Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

    Problema de flexibilitate apare in situatii de socuri.

    Imagineaza-ti ca esti in noroi, vezi rosu in fata ochilor, calci pedala si la un momentdat rotile prind aderenta. Ce se intampla ? Acolo se manifesta problemele cauzate de flexibilitate. Nu e flexibila ca si taieteii fierti, ca sa uzeze rulmenti si sa poti exclama "torsionarea e de vina"

    Nu m-am referit deloc la carcase indoite.
    '02 WG CRD - EGR delete
    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

    Comentariu


    • #17
      Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

      Buna seara !


      @soso:

      Dana 60 exista in configuratie front sau rear. Cum eu pentru rear am vrut altceva, mai strong decat D70 aia din poza (ca alea nu-s ale mele), am hotarat ca D60 pe fata va fi suficienta la ce roti vreau sa rulez eu.

      D60 exista pe multe masini americane, dar cea mai dorita versiune este cea de pe Chevy K30 M1008 CUCV, (exclusiv versiunile militare) generatia dintre 1983-1987, plus/minus. Odata pentru ca are inauntru 4.56 la unu, apoi pentru ca este cu king pins, nu cu pivoti clasici, ceea ce ii confera more toughness. Si e si servisabila mai usor si mai rar.

      Versiunea de pe K30 este low pinion si are dovleacul in dreapta. Versiunile de Ford (250/350, etc.), au dovleacul in stanga si sunt high pinion, dar nu au king pin, si nu sunt dezirabile. In plus, pentru D60 king pin exista optiunea de Hi-Steer arms, care o face si mai cautata. Mai sunt si pe Scout, dar rare.

      Ca pereche pentru D60 front, sunt trei variante de luat in calcul. Si anume D70, D80 si GM14BFF. Toate cele trei pot proveni de pe masini cu dually pe spate, dar nu de acestea e neaparat nevoie . Versiunile non-dually sunt cele ideale de luat in considerare la o conversie. Ca idee, D70 rear din poza este venita de pe ceva dually.

      Atentie, aceste punti au distanta WMS/WMS cu circa 7-8" mai mare decat la puntile stock de Jeep, iar bolt pattern-ul este de 8x6.5", deci vor trebui si alte jante. Si vin de pe masini cu arcuri lamelare, de retinut...

      Pentru spate, eu am luat un GM14BFF de pe acelasi Chevy K30 US Army, pentru ca doar acolo le gasesti pe ambele sub aceeasi masina. Adica si D60 si GM14BFF dintr-un foc, cu acelasi rapoarte. Avantaj eu, ca GM14BFF military spec vine cu Detroit Locker inauntru.

      Preturile variaza intre 1500-4000 Euro bucata, in functie de in ce stare le gasesti si cat de presat este vanzatorul. Ideea este ca la asa punti trebuie si reductor serios cu roti dintate (ATLAS II, Dana 300), si motor mai baban. Eu le am pe ambele, dar mai trebuie si timp sa le leg laolalta.

      In cazul unei conversii pe punti de genul celor de mai sus, yoke-urile reductorului trebuie si ele de alta marime, ca D60 vine cu cruce de cardan 1350 si GM14BFF cu cruce de cardan 1410, Deci trebuie schimbate cu cele aferente, si cardanele iarasi la fel.

      Oricum, astfel de punti devin tot mai rare, respectiv scumpe. Sunt si punti peste ele ca si calitate, dar acolo e alta categorie de pret. Dana S110, Rockwells (19 splines, dar duc roti de 54"), etc.


      Stima,


      Dragos
      Ultima editare de Heavy D.; 19.mai.2011, 23:02.

      Comentariu


      • #18
        Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

        aceeasi problema am aut-o si eu de ceva vreame dar am facut ceva modificari si nu o sa mai aiasa din punte niciodata....

        Comentariu


        • #19
          Re: Cum zic americanii: It's a Jeep thing,...

          Toate masinile 4x4 au ceva slab prin constructie.Nu exista 4x4 perfect,in cazul JEEP-ului este mult"apreciata" Dana 35. C-clip SUKS !!!
          Littlesoky

          Comentariu

          Procesare...
          X