RallyZone Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Buna ziua, Am si eu o mica problema la masinuta mea. Imi moare motorul in mers...raman fara curent. Am pus bateria bateria la incarcat. S0a incarcat, am repus-o pe masina, am plecat.... Dupa 3 ore, am ramas fara curent, pe timp de zi. Sa fie alternatorul? Sa fie releul de incarcare? Sa "suga" prea mult curent ventilatoarele? Vreo idee? Bateria, cred ca are 2 ani si ceva sau 3 si ceva. Ideea e, incarcarea pe masina, cand am verificat, incarca, imi baga 14.20v (cica ar fi putin, ar trebuii 14.30v ) Sa pun un alternator de 110 ah ? Multumesc Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
u2_2 Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 (editat) in mod normal alternatorul trebuie sa genereze suficient curent ca masina sa functioneze cu bateria decuplata. Verifica alternatorul. Dupa aia te poti gandi sa verifici in continuare. Vezi ce consumatori ai, ce putere insumata au. Compara cu alternatorul. Verifica bateria. Redu din consumatori, schimba alternatorul sau bateria. Nu in ultimul rand vezi daca ai ceva in scurt pe la consumatori care dreneaza sistemul de curent. Editat Ianuarie 12, 2020 de u2_2 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Daca pun borna , nu face scanteie. Daca erau ceva consumatori, teoretic, cand pui borna, trebuie sa faca o mica scanteie. Teoretic. Consumatori...nu am avut ieri, era zi, n-am pornit nici faruri, nici proiectoare, nimic altceva, doar functionarea motorului si...ventilatoarele de la radiator, care unu ma gandesc sa-l pun la buton. Am gasit alternator de niva, original de 110Ah . Defapt, sa ma exprim corect, niva ca a mea, are 2 tipuri de alternatoare, unu de 80ah pentru mers asa, zi cu zi, si unu de 110ah pentru cei care au nevoie de lumini suplimentare, troliu, etc. De asemenea ma mai gandeam sa cumpar o baterie cu gel, dar locul de la niva, este asa de mic... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
stelea Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Incarcarea cand ai verificat-o? Dupa incident? 4x4MANIA is where we are !!! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Inainte, am pus aseara bateria la incarcat, maine verific incarcarea cand pun bateria. Daca, ipotetic vorbind, am incarcare, ce altceva sa verific? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ubu Postat Ianuarie 13, 2020 Partajează Postat Ianuarie 13, 2020 E foarte util un voltmetru la masina asta. Si ar trebui sa se aprindă becul din bord când nu mai încarcă alternatorul. Si masa trebuie verificata si cureaua sa nu alunece. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 13, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2020 Alternatorul, l-am intins acum vreo 3-4 luni, cu levierul, sa fiu sigur ca e intinsa cureaua :)) inca e luni dimineata, mai tarziu merg sa vad care-i treaba... Cat ar trebui sa fie incarcarea? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ubu Postat Ianuarie 13, 2020 Partajează Postat Ianuarie 13, 2020 Mai mult de 13.7 v nu incarca nici nou. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
u2_2 Postat Ianuarie 13, 2020 Partajează Postat Ianuarie 13, 2020 aia cu scanteia la borne iti poate da o ideea daca ai consumatori mari in repaos, adica atunci cand nu e pornit. Un consumator poate avea scurgeri de curent, implicit consum marit, si atunci cand e pornit. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ursu4x4 Postat Ianuarie 16, 2020 Partajează Postat Ianuarie 16, 2020 La mine incarca maxim 13,6v doar cu motorul pornit.Cand aprind faruri,aeroterma,ceata,dezaburirea scade pana la12v.Ma gandesc sa cumpar un alternator nou. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
crispus Postat Ianuarie 16, 2020 Partajează Postat Ianuarie 16, 2020 La mine incarca maxim 13,6v doar cu motorul pornit.Cand aprind faruri,aeroterma,ceata,dezaburirea scade pana la12v.Ma gandesc sa cumpar un alternator nou.Ar trebui verificate intai regulatorul/releul de tensiune, puntea de diode, apoi eventual rotorul si statorul. Oricare din astea ar putea fi problema... Buna ziua, Sa fie alternatorul? Sa fie releul de incarcare? Poate sa fie oricare din ele, chiar puntea de diode, statorul, rotorul... Sa "suga" prea mult curent ventilatoarele? Daca nu sunt niste monstri de ventilatoare nu e cazul. Vreo idee? Bateria, cred ca are 2 ani si ceva sau 3 si ceva. Chiar cu bateria proasta nu ar trebui sa moara in timpul mersului. Ideea e, incarcarea pe masina, cand am verificat, incarca, imi baga 14.20v (cica ar fi putin, ar trebuii 14.30v ) Ati avut toti consumatorii porniti in momentul verificarii? Poate sa fie dusa o dioda sau mai multe, o bobina din stator si fara consumatori sa indice o tensiune acceptabila. Undeva intre 13.8-14.4 e acceptat. Sa pun un alternator de 110 ah ?Eu nu as schimba alternatorul pana cand nu m-am asigurat ca nu exista alta rezolvare. Cel de 80Ah ar trebui sa faca fata la un consum normal. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 20, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2020 Asa, am acumparat vineri, alta baterie , nou notua, 62ah cu 650ah la pornire. Ajung acasa, verific incarcarea, ciuciu, nu am incarcare. Azi, am dat jos alternatorul. Dupa ce dai jos alternatorul, ce sa vezi, nu mai porneste masina deloc, posibil, cele 2 fire de plus ce vin pe alternator, sa fie ceva cu ele. nu stiu. Am dat jos alternatorul, s-a laudat tata ca-l desface pana dimineata si verifica diodele, perille si nu mai stiu ce. Alternatorul, este de 80ah, am gasit la domnul cu piese lada in cluj, releu incarcare cu 65 lei, punte cu diode la 180 lei, alternatoru de 80ah cu 600 lei, si alternator de 110ah cu 700 lei. daca-s diodele duse, cumpar alt alternator. Dupa calculele mele, matematice, masina, nu ar trebui sa consume mai mult de 25-35 ah ! teoretic, alternatorul de 80, este mult mai mult decat suficient ! Va mai tin la curent ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 21, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 21, 2020 Am schimbat releul, ciuciu incarcare ! Am comandat un alternator de 110Ah, maine pe la 10-11 ajunge, il duc sa-l montez si vedem pe urma ce si cum. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RallyZone Postat Ianuarie 22, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2020 Am rezolvat problema, am cumparat alternator e 110Ah, am incarcare 14,26v, e ok , SPER :)) 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate