Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #91
    Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

    miscarea asta am facut-o eu la masina mea...atinge la viraj si flexari maxime

    am avut 275/75/16 reconstruite...care sunt ff aproape de 33-uri...

    Comentariu


    • #92
      Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

      Postat în original de Marius C alias Turagmes Vezi post
      miscarea asta am facut-o eu la masina mea...atinge la viraj si flexari maxime

      am avut 275/75/16 reconstruite...care sunt ff aproape de 33-uri...
      Din ce am vazut eu pe net ce am eu ar fi de 31.65" . Oare ce flanse ar fi bun de 38 sau 50 mm ?
      Cred ca si astea vor atinge dar poate nu e ceva grav si as putea decupa.

      Comentariu


      • #93
        Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

        personal as incerca in locul flanselor jante cu ET negativ -2...-3

        Comentariu


        • #94
          Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

          Jantele originale pe 16" pentru WJ au Offset de 50.8mm.
          Cu niste flanse de 50mm se apropie de 0.
          "Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford

          Comentariu


          • #95
            Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

            Postat în original de Viorel Cretu Vezi post
            Frane 'defectuoase'...
            Am efectuat zilele acestea revizia franelor, deoarece discurile se incalzeau excesiv. Se pare ca e unul din minusurile acestui model.
            Anume: dupa ceva timp, km, franari violente, etc... in timp, pistonasele etrierilor nu mai pot reveni eficient si placutele raman in frecare. De aici uzuri mari si foarte curios deformari ale acestor pistonase 'ceramice' cu posibilitate de spargere pe alocuri.
            Nu credeam sa vad un pistonas de frana ceramic care 'se umfla' la exterior atat incat sa nu mai intre in locul lui fara garnitura chiar. Am luat la frecat cu hartie abraziva de granulatie mare doua din pistonase (care erau mai ok) si le-am adus la starea initiala, deoarece nu am gasit decat 4 noi si am rectificat 'manual' cele doua de pe spate
            Am schimbat discurile fata, garniturile etrierilor (de etansare si de praf) si pistonasele. Acum franele functioneaza normal.
            Recomand revizia totala a instalatiei de franare la achizitia unui GC WJ.
            Ce etrieri ai? Sunt 2 generatii de etrieri, una inainte de 2002 (prosti) si una dupa 2002. WJ-ul meu e din 2002 si e tot cu etrierii prosti.
            '02 WG CRD - EGR delete
            '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

            Comentariu


            • #96
              Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

              prima generatie...Teves

              a doua generatie...Akebono

              boala lor e la culisante...se gripeaza ff repede....eu dupa fiecare iesire in teren sar pe ele cu wap-ul...iar la doua trei luni le desfac le curat si le ung cu un strat ff subtire de vaselina siliconica.....si se pare ca am scapat de probleme

              acelasi tratament cosmetic aplic si la etrierii spate

              Comentariu


              • #97
                Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                Masina e din 2001. Nu stiu sa diferentiez etrierii, dar probabil sunt cei din prima generatie.
                Culmea ca nu au gripat deloc culisantele si nu aveau mizerie. Deasemenea am avut in atentie curatarea si gresarea cu putina vaselina a fiecarui culisant, garniturile, camasile si dopurile culisantelor sa fie etanse.
                Defectiunea la mine a survenit in urma unui sir de nereguli:
                - lichid de frana vechi (nu mai preia caldura discurilor si poate fierbe);
                - uzura excesiva a placutelor (cate una pe fiecare roata fata ajunsese la fier);
                - parcurgerea a cca 70 km pe asfalt de curbe, pante si rampe in regim sport.
                In urmatoarea zi nevasta a incins 'la rosu' un disc spate. L-am desfacut in drum si am gasit pistonul ceramic spart pana aproape de degajarea ce o are. Inca mai facea serviciu deoarece era iesit mult datorita uzurilor placutelor de frana. Pt siguranta, a doua zi l-am anulat.
                Din lipsa de timp am mers cu masina asa cca o luna, dar celelalte roti trebuiau sa franeze mai mult, doar lipsea o frana.
                Frecarile au crescut, temperatura deasemenea si m-am trezit cu toate problemele pe cap. Rotile se incingeau toate de iesea fum din fier. Pistonasele s-au deformat la cald, dar nu s-au mai contractat la dimensiunea initiala, deaceea a aparut efectul de 'umflare'.
                Nu trebuiesc deloc neglijate franele!
                Ultima editare de Viorel Cretu; 27.nov.2014, 10:17.
                " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! "

                Comentariu


                • #98
                  Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                  Aici se pot vedea diferentele intre etrieri:
                  http://www.jeepsunlimited.com/forums...ade-from-Teves
                  '02 WG CRD - EGR delete
                  '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                  Comentariu


                  • #99
                    Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                    Deci primul model de etrieri am pe masina.
                    Cei noi care au fost montati oare au pistonasele metalice? Cam asa s-ar vede pe cutie...
                    " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! "

                    Comentariu


                    • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                      A venit zapada si am descoperit o problema. Nu mai trag rotile din fata. Bine ca zapada nu are mai mult de 3 cm ca altfel ma faceam de ras in trafic. Am oprit la prima vulcanizare, am bagat masina in parking si am ridicat-o pe partea dreapta. Roata se invartea si in fata si in spate. Am ridicat si partea stanga si acolo aceeasi situatie. Mentionez ca se vedeau si planetarele care se invarteau odata cu rotile. Din cate stiu eu daca ridici doar dreapta, roata nu trebuie sa se invarta pentru ca este tinuta de cealalta. Daca le ridici pe amandoua pe fata si invarti roata din dreapta spre fata cea din stanga trebuie sa mearga in spate. Parca asa este ??? Ma gandesc ca s-a rupt ceva in grupul de pe fata. Stiu ca cea mai buna constatare este cea in service, dar momentan sunt foarte ocupat. Poate stie cineva ce piesa a cedat.

                      Comentariu


                      • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                        Planetara e normal sa se invarta odata cu roata. Este cuplare rigida acolo.
                        Cu ceva timp in urma am facut revizie la roti si aveam nevoie sa invart rotile, de ex stanga iar roata dreapta statea pe sol. Se pot invarti cu mana, roata opunand o oarecare rezistenta datorita ansamblului planetara-diferential-cardan plus uleiuri. Sistemul QD de pe acest model face ca intotdeauna la plecari usoare sa traga doar spatele, iar la fortare sa cupleze si puntea fata ( un fel de LSD interaxial ). Apoi la pierderea aderentei pe roata unei punti, sa transmita miscarea mai mult rotii cu aderenta ( gen LSD interplanetar ).
                        Daca nu patineaza spatele sau nu este fortat putin nu cupleaza fata.
                        Acuma, eu as zice sa verifici uleiurile din cutie si diferentialul fata. Sa invarti cate o roata (suspendata), cealalta sta, dar cardanul se invarte. Faci identic la cealalta. Daca nu se invarte cardanul=o planetara e rupta. Mai departe nu stiu cum se cupleaza puntea fata din cutie (hidraulic sau electronic)...dar nu cred ca s-au rupt ceva piese motrice ca era scandal pe undeva prin cutie sau diferential fata.
                        " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! "

                        Comentariu


                        • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                          Postat în original de Viorel Cretu Vezi post
                          ... Mai departe nu stiu cum se cupleaza puntea fata din cutie (hidraulic sau electronic)...dar nu cred ca s-au rupt ceva piese motrice ca era scandal pe undeva prin cutie sau diferential fata.
                          Tractiunea este integrala. Nu se aud zgomote si nici urme de ulei nu sunt pe grupul din fata.

                          Comentariu


                          • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                            Tractiunea este integrala in functie de sarcina si aderenta. In mod normal si la un condus fara bruscari se merge doar cu puntea spate ca la orice alta masina cu 4x4 preferential. Doar ca la un Patrol de ex, poti decupla puntea fata de la MRL-uri. La GC WJ se invarte dar pana in cutie.
                            Uite cum lucreaza acest sistem quadra drive:
                            https://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI
                            " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! "

                            Comentariu


                            • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                              Postat în original de Viorel Cretu Vezi post
                              Tractiunea este integrala in functie de sarcina si aderenta.
                              Eu zic ca nu are legatura cu sarcina si aderenta. Cutia de transfer distribuie 45 fata si 55 spate indiferent de aderenta (sau 50 cu 50, nu stiu exact). Daca nu aveam aderenta trebuiau sa se invarta toate cele patru roti. La mine se invarte doar spatele iar fata este moarta. Uite aici https://www.youtube.com/watch?v=Z2rb0ZR9uPk

                              Comentariu


                              • Re: Grand Cherokee WJ (benzina) probleme si rezolvari.

                                Postat în original de octaviannus Vezi post
                                Eu zic ca nu are legatura cu sarcina si aderenta. Cutia de transfer distribuie 45 fata si 55 spate indiferent de aderenta (sau 50 cu 50, nu stiu exact). Daca nu aveam aderenta trebuiau sa se invarta toate cele patru roti. La mine se invarte doar spatele iar fata este moarta. Uite aici https://www.youtube.com/watch?v=Z2rb0ZR9uPk
                                Ai incercat pe Low? Doar pe low e fixa distributia puterii (50:50), in rest e variabila, cum zice Viorel Cretu.

                                Mai multe informatii aici:
                                http://wjjeeps.com/tcases.htm
                                '02 WG CRD - EGR delete
                                '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X