Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

lamurire grand cherokee

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • lamurire grand cherokee

    Purtam azi o discutie cu un prieten care a avut un grand cherokee 3.1 crd fabr 2000. Si el imi tot spunea k atunci cand mergea pe reductor ,toate 4 roti trageau intr una.
    Iar din cate stiu eu asta inseamna sa aiba diferential? Dar daca avea nu ar fi trebuit cuplat?Fiindca mai spunea k nu avea nici un buton pt diferential blocabil...Lamuriti ma si pe mine daca puteti .

  • #2
    Re: lamurire grand cherokee

    Buna seara !

    In primul rand, trebuie sa-ti lamuresti clar notiunea de diferential. Toate puntile au diferentiale, libere, blocabile, autoblocante, autodeblocante, etc. Unele masini au si diferential central, blocabil sau nu.

    La Jeep, cutia de transfer/reductorul, exista in mai multe versiuni pe aceste generatii.

    NP 231 iti ofera posibilitatea de a lucra in mod 4x4 low sau high, si NU DIFERENTIAZA (masina nu are diferential central). A NU SE FOLOSI 4x4 decat pe terenuri fara aderenta buna, noroi, mlastina, zapada, etc.

    NP242 are diferential inclus (pozitia 4x4 Full Time, adica permanent). Pe aceasta pozitie se poate rula fara probleme tot timpul, desi nu se recomanda acest lucru (uzuri, consum, etc). Pozitia 4x4 Part Time (high sau low) NU mai face diferentierea, deci se foloseste doar in conditii fara aderenta.

    Nu stiu daca s-a montat NV247 (alta varianta) pe motoare diesel.


    Ramane sa stabilesti care din aceste versiuni de cutie de transfer este montata pe Grand-ul in cauza, desi eu inclin sa cred ca este NP242, adica cea cu pozitia suplimentara 4x4 Full Time.

    Ar mai fi si NV249, dar nu cred ca e cazul.


    Uite un link pentru comparatie:

    http://ezinearticles.com/?Jeep-Selec...tion&id=281045


    Stima,

    Dragos
    Ultima editare de Heavy D.; 04.mar.2010, 23:11.

    Comentariu


    • #3
      Re: lamurire grand cherokee

      cred ca este vorba despre NP242
      Multumesc pentru raspuns dar tot nu sunt prea lamurit.
      Este posibil ca laaceastamasina daca 2 roti sunt suspendate celalalte 2 sa traga in continuare?

      Comentariu


      • #4
        Re: lamurire grand cherokee

        Salut, Marius !

        Sa ne referim la NP242.

        In pozitia unde diferentialul central este blocat (4x4 Part Time high sau low), da, acest lucru este posibil.

        Cei de la Jeep au fost mai practici la acea vreme, si au creat 242-ul ca urmas al lui 231, adaugand diferential central. Din fericire, blocabil... Din nefericire, tot cu transmisie pe lant, ca si 231.

        Intre cunoscatori, pentru hardcore se recomanda 231, din puncte de vedere al fiabilitatii. Pentru soft-offroading insa, si 242 isi face treaba bine.

        Sa nu uitam insa ca 4x4 nu este 4x4 DECAT cu toate trei diferentialele blocabile,,,

        Poti avea blocant central si pe una din punti, dar asta inseamna in cazul nefericit doar 3x4...

        Daca ai doar central blocabil, sau doar pe una din punti, e doar 2x4...

        Trist, dar extrem de adevarat...


        Stima,


        Dragos
        Ultima editare de Heavy D.; 05.mar.2010, 00:03.

        Comentariu


        • #5
          Re: lamurire grand cherokee

          multumesc frumos pentru rasp
          topicul se poate inchide

          Comentariu


          • #6
            Re: lamurire grand cherokee

            Postat în original de Heavy D. Vezi post

            Ramane sa stabilesti care din aceste versiuni de cutie de transfer este montata pe Grand-ul in cauza, desi eu inclin sa cred ca este NP242, adica cea cu pozitia suplimentara 4x4 Full Time.
            Eu credeam initial ca e NP231 (fiind cuplat 2.5-ul la AX15), dar am vazut o poza in care nu apar decat 3 pozitii pentru cutia de transfer, ceea ce ma face sa cred ca e NP247. O poza cu maneta de cuplaj a cutiei de transfer ar lamuri lucrurile.
            '02 WG CRD - EGR delete
            '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

            Comentariu


            • #7
              Re: lamurire grand cherokee

              poza nu am de unde sa fac rostfiindca masina a vandut o de mult prietenul meu.Eu eram doar curios daca e posibil k la acea masina fara modificari sa traga toate rotile in acelasi timp

              Comentariu


              • #8
                Re: lamurire grand cherokee

                Postat în original de marius_br Vezi post
                Purtam azi o discutie cu un prieten care a avut un grand cherokee 3.1 crd fabr 2000. Si el imi tot spunea k atunci cand mergea pe reductor ,toate 4 roti trageau intr una.
                Iar din cate stiu eu asta inseamna sa aiba diferential? Dar daca avea nu ar fi trebuit cuplat?Fiindca mai spunea k nu avea nici un buton pt diferential blocabil...Lamuriti ma si pe mine daca puteti .


                Ca fapt divers: toate cutiile de transfer de serie, nemodificate, asa cum le monteaza fabricantul, nu vor permite niciodata cuplarea treptei reduse, fara cuplarea in prealabil a axei fata (part-time), sau blocarea in prealabil a diferentialului central (full-time)! Cu alte cuvinte, fabricantul nu te lasa sa mergi la cutiile de transfer part-time in 4x2 Low, sau la cutiile de transfer full-time in 4x4 Low!
                Din fabrica, pozitiile selectorului cutiei de transfer, au o anumita cronologie:
                - part-time: 4x2H; 4x4H; 4x4L.
                - full-time: 4x4H; 4x4H Diff-Lock; 4x4L Diff-Lock.
                - mixte: 4x2H Diff-Lock; 4x4H; 4x4H Diff-Lock; 4x4L Diff-Lock.
                Cronologia de mai sus, nu are nimic a face cu diferentialele axiale!
                Ultima editare de MagnuM; 19.mar.2010, 21:45.
                :3
                "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

                Comentariu

                Procesare...
                X

                Sqreen | Runtime Application Protection