Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)


alex44

Postări Recomandate

Salutare.

La mine a ajuns masina, fosta lui Sorin(Atar).

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?51191-Jeep-ZJ-Crocodilul-Verde&highlight=crocodilul

 

Duminica am fost am luat-o si sincer sunt momentan multumit de alegerea facuta: omul super, masina destul de intretinuta cu mici problemute, dar deh...omul nu a vandut-o ca "fata mare" si nici eu nu am cumparat-o ca atare :grin:.

 

Sorin, daca se poate poate ne faci un mic istoric cu ce s-a schimbat/modificat la masina si eventual perioada (asta daca mai tii minte) - mi-ar place sa fie un topic complet, de cand a intrat in tara:grin: - eventual un rezumat al topicului vechi?.

Dupa urcarea pe rampa si drumul de intoarcere s-au constatat cateva deficiente : pe drum s-a blocat un pic stanga spate - scotea un fumalau de ziceai ca e furnal :) , deci neaparat revizie pe frane +frane "custom" ,pivotii inferior/superior stg+dreapta (Sorin mai stii cand i-ai schimbat?eventual marca?), bucse BBS, amortizoare, cred ca trebuie ceva bujii incadescente si cu siguranta garnitura de la capacul culbutorilor.

 

In cel mai scurt timp masina va primi urmatoarele:

- revizie pe etrieri, toti patru - "custom" inseamna ca vor primi cilindri facuti la strung, dupa cotele celor originali, de inox pentru a preveni blocarea lor +kit de garnituri

- toti pivotii, BBS fata/spate si patru amortizoare noi;

- o curatare profesionala la interior - sa o facem "ca noua"

Mai la vara, daca o fi timp probabil voi vopsi scuturile, barele si eventual o terosonare....sa vedem cum stam cu timpul...si tot la vara vom intra un pic pe partea de motor.

Si acum cateva intrebari:

 

MOTOR:

- Sorin a folosit ulei 5x30...nu e prea subtire?masina are 170 000 ce par reali, eu as trece pe 10w40, pareri?eventual ce recomanda producatorul?

- pompa de injectie din cate am vazut pare a fi mecanica, asa este? s-a jucat in acest tip cineva pana acum? ca sincer pe noi ne "mananca" un pic sa mai castigam un pic de forta...

Transmisie: - Am vazut ca se pot pune rapoarte un pic mai mari 4.1 / 4.56 sau 4.88...sincer m-ar interesa cele de 4.56 dar de unde provin? in sensul ca pe ce au fost puse sau se cumpara de la noi?

 

Masina acum arata asa si mai mult ca sigur nu se vor face modificari de estetica dorite....sa speram ca nici nedorite - amintiri de prin padure :)

 

20130304_123816_resized(1).thumb.jpg.1ff21d94a80da0508a7e7fd6ecdce390.jpg

Editat de alex44
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Bravos, la mai mare!

Ms Florin...e destul de mare :)...mai mare cred ca e doar Patrolul si HDj cu 3 blocante :)...dar de astea nu sunt bani acu, din pacate :ha1:ha1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Atar si-a pregatit masina asta cu mari sperante , dar timpul pentru a se bucura de ea i-a lipsit aproape in totalitate . Avea in plan si tendoane custom , subframe ... praguri HD ...

Desi a investit mult , n-a facut miscare , probabil asta e cauza pentru incidentul cu frana . Cu putin timp inainte mai schimbase un etrier , cu aceasi problema .

 

In continuare are el sperante mari , dar prevad acelasi grad de implicare si din pacate cam acelasi grad de utilizare .Sper sa nu fie asa , sa-l vad ca invarte rotile pe undeva ( personal l-as accepta si in costum cu cravata si butoni , numai sa fie ... ) .

 

Sper sa folosesti tu mai mult masina , daca o intretii sa te si bucuri de ea . E destul de echipata de scandal .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Sa o stapanesti sanatos Alex.

Imi pare rau de incidentul cu frana. Verifica in primul rand tamburii franei de mana. La aia nu am umblat niciodata.

Placutele la toate rotile au fost schimbate in decembrie 2011. Nu cred ca au mai mult de 4.ooo km, dar cel putin cele fata dreapta au uzura prematura. Dupa cum ti-am spus, etrierul fata dreapta s-a schimbat recent, pentru ca cel vechi se blocase.

Ca istoric, masina am cumparat-o de la un viticultor din Italia, langa Milano.

Am adus-o prima data in Romania pe 30.11.2009.

Avea aproape 160.000 km.

(Imediat, la o luna, i-am pus un kit de 2" Rubicon Expres si un set de anvelope Mickey Thompson de 31" cu jante cu ET -35 si distantieri din aluminiu de 1.25" (comandate de pe Quadratec).

In primavara 2010 am facut rost de planurile originale (in Autocad) pentru bara Kevin's Off-Road stelht style - http://www.kevinsoffroad.com/cart/zj-grand-cherokee-front-bumper-stealth-style-p-73/

Am taiat componentele in masina de taiat in coordonate cu plasma si am ansamblat bara.

A urmat bara spate si scuturile, dupa ce am rupt bara spate la Luana de primavara din 2010. Apoi troliul, dupa ce am fost tras dintr-o groapa de Niros :)).

Dupa cateva iesiri, una la Lepsa, una la Agnita si la MMOF 2010, am decis sa schimb kitul de inaltare, pentru ca la flex maxim atingeau anvelopele si ciupeau crampoanele.

Asa am trecut mai sus. Au urmat niste arcuri mai lungi, de pe un ZJ Orvis (care avea din fabrica suspensia mai inalta) la care am adaugat inaltatoare, iar de la Hodea4x4 a primit 4 amortizoare de 3", tot Rubicon Expres, in primavara 2011. S-au schimbat si bieletele de la bara antiruliu fata si baietii au pus un kit de coborare al cutiei si un cardan confectionat de Marius Lupu.

In iarna 2011-2012 s-a facut o revizie majora, cu schimbare placute, s-a montat al doilea acumulator AGM cu sistem de gestiune NOCO, s-a schimbat si acumulatorul principal cu unul Banner cu 4 borne, schimbat uleiuri, etc.

In vara 2011 s-a defectat AC-ul si am schimbat radiatorul din habitaclu, iar in 2012 inca o conducta. Acum merge.

In decembrie 2012 a urmat o noua revizie. S-au schimbat pompa de apa, cureaua de accesorii si rulmentii la doua role (cele de ghidaj). Deasemeni, platoul distantier al curelei de accesorii avea gaura ovalizata asa incat a fost majorata cu 1/2mm si s-a facut o noua bucsa dupa cotele noi. (asta s-a intamplat intre Craciun si Revelion, cand nu gaseam nicaieri platou intinzator pe stoc)

In acelasi timp au fost verificate si completate nivelele la lichidele din grupuri si cutii, s-a schimbat uleiul in motor si filtrele de ulei si motorina. Cel de aer a ramas cel vechi din 2011. Tot in iarna asta am schimbat o bujie incandescenta, crucile la planetare si tijele cu unele HD.

De-a lungul timpului am mai schimbat pompa de servo, cu una adusa din Anglia de Flash4x4, am schimbat furtunul de la turbo cu unul nou, pt ca cel vechi era spart de cand am luat-o. Am mai schimbat capete de bara, bucse, diverse maruntisuri, dar niciodata toate odata. Cum descopereau baietii la service un joc, schimbau. Dar din iarna 2011 nu am mai pus nimic la bucsaraie.

Aaa. In 2011 am schimbat si directia cu una HD de pe un Grand ZJ Orvis V8.

Cum imi mai aduc aminte cate ceva, iti mai spun.

Eu am folosit numai ulei Castrol Magnatec 5W30, la recomandarea unui mecanic. De cand am masina am facut exact 3 schimburi, dar completam pt ca pierdea pe la capacul de la culbutori.

Apropo de culbutori, tijele au fost schimbate in toamna lui 2010, aveau joc si una "clompanea". Tijele au fost luate de aici de pe forum, dar nu mai retin de la cine.

Cam asta pana acum.

 

Ca planuri de viitor, vroiam sa-i schimb arcurile cu unele direct de 3,5".

Cos deja avea masuratorile si urma sa-mi confectioneze niste tendoane HD mai lungi. Urma confectionarea sliderelor laterale cu trepte din aluminiu si eventual schimbarea rapoartelor cu unele de 4.1 de pe Cherokee 2.1TD.

 

Acum insa, pentru mine urmeaza un nou proiect, tot ZJ de 4.0 urcat pe 33" cu un kit de 4,5".

 

Mult succes Alex, si sa te bucuri de ea.

Sa ai grija sa tii mereu curat radiatorul si nu vei avea probleme de racire.

Ai descoperit ce e cu pedala aia? Si pe mine ma exaspera.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Am iesit cu sorin la cateva iesiri si crocodilul s-a comportat f.bine aproape ca un patrol:ha1.Pe la masina am mai taiat si eu cate ceva pe la aripi.Bara spate este facuta de cos si de mine dupa stricata indrumare a lui sorin.Daca caut prin arhiva personala sigur gasesc cateva poze frumoase cu crocodilul.Ai facut o alegere buna cu masina.In timp ce vizionati masina am trecut pe langa voi .

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Off topic:

@atar : ce impresie ti-au lasat anvelopele Mickey Thompson ?

 

Ma dezamagesti, Nomadule....altadata citeai tot.....

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?77431-Ce-producator-de-MT-recomandati&p=868013#post868013

 

Atar e fan declarat Mickey Thompson.....a avut si pe Wrangler si pe GC.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Ms mult baieti.

@dulceanu ionel - te-am vazut....faina masina ai si tu

@atar - inca nu am intrat pe pedala de acceleratie....oricum cablu nou e cam scump 280 de lei pe original...acum sa vedem ca in urma tratamentului cu WD40 merge un pic mai bine, s-au poate m-am acomodat eu:grin::al...oricum vom insista in prima faza cu tratamentul de mai sus, ca pretul mi se pare mare....daca nu obtinem rezultate se va monta unul nou

 

M-ar interesa mai multe date despre cardan daca se poate....eventual de pe ce provine i cum a fost "modificat" - poate vede siMarius Lupu topicul:grin:

 

Sincer as vrea sa vada masina cat mai mult teren, dar din lipsa timpului cred ca va fi "folosita" cam la fel ca la Sorin:old...asta e , mai avem treaba pe langa casa, cu familia...

 

Poate sa imi zica cineva ce ulei se recomanda pt motorul asta? Pentru ca sincer, mie mi se pare cam subtirel....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Sincer nu stiu ce a facut Marius la cardanul fata.

Eu doar l-am demontat, l-am pus la curier si l-am primit inapoi reconditionat.

Nu l-a schimbat, e acelasi. I-a schimbat crucile cel putin. :)

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Poate ma lamureste cineva privind uleiul de motor....uitandu-ma pe sub capota am gasit o etichceta originala pe care scria tipurile de ulei folosite in grupuri , cutie si motor...acum am o dilema mare ca scria doar despre motorul de 4l benzina si cel de 2.1 TD....eu din cate stiu motoarele astea doua au fost pe Cherokee(poate au gresit austriecii eticheta :grin:)...oricum la 2.1 TD scria 15w 40 de pus...stie cineva?

 

Merci

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

...sa te bucuri de ea ALEX...!!

 

Ms Marius.

 

@Astral - masina a stat la Sorin vreo 15 000 km....fara sa supar pe nimeni uleiul 5w 30 mi se pare cam "subtire" pentru un motor TD...intrebarea era daca stie cineva ce spune producatorul, pentru ca din ce am gasit eu pe net in majoritatea cazurilor zice 10w 40, mai rar 15w 40 sau 5w 30...cam ceea ce ma gandeam si eu, dar as vrea sa fiu sigur.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Eu am pus 5W30 Castrol Magnatec.

Si mie mi se pare subtire, dar asa mi-a recomandat mecanicul acum 3 ani, asa am ramas pana acum.

Editat de atar
"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

@Atar - Merci Sorin de manuale

Aruncand un ochi rapid am vazut ca manualele sunt pentru motoarele pe Benzina, si se recomanda 5w/30 iarna si 10 w/30 vara ...dar ma repet, pentru benzina, in manuale nu zic nimic de motorina....

 

Poate cineva sa ma ajute cu un manual pentru 2.5 DISEL?Daca da va rog trimiteti la jipu_alex@yahoo.com

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Vezi ca ultimul e de 2.5 diesel

Sunt 3 manuale diferite.

Primul pt ZJ Benzina 1993-1995

Al 2-lea ZJ Facelift 1996-1998

ultimul pt. diesel1996-1998

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

.....

 

Poate cineva sa ma ajute cu un manual pentru 2.5 DISEL?Daca da va rog trimiteti la jipu_alex@yahoo.com

 

Merci!

 

 

Ia incearca aici :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?44047-Manual-utilizator-jeep-GC-93-98&p=816425&viewfull=1#post816425

 

Respectiv :

http://www.colorado4wheel.com/manuals/Jeep/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

@Atar - ms de atentionare...eu din graba ma uitam doar la primul fisier care era pentru benzina...ricum acum am observat ca in manual, la ZJ cu motor disel i se spune ZG...deci m-am prins :)

@Astral - merci de ajutor; sunt aceleasi cu cele de la Sorin;

Oricum in manual la ZG zice asa: recomandat este 15w/40, dar pt Europa se accepta si 10w/40; 5w30 si 10w30 se recomanda pentru tarile cu temperaturi constante sub minus 12 grade, de fapt cam la fel ca la toate motoarele:grin:

Deci mister rezolvat, vom trece pe 10w 40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Deci sa revenim. Masina a primit asa:

- revizie completa frana: 4 discuri si placute noi, saboti frana de mana noi

- pivoti sup+inf noi stg+dr

- BBS fata/ spate

- amortizoare noi - diferenta mare confort/stabilitate...

- baterie noua

 

In cel mai scurt timp intram pe partea de directie...nu imi place deloc sistemul, pt ca sunt 2 capete de bara(cele cu bara lunga) exagerat de scumpe(600-700 de lei bucata :( sau kit complet aprox 1500 lei - dar la Sorin a tinut 2-3 ani)....si deci va fi refacuta cu capete de bara demontabila in ambele parti stg+dr; apropos a mai facut cineva? sfaturi?

 

Intre timp a facut si prima iesire pe noroiul de pe langa Iasi

3631_612310742115724_652356552_n.thumb.jpg.6f1f2ad2706bf30febeb51691f4ec07c.jpg544557_612310582115740_2138213720_n.jpg.2921707e57a5113c96bdddc447dd756c.jpg

 

Ce am constatat si eventual ceva sfaturi:

- la o panta lunga a trebuit sa opresc la o pauza de tzigara ca motorul a ajuns la 100 de grade (si nu era alcool:grin:) - care este maximul de temperatura k sa nu frec motorul?

- MT-ul nu e simex :grin:, dar s-au comportat destul de bine

- flexul e decent

- caseta e cam lenesa, in sensul ca are cursa cam lunga...stiti daca se potriveste cea de wrangler yj la prinderea de "sasiu" ?

- trebuie sa fac ceva la fenderele fata , pt ca la sf zilei puteam sa fac rasaduri pe ea - a mai mesterit cineva? pt ca cele "tip wrangler" sunt fff scumpe - cel mai ieftin 300 euro undeva in Lituania

- se cam simte lipsa de putere datorita rotilor, cred ca va tb pe termen lung sa ma gandesc la alte rapoarte 4,56 sau 4,88; daca era motorul de 4l sigur era mai bine...

- o intrebare stupida: are functia de "following home" ? - daca opresc masina cu farurile aprinse si dau sa sting farurile , pe pozitia zero ele se aprind, tb sa mai trec odata pe pozitie, si apoi se sting....daca le sting cu motorul stins raman stinse - daca are asa ceva cum o dezactivez?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Din experienta mea:

1. Si mie mi-a incalzit motorul de vreo 2 ori, dar ai sa vezi ca de 100 grade nu sare. Daca dupa rampa, mergi usor in greu, va scadea temperatura in mai putin de 2 minute. Oricum zona rosie incepe la 120 grade, de asta este foarte important sa fii mereu atent la antigel. Sa fie antigel bun si in concentratie corecta. (antigelul nu fierbe la 100 grade).

2. MT-ul nu e Simex, dar din poze am vazut ca nu le-ai desumflat. Mergi cu ele la 1 - 1,2 atm si vor fi mai eficiente. Eu am fost la al doilea set de Mickey Thompson si nu am dejantat niciodata la 1 atm.

3. Despre caseta, nu stiu ce sa-ti zic.

4. Am sa vad daca mai sunt fenderele de Wrangler pe care le luasem pt. ea la Dulceanu. Daca le mai are, ti le dau sa incerci tu sa le bricolezi. Eu nu am gasit pe nimeni dispus aici sa le adapteze.

5. Si eu aveam intentia sa-i schimb rapoartele, dar am considerat ca 4.11 ajung pt 31". Eu vroiam sa pun rapoartele de la un Cherokee cu motor de 2.1TD. Astea aveau din fabrica rapoarte 4.11.

6. Are functia "follow me home". Ea se activeaza automat numai daca opresti motorul inaintea stingerii farurilor. Daca stingi farurile inainte sa opresti motorul, nu se activeaza.

Editat de Astral
VREUN / VREO....fara cratima ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=822865&viewfull=1#post822865
"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Recunosc am uitat sa le desumflu... :grin: dar chiar si asa au fost acceptabile.

Deci nu exista modalitate de dezactivare a functiei "follow me home"? cat stau aprinse?

Tu mai vii la Iasi ? Ms anticipat pt fendere :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

As muta in primul rand numarul de inmatriculare de acolo si as face sa fie cat mai liber in fata radiatorului. Apoi as verifica daca visco isi face treaba calumea...

 

Aici ai informatii legate de casetele de directie:

http://thespeedfreaks.net/showthread.php?8519-Quicker-ratio-steering-box-upgrade-for-ZJ

 

Din ce stiam si eu de mai demult, caseta de ZJ e cea mai rapida.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 luni mai târziu...

Re: GC ZJ 2.5 - "Crocodilul verde" continuarea :)

 

Salut Atar,

Stii cumva ce ET au jantele?

 

Daca tin bine minte jantele au -35mm ET

In plus am luat de pe Quadratec.com si 4 flanse din aluminiu de 1.25"

De asta ies atat de mult in exterior, dar am fost extrem de multumit de stabilitate si centru de greutate. A meritat dupa parerea mea. Acum la fel as face, dar as pune si fendere poloneze in plus.

Alex poate sa iti spun mai nou daca ii place cum sta pe teren cu rotile iesite atat de mult.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare