Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema alternator ZG - 2.5


alex44

Postări Recomandate

Salut. A inceput alternatorul meu sa dea semne de imbatranire : incarca doar 13,6 si papa curent in stationare.... In conditiile in care nu sunt piese ar cam trebui sa iau unul nou. Stie cineva daca merg si cele de pe benzina? Merci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Salut. A inceput alternatorul meu sa dea semne de imbatranire : incarca doar 13,6 si papa curent in stationare.... In conditiile in care nu sunt piese ar cam trebui sa iau unul nou. Stie cineva daca merg si cele de pe benzina? Merci

 

Nu este niciun fel de problema,merge si cel de benzina,numai sa se potriveasca acolo in locas,dar pana una alta,de unde stii ca iti papa curent in stationare?verifica intai conexiunile si suruburile de prindere,da i cu un spary degripant pe ele,in mod normal la 13,6...nu este mare belea,mai incearca si cu alt aparat de masura,este posibil sa fie tolerante diferite la ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Salut. Am incercat cu vreo 3 aparate....toate indica 13.6. Am observat ca dupa aprox 7 zile raman fara pornire...si am luat fiecare fir sa vad ce consuma....si a iesit ca e alternatorul vinovat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Am patit si eu asta la una din masini.Era de vina una din diode(asa mi-a spus electricianul).

 

Asa banuiesc si eu....dar problema este ca nu se gaseste puntea cu totul...era vorba tot despre Jeep? CUm ai rezolvat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Asa banuiesc si eu....dar problema este ca nu se gaseste puntea cu totul...era vorba tot despre Jeep? CUm ai rezolvat?

 

La 13,6,nu este nicio dioda,daca tu dupa 7 zile ramai fara pornire,incearca cu alta baterie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Bateria e noua...stie cineva totusi daca sigur merg si alternatoarele de benzina??? Merci

 

Inca o data iti spun ca merg fara probleme,numai sa fie acceasi prindere...

 

Cu dioda in scurt sau intrerupa nu iti arata in vecii veciilor 13.6V....

 

 

iN BORD NU ITI ARATA TENSIUNEA DE INCARCARE??si daca da,cat ai

Editat de ARTHUNTER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Eu stiu ca sunt alternatoare diferite de la diesel la benzina,sunt si coduri separate,dar nu stiu daca nu cumva merge si invers.

Totusi plajele de turatii foarte diferite de la diesel la benzina ma face sa cred ca nu este chiar ok sa le schimbi intre ele,cu toate ca judecand logic cred ca ar merge de la benzina pe diesel dar nu invers.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Eu stiu ca sunt alternatoare diferite de la diesel la benzina,sunt si coduri separate,dar nu stiu daca nu cumva merge si invers.

Totusi plajele de turatii foarte diferite de la diesel la benzina ma face sa cred ca nu este chiar ok sa le schimbi intre ele,cu toate ca judecand logic cred ca ar merge de la benzina pe diesel dar nu invers.

 

Eu am un diesel la bloc si alternatorul este la fel ca pe 5.2 ul meu

Tensiunea de 13,6 se apropie de ok,vezi sa nu ai fire oxidate,mai ales cel de masa(-),verifica toate prinderile,inclusiv la electromotor....;)poti sa ai si acolo consumator;)Nu ai o chestie care sa schimi alternatorul sau sa umblii la el;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Eu am un diesel la bloc si alternatorul este la fel ca pe 5.2 ul meu

 

La fel in ce sens,ca si infatisare exterioara sau aceleasi coduri,pentru ca alternatoarele in 80% din cazuri par identice ca si infatisare.

 

Ce pot sa spun cu certitudine este ca sunt repere separate cu coduri separate,mai mult de atat nu cunosc.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

La fel in ce sens,ca si infatisare exterioara sau aceleasi coduri,pentru ca alternatoarele in 80% din cazuri par identice ca si infatisare.

 

Ce pot sa spun cu certitudine este ca sunt repere separate cu coduri separate,mai mult de atat nu cunosc.

 

Este la fel,pana la urma poti sa pui si unu de dacie daca il poti adapta,rolul unui alternator este de a incarca bateria...toate alternatoarele incarca la fel...asta era ca si idee...

Este acceasi fulie,acceasi prindere.....nu conteaza turatia,ele incarca la fel...;')

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Este la fel,pana la urma poti sa pui si unu de dacie daca il poti adapta,rolul unui alternator este de a incarca bateria...toate alternatoarele incarca la fel...asta era ca si idee...

Este acceasi fulie,acceasi prindere.....nu conteaza turatia,ele incarca la fel...;')

 

Here we go again......

Nenea, su iertare pt ceilalti useri,ne-am mai contrat o data si te-ai suparat.Ai declarat ca pleci si ne lasi pe noi fraierii.....Citeva luni mai tirziu revii cu alte idiotenii.

Tu vorbesti pe gura,si atit ca ai tu un alt GC la bloc,diesel cu alternator la fel....

Hdragos vinde asa ceva prin prisma jobului,piese de masini din astea, americane.....are catalog si coduri in fata,daca se forteaza gaseste si valori.....

 

Si pe urma noi astia prostii stin ca un alternator de diesel nu-i acelasi lucru ca putere cu unul de benzinar....de ce nu-ti explic ca ar trebu sa stii....

Asadar, revin la magaria mea,mai incet cu imprastiatul informatiilor ca pe pipi unde apuci, te rugam ,la cel mai simpatic mod.

 

@ALEX,(salut ma bucur ca ai gasit ce cautai este o masina frumoasa si fatoasa), ai desfacut tu alternatorul si nu a reusit nimeni sa-l faca? chiar si o rezolvare romaneasca cu inlocuiri de stricate cu bune de la ce se potriveste?

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

ma bag si eu nu imi luati asta in nume de rau

Alternatoarele desi principial au acelasi mod de functionare aceasi functie fac asta de principiu lafel ele sunt diferite

incepand de la carcasa care poate avea prinderi intr-un anume fel si de un anumit numar trecand la fulie care are fi multi V-uri dealea mici sau trapezoidala cu una/doua sau mai multe curele si continuand cu interiorul si partea de reglare tensiune care e si ea pe diverse tensiuni si intensitati. ca sa nu mai spun ca unele sunt cu pompe de vacum pe ele altele au racire cu lichid ...etc

marimea fuliei influenteaza turatia de prag de la care incepe sa debiteze curent si implicit intensitatea lui

exemplu:

alternator lada Niva 80 A debiteaza la relanti 36 A (dar alternatorul are undeva la 4000 de ture) iar la 4000 de ture motor debiteaza 65-80A pe la 13000 ture alternator

apoi daca vorbim de punte redresoare de partea de filtrare si reglaj tensiune unele sunt care merg pe la 13,5-14,3V altele merg de pe la 16-18V pe state am vazut asta si am vazut pe acolo si dealea de 6V :)

tot experienta personala si desigur nu va suparati e off topic pe Niva am alternator de chevrolet care se potriveste la prinderi dar care e de 100A si care imi asigura la relanti 14,5V si in sarcina maxima cu toti consumatorii inclusiv troliu 14,3V adica un filtraj si o stabilitate a releului de incarcare foarte buna comparativ cu originalul...oricum ideea de baza e ca pe o alta masina se poate folosi un alt alternator de la o alta daca acesta intruneste in principal conditia fixarii si a caracteristicilor electrice aferente desi si dimensiunea lui e importanta daca nu ai mult spatiu la dispozitie

scuze de interpelare nu va suparati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Nu vreau sa ma contrez cu nimeni, dar:

  • un alternator este un alternator, indiferent de motorul pe care este montat;
  • diferenta intre alternatoare o face curentul pe care il pot furniza si tensiunea de lucru (12 sau 24V);
  • poate fi acelasi model de alternator atat pe un diesel cat si pe un benzinar, plaja de turatii poate fi "corectata" din diametrul fuliei (de aici si coduri diferite la doua alternatoare altfel identice);
  • Puterea alternatorului de pe o masina nu e data nicidecum de dimensiunea acumulatorului de pe acea masina (mai mare, de obicei, la diesele) ci de restul consumatorilor acelei masini; (acumulatorul se incarca corect la curenti relativ mici fata de ce poate da un alternator)

 

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu ce am zis aici:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Here we go again......

Nenea, su iertare pt ceilalti useri,ne-am mai contrat o data si te-ai suparat.Ai declarat ca pleci si ne lasi pe noi fraierii.....Citeva luni mai tirziu revii cu alte idiotenii.

Tu vorbesti pe gura,si atit ca ai tu un alt GC la bloc,diesel cu alternator la fel....

Hdragos vinde asa ceva prin prisma jobului,piese de masini din astea, americane.....are catalog si coduri in fata,daca se forteaza gaseste si valori.....

 

Si pe urma noi astia prostii stin ca un alternator de diesel nu-i acelasi lucru ca putere cu unul de benzinar....de ce nu-ti explic ca ar trebu sa stii....

Asadar, revin la magaria mea,mai incet cu imprastiatul informatiilor ca pe pipi unde apuci, te rugam ,la cel mai simpatic mod.

 

@ALEX,(salut ma bucur ca ai gasit ce cautai este o masina frumoasa si fatoasa), ai desfacut tu alternatorul si nu a reusit nimeni sa-l faca? chiar si o rezolvare romaneasca cu inlocuiri de stricate cu bune de la ce se potriveste?

 

Am zis ca idee...

daca pui un alternator,orice alterantor din lumea sta pe o masna,sa zicem ca ii adaptezi prinderea...iti incarca bateria sau nu??

sunt curios sa vad ce raspuns dai....

ORICE ALTERNATOR DIN LUMEA ASTA ARE ACCEALSI PRINCIPIU,ACCEASI TENSIUNI DE INCARCARE.....ASTA TI O SUN DPDVD TEHNIC SI TEORETIC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Nu vreau sa ma contrez cu nimeni, dar:

[*]un alternator este un alternator, indiferent de motorul pe care este montat;

[*]diferenta intre alternatoare o face curentul pe care il pot furniza si tensiunea de lucru (12 sau 24V);

[*]poate fi acelasi model de alternator atat pe un diesel cat si pe un benzinar, plaja de turatii poate fi "corectata" din diametrul fuliei (de aici si coduri diferite la doua alternatoare altfel identice);

[*]Puterea alternatorului de pe o masina nu e data nicidecum de dimensiunea acumulatorului de pe acea masina (mai mare, de obicei, la diesele) ci de restul consumatorilor acelei masini; (acumulatorul se incarca corect la curenti relativ mici fata de ce poate da un alternator)

[/LI

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu ce am zis aici:wink:

 

Bravo...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

orice alternator din lumea asta

-adaptat la prindere,incarca ceva-mai mult,mai putin,prea mult...de incarcat incarca daca este functonal--munca si randament dupa mintea fiecaruia

-incarca bateria-in functie de fulie, putere, rotatii --mai repede sau mai incet,de la caz la caz......citeodata nu atit de bine dupa cum poti sa consumi din baterie, daca pui unul ce incarca mai putin decit originalul.....

-adaptezi prindere,dar in functie de fulie-dimensiune, caneluri-curea poti da de alte probleme sau nu.....dupa noroc.....

 

 

Din care cauza omul ar vrea, spus de el ceva ce merge sigur, de preferinta original.....

Daca observi, si eu i-am recomandat sa foloseasca carcasa si sa schimbe interiorul -o dioda de ex cu o alta identica de la ce se potriveste,in ideea ca exista in Bucuresti 1-2 locatii unde niste nene face fix :grin: asa ceva cu real succes si recunoscuti ca rezolva 99% din cazurile disperate....

ce vrei tu explicit,sa puna un alternator de benzinar ca ai vazut unul in parcare la bloc si arata identic,fara sa verifici,fara sa masori, fara sa compari....este chestia care-mi scoate ochii si-mi zgirie neuronii.Poate merge,poate nu,daca omul este suficient de disperat, si increzator- Doame ajuta nu-i cazul,sper,cu Alex-se duce si da banii la prima dezmembrare ....dupa,te injura si zice ca aia de pe forum au dat informatiile astea.....

Aici este problema.Dai niste chestii pompieristic.Poate ca informatia este corecta si ok,dar nu ai dat ceva sigur,valori, masurari,verificari....AI SPUS CA MERGE -gen ca stii tu....si un om normal nu te crede fara demonstratie....

 

Am multe idei, poate unele bune....esti dispus sa faci incercari pe masina ta, pe timpul si banii tai,si sa vii sa-mi spui care-s bune si care nu? :old

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

incercari pe masina ta, pe timpul si banii tai,si sa vii sa-mi spui care-s bune si care nu? :old

Bravo...in sfarsit s-a pus punctul pe I :) - practic de asta am deschis si eu topicul pentru ca m-am saturat de idei/modificari "sa vedem daca merge".

In alta ordine de idei, ca sa revin pe problema mea...dupa o documentare mai atenta producatorul (denso) da doar 3 coduri echivalente ce se pot monta in locul alternatorului existent 38522255F, ce se poate inlocui cu 37F si 68F...iar ca tipuri de alternatoare pt XJ si Zj cu 2,5 TD sunt iarasi alte 2-3 modele...am gasit si 64F pe un XJ.

Deci ca sa imi raspund singur nu sunt aceleasi alternatoare pe benzina si disel....dar este intradevar posibil sa isi faca la fel treaba :ha: - in fond si la urma amandoua incarca

 

Probabil il dau jos, si cu piesele in mana ma duc la cautari :) - dupa cod de alternator nu imi gaseste nimeni piesele....kit de reparatie.

Merci tuturor de sfaturi/implicare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Ca sa nu fie nici un dubiu asa arata un alternator de 2.5 td : Fotografie0095.thumb.jpg.5586dff485d291a57a224fbf013f43fd.jpg

 

Care spune ca se poate inlocui cu cel de benzina -habar nu are .

Eu am inlocuit cu unul de vw de mare putere ,candva dar necesita modificari la sistemul de prindere si la sistemul de vacuum

Este mai usor sa cumperi unul SH

 

ALIN :h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Ca sa nu fie nici un dubiu asa arata un alternator de 2.5 td : [ATTACH=CONFIG]193801[/ATTACH]

 

Care spune ca se poate inlocui cu cel de benzina -habar nu are .

Eu am inlocuit cu unul de vw de mare putere ,candva dar necesita modificari la sistemul de prindere si la sistemul de vacuum

Este mai usor sa cumperi unul SH

 

ALIN :h5

 

EU AM SUBLINIAT''CU MODIFICARILE NECESARE''.....

E o persoana aici caruie ii place sa jigneasca enorm de mult....

Eu am, pus alternator de dacie oe olTcit...alternator de E36 pe E46...iDEEA ESTE SA PUI UN ALTERNATOR CU PUTERE MAI MARE sau CEL PUTIN EGAL CU CEL CARE IL AI....POATI SA PUI ALTERNATOR CARE SA ITI DEBITEZE SI 200AMPERI,NU VEI PATII NIMIC,NICI TU,NICI MASINA SI NICI BATERIA...

Eu m am referit la faptul ca omul vroia cu tot dinadinsul sa puna disel-cu benzina.....pana la urma nu are legatura,decat ca sunt coduri diferite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

orice alternator din lumea asta

-adaptat la prindere,incarca ceva-mai mult,mai putin,prea mult...de incarcat incarca daca este functonal--munca si randament dupa mintea fiecaruia

-incarca bateria-in functie de fulie, putere, rotatii --mai repede sau mai incet,de la caz la caz......citeodata nu atit de bine dupa cum poti sa consumi din baterie, daca pui unul ce incarca mai putin decit originalul.....

-adaptezi prindere,dar in functie de fulie-dimensiune, caneluri-curea poti da de alte probleme sau nu.....dupa noroc.....

 

 

Din care cauza omul ar vrea, spus de el ceva ce merge sigur, de preferinta original.....

Daca observi, si eu i-am recomandat sa foloseasca carcasa si sa schimbe interiorul -o dioda de ex cu o alta identica de la ce se potriveste,in ideea ca exista in Bucuresti 1-2 locatii unde niste nene face fix :grin: asa ceva cu real succes si recunoscuti ca rezolva 99% din cazurile disperate....

ce vrei tu explicit,sa puna un alternator de benzinar ca ai vazut unul in parcare la bloc si arata identic,fara sa verifici,fara sa masori, fara sa compari....este chestia care-mi scoate ochii si-mi zgirie neuronii.Poate merge,poate nu,daca omul este suficient de disperat, si increzator- Doame ajuta nu-i cazul,sper,cu Alex-se duce si da banii la prima dezmembrare ....dupa,te injura si zice ca aia de pe forum au dat informatiile astea.....

Aici este problema.Dai niste chestii pompieristic.Poate ca informatia este corecta si ok,dar nu ai dat ceva sigur,valori, masurari,verificari....AI SPUS CA MERGE -gen ca stii tu....si un om normal nu te crede fara demonstratie....

 

Am multe idei, poate unele bune....esti dispus sa faci incercari pe masina ta, pe timpul si banii tai,si sa vii sa-mi spui care-s bune si care nu? :old

 

Fi atent,II CUMPAR EU OMULUI daca nu merge,este paguba mea,dar daca merge il platesti tu inzecit??ca vad ca te zgarie neuronii?ce4 zici ne bagam si dupa vedem cine are dreptate,macar sa castig si eu niste bani,dar sunt ferm comvins ca nu vei accepta....

o sa ii dau omului PM si o sa il cumpar eu,pe riscul meu;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema alternator ZG - 2.5

 

Fi atent,II CUMPAR EU OMULUI daca nu merge,este paguba mea,dar daca merge il platesti tu inzecit??ca vad ca te zgarie neuronii?ce4 zici ne bagam si dupa vedem cine are dreptate,macar sa castig si eu niste bani,dar sunt ferm comvins ca nu vei accepta....

o sa ii dau omului PM si o sa il cumpar eu,pe riscul meu;)

 

 

:grin: Au eu 3 bucati de benzinar de 5.2 pot sa vi le ofer daca este vorba de plata ,,inzecit" :ha::ha:

 

@ARTHUNTER -las-o balta :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare