Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

    Postat în original de alin-jeep Vezi post
    Incearca cu demontarea cardanului fata sa vezi efectul

    Mi-a luat 5 luni sa-mi conving bunul prieten si mecanic sa demonteze nenorocirea aia de cardan. Stam si la 20 km distanta, cand putea el nu puteam eu... si invers. Dar principalul motiv pt care a durat atat ar fi ca el era ferm convins ca masina nu va putea parasi nici service-ul, daca ii demontez cardanul... lucru care i s-a si intamplat cu un grand model dupa 2005.

    Deci, masina a inceput sa se screme din ce in ce mai tare in viraj, dar fiind iarna, zapada, ud si mult nisip pe strazi, nu am mai bagat-o in seama.
    Noile cauciucuri de pe fata NU se mai tocesc, directia e ok in continuare.

    Am demontat cardan fata. PROBLEMA A TRECUT!! L-am montat inapoi.
    Am schimbat uleiul din punti, uleiul uzat fiind ok, rosiatic si fara span. Efectul prezent.
    Am demontat grupul fata sa gasesc vinovatul. Totul ok, toate piesele ridica din umeri
    Am demontat cardanul spate. Masina tremura chiar si in linie dreapta si viteza mica. L-am montat inapoi.
    Schimbat anvelopele cu cele de vara, 4 la fel si identice DOT 2014. Efectul inca prezent.
    Cardanele sunt ok, cel putin vizual.

    Am vb si cu RZV.. singura chestie care ne-a ramas neverificata in acest lant mai este reductorul. Comandat ulei potrivit.... sa vedem cum se poarta. Daca tot mai face, chiar nu stiu... cred ca ma apuc de imprumutat reductoare, diferentiale etc

    Comentariu


    • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

      Postat în original de doctoru' Vezi post
      Mi-a luat 5 luni sa-mi conving bunul prieten si mecanic sa demonteze nenorocirea aia de cardan. Stam si la 20 km distanta, cand putea el nu puteam eu... si invers. Dar principalul motiv pt care a durat atat ar fi ca el era ferm convins ca masina nu va putea parasi nici service-ul, daca ii demontez cardanul... lucru care i s-a si intamplat cu un grand model dupa 2005.

      Deci, masina a inceput sa se screme din ce in ce mai tare in viraj, dar fiind iarna, zapada, ud si mult nisip pe strazi, nu am mai bagat-o in seama.
      Noile cauciucuri de pe fata NU se mai tocesc, directia e ok in continuare.

      Am demontat cardan fata. PROBLEMA A TRECUT!! L-am montat inapoi.
      Am schimbat uleiul din punti, uleiul uzat fiind ok, rosiatic si fara span. Efectul prezent.
      Am demontat grupul fata sa gasesc vinovatul. Totul ok, toate piesele ridica din umeri
      Am demontat cardanul spate. Masina tremura chiar si in linie dreapta si viteza mica. L-am montat inapoi.
      Schimbat anvelopele cu cele de vara, 4 la fel si identice DOT 2014. Efectul inca prezent.
      Cardanele sunt ok, cel putin vizual.

      Am vb si cu RZV.. singura chestie care ne-a ramas neverificata in acest lant mai este reductorul. Comandat ulei potrivit.... sa vedem cum se poarta. Daca tot mai face, chiar nu stiu... cred ca ma apuc de imprumutat reductoare, diferentiale etc
      La cel mai mic semn ai reductor de la mine .O idee buna diagnoza prin eliminare De multe ori nu ai de ales iar daca si ai de unde sa procuri piesele fara a le cumpara neaparat nu vad de ce ar fi o problema ...

      Comentariu


      • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

        Postat în original de alin-jeep Vezi post
        La cel mai mic semn ai reductor de la mine .O idee buna diagnoza prin eliminare De multe ori nu ai de ales iar daca si ai de unde sa procuri piesele fara a le cumpara neaparat nu vad de ce ar fi o problema ...

        Multumesc anticipat!!

        Va tin la curent... sper sa o rezolv!

        Comentariu


        • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

          Parerea mea e ca daca demontezi cardanul spate, este posibil sa ai un tremurat foarte usor la plecarea de pe loc ( in 4x4 hi), mai ales daca uleiul in cutia de transfer nu e cel recomandat, sau sunt ceva jocuri mici pe undeva.
          Ma gandesc ca daca faci un test de genul: puntea fata inaltata, puntea spate pe sol; invarti roata/rotile fata; se invarte cardanul fata ? sau sta pe loc si rotile se invart greu ?
          Adica sa ramana cumva cuplat sistemul ala din cutia de transfer ( chiar daca e in 4x4 hi ). Cred ca un usor cuplu exista ( initial ) transferat si pt puntea fata ( pana sa se blocheze cuplajul )
          XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7

          Comentariu


          • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

            Vom vede astazi cand ajunge uleiul.Asa am suspectat si noi -ulei neconform sau NESCHIMBAT din 2003....
            Treansferul se pare ca-si face treaba uleiul insa nu. Eu unul sper sa fie doar uleiul nasol si transferul intreg.
            Astept curios si eu ceva noutati.

            PS: nu am citit topicul de 2-3 zile si uite ce se intampla cand chiulesti...pierzi chestii interesante
            Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
            Dream It, Do It, Live It....

            Comentariu


            • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

              Sunt unele lucruri care imi depasesc puterea de intelegere...
              In cazul asta (vorbim vorbe pt ca nu stim inca motivul) sa zicem ca este reductorul. Cum naiba masina intra in low, iese usor, nu caraie, schimbarea e rapida, nu pute-nu incinge si totusi sa fie stricata partea asta cu transmiterea torqului catre fata. Masina mea are cuplata fata intotdeauna... SI NU ASA A FACUT-O MA-SA!!

              Revin luni cu amanunte... we placut!

              Comentariu


              • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                Reductorul nu are nici o treabă cu pachetul de ambreiaje care cuplează puntea față, deci poate face figuri doar partea aceea, poate pentru ca uleiul are x-sprezece ani.
                '02 WG CRD - EGR delete
                '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                Comentariu


                • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                  As fi curios ce conditii au dus la functionarea defectuoasa a cuplajului pentru puntea fata.
                  Eu credeam ca un ulei necorespunzator poate duce doar la "macinarea" sistemului si pierderea cuplajului , dar nu si blocarea lui.
                  Eu aveam ulei necorespunzator ( atf +4 ) si cupla fata dar cu socuri, vibrati ( exista un TSB) , dar odata pus uleiul corect totul merge bine.

                  Dar totusi, contaminarea cu apa sau folosirea unui ulei necorespunzator poate duce la lipirea , sudarea , topirea in asa hal a sistemului incat sa ramana blocat?
                  Pare ar fi ca sistemul e cu un picior in 4x4lo (cuplajul pentru fata in locked - nu prin ambreiaje vari lock , etc ) si cu altul in 4x4hi ( nu e cuplata reductia ) si ar rezulta o transmisie locked fata-spate dar fara reductie , un fel de 4x4Hi de la 231. ( ceea ce un feature pana la urma

                  Deci poate o parghie , o ceva pe acolo, e indoita, uzata , rupta.
                  XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7

                  Comentariu


                  • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                    Asa cum am spus, revin cu noutati:

                    Nu voi intelege niciodata cum naiba MASINA S-A REPARAT IMEDIAT DUPA CE AM SCHIMBAT ULEIUL!!

                    Nu sunt asa mirat ca mi s-a reparat masina schimband uleiul, cat sunt de viteza in care s-a intamplat acest lucru.
                    Zici ca am schimbat un bec, asa de rapid a avut efect noul ulei. Cum plm e posibil asa ceva??!


                    @alin-jeep: Am facut o diagnoza prin eliminare, pt ca si in medicina de multe ori este la fel.
                    Povestea asta, la cat de ciudata mi se pare, merita o atentie deosebita... Si cum am timp acum, o reiau de la inceput, ca merita..

                    Nume: Jeep GC WJ 2,7 CRD alias Jepulica

                    Varsta: 11 ani.

                    Sex: Aici inca nu stiu sigur... pentru ca o ia in gura de multe ori, dar si f_ute multe masini oriunde, atat pe autostrada cat si in teren

                    Antecedente personale: Ceva probleme neurologice... cateva coduri de eroare aparute odata cu terminarea dupa 11 ani a bateriei originale inscriptionata Mercedes-Benz. In general clinic sanatos.

                    Antecedente heredo-colaterale (adicatelea ale familiei): Cam multe... cam fragile, osteoporoza (isi frang planetarele, cardanele si crucile in deplasare), neurologice (placa de la schimbator), probleme circulatorii (O-ringuri-valvule imbatranite, injectorul 5 etc), deviatie de sept (clapetele de la aeroterma) si multe altele.
                    La modelele benzinare apar si contractii ritmice ale rezervorului, cauzate de lipsa frecventa a carburantului

                    Istoric: Dec. 2014 Jepulica intra in familia noastra direct "de la Italia" odata cu venirea frigului, dar cu afectiunea deja instalata. Zapada, poleiul si pietrisul pe strada au mascat simptomele. Prin vara au aparut primele semne.

                    Simptome:
                    1. Masina se tarsaie in viraje stranse, dar parca doar in parcarile betonate si eventual seara.
                    2. In cateva luni ramane fara anvelope fata.

                    Diagnostic prezumtiv: (adica ce ceredem noi ca are): LSD fata blocat.
                    Investigatii suplimentare: conducem alte WJ-uri, punem intrebari, ne interesam de uleiuri punti, punem pacientul sub observatie etc

                    Diagnostic diferential (adica ce ar mai putea fi pt ca are aceleasi simptome ca si alte defectiuni)
                    1. Unghi de fuga/ cadere dereglat
                    2. Bucse brate varza: schimbat cu altele noi, tot originale

                    Tratament:
                    1. 3 reglaje unghi fuga/ cadere + inca ceva reglaj cand sunt rotile virate 3x30 adica 3 pe luna.
                    2. Schimbate bucsile spate si fata cu altele tot originale
                    3. Cumparate alte doua anvelope fata, la fel de tocite si acelasi profil cu cele din spate. Greu tare de gasit...
                    Pacientul sub observatie.

                    Dupa cateva luni, starea pacientului se agraveaza. Nu mai poate lua nici rondurile mici, iar parcarile din scurt devin un calvar. Proprietarul deja are insomnii pe tema asta mai ales ca sotia acestuia ii face capul calendar ca a achizitionat un automobil de cacat. Proprietarul ameninta pacientul cu moartea prin cadere de la inaltime de pe un pod sau cu varianta incendierii... Pacientul tace malc si se recompenseaza cu un consum de 9,4% si frecvent viteze de 170km/h pe autostrazi, sa-i ofere placeri proprietarului. WTF..
                    Incercam sa facem niste analize in Bucuresti la dr. RZV, dar astrele nu se aliniaza.
                    In urma investigatiilor suplimentare se recomanda diferite tratamente cu uleiuri gen 75-90 in punti sau Atf +4 in reductor, dar proprietarul stie ca acestea ii vor induce coma.

                    Investigatii suplimentare: cautam info despre transmisia acestui minunat automobil. Apare crudul adevar ca pacientul trage doar cu spatele, fapt infirmat de sustinatorii marcii, dar si de lingvisti care sustin ca 4-All-Time insemneaza ca e 4x4 permanent... iar de aici se mai divide un grup de analisti care sustin fara dovezi ca raportul e chiar 50-50 All-Time. Proprietarul (adica tot eu) este socat si nu-i vine sa creada ca toata relatia s-a bazat pe minciuna, Jepulica avand motor si cutie Mercedes, dar transmisie spate ca la BMW

                    Se descopera ca practic reductorul are dublu rol. Clasicul Low, dar si transmiterea puterii catre puntea fata atunci cand este necesar. Normal Jeep Grand Cherokee WJ ARE TRACTIUNE SPATE 100%

                    In regim de urgenta internam pacientul pentru a face diferite tratamente si analize:

                    1. Demontat cardan fata. Trimis pacientul la plimbare, acesta revine sanatos tun. E clar, nu e directia si nici bucsile
                    2. Demontat cardan spate. Trimis pacientul la plimbare, acesta lesina pe DN. Este resuscitat si adus inapoi fiind incoerent. E clar, grupul fata are ceva. Conform ultimelor investigatii suplimentare, CARE ARATA CLAR CA REDUCTORUL TRANSMITE PUTEREA CATRE FATA, il trecem si pe acesta pe lista suspectilor.
                    3. Desfacut grup fata, inspectat, palpat, gadilat, nimic inflamat. Schimbat ulei cu CASTROL 75-140 LSD.
                    4. Schimbat ulei grup spate tot Castrol LSD. Pe lista suspectilor mai ramane doar REDUCTORUL.
                    5. Verificam si cardanele.
                    6. Schimbat rotile cu altele si mai la fel, adica mai noi.

                    Trimis pacientul acasa in we, in asteptarea uleiului pentru reductor. Incercam cu tratament, daca nu merge il punem pe lista de transplant.

                    Schimbat uleiul din reductor. Uleiul uzat era ATF rosu bineinteles. Am pus ce trebuia, adica MOPAR pt reductor NV 245, 247 si 249. Pe al meu il cheama 247. Pacientul si-a revenit miraculos in 10m si fara sechele.

                    Concluzii: Jepulica a primit acum cel putin 1 an, in Italia, un tratament cu ATF la reductor, fara sa se stie ca este alergic la asa ceva. Si-a facut treaba in continuare, fara prea mari semne, functia de Low range pe care stie toata lumea ca o are reductorul, indeplinind-o cu brio. Dar el mai are si un fel de ambreiaj cuplat la o pompa hidraulica cu care transmite puterea la puntea fata cand este nevoie. Altfel, repet pt a nu stiu cata oara, masina este 100% transmisie spate.
                    La mine aceasta functie a ramas blocata si aveam singurul Jeep WJ cu 4x4 permanent ca sa zic asa..
                    Care o fi fost raportul..... nu ma mai intereseaza.

                    Multumesc tuturor, dar mai ales lui RZV care m-a ajutat cu multe info!!

                    Comentariu


                    • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                      In primul rand postarea(exprimarea) excelenta!
                      Bine ca s-a rezolvat. In general problemele complicate ale marcii au rezolvari simple(cu unele exceptii).
                      Numai bine!

                      Comentariu


                      • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                        Pe mine m-au tulburat si ideile de genu. da jos cardanu fata ca o sa consume mai putin ( vorbim de litrii , nu de mililitrii ), sau de genu nu pune gumele cutare ca atarna cu 5kg mai mult si o sa iti consume cu 2litrii mai mult... folclor .

                        Bine ca ai scapat, data viitoare nu cred ca te mai iarta indianu :D daca umblii cu alt singe in el
                        Ultima editare de danciucu; 16.feb.2016, 14:53. Motiv: mg->mililitrii
                        XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7

                        Comentariu


                        • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                          pai greu mai Vali...daca nu citim cu atentie ce zice mexicanul care face masina...sau neamtul in cazul tau....ptr NV247 trebe ulei d-ala descantat cu sfintele moaste de la Caterpillar......sau Allison.....produs de Petronas...vandut ca atare sau sub brandul Mopar....

                          si mai lejer cu ruptul...eu pana acum nu am rupt nimic la el....exceptie facand cutia de viteze

                          in rest apa benzina si ulei...de care trebuie

                          ptr alte rugaciuni aducatoare de pace da si tu un telefon....daca mai ai nr meu

                          Comentariu


                          • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                            @doctoru- pune mana si copiaza postul si fa-i o prezentare/topic nou masinii-merita!
                            pe urma, lasa lauda , cand am spus wikipedia stiam ca esti fata desteapta si sigur stii sa citesti......sfaturile mele nu au asa mare valoare pentru cine stie sa citeasca si mai si poate sa inteleaga mecanica explicata......
                            Asta ca idee ,ca eu nu sunt mecanic , sunt un fel de autodidact care isi cam rupe degetele cu o cheie de 14...... deci traiasca literele,cartile, informatia si internetul.....
                            Ma bucur totusi ca ma reusit un diagnostic inca din vara cand ai semnalat problemele si am recomandat schimbarea uleiurilor in punti + reductor....

                            PS: eu ma gandeam ca ar fi timpul sa vand masina....nu s-a mai stricat nimic de ceva timp deja si o tin in parcare degeaba...

                            PPS pt amici- vad ca varu Cos este cu ochii pe noi.....sa traiesti bre...
                            Ultima editare de RZV; 17.feb.2016, 09:25.
                            Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
                            Dream It, Do It, Live It....

                            Comentariu


                            • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                              Văru Cos îl îngrijeste pe GOGu acum... si este atent sa vada daca ma descurc cu Jepulica* ca mai are un loc la el in salon

                              M-a sunat prietenul meu mecanicul azi dimineata... inca nu-i vine sa creada cum s-a rezolvat cazul!! Credea ca mi se pare..

                              Pana la urma este vina mea, pentru ca atunci cand cumperi un automobil, regula de aur este sa-i schimbi toate uleiurile. Dar, dragi iubitori de Jeep WJ, trebuie sa recunoasteti ca este o masina pretentioasa, care trebuie inteleasa. Dupa complicatiunile cu uleiul din cutie ( doua schimburi la 600km, fara joja, emotii daca e potrivit etc) am facut o pauza cu cele din transmisie.
                              Fara ajutorul prietenilor facuti prin intermediul forumului, cred ca ii dadeam foc pana acum.

                              @Marius, e greu cu agitatia asta. Nr tau bineinteles ca il mai am... ramane doar sa-l formez.

                              Va salut!!
                              PS . Sunt foarte bucuros!!!

                              Comentariu


                              • Re: Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD -probleme si rezolvari

                                ... sa traiesc ... bre sa-i zici lu bunic'tu ca eu inca nu m-am stafidit ( decat prin unele locuri neimportante ) ...

                                Masini bune ele , confortabile , fasnete , alea ... dar mai intodeauna rau intelese si mai rau chinuite inutil . In principiu io chiar nu-mi doresc sa ma tavalesc pe sub ele , nu-s pentru mine ... desi nu-s antisemit cu nici o masina , pe moment imi ajunge ce pot sa fac cu doua maini ...

                                Totusi astept cu emotie momentul traditional cand va fi dotat cu snorkel tip World Conquiztador ...( tie 'bre' gigoloiule ti-l hacuiesc gratis doar cumpara multi plasturi ) .
                                Ultima editare de cos; 17.feb.2016, 13:30.
                                ... sa fim corecti pana la capat !
                                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X

                                Sqreen | Runtime Application Protection