bujii), iar gpl -ul nu iearta la acest capitol.

Cam astea sunt observatiile mele referitor la Pro si Contra GPL , si elementele care influenteaza ca tu, posesor de masina pe gpl in ce tabara iti ocupi locul.

Am montat cam toate tipurile de masini , si de fiecare data cind am dat de o noua provocare am consultat consilierii de la centrul de cercetare s-au colegi din bransa , si credeti-ma ca cota de esecuri sunt minime.

 

eu va recomand GPL-ul pe masina dvs.

Chiar daca nu sunteti saraci , e pacat sa ardeti gazul degeaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 ani mai târziu...

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Eu am un grand cherokee 5.2 V8 , îs foarte mulțumit de instalația gpl (o folosesc doar în oraș) și îs foarte mulțumit

 

 

 

mno ,

ce bine ca esti asa de multumit/a :ha::ha::ha::ha:

 

...totusi in ce oras folosesti masina aia de 5.2 V8 ?

Editat de alin-jeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

un specialist al instalatiilor gpl spunea mai sus de americane - nepretentioase si de asiatice - fitoase. abordarea mi se pare absolut hilara. daca jeep-ul meu are motor italian si caroserie americana, eu ce c@cat de masina am ?

treaba asta cu gpl-ul mi se pare un fel de scarpinare in c#r atunci cand nu te mananca. am mers cu o tampenie de-asta de masina cu gpl; mergea ca o b@sina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

un specialist al instalatiilor gpl spunea mai sus de americane - nepretentioase si de asiatice - fitoase. abordarea mi se pare absolut hilara. daca jeep-ul meu are motor italian si caroserie americana, eu ce c@cat de masina am ?

treaba asta cu gpl-ul mi se pare un fel de scarpinare in c#r atunci cand nu te mananca. am mers cu o tampenie de-asta de masina cu gpl; mergea ca o b@sina.

 

Probabil ai mers cu un Logan, desi nici ala nu merge rau pe gpl.

Sau poate tu conduci un Ferrari si ai alte repere.

Eu am avut Gpl pe Grand Cherokee 4.7 si mergea fix la fel ca pe benzina adica foarte bine cam ca o masina de 270 de cai pe. benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Tot ce nu e secvential ( asa e cunoscuta denumirea ) e o intamplare ca merge corect si cu uriase compromisuri.

A fost o teapa organizata ( industrial ) la vremea respectiva cand s-au omologat astfel de instalatii in europa.

Alimentarea cu gpl printr-o instalatie non-secventiala , e practic alimentarea cu combustibil tehnologia anilor 1930 sau mau putin.

 

( Probabil ca si cu testele de poluare din zilele noastre , mai in laborator, mai la turatia si sarcina X, mai o medie ponderata , mai o estimare matematica , mai o mica mare teapa )

 

Cu secventiala , ai access la timpii de injectie si teoretic iti poate merge mai bine ca pe benzen ( in cazul in care ai sonde lambda defecte sau alti senzori in afara parmetrilor) cu ajutoru unui analior de gaze , desigur.

 

Dar si eu sunt de acord sa nu mai puna lumea gpl, poate mai scade pretu daca nu se cauta asa mult :grin:

Editat de danciucu
XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Colegul nostru Niva spunea foarte bine ca trebuie sa adaptezi masinii instalatia de gaz, si nu invers. Eu merg cu Mitsu 3,5 benzina cu o instalatie de gaz BRC seqventiala adaptata puteri motorului. Merge EXCEPTIONAL, nu exista lipsa de putere, in teren indiferent de gradul de solicitare, se comporta ca si pe benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Confirm...secventiala Tomasetto merge pe gpl la fel de bine ca si pe benzina,nu exista diferenta de putere sesizabila.

Diferentele exista (si se acumuleaza) doar in buzunare...

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

mno ,

ce bine ca esti asa de multumit/a :ha::ha::ha::ha:

 

...totusi in ce oras folosesti masina aia de 5.2 V8 ?

 

Alin :) da daca iti zic ca eu am avut un V8 5,9 cu Tomaseto pe motor si am mers mai bine de 30.000km din care 25.000km in oras ,pardon in Bucuresti?

si mergea pe gaz excellent,la un consum urban variabil intre 20-22 litri?,exterior intre 19-21 litri iar in teren nu stiu ca nu am bagat niciodata masina in teren, doar prin zapada de 40-50cm pana la faruri era zapada pe drum spre Plaiul Foii-Zarnesti unde sigur a mancat mai mult de 22 da nu conteaza placerea era maxima si satisfactia asemenea cand in fata un hilux si un L200 se chinuia sa inainteze :):):) una fugea de spate iar cealalta se suspenda,(aici nu comentez capacitatile masinilor care probabil ar fi facut fata cu brio ,dar piese de dupa volan probabil nu stia ce si cum.)

 

personal eu vad gpl-ul ca o alternative foarte ok pt motoarele mari sa poata fi folosite si ca masini de zi cu zi

astazi pretul la GPL este de 2,19 lei pe litru deci la un consul de 22 litri gaz mergi efectiv la un consum/echivalent cost de 11 litri benzina adica undeva la aproximativ 50 lei suta km in oras.

pai fara suparare dar 11 litri iti consuma un logan 16 16V vara prin oras cu AC pornit,mai are rost sa vorbim de comoditate,tinuta,confort...etc

apropo se pune gpl si pe Diesel, eu acum studiez problema ca pare tare interesanta treaba mai ales ca se lauda cei care au montat de un plus de putere si cuplu...daca stie cineva mai multe detalii, sau deja a montat sa imi spuna si mie ca ma intereseaza subiectul

intreb pt ca desi cu cei care monteaza am vorbit si stiau au zis ca nu au montat si ca evita sa faca asta la diesel ca nu prea au experienta si e mai scumpa o reparative in caz de defectiune sau in caz ca strica ceva la client...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Zic eu ... culmea prostiei , cine a mai auzit GPL pe diesel .. Si nici nu e legala ... chiar daca suna intr-un mare fel ... problema principala la instalatia dieselGPL e ca fara sarcina la jumatate din turatia maxima apare detonatia ( da , detonatia in motor diesel ) , in rest in sarcina motorul foloseste exemplar arderea catalizata de GPL nu scoate pic de fum in forja , niciodata nu vrea sa dea semne ca ar incepe sa puna cuplul la incercare ( dieselul de 4.2 pe Y60 ) , devine un mancator de panta cat timp are aderenta invarte bine mai sa mute cauciucurile pe janta .N-am observat cresteri de temperatura desi asta era principala mea ingrijorare .

 

Cum spuneam , culmea prostiei ... la ce-ti trebuie ?...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GPL - ieftin, dar bun?

 

Din ce am inteles eu de la cineva care a avut un Patrol Y60 "pe GPL", este ca motorul nu merge exclusiv pe GPL ci pe un amestesc de motorina si GPL, unde GPL-ul este undeva la vreo 20%, sau poate ceva mai mult, nu mai retin exact. Important este ca cica masina fugea ca la balamuc, din ce spunea omul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare