Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Grand Cherokee 5.2 - ajutor imbunatatiri

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Grand Cherokee 5.2 - ajutor imbunatatiri

    Salut,

    Asa cum spune si titlul, mi-am luat un Grand Cherokee 5.2 V8 pe care intentionez sa-l tin numai pentru teren. Masina e pregatita la ora actuala pentru rally-raid (rollcage interior, scaune tip Recaro)

    In primul rand vreau sa-i schimb rotile, sa-i pun Simexuri. Pe HDJ 80 am Silverstone originale 32,5, latime 10, cu jante 15'' ET-90. Intrucat sunt foarte multumit de ele, as vrea sa le folosesc si pe Jeep. Exista vreo solutie de adaptare de la prinderea de Toyota la cea de Cherokee?

    De asemenea ma intereseaza cat de mult trebuie sa o inalt/tai pentru a nu a atinge la praguri si ce solutie de inaltare imi recomandati.

    Multumesc anticipat,
    Razvan
    Am fost in cu ca . A fost

  • #2
    Re: Grand Cherokee 5.2 - ajutor imbunatatiri

    Buna, Razvan !

    Jeep-ul meu ruleaza cu anvelope 33x10.50R15, deci ceva apropiat de ale tale. Jantele mele sunt doar ET -19, iar liftul de 7.5" fata si 8" spate.

    De frecat nu freaca niciunde in caroserie aripi sau brate, deci e OK.

    Cu un ET -90 sigur nu ai avea probleme, dar Grand-ul are parca 5x5.5" diametrul de prezon, si Toyo are sigur altceva.

    Adaptarea se poate face cu flanse in mod normal, dar e deja absurd in cazul tau. O flansa serioasa pe care sa te poti baza are minim 25mm grosime.

    Daca adaugi (scazi) si ET-ul, vei avea cauciucurile iesite de sub masina de doua palme. Iar fuzetele/pivotii/rulmentii o sa geama de bucurie...

    Oricum, in acest caz flansele nu sunt deloc o solutie fezabila.

    Cel mai elegant este sa-ti organizezi alt set de jante (preferabil roti complete) numai pentru Jeep.

    E cel mai rezonabil, si nu mai ai problema legata de trecerea rotilor de pe o masina pe alta, in caz ca (dar sa nu) folosesti flanse.


    O zi buna !

    Stima,


    Dragos

    Comentariu


    • #3
      Re: Grand Cherokee 5.2 - ajutor imbunatatiri

      Adaptarea jantelor nu se poate face decat cu flanse si cum te a zis Heavy D. te iese mai interesant dpdv de pret sa te iai un set de jante de tabla pentru jeep deja cu ET negativ, dar -90 este cam mult pentru Grand, -15 sau -20 este ok.

      Eu am kit de 3" de la Trailmaster pe Grand si am boogere resapate 31x10,5 care adevarat are diametru de 32" si un pic si este la limit, sunt sigur ca cand le dau jos stabilizatora de pe spate si le fac deconectabila aia de pe fata o sa frece in aripi, deja m-am pregatit de putin la aripi.

      De ce m-au spus experte in jeepuri la Grand ZJ 3" inaltare si roti maxim 32" este configurarea optima, daca visati cu rotile mai mare pregatestete de se trec toate planetare pe Cromaly ca daca nu rupe sigur.

      Ce punte ai pe spate?
      Open mind for a diferent view.... and nothing else matters

      Comentariu


      • #4
        Re: Grand Cherokee 5.2 - ajutor imbunatatiri

        Buna ziua !

        @ razvanuta

        Cu 31" si lift de 3", cu ambele bari stabilizatoare demontate, in teren extrem vei avea parte de deformari plastice ale aripilor.

        Daca ET-ul jantelor nu e catre zero sau cu minus, la latimi de anvelope de 10.50", in regim de virare la maxim, anvelopele vor atinge in bratele inferioare.

        Treaba de mai sus cu atinsul anvelopelor in brate poate fi rezolvata limitand gradul de virare al rotilor din suruburile aferente de pe fuzete. Dar mai bine cu alt ET, ca sa ramai mai mobil in conditii extreme.

        La roti de 32", liftul ar fi de minim 5", ca sa mearga bine treaba, iar pentru 33", 7-8" fara retineri. Dar la lift de 7-8" deja se ajunge la long arms, rotiri si mutari de punti, rapoarte mai scurte, cardane mai lungi, etc, adica chestii grele...

        @ ALF-DMAX

        3" lift si 32" sunt OK pentru mers dupa inghetata sau urcat o bordura in oras, mai ales fara stabilizatoare. Adica mai mult de design, daca tii la aripi...

        Referitor la planetare, eu lucrez cu cele standard deocamdata (Dana 35) si am 4.56, Powertrax Lockright in ambele punti si 33" BFG MT. Treaba cu ruptul lor e mai mult talentul celui de la volan de a nu sti ce se poate face si ce nu cu tehnica de sub el...

        Intr-adevar, 5.2 V8 inseamna cuplu destul la roata, dar acel cuplu vine de la piciorul drept al soferului, in ultima instanta...


        @ razvanuta

        Referitor la taiat din aripi, depinde si de cat ai de gand sa liftezi masina.

        Eu am taiat conform instructiunilor dela Bushwackers-uri, dar cu ceva faltuiri pentru rigidizarea marginilor ramase. Eu am 7.5" lift fata si 8" lift spate. Acum nu atinge nimic niciunde, dar in doua saptamani urmeaza long arms pe fata si nu garantez...

        http://www.quadratec.com/Assets/Installation/105950.pdf

        Asa zic baietii ca se face treaba.


        Succes la modificari !

        Stima,

        Dragos

        Comentariu

        Procesare...
        X

        Sqreen | Runtime Application Protection