Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

    Vazand cele doua topic-uri deschise pentru GC WG si WJ, consider util deschiderea unui topic si pentru WH si rog moderatorii sa-l mentina in topul listei ca si cele doua pentru WG si WJ.
    Problemele si rezolvarile ar fi util de aflat direct de la cei patiti cu sfaturi si eventuale detalii de prevenire a multor probleme.

    Am sa incep eu cu ce problema am avut, daca faceam o verificare banala scapam mult mai ieftin, intr-o dimineata, la pornirea motorului s-a aprins martorul check engine, iar la scurt timp s-a aprins si martorul rosu ETC dupa care a scazut puterea motorului, acesta urcand in ture pana la 3000 rot/min dupa care se plafona, am ajuns cu masina la mecanic, a desfacut capacul care acopera motorul si a observat scurgeri de ulei la la o conducta, picaturi de ulei care cugeau exact pe motorasul care comanda clapeta de admisie aer, motoras care din acest motiv a cedat, clapeta de aer nu mai functiona in parametrii de unde si eroarea ETC. Rezolvarea : schimbarea unei garnituri de cauciuc de la respectivul furtun ( cost garnitura OEM 5 lei ) si schimbarea motorasului ce actioneaza clapeta admisie aer ( cost motoras 600 lei PIERBURG 7.01132.11.0 ) dar problema mare este ca respectivul motoras este pozitionat sub turbina, deci demontat turbina, cumparat set de garnituri turbina si manopera cat cuprinde ( cei care au demontat si montat turbina de GC 3.0 CRD stiu ce inseamna ). S-au efectuat toate lucrarile mentionate si acum masina functioneaza impecabil.

    Acum rezolvarea simpla, la o inspectie vizuala se observa scurgerea de ulei, se cumpara respectiva garnitura ( 5 lei ) si cu o manopera de max. 2 ore se rezolva problema. Va recomand sa verificati daca aveti scurgeri de ulei si sa le remediati imediat.

    Am avut noroc si cu un mecanic bun care a vazut si inteles imediat fenomenul si a terminat profesional lucrarea.

    Asteptam si alte patanii ...
    Ultima editare de alin-jeep; 17.ian.2015, 16:03.

  • #2
    Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

    Sau se rezolva printr-o rezistenta de 4.7k ohmi pusa pe mufa motorasului :)
    Acelasi motoras este si la WJ CRD, aceeasi rezolvare. Cauta inlet port motor shutoff. Eroarea apare din cauza ca se arde motorasul, ECU nu monitorizeaza deschiderea efectiva a clapetelor, ci functionarea motorasului.

    http://forums.mercedesclub.org.uk/sh...ad.php?t=97061
    Ultima editare de ssrli; 17.ian.2015, 17:02.
    '02 WG CRD - EGR delete
    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

    Comentariu


    • #3
      Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

      Vad ca a trecut ceva timp de cand nu s-a mai postat pe aici.
      Poate m-as gandi serios la un Jeep Grand Cherokee WH daca am avea mai multe pareri exprimate de detinatorii acestui model.
      Momentan pretul pt una din 2007-2008 merge intre 7000-9000 euro.

      Motorul si cutia am inteles ca sunt de Mercedes.
      Plasticele am inteles ca lasa de dorit...unele dintre ele.
      Volanul am inteles ca se toceste destul de rapid.
      Ca e gurmand...stim deja.
      Problema colegului cu motorasul care actioneaza clapeta de aer am inteles-o ...inclusiv rezolvarea simpla data celalalt coleg.
      Dar ce alte probleme mai sunt si ce ar fi bine stiut inainte de a face investitia?
      Multumesc anticipat dragilor!
      Ultima editare de mexx20_ro; 11.aug.2015, 21:43.

      Comentariu


      • #4
        Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

        E bine ca te ai orientat la 2007+ , de atunci a inceput sa se puna xenon.
        Sa iei unul cu xenon daca te decizi, e altceva.
        Plasticele sunt foarte ok
        Volanul incepe si se toceste de la 130-140 mii km, se rezolva ieftin si rapid cu un vopsit sau imbracat cu un material mai bun.
        Problemele specifice le ai mentionat in mare parte,
        Ar mai fi cutia care la fel ca la mercedes mai da semne de oboseala, valve etc, si asta se rezolva relativ ieftin si de durata daca va fi nevoie.
        Bucsile de la puntea fata si capetele cardanelor mai crapa burdufele si incep sa faca pe nebunele (totul rezolvabil)

        Acest motor cu aceasta cutie pe acest model de masina ofera o senzatie foarte foarte faina, putere si cuplu mare, senzatii faine, masina vioaie.
        Recomand+++++++

        Spor
        Prea mult timp liber dauneaza mintii si asa odihnite.

        Comentariu


        • #5
          Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

          O alta problema comuna modelelor WK (America de Nord) este infiltrarea apei pe la imbinarile trapei. Acolo e destul de des intalnita aceasta dotare, nu mi-e clar care e solutia si cat de costisitoare e sau daca la noi s-au vandut f multe cu aceasta dotare (nu prea am vazut). Oricum e bine de stiut aspectul pentru cei ce doresc achizitionarea unui exemplar.

          Un blog interesant cu destule informatii (coduri consumabile, DIY, probleme cunoscute, tuning motor si nu numai) despre CRD 3.0: https://conflictedracer.wordpress.co...erokee-diesel/
          Ultima editare de ccristian2003; 21.aug.2015, 10:51. Motiv: am adaugat un link util pentru posesori si subiectul topicului

          Comentariu


          • #6
            Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

            Salutare,

            De patru ani dezmembrez jeep grand cherokee motorizare CRD, probleme sunt multe fara intretinere corespunzatore.

            Voi eneumera ce imi trece prin cap:

            Senzori presiune roata, capacel aluminiu oxidare rupt valva. Doar capace de plastic!
            Cardan fata capul dinspre cutie
            Bascule fata, de obicei suruburile ruginesc in interiorul bucselor
            Duze spalator parbriz crapa din cauza caldurii
            Rezervor rugineste se formeaza pori si curge
            Casetele de directie cedeaza in regim off road
            Leduri afisaj clima si baghete pedalier reglabil scaune electrice se ard. se pot inlocuii la reparatii gsm cu leduri albe.
            De la 150 000 km se toceste volanul si pernuta stanga scaun sofer
            Termoflotul are 2 garnituri care se taseaza si curge ulei intre motor si cutie. rar curge ulei pe la simering vibrochen!
            In timp gatul de aer admisie turbina se sparge fiind de plastic. (trebuie demontat la schimbare filtru motorina revizii etc)
            Bucsile la bara stabilizatoare fata cedeaza

            Raspund cu placere la orice intrebare,

            Cu respect

            Adrian

            Comentariu


            • #7
              Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

              Buna Adrian, am o intrebare pt tine am facut schimbul de ulei la un jeep g c 2007 prin luna octombrie 2016, nu am avut nici o problema pana acum o saptamana am lasat masina in garaj si nu am mai pornito pana azi cand am scoso din garaj am obs 2 pete de ulei cat palma, am fugit la primul mecanic disponibil si mia zis ca i sa pus prea mult ulei la schimb ( 10 L in loc de 9,3 L) si ca masina abia acuma la aruncat afara surplusu, a dat scutul jos a curatato si a zis sa o urmaresc vreo trei zile inainte sa o pornesc sa verific nivelul daca a sczaut sau nu. A zis ca daca mai curge si ii scade nivelul trebuie sa ii dea cutia de viteze jos!!!! E normal sa se ajunga la demontatea cutiei?

              Comentariu


              • #8
                Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                Despre ce ulei vorbim?
                '02 WG CRD - EGR delete
                '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                  Ulei de motor castrol edge 5-30

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                    Nu am auzit ca un motor sa arunce surplusul de ulei.
                    Mergi inapoi la cine ti-a facut schimbul, sa-i tragi de urechi. Poate n-au strans bine busonul, poate au turnat si pe langa, poate au pus aiurea filtrul sau o-ringurile filtrului de ulei etc.
                    Referitor la ce a zis mecanicul, ca trebuie data jos cutia pentru o scurgere de ulei de motor...e ca si cum ti-ar face operatie la mana cand tu ai piciorul rupt...
                    '02 WG CRD - EGR delete
                    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                      Daca nu ar fi strans bine busonul ar fi curs de la inceput nu dupa 2 luni, cred eu iar referitor la datul cutiei jos a zis ca are un simering in spatele sutiei pe unde crede ca sa scurs ulei si ca sa il schimbe trebuie demontata cutia. Nu ma pricep spun doar ce mi sa spus.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                        Colegul care dezmembreaza a scris mai sus de garniturile termoflotului, care daca curg, ajunge ulei intre motor si cutie si pare sa fie o scurgere de simering de palier.
                        '02 WG CRD - EGR delete
                        '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                          Ok acum am inteles ( incet incet) atunci trebuie schimbate garniturile termoflotului?

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                            Probabil...
                            Trebuie depistata sursa scurgerii. Cureti frumos t tot ce se poate și aștepți să apară din nou ulei, te duce sigur la sursa.
                            Câteva tuburi de brake cleaner ajuta mult la curățenie.
                            '02 WG CRD - EGR delete
                            '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD -probleme si rezolvari

                              Am curatat deja, are trei zile si nu a mai curs nici un strop, nivelul uleiULUI este la fel in fiecare zi, nu a scazut deloc. Nu stiu ce sa mai cred fiecare mecanic are versiunea lui si nici una nu este la fel.
                              Ultima editare de Astral; 08.ian.2017, 17:18. Motiv: nivelul uleiULUI.....LA e cand mergi la gara !

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X