Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)


andrey_tia

Postări Recomandate

Salutare. Ca sa fiu cat mai scurt si la obiect, urmaresc sa imi iau un Jeep Grand Cherokee, an fabricatie intre 2000-2003. Din cate am inteles, poarta denumirea de ZG. Mentionez in primul rand ca nu sunt adeptul diesel-ului. Am avut si am in continuare doar benzinare, si cel mai probabil este valabil si in privinta urmatorului Jeep. Eu locuiesc in Anglia momentan, asa ca masina o voi achizitiona aici. Pretul se invarte undeva intre 1300 si 1800 de lire, ceea ce mi se pare acceptabil pentru anii aia de fabricatie. Ideea este ca nu prea stiu cam care ar fi mai fiabil ca si motorizare, de ce sa ma feresc la acest Jeep, sau ce sa urmaresc in mod special, gen cutia de viteze (care am inteles ca ar fi 2 modele) , diferential, reductor etc. recunosc ca nu prea ma pasioneaza mecanica in mod deosebit si nu sunt la curent cu toti termenii, dar sunt in curs de invatare. Asa ca daca ma voi exprima gresit pe viitor, imi cer scuze de pe acum. Revenind la discutie, ce anume imi recomandati? Aaa, si am gasit vreo 2 modele pe aici cu GPL montat. Isi are rostul sau nu, avand in vedere ca incerc sa nu o pastrez ca masina de oras totusi (raman la Vectra in acest caz). Orice sugestie sau critica este binevenita. Multumesc! Editat de andrey_tia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Zg este pana in '98. dupa 99 -2004 este WG sau WJ in functie motorizari.

 

Ai de citit doua-trei nopti la pagina dedicata.Plusuri si minusuri .daca esti intelegator intelegi daca nu,nu....

La un consum de ~25% romanii ce au GPL la 1/2 din pretul de benzina zic ca merita GPL...mai ales ca reduci valoric consumul la 60%...valoric,am spus....

 

Mai departe ia la rasfoit setiunea dedicata...ai acolo tot ce vrei sa stii.

 

Ce sa faci cu inca o rabla in Anglia pe langa cea ce spui ca o detii deja? ca a doua masina? Offroad? cresti animale? spargi o banca? sau romanul ramane tot roman si iubitor de masini mari? :grin:

 

Nu-i gluma si nici misto, este o curiozitate....am amici in Londra care merg cu tansportul in comun,ca-i mai ieftin decat sa detii/parchezi sau platesti asigurare ....si amic ce se ocupa de o ferma si are o colectie de 4x4.....ca tot merge pe camp cu ele.....

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

RZV, apreciez ca mi-au numit masinile rable, dar sincer eu sunt foarte multumit de ele. Si avand in vedere ca una e 2004 si alta e 2007, sunt curios cum le numesti pe cele si mai vechi. lasand gluma la o parte, nu am oi capre sau alte animale, nu sparg banci etc si nu am mania romanalui de a cumpara doar masini mari. Eu locuiesc intr-o zona foarte retrasa in nordul Scotiei, zona de munte cu drumuri relativ bune. Placerea mea este mersul la munte, nu la mare asta valabil si in Romania. Nu ma intereseaza detalii privind asigurarea sau impozit, pentru ca o tin inmatriculata pe UK, si aici asigurarea ma costa tot in jur de 700 de lire pe an, cat am si la Vectra. In Romania ma costa aproximativ 3000 ron asigurarea, asa ca mare branza nu e. Diferenta: aici nu exista impozit sau taxa de inmatriculare. Revenind la masina, nu vreau ceva ma nou pentru simplul motiv ca nu merg zilnic la munte, nu merg zilnici pe off road asa ca nu imi trebuie ceva super. De asta am si specificat ca o sa imi pastrez cealalta masina (rabla din 2007 cum ii spui tu) pentru oras, avand in vedere economia si fiabilitatea. Am avut si Audi A6 stai linistit, stiu ce inseamna confort sporit ca sa nu zic lux, dar momentan ma rezum la Vectra mea mult iubita pentru oras, pana voi fi pregatit catre un pas mai mare, numit Audi A8. Am cautat un pic pe forum posturi asemanatoare, ca sa mai scriu si eu degeaba dar nu am gasit. Probabil pentru ca am fost pe fuga, fiind in pauza de la serviciu. O sa insist in noaptea asta, sa caut mai bine. Oricum, mesajul tau este binevenie oarecum. Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Io unu nu am auzit de ZG, nici nu cred ca exista .

Daca ma iau dupa an ar fi ( asa cum s-a mai zis) WJ .

 

In ceea ce priveste motoarele pe benzina la Grand Cherokee , toate's bune. cel de 4 L ar fi ceva mai economicos iar cel de 4.7 mai potent

Clenciul e cutia de transfer. Pentru foarte putina bataie de cap, daca gasesti motor de 4L + cutia de 231 ( cred ca Laredo e cel mai des inalnit) ar fi best choice.

Totusi si alte combinatii ( 4L + cutia 247, sau 4.7L+cutia 247 ) nu sunt chiar de aruncat .

 

Nota: Nu stiu cum de ai calculat asigurarea de 3000 de lei pentru masina in RO, de fapt e in jur de 1000 de lei pe an. Problema in RO e impozitul si taxa de poluare. ( si parlamentul/guvernul daca e sa continuam :) )

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Io unu nu am auzit de ZG, nici nu cred ca exista .

Daca ma iau dupa an ar fi ( asa cum s-a mai zis) WJ .

 

In ceea ce priveste motoarele pe benzina la Grand Cherokee , toate's bune. cel de 4 L ar fi ceva mai economicos iar cel de 4.7 mai potent

Clenciul e cutia de transfer. Pentru foarte putina bataie de cap, daca gasesti motor de 4L + cutia de 231 ( cred ca Laredo e cel mai des inalnit) ar fi best choice.

Totusi si alte combinatii ( 4L + cutia 247, sau 4.7L+cutia 247 ) nu sunt chiar de aruncat .

 

Nota: Nu stiu cum de ai calculat asigurarea de 3000 de lei pentru masina in RO, de fapt e in jur de 1000 de lei pe an. Problema in RO e impozitul si taxa de poluare. ( si parlamentul/guvernul daca e sa continuam :) )

 

Nu am calculat eu asigurarea in Romania, ci broker-ul :) Mai exact, am avut intentia de a inmatricula un banal opel vectra c din 2004 cu motor de 1.8 benzina. La setul de numere rosii, mi-a cerut 250 de lei doar asigurarea (fara taxa de numere sau alte bazaconii) pentru o luna. Acum inmulteste 250 ron x 12 luni, si ai sa vezi ca iti da 3000 ron. Nu am mintit cu nimic, si nici nu am exagerat ca nu imi sta in caracter. Chiar asa i-am si zis cucoanei de la asigurari, ca daca stiam nici nu mai ceream numere rosii, o pastram cu numere de Anglia, ma costa mai putin. Si da, 250 ron pe luna a fost cea mai ieftina gasita, asta fiind undeva la inceputul anului. Si ca sa fiu on topic, cum imi dau seama ce model de cutie are masina cand o cumpar? Presupunand ca respectivul nu are cartile detaliate, unde pot vedea codul respectiv? Sa inteleg ca probleme majore nu ar fi la motoarele de 4 si 4,7 benzina? Intreb asta pentru ca sunt patit cu audi a6, model care avea o gramada de probleme generale, probleme care le-au spus altii pe forum inainte sa iau masina si care bineinteles s-au intalnit si la mine, gen pompa abs etc etc. Presupunand ca printre sansele mele de 10% de a ma reorienta catre un diesel, am vazut ca cel mai intalnit motor este 2.7l. Comparativ cu benzinarele, ar fi vreo diferenta majora? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Acum am inteles de fapt care-i treaba la tine cu asigurarea si da, nu merita sa mergi pe varianta asta. Mai bine BG eventual, in fine asta e alta discutie.

 

Cutia de transfer 231 are 4 pozitii la levier ( 2, 4part time , N, 4LO ) , cutia 241 are 5 pozitii ( 2, 4part time, 4 full time, N, 4LO ) iar 247/249 are 3 pozitii ( 4 , N, 4LO).

Cam asta ar fi si ordinea de achizitie, preferabila. Dar, daca esti controlat la pedala si simti dinamica masinii oricare e buna, pentru offroad soft si mediu.

 

Parea mea cel mai important as zice ca un model 2003,2004 ar fi cel mai bun ca include toate "fix" urile pentru probleme ce le au anterioarele (design frane, climatizare, ulei , etc )

 

Daca bag in discutie si dieselul, cineva care are poate sa zica. Din ce stiu numai ala de 2.7 ar merita.

 

In rest, asa cum s-a zis, ia topicurile la citit ca te ajuta forate mult si la achizitie. Acolo au scris oameni priceputi din / cu experienta... informatie valoroasa.

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Asa si rovigneta pentru Romania costa 13 lei pe o saptamana, inmulteste cu 52 si platesti 676 lei. Asta in lumea ta, pentru ca in realitate platesti 123.91 Lei / an pentru un autoturism :ha:

La fel si cu asigurarile.

 

Danciucu, pe WJ au fost montate 3 cutii de transfer: NP242 (full-time cu low-range), NP247 (full-time cu gerotor si low-range) si NP147 (full-time cu gerotor, fara low-range). Asa ca NP231 si NP249 nu au ce cauta in discutie, au fost montate pe ZJ.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

@ Andrey -poate ca pare rau intentionat postul,dar nu este.

Aici intre amici si o masina de 40000E tot rabla este considerata.-porice masina veste o rabla ce inghite bani.

La Bucuresti impozitul pentru 2,7D este +2000lei- am si platesc pt ca imi plac masinile mari.la 4,7 impozitul este Imens...cam de 3-4 ori mai mare.

Intrebarile si lamuririle mele erau de curiozitate....

 

daca vrei rautate- citeste si gaseste singur informatiile-,sunt nenumarate topicuri cu info....altfel enumeram la fiecare nou venit,toata info,iar si iar, si iar.....

cieste si trage singur concluziile.

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Asa si rovigneta pentru Romania costa 13 lei pe o saptamana, inmulteste cu 52 si platesti 676 lei. Asta in lumea ta, pentru ca in realitate platesti 123.91 Lei / an pentru un autoturism :ha:

La fel si cu asigurarile.

 

Danciucu, pe WJ au fost montate 3 cutii de transfer: NP242 (full-time cu low-range), NP247 (full-time cu gerotor si low-range) si NP147 (full-time cu gerotor, fara low-range). Asa ca NP231 si NP249 nu au ce cauta in discutie, au fost montate pe ZJ.

 

Stai linistit, ca nu am mintit cu absolut nimic. Cand am avut audi a6, plateam 2200 asigurarea pe an, cu tot cu mama discount-ului etc. Asta se intampla anul trecut, inainte de faimoasa scumpire RCA. Asa ca nu vorbesc bazaconii, stiu ce zic in privinta asta crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

@ Andrey -poate ca pare rau intentionat postul,dar nu este.

Aici intre amici si o masina de 40000E tot rabla este considerata.-porice masina veste o rabla ce inghite bani.

La Bucuresti impozitul pentru 2,7D este +2000lei- am si platesc pt ca imi plac masinile mari.la 4,7 impozitul este Imens...cam de 3-4 ori mai mare.

Intrebarile si lamuririle mele erau de curiozitate....

 

daca vrei rautate- citeste si gaseste singur informatiile-,sunt nenumarate topicuri cu info....altfel enumeram la fiecare nou venit,toata info,iar si iar, si iar.....

cieste si trage singur concluziile.

 

Pai pe mine nu ma intereseaza cheltuieli ce tin de administrare in Romania, pentru ca mai mult ca sigur nu voi inmatricula niciodata viitorul Jeep in Romania. Pur si simplu nu imi permit sa platesc 7200 de ron impozit, asigurare nu mai zic cat e ca se sperie lumea pe aici, plus vestitul timbru de mediu care este cam de 3 ori pretul masinii. Asa ca raman la varianta Uk, mai ales ca eu totusi aici locuiesc momentan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Nimic nou sub soare.Ia la puricat si invata tot ce te intereseaza.

La 2000 lire iti iei super masina.daca ii dai foc sau o repari singur tine de tine si sincer asta este adevarul.ori stii putina mecanica,citesti-probleme si chestii,ori renunti pentru ca acolo unde spui tu ca stai nu o sa gaseti mecanic pt asa ceva si citeva sute de mile la service plus service ,plus piese....o sa-i dai foc.

 

Concluzia initiala-citeste forumul, invata si cintareste singur posibilitatile mecanice, timp,bani.

 

Masinile merita. Motorul de 4,7 ala este intr-un mare fel....cu plusuri si minusurile aferente...

PS daca asta vrei cauta varianta H.O. .o sa-ti faca zilele mai zimbitoare si buzunarele mai goale. :tr

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Nimic nou sub soare.Ia la puricat si invata tot ce te intereseaza.

La 2000 lire iti iei super masina.daca ii dai foc sau o repari singur tine de tine si sincer asta este adevarul.ori stii putina mecanica,citesti-probleme si chestii,ori renunti pentru ca acolo unde spui tu ca stai nu o sa gaseti mecanic pt asa ceva si citeva sute de mile la service plus service ,plus piese....o sa-i dai foc.

 

Concluzia initiala-citeste forumul, invata si cintareste singur posibilitatile mecanice, timp,bani.

 

Masinile merita. Motorul de 4,7 ala este intr-un mare fel....cu plusuri si minusurile aferente...

PS daca asta vrei cauta varianta H.O. .o sa-ti faca zilele mai zimbitoare si buzunarele mai goale. :tr

 

Apropo, uitasem sa imi cer scuze pentru confuzia de mai inainte, am crezut ca spusesei la modul rautacios. In ceea ce priveste varianta H.O, din peste 50 de masini (anunturi) vizualizate nu am vazut pe nimeni sa specifice varianta asta. Cum le recunosc, si cam care ar fi diferenta? Momentan sunt in negocieri cu cineva pentru un model 2000, cu gpl instalat, proiectoare extra, bullbar etc. M-am documentat un pic despre qudra drive, despre care am auzit ca este foarte buna, dar masinile care le-am vazut eu aveau inscriptionat pe schimbator quadra trac. Sa inteleg ca este diferenta? Multumesc pentru amabilitatea si rabdarea acordata raspunsului. Drumuri bune sa aveti cu totii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: sfat achizitie Jeep Grand Cherokee ZG (2000 - 2003)

 

Nu cred ca ai rezolvat misterul, probabil doar ai intrat mai tare in ceata.

 

HO = High-Output

 

4.7 HO

 

A "High-Output" version of the 4.7 L PowerTech engine, producing 265 hp (198 kW) and 330 lb·ft (450 N·m) of torque, was introduced in 2002, first appearing in the Jeep Grand Cherokee Limited as an option and in the Jeep Grand Cherokee Overland as standard equipment.

 

HO are putere mai mare fata de 47 simplu si evident mai placut de condus, 265 cp spre deosebire de 220 cp la cel simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare