Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

sare din viteza a 5a, Jeep Compass 2007


Postări Recomandate

[h=2]sare din viteza a 5a, Jeep Compass 2007[/h] 28.feb.2019, 20:19

Salut tuturor, sunt Alexandru am un Jeep Compass 2007, 2,4 benzina, 4x4, 125kW ((MK49).

In urma cu cateva luni a aparut un zgomot pe care l am identificat ca venind din zona cutiei de viteze, mult mai evident cu masina scoasa din viteza, ca un frecat intermitent, metalic.

La un moment dat zgomotul a incetat complet insa am inceput sa intampin urmatoarele probleme, in ordine:

- sarit din viteza a 5-a (cand rulez constant la viteza de cca. 110-120km/h si decelerez, masina iese din viteza a 5-a pe liber)

- daca tin schimbatorul cu mana merge normal dar simt o anumita presiune

- a aparut o anumita dificultate de a baga in a 4-a si un zgomot caracteristic momentului in care nu se calca ambreiajul

- am schimbat recent o planetara si am constatat ca uleiul ce s-a scurs din cutie este uzat fara sa contina resturi de pilitura metalica. pur si simplu este un maro namolos.

Am primit un feed back destul de ingrijorator de la mecanici asa ca va cer parerea avizata pe acest subiect. A intalnit cineva asa ceva? Aveti cumva sugestii care sa ma ajute sa evit demontarea cutiei care este destul de anevoioasa si costisitoare?

va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Nu prea stiu cutia nici problemele ce pot aparea, dar ai zis ca s-a schimbat uleiul. Sigur ai pus ce trebuie in ea? La o cautare pe net ii trebuie: All T355 Manual Transaxles require the use of ATF+4 MS-9602(Automatic Transmission Fluid), Mopar Part #05013457AA.

Foarte important este ca uleiul sa aiba specificatia MS-9602, de preferat Mopar. Daca ii pui ATF+4 care nu are aceasta specificatie, pot aparea probleme. Toate jeepurile sunt foarte sensibile la uleiul folosit in transmisie.

Editat de misca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns! Am vazut cam toate filmele de pe net despre cutia asta si schimburile ce se impun la ea si iata ce am aflat: intr adevar cutia, desi are scimbator, este o cutie automata la origine si are nevoie de ATF+4 care este un ulei ceva mai rar folosit in general de masini americane. Ezit insa vis a vis de ce anume ulei sa pun. Cred ca intre timp nu mai are nici cantitatea recomandata (3,5QT ~ 3,4l). Multumesc mult pentru informatia cu MS 9602! Asta nu stiam ... cred ca o sa ajute mult! Daca cunoasteti vreo sursa pentru un asemenea produs, m ar ajuta deasemenea!

O sa incerc mai intai sa rezolv pierderea de ulei si apoi sa inlocuiesc ce a mai ramas. Intre timp fac pauza!

Editat de Allpo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sursa de ulei o gasesti pe google: https://www.google.com/search?q=MS-9602+pret+site%3A.ro&oq=MS-9602+pret+site%3A.ro

 

Daca spui ca a curs maro namolos, e bine sa faci si o curatare: schimbi o data, mergi 1000 km si mai schimbi o data. Dupa 1000-2000 km verifici nivelul si culoarea. Daca e rosu si transparent e ok, daca nu, repeti operatia.

Schimbul de curatare poti sa-l faci si cu ceva ulei mai ieftin, dar sa aiba neaparat specificatia MS-9602.

Cand te apuci de schimb, desfaci in primul rand busonul de umplere, apoi cel de scurgere.

Alt sfat e sa incalzesti bine cutia inainte de schimb, curge mai repede. Sau daca ai posibilitatea si mai bine e sa lasi sa se scurga vreo 24h la peste +10 grade.

 

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...
Multumesc! A inlocuit deja uleiul si situatia s-a inbunatatit mult. Problemele nu au disparut complet insa. Voi mai inlocui inca o data uleiul si apoi voi considra eventuale reparatii ale cutiei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare