Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

    Dupa cum spune si binecunoscuta vorba a americanului de balta, "It's a Jeep thing, you wouldn't understand!", nici eu nu am inteles de ce mama lor de americani inca mai fac (sau, ma rog, faceau acum cativa ani) planetarele alea cu clema (C-clip)?
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8271 (Large).jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	118,3 KB 
ID:	1016371
    Inteleg ca nu sunt in stare sa faca niste planetare de Doamne'ajuta, dar macar sa le faca cu flansa, asa incat, daca ti se rup ca vacile pe loc drept (a se citi inclinare de 30 de gradea, tragand un alt cotet la sufa), macar sa stea naibii rpata aia acolo, sa poti cobori cazanul de unde l-ai urcat!
    “E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

  • #2
    Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

    Nasol. Pana la urma ce ai facut?
    Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.

    Comentariu


    • #3
      Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

      Prea happy cu pedala subtire ?
      '02 WG CRD - EGR delete
      '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

      Comentariu


      • #4
        Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

        Buna seara !


        S-a rupt C-clip-ul sau planetara in sine ?

        Daca s-a rupt C-clip-ul, inseamna ca nu s-a vazut de masina la timp. De la uzura, C-clip-ul isi face joc in canalul sau. Se uzeaza ambele, adica si C-clip-ul, si canalul. Acest joc cumulat se poate verifica, daca zici ca iti cunosti masina.

        Si se face regulat acest control, nu doar cand iti aduci aminte sau cand iti spune cineva s-o faci...

        Ca idee, pe masina mea de weekend, planetarele sunt tot cu C-clip, si din 1974 pana acum inca nu s-a intamplat nimic acolo, jocul este in limite rezonabile. Si motorul e de 7.5 litri si are catre 500CP...

        Ca si completare la situatia de mai sus, cu aplicabilitate pentru orice diferential la care este disponibil blocantul 100% de la Powertrax (Lockright), acesta (blocantul) are in kit doua "oale" micute care imbraca cate un C-clip. Nici rupt in patru C-clip-ul nu poate iesi de acolo, deci planetara ramane la locul ei...





        In poza, de la stanga la dreapta, notez cu 1, 2, 3 si 4 piesele mari. Pe piesa 4 si sub cea cu numarul 2 se observa acele "oale", sau saibe, cum doriti sa le spuneti. Iar pe piesele 1 si 3 se vad sectoarele fara dantura, pe acolo montandu-se C-clip-ul.

        Dar e vorba de Powertrax Lockright, care, zic unii, nu e bun deloc...



        Stima,


        Dragos

        Comentariu


        • #5
          Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

          S-a rupt planetara, de dupa partea cu caneluri. Clema (C-clip) e OK. Probabil ca "era inceputa" de mai demult, cac altfel nu-mi explic (si nici ceilalti cu care ne-am dat), de ce s-a rupt. Eram pe o ravena de maxim 30 de grade inclinatie, incercam sa trag la sufa un alt acaret si patinam pe loc (pe pamant), cand "trosc!".
          Frumusetea a fost sa coboram fierul pana la un punct la care sa ajunga platforma.
          I-am facut o "talpica" dintr-un lemn, legata de bratul puntii, pe care a rezemat puntea (dupa ce i-am scos sabotii, cilindrul de frana si talerul), dupa care am coborat-o, catinel, catinel, pe trei roti, pana la un forestier mai "domol", unde a putut sa intre paulbratu cu platforma.
          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8272 (Large).jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	169,5 KB 
ID:	867904
          Pe zonele mai nasoale, ma tinea Florin de spate, cu troliul (la un moment dat, ciar am dat cablul pe dupa bullbar-ul lui, ca sa ma ridice un pic "de fund", sa nu fe greutatea asa de mare pe talpica (care a fost legata cu niste chingi textile ce, pe masura ce inaintam si se frecau de pamant si pietre, se rupeau una cate una).
          Intr-un final apoteotic (3 km de coborarae facuti in cca 5 ore) am ajuns la un punct unde a putut intra si platforma:
          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8277 (Large).jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	158,6 KB 
ID:	867905
          “E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

          Comentariu


          • #6
            Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

            Aventuri de neuitat, deci...


            Ai varianta asta cu conversie la 30 splines si Chromoly:

            http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=41125

            Si mai poti citi aici ce solutii au altii (conversie la full floating, cu dezavantajele date de elementul fuzibil, MRL-ul). Dar este solutie si la asta:

            http://www.jpmagazine.com/techarticl..._35/index.html



            Stima,


            Dragos

            Comentariu


            • #7
              Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

              Postat în original de Heavy D. Vezi post
              Aventuri de neuitat, deci...


              Ai varianta asta cu conversie la 30 splines si Chromoly:

              http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=41125




              Stima,


              Dragos
              Stiu de variantele cu Chromoly si conversie la 30 de caneluri dar, cel putin momentan, nu prea am bani. Si-asa m-a cam "scuturat" iesirea asta (planetara, manopera, platforma, etc).

              Pe viitor, insa, poate o sa reusesc sa-i fac un upgrade (sau sa trec pe un Ford 8.8 - vise, taica, vise...)

              Pana atunci, poate o sa-mi fabric asa ceva:
              http://www.offroadtrailtools.com/sho...t_detail&p=140
              “E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

              Comentariu


              • #8
                Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                Sincer, nu merita dati bani pe D35.
                Daca ai noroc un Ford 8.8 il gasesti la bani buni. Ramane evident problema tuturor suportilor (dar se gaseste si kit cu tot ce trebuie ca sa-l pui sub TJ), a raportului, daca nu gasesti raport cum ai nevoie, a ABS-ului, daca vrei sa-l pastrezi si eventual a lungimii cardanului.

                Mai bine muncesti pe un 8.8. O fi el tot cu C-clip, dar e mult mult mai solid ca si un D35.
                '02 WG CRD - EGR delete
                '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                  Mai bine treci la punti de IMS sau Uaz (cele rusesti am gasit cu 400e setul aproape noi, si au si MRLuri )

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                    Postat în original de tudop Vezi post
                    Mai bine treci la punti de IMS sau Uaz (cele rusesti am gasit cu 400e setul aproape noi, si au si MRLuri )
                    Nu, nu. Dupa cum ziceam, It's a Jeep thing, asa ca nu s-ar impaca cu rusii.
                    “E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                      Postat în original de tudop Vezi post
                      Mai bine treci la punti de IMS sau Uaz (cele rusesti am gasit cu 400e setul aproape noi, si au si MRLuri )
                      Ce suport aftermarket au putile de IMS si Uaz ? Si in comparatie, ce suport aftermarket are Dana ?
                      '02 WG CRD - EGR delete
                      '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                        Buna ziua !


                        Sau treci direct la ce trebuie, fata si spate. Ca de exemplu:

                        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Dana 60 si Dana 70.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	128,5 KB 
ID:	868761

                        Pentru edificare, e D60 fata si D70 spate.


                        Stima,


                        Dragos
                        Ultima editare de Heavy D.; 09.iun.2011, 16:27.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                          Heavy D are enorma dreptate.
                          D35 e proasta, Cclips e prost, etc...

                          Realitatea (Cruda) este ca daca inainte de iesire desfaci si te uiti, masori cotele, nu ai mari probleme.
                          O inspectie vizuala ti-ar fi spus ca puntea ta are probleme.
                          Eu cred ca a existat un joc in punte (rulmenti uzati) care sa fi generat un intreg dans-al-axlelor-de-rotatie, chestie care a dus la ruperea planetarei.

                          Ca dupa ce se rupe, e nasol, aici e foarte corect. Insa pana la rupere sunt o gramada de semne ce pot fi depistate din timp.
                          Ai nevoie de cunostinte si vointa.
                          Pentru cunostinte iti poti cumpara manualul de service (simplu si sfant).


                          Ce ti-a mai ramas intreg in punte, si ce punte e ? Ce raport ai ?

                          HeavyD zi-ne si pretul corect pentru minunatiile alea 2 postate... SI care ar fi masina care ar dona 2 punti dinastea mai apropiate de latimea unui jeep ?

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                            Din pacate asa punti la latimea Jeep-ului nu sunt. Ele au fost puse pe masini full-size.
                            Cand mergi pe asa ceva se presupune ca vrei gume mari (36+), pentru care trebuie si ceva lift, iar latime in plus nu strica in situatia respectiva.

                            In general ruperea de genul asta nu prea ai cum sa o intuiesti. Soc, combinat cu pedala prea multa si carcasa foarte flexibila si asta e rezultatul.
                            Ultima editare de ssrli; 19.mai.2011, 21:21.
                            '02 WG CRD - EGR delete
                            '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

                              @ ssrli - exista cote pentru carcasa puntii - sa iti dai seama din timp daca e ceva in neregula cu carcasa. Iar o flexibilitate ridicata iti consuma rapid rulmentii, eu zic ca poti intui. Mai ales pentru ca mi-a iesit, am rupt-o cand credeam ca o sa o rup.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X